رواية الإبنة الملعونة الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية الإبنة الملعونة الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية الإبنة الملعونة الفصل الثاني

رواية الإبنة الملعونة الجزء الثاني

البارت 2

رواية الإبنة الملعونة الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية الابنة المعلونة الفصل الثاني

#الابنه الملعونه
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
عم محمد :انزل تحت يا فرج
سناء :ينزل فين أقسم بالله ما هينزل الا لما اخد حقي منه
عم محمد :مدام سناء خلاص الموضوع خلص
سناء :هو اي اللي خلص ده كداب والله وازاي يدخل شقتي وينزل بالطريقه دي والله دخل من البلاكونه
ام اميره :ما خالص ياختي الموضوع خلص ولا عجبك منظرك كده قدام الرجاله بصت لنفسها لابسه جلابيه سمرا بس بنص كم لأنها فتحت الباب جري خافت فرج يعمل فيها حاجه
ابو محمد:اي يا ام اميره اتفضلي علي شقتك يالله يا جماعه
سناء :والله العظيم هو اللي دخل عليا من البلاكونه
ابو محمد :مصدقك بس انتي كنتي عايزه نعمل اي
سناء :نروح القسم طبعا انا اخاف علي نفسي
ابو محمد : اوعدك مس هيتعرض ليكي تاني من انهارده بس عدي الموضوع انتي عارفه أن راجل مفتري
سناء ؛منه لله
ابو محمد:تصبحي علي خير ونزل وهي قفلت علي نفسها ومن خوفها جريت اترمت في حضن عيالها لحد الصبح
هايدي : ماما مش هتودني المدرسه
سناء :لا خلي اختك .
سماح تعالي يا ماما انزلي وبوصي معايا في شنطتي اي سكينه لو فرج ده كلمك هقتله
سناء :انتي ازاي تعملي كده دخلي السكينه دي جوا
سماح:انا خايفه عليكي
سناء :حبيبتي انا هيبقي كويسه بس يلا ودي اختك المدرسه وروحي انتي كمان
سماح:حاضر يا ماما مع السلامه
سناء :مع السلامه يا حبيبتي ونزلت وهي دخلت المطبخ وفجاه الباب خبط خافت جدا وبعدين راحت ورا الباب
سناء :مين
ام محمد:افتحي يا سناء انا ام محمد جارتك
فتحت سناء
سناء،:تعالي يا حبيبتي اتفضلي ياحبيبتي تعالي
ودخلت
ام محمد :انا جايه اطمن عليكي
سناء :واي اللي انتي جيباه ده
ام محمد :اي النبي قبل الهديه وانا جايبه هديه للبنات
سناء :سامحني وانا مقدرش اقبلها
ام محمد :معقول هتنزلني بيها تاني
سناء :سامحني معلش
ام محمد : انتي عامله فرق بيني وبينك ليه احنا مش اخوات
سناء :طبعا اخوات انتي بتقولي اي
ام محمد :طيب عيب لما تقولي كده بقي اي مس هتشربني شاي
سناء :تحت امرك طبعا
ام محمد:ابو محمد كان عايز يتكلم معاكي في كلمتين ينفع ارن عليه يطلع
سناء :اه طبعا ينور وفعلا رنت علي جوزها وطلع
ابو محمد :مساء الخير
سناء:مساء الخير تعالي اتفضل
ابو محمد:ربنا يعلم انا بتعامل معاكي انك اختي وحبيت اجي اقولك الكلام ده انهارده
سناء :اتفضل خير
ابو محمد:عالاقل ولدتك تيجي تقعد معاكي كلام الناس وحش اه احنا عارفين انتي اي بس برضه انتي عارفه الناس
سناء :والله انا مش حباه اقعد لوحدي بس انت عارف محدش بقي بيستحمل حد وامي مش هتسيب بيتها وتيجي هنا
ام محمد : مع ان مامتك كانت المفروض هي دي تقول لك ما ينفعش تقعدي لوحدك
سناء ؛والله ربنا يسامحها بقى وانا عن نفسي هعود رب البنات دي في شقه جوزي ومش عايزه حاجه من حد
ابو محمد: على العموم لو عوزتي اي حاجه احنا تحت امرك
سناء : ربنا يخليك ثواني هاقوم اجيب الشاي
ابو محمد: معلش المحل لوحده هانزل انا ومع ام محمد هتشرب هي الشاي
سناء معلش عطلتك
ابو محمد :انتي بتقولي اي تحت امرك في اي وقت السلام عليكم
سناء :وعليكم السلام ونزل وبعدو بشويه نزلت ام محمد
ام اميره:ازيك يا ام محمد
ام محمد:بخير يا حبيبتي
ام اميره : يا قلبك وانتي اللي جايه مع جوزك
ام محمد :بتقولي اي مش فاهمه
ام اميره :وحده ارمله وحلوه وبعدين كانت في مشكله امبارح تجيبي جوزك وتيجي تزوريها
ام محمد :عيب عليكي الكلام ده احنا كلنا نعرف ام سماح وأخلاقها وادبها عيب تقولي كده
ام اميره :, هو انا قولت احنا جايبين راجل من شقتها امبارح
ام محمد:عيب عليكي انتي عندك بنات وانتي اقرب حد المفروض تكوني جنبها
ام اميره :,اناااااا ابدا ولا ادخل شقتها انا ناقصه شبهه
ام محمد:لا اله الا الله ينفع الكلام ده ربنا يسامحك يا شيخه ونزلت روحت وجم البنات من المدرسه
سماح :ماما يا ماما الله في ريحه اكل حلوه اوي
ام سناء :انا عامله ليكم اكل يا حبيبتي ادخلي غيري هدومك انتي واختك لحد ما احط الاكل
سماح : حاضر يا ماما ودخلت وجهزت سناء الاكل
هايدي :لحمه منين اللحمه دي يا ماما
سناء :من خالتك ام محمد
هايدي:ولا من فرج
سناء :اي بتقولي اي انا اشتري من الراجل ده حاجه
هايدي :ومين قال انك اشترتيها
سناء :امال اي راجل زي ده هجيب ليا لحمه ليه
هايدي :وانا اعرف بقي
سناء :بنت انتي جبتي الكلام ده منين
هايدي :اميره قالتلي أن أمها قالت ليها انك هتخلي فرج مكان بابا
سناء :قطع لسانها والله ما هيحصل يا حبيبتي عمري وانا ليا كلام مع الحربيه دي
وفي بيت ام سناء
فرج :ازاي تخليها تروح تقعد لوحدها
ام سناء :انا عارفه أن مش معاها فلوس واكيد هتيجي زي الكلبه وبعدها هتتجوزك يا معلم
فرج :شكلها كده مش هتيجي هنا تاني انتي بكره تروحي ليها تفضلي تكلمها عني
أم سناء :هروح ليها بايدي فاضيه
فرج:: خدي الفلوس دي وهاني كل حاجه يعوزها البيت
ام سناء :تسلم ايدك يا سيد المعلمين وخدت الفلوس ومشي من عندها
ام اميره :عايزه كليو لحمه يا معلم
فرج :عنيا يا عين المعلم
ام اميره :كان زمان بقي دلوقتي لا
فرج:ليه بتقولي كده
ام اميره :مهو مانت عايز تتجوز الهانم
فرج :ومالو هو انتي لسه اطلقتي علشان افكر فيكي
ام اميره :والله لو عايز اللي خلص علي وليد جوز سناء يخلص من ابراهيم جوز ام اميره
فرج :انتي بتقولي اي يا مجنونه انتي
ام اميره :هو انت فاكرني مش عارفه انك السبب في موت وليد يامعلم
فرج :اخرسي وامشي وانا هيجيلك بليل
ام اميره :بس مس متاخر اوي ابو اميره بيجي الساعه١٠والبت هتكون رجعت من عند خالتها
يتبع
  • لقراءة الحلقات التالية من الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent