رواية جزاء العشق الحلقة الأولى

 رواية جزاء العشق الحلقة الأولى

رواية جزاء العشق الفصل الأول 

رواية جزاء العشق الجزء الأول

البارت 1

رواية جزاء العشق الحلقة الأولى

رواية جزاء العشق الفصل الأول

ادهم :25سنه ظابط جذاب جد واخلاقه كويسه واي بنت تتمناه
حياء:بنوته جميله واخلاقها حلوه وقريبه من ربنا عندها 20سنه بابها ميت وسابلها ثروه كبيره جدا ومامتها متجوزه ومسافره وعمها هو االواصي ع ثروتها وعايز يجوزها لابنه
احمد:24سنه اخلاقه مش كويسه وبتاع بنات وبيكون ابن عم حياء ومامته وبابا مدلعينه وبيحب حياء بس بيحب الفلوس اكتر
هبه:23سنه وبتكون اخت احمد من ابوه ومامت احمد مبتحبهاش وبتكون صحبة حياء جدا ومخطوبه
الباقي هنعرفهم خلال القصه
الفجر يادن ويرن منبه وتصحي بنت جميله من النوم تفتح شباكها وتتوطي وتصلي وتدعي ربنا
حياء:يارب اختارلي ولا تخيرني يارب انا مش عايزه اتجوز احمد لانه اخويا وبس انا عايزه حد كده يكون عنده اخلاق وحلو كده وقريب من ربنا ويكون بيحبني
حياء تروح اوضه هبه وبتسحب
حياء:هبه اصحي ي حبيبتي علشان الفجر ادن هبه هبببببببه
هبه:ايه مين في ايه عبوشكلك ي حياء هتموتني مره بسبب حركاتك ديه
حياء:ههههههههههههههههه ما انتي اللي نومك تقيل اصحي بقا الفجر ادن
هبه :مااشي ربنا يقوي ايمانك ي اخت حياء
حياء زقلتها بالمخده وسابت الاوضه وطلعت
الشمس تطلع وكل اللي في البيت يصحي
امال ام احمد:حضري الفطار ي ام سعد عبال ما اشوف الهوانم اللي فوق منزلوش ليه
تطلع امال تفتح اوضه حياء متلقيهاش وتروح ع اوضه هبه
امال:ايه ي ست هانم منك ليها هنطلعلكوا الفطار لحد عندكوا ولا ايه
حياء:صباح الخير ي طنط
امال بتريقه:صباح الزفت ي حبيبة طنط اخلصوا يلا انزلوا
هبه:تحسي انها بتحبنا كده
حياء:ديه مش بتحبنا ديه بتموت فينا هههههههههههه
في مكان تاني
العميد سامي:فين الظابط ادهم اللي مفروض يجي انهارده
الظابط امير:ع وصول ي فندم
العميد سامي :اول ما يجي يدخلي علي طول
الظابط امير:تمام ي فندم
ويوصل ادهم
امير :ايه ي عم ادهم متاخر ليه احنا هنا مش في الارياف
ادهم:امير صبحي وحشاني وربنا بالحضن ي معلم
امير:حبيبي ي ادهم فين ايام الكليه ياااه كانت ايام
ادهم :اه كانت ايام سوده بعيد عنك
امير:ههههههههههههههه لسه زي ما انت البس بقا ي معلم العميد سامي عايزك
يدخل ادهم عند العميد سامي
ادهم:الظابط ادهم في خدمتك ي فندم
العميد:اتفضل ي حضره الظابط طبعا انت عارف ان المدن تختلف عن الارياف تماما وهنا اصحاب السياده ليهم االسلطه في كل حاجه بس واجبك فوق كل شئ واول قضيه عندك ع مكتبك
ادهم :اوامرك وتوجيهاتك ي فندم
وقام ادهم طلع بره المكتب وراح يشوف القضيه
يعدي اليوم ويجي الليل
جمال عم حياء:حياء فكرتي هنعمل الخطوبه امتي
حياء:عمي انا زي ما قولت لحضرتك قبل كده
ولسه حيااء مكملتش
جمال بزعيق:انا مش عايز اسمع اخوكي ديه تاني فاهمه ولا
هبه:بابا اديها فرصه تتكلم
امال:اخرسي ي بنت انتي ومتدخليش
احمد:سيبها براحتها ي بابا
جمال بزعيق:راح نحية حياء انتي فاكره انك هتتجوزي حد تاني ده بعدك الثروه ديه ليا ولابني فاهمه ولا لا وسابها ومشي
احمد:هههههههههه انتي ليا ي حياء
حياء :ده بعدك ي احمد انا عمري ما افكر في بني ادم زيك
وهنا االباب خبط وراحت حياء تفتح وبعدين اتصدمت ورجعت خطوتين لورا
حياء بخوف:حضرتك عايز مين
ادهم:جمال بيه
جه احمد واخد حياء وراه لانه لاحظ نظرات الظابط ليها
احمد:باابا في ظابط عايز حضرتك
جمال:خير ي حضره الظابط
ادهم:معايا امر بتفتيش الفله
جمال:حضرتك غلطان في العنوان اتفضل بره
ادهم زق جمال ودخل
ادهم:فتشوا الفله كلها
جمال وعيونه بطق شراره:هتندم ع اللي عملته ده
ادهم بضحكه بارده :ماشي
وطلع ع فوق حياه اتسحبت وطلعت وراه ولقته في اوضتها
حياء:لو سمحت معلش ديه اوضه بنت مينفعش تفتشها
ادهم:لا والله تصدقي مكنتش اعرف انها اوضه بنت
وراح ادهم نحيه اجنده لونها بمبي ومسكها
راحت حياء جري ناحيته وشدتها من ايده
حياء :حضرتك تفتش لكن متمسكش حاجتي ولا تفتحتها
ادهم قرب منها وبص في عينها كل حاجه هنا تهمني حتي انتي
وهنا جه احمد بزعيق :حياء ازاي تتكلمي معاه ومسك درعها وبيشد حياء
ادهم شد حياء نحيته:ونادي بصوت عالي محمد
محمد:باشا
ادهم:خد البيه تحت علشان عندي كلمتين تخص التحقيق مع الانسه
نزل احمد وعينه بطق شراره علشان ادهم مسك ايد حياء
حياء بخوف:انا معرفش حاجه عنهم انا جيت هنا من اربع شهور بس
ادهم:ههههههههههههههه متقلقيش انا مش هسالك عن حاجه انا بس عايز اقولك انك جميله اووي
وسابها ومشي
ادهم:جمال بيه اسفين ع ازعاج حضرتك
جمال لسه هيتكلم قام ادهم سابه ومشي
جمال:انا هربيه الظابط ده
نروح عند شويه ناس قاعدين مع بعض
ست كبيره:انت متاكد ان البنت ديه هي اللي هتكوي الحقير اللي سرق اخوك وموته
راجل من اللي قاعدين:متقلقيش انا جمعت كل حاجه وبعتها وكمان عرفت ان البنت ديه محبوبه جدا عند الحقير

يتبع
  • لقراءة الحلقات التالية من الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent