رواية للعشق لقاء اخر الفصل السابع 7 بقلم أماني خالد (موني)

 رواية للعشق لقاء اخر الفصل السابع 7 بقلم أماني خالد (موني)

رواية للعشق لقاء اخر الجزء السابع 

رواية للعشق لقاء اخر الحلقة السابعة

البارت السابع

رواية للعشق لقاء اخر الفصل السابع 7 بقلم أماني خالد (موني)

رواية للعشق لقاء اخر البارت السابع

روايه" للعشق لقاء اخر الجزء التاني من سكرترتي السمينه "
الفصل"السابع"
قبل ما ابدا في كومنتات فصلتني جدا بذات وحدا مش فاكره اسمها وحاطة صورة بيضة مكسورة 😂😂😂 عرفاكي وبشوف كومنتاتك ع طول بس ابهرتيني امبارررح جدا بتخر نسوان دي ضحكتني ساعتين 😂😂😂😂😂

لولا الخلافات لبقيت النوايا مختبئة تحت ستار المودة
ترتجف بشده تلك قساوة كانون الاول ينهش كلب الشتاء بجسدها كم تمنت لو زوجها يحاوطها بذراعيه الدفيئتين ولكن هكذا شاء القدر لقد كتب عليها المشقة والظلم طيلة عمرها قد اعتادت علي الامر ولكن ما تخشاه هو ذاك الصغير المندثر بأحشائها ايلقي نفس المصير لمجرد ارتباطه بها نعم لم تكون خطيئتها فيما حدث ولكنها اقسمت علي منع حدوثه لطفلها حتي ان اضطرت الي بيعه لاحد الاغنياء ستكون تلك جريمة المجني عليه
"مروة "وتتساقد الدموع من اعينها ووضعت يدها علي بطنها سامحني يابني ابوك رماك وشك فيك وجرحني مكنش ينفع اسيبك ليه بعد كل دا مش هسمحله يدمرك صدقني هعمل اي حاجة وتبقي كويس ومرتاح حتي لو اضطريت ازدادت الدموع انهمار من مقلتيها اللتان كسا عليهما القهر والحزن
واكملت مش قادرة اكملها يابني مش قادره اسيبك في يوم من الايام لي يارب بيحصلي كدا لي انا عملت اي عشان يحصلي كدا هو زنبي ان جوز خالتي جي عليا ورماني للكلاب ياخدو مني الي هما عاوزينو ولا زنبي اني بصيت لواحد عليوي بس انا مكدبتش عليه انا قولتلو كل حاجة وهو وافق وافق يتجوزني بماضيا كنت فاكره اني خلاص ارتحت حتي لما عرفت انه عقيم بقيت بديلو العلاج في العصير عشان يخلف واكدب عليه انه سليم ولسه ربنا مأردش في الاخر يشك فيا ليييي يشك فيا دنا طول التلت سنين عيني مبصتش غيره كان بيعملي بدل الاختبار عشرة وكنت بسكت عشان يتاكد اني مش وحشة للدرجادي بقيت رخيصة ومفيش حد بيثق فيا
اغمضت اعيونها وابيضت شفتايها وذادت الارتجافات حد الصرع
......
يجلس علي اريكته وعينااه تكاد تقتلع من كثرة البكاء لما يحدث معه هذا لما اتلك مكافأته علي تغاضيه عن ماضيها. ام انه يستحق لجعلها امراه يجبر المجتمع علي احترامها رغم كونها فتاه ليل اولم تكتف به رجلاا لما خانته
"مروان" غبي غبي غبي صدقتها لي لي قالتلي انها مجبره وجوز خالتها شغلها غصب عنها كدا وهي بتضحك عليا عشان المها من الشوارع مكفهاش اني ضحيت باسمي وسمعتي عشانها بتخوني بتخوني لي عملت اي عشان تخوني كان ناقصها وهي معايا عشان تاخده من غيري انا مش هطلقك يا مروة انا همحيكي من علي وش الارض هقتلك والله لقتلك انتي والي ف بطنك عشان اشفي غليلي منك
سيطرت عليه مشاعره المنفخرة وكأنها فوه بركان تبعث بالحمم
سبت صبا عشانك نستها عشانك سبت اصحابي واهلي عشان ابقي معاكي يارتني محبيتك عمري ماكنت اتخيل انك هتخونيني
جثي علي قدميه وتساقطت الدموع من مقلتيه
انا حبيتك يا مروة حبيتك اوي بعت كل حاجة واشتريتك انتي دنا كنت بشوف في عيون اصحابي نظرة انتا مش راجل وكنت بستحمل عشانك كنت فاكر انك مظلومة ومش هبقي انا والزمن عليكي بس انتي انتي خدعتيني شااابو شاابو لمدام مروة مرات كيس الجوافة مروان الشابوري احيكي انك عشتي مع جوزك تلت سنين تلت سنين منغير حتي ما تخلي يشك فيكي لا دا كمان كان بيأنب نفسه لما يختبرك ياااا دنا طلعت مغفل بشكل بس عارفة عارفة يا مروة انا استاهل تتساقط ادموعه بشده وترتسم علي شفتيه ابتسامه سخريه واكمل استاهل ابقي جوز المدام الدايره علي حل شعرها عشان انا غبي انااا غبي عشان طول السنين دي مخدتش بالي انا عملت ااي عملت ااي عشان يحصلي كدا منك لله ياشيخة انا عمري ما كنت اتوقع انك بالبجاحة دي تخونيني وتيجي تقوليلي انا حامل حااااااامل منين وانا عقيم انا مبخلفش حامل ازاااي انا كنت مخبي عليكي كنت خايف تسيبيني كنت عيل متشعلق بامه بس انتي انتي خونتيني جرحتيني ودوستي علي جرحي بدم بارد لا وكمان زعلتي وسبتي البيت ياتري روحتي لمين منهم ما انتي زباينك كتير

................
مراد متهزرش بقي قالتها ياسمين وهي تحتضن وجه امها بيديها
"مراد" يا ياسمين مش بهزر انا خدت فيلا في اسكندريه وجهزتها
تزمرت بشده وقالت "ياسمين" مراد انتا جوزي بس انا مش هقدر ابعد عن ماما امي واخواتي دول كل حياتي لو سمحت متضغطش عليا
"مراد" انا مبضغطش عليكي يا حبيبتي بس انا خلاص اشتريت بيت وفرشته حلو اوي ومتاكد انه هيعجبك
مش عجبني من دلوقت ومن غير ما اشوفه "قالتها ياسمين بغضب
"مراد" يا حبيبتي ما ماما موافقه اهي مش انتي موافقه يا سلومتي
ردت بغضب عارم "ياسمين " بقولك اي اولا اسمها سلمي او ماما ولونها امي انا وبس ومحدش يقولها سلومتي غيري انا وبس انتا سامع ثانيا ودا الاهم ان انا مش هسيب امي واخواتي يا مراد تحت اي ظرف ومحدش قالك تتصرف من نفسك انا قولت الي عندي وانتا حر يا مراد خلص الكلام
"مراد" يعني دا اخر كلام عندك يا ياسمين
"ياسمين بأصرار " ايوة
رفع مراد هاتفه بسرعة ثم قال" الو ايوة يا ليل الغي كل حاجة اه وتذاكر باريس قطعها اه لا مفيش شهر عسل ولا الفيلا باسم ياسمين السماك الي اتفقنا نفتحها دار ايتام لا المدرسه الخيريه الغي كل حاجة
اوقفته ياسمين خلاص خلاص تلغي اي انا مقولتش لا
"مراد " مش قولتي مش عاوزا فلل ومش عاجباكي
"ياسمين ببراءه " انا امتي دا محصلش دنا حتي هقوم البس ونروح حالا نشوفها واعرف ناقصها اي
"مراد " متقلقيش هي جاهزه والاطفال هيدخلو قريب ثم اخذ نفس طويل وازفره انا غلطت كتير اوي في حياتي يا ياسمينتي والبركة فيكي غيرتيني خالص وبقيت راجل تاني بصراحة حابب اكفر عن زنوبي الكتيره اوي دي واكفل ايتام واعلمهم انا عرفت ان كافل اليتيم بيدخل الجنه وانا عاوز ادخلهاا بس معاكي عشان كدا كتبتها باسمك يعني اي خير هيعود عليكي ونبقي خدنا الثواب مع بعض وندخل بيه الجنه.
كانت تقف وتلتمع الدموع باعينها ذات الجفون المجعده وتبتسم
"سلمي" عيالي كبرو وعقلو وبيخافو علي بعض اخيرا يا مراد اخيرا ربنا هداك انتا عارف انتا ورامي كنتو قريبين مني اوي وانتو صغيرين لدرجة انكو كنتو بتقولولي يا عمتو عمري ما كنت مراات عمكم كنت عمتكم وامكم بس انتا بعدت عني اوي ورامي قرب لحد ما جدك بعده هو كمان وادي الزمن بيجمعكو يا حبايبي لحضني تاني عمك لو كان عايش كان هيبقي فرحان اوي بيكو اتغيرت يا حبيبي بقيت راجل اقدر اديله بنتي واناا مطمئنه ان مهما حصل هيحميها حتي لو من نفسها
استمع لكلماتها وكانها. خناجر تزبح بقلبه لقد وضعت يدها علي جرحة وذكرته. بما فعله بجده وهو مغمض الاعين من نيران الغضب نعم لقد دمر جده وتسبب له بحاله نفسيه فقد خسر جميع امواله وكتبت عنه الصحف بانه الجد المختلس فكان اشد انتقام
فاق من شروده علي يدها التي تحاوط رقبته وتقبله برقة علي شفتيه
"مراد" مش خايفة حد يشوفك
"ياسمين بثقة " محدش هيشوف حاجة ماما دخلت وحسام في كليته وبعدين هو انتا جوزي ولا كسباك في علبة شيبسي
مراد وقد الصقها بالحائط
بقولك اي مبلاش السهتنه دي عشان متهورش
"ياسمين" لا وعلي اي اوعي
"مراد" بعد ان احمرت عيناه ويده تحاوط رقبتها وظل يقترب
"ياسمين " اوعي بلاش جنان بقي
"مراد" هو دخول الحمام زي خروجه
"ياسمين " مبلاااااش
"مراد " لا مليش دعوة
"ياسمين محذره " افتكر اني قولتلك بلاش
"مراد" بردو لا
"ياسمين " علي راحتك بن حلال وتستاهل ركلته بركبتها اسفل بطنه ثم جرت
"مراد " بدموع كان لازم اعمل فيها سبع يعني 😭😂
...............

تمسك يده لتواسيه بمحنته وتشاطره الامه
"ملك " يا مازن انا عمري ما شوفتك ضعيف كدا
"مازن ببكاء " لحد امتي يا ملك لحد امتي هفضل استحمل انا تعبت انا بشر وليا طاقة لي بيحصلي كدا امي عاوزا تقتل ابويا وجوز اختي وكانت ها اوزا تقهرنا كلنا لي عملنالها اي يا ملك مش مكفيها انها رمتنا واتجوزت واحد غير ابويا كان هو كمان رمانا واتجوز بس هو مرضاش وفضلنا علي نفسه انا مش مرتاح وهو وحيد وتعبان كدا انا عاوزه يتجوز ويفرح ويعيش عمره الي راح علينا بس مين هتقبل براجل مدمر زيه معندوش مشاعر خلااص هاجر قضت علي كل حاجة جوا
"ملك " وانتا مش عاوز تتجوز
نظر لها مازن قليلا ثم رد زمان حبيت وحده جارتنا اسمها نورهان بس هما عزلو فضالت فاكرها قولت خلاص مش هشوفها تاني لحد ما اكتشفت انها مرات صاحب الشركة الي بشتغل فيها وفاقده الذاكره اطلقت واتجوزت بن عمه عشان تنتقم وبن عمه بيحب وحدا تانيه اتجوزها بن عمه كل واحد خد وحدا تانيه كانوا بينتقمو من بعض كلهم تخيلي بقي اني انسي نورهان واحب مرات المدير التانيه بردو قبل ما يتجوزها
ههههههههه بزنتك مش انا فقر
"ملك بزهول" رغم انها قصه غريبه بس نفس قصة اختي
"مازن " انا لازم اروح عشان بابا
"ملك" اول مره تقول بابا
"مازن" يمكن عشان محتاجني بجد ابقي جنبو كابنه مش كاصاحب
عارفة اني اخرت بس والله انا بفتح رصيد يا جماعة معنديش داتا في البيت ف مش بعرف افتح كتير يارب البارت يعجبكم مع ان التفاعل وحش اوي
google-playkhamsatmostaqltradent