رواية معشوقة الأسد البارت الخامس 5 بقلم نادين صلاح

 رواية معشوقة الأسد البارت الخامس 5 بقلم نادين صلاح

رواية معشوقة الأسد الفصل الخامس

رواية معشوقة الأسد الجزء الخامس

الحلقة الخامسة 

رواية معشوقة الأسد البارت الخامس 5 بقلم نادين صلاح

رواية معشوقة الأسد الفصل الخامس

(البارت الخامس)

ذهبت دنيا الي غرفه اسد وبيدها صنيه الطعام طرقت الباب فلم يجيب احد فتحته وكانت الصدمه

وجدت اسد يجلس عاري الصدر لا يرتدي سوي بنطال قطني ويحاول ارتداء التيشرت ولكنه لا يستطيع بسبب جبس يديه

صدمت دنيا من منظره فقامت بخفض رأسها وتنحنحت: احم

رفع اسد نظر ومالبس حتي ابتسم: وه دنيا هانم بنفسها اهنا

دنيا وهي مازاللت تخفض رأسها وقالت بتوتر: ك كنت جا ا اقصد احم خبط علي الباب ومحدش رد فدخلت

اسد بهدوء: ولا يهمك يا ست البنات ايه الي فيدك ده

دنيا بهدوء: طنط فاطيمه قالتلي اجبلك اكل هنا علشان مأكلتش حاجه

اسد في سره: والله امي دي حاسه بيا(والنبي كلنا حاسين بيك يا اخ محنو انت😂😂)

اسد: طيب تعبتك هاتي اسعدك انتي منزله رأسك اكده ليه

دنيا بغيظ: والله لسه مكتشف دلوقتي ما تلبس حاجه يا أخ الجو مش حر للدرجادي

نظر اسد لنفسه فوجد صدره عاري: احم مأخدتش بالي طويب ممكن مساعده منيكي

دنيا: الي انت عايزه بس البس

اسد بخبث:ما هي دي المساعده اللي انا عايزها

رفعت دنيا رأسها ونظرت اليه بغضب: نعم

اسد: وه فيه ايه انتي ماشيفاش دراعي عامل كيف ماعرفش البس اعمل ايه عاد

دنيا: اوووووف صبرني عايز ايه انجز

اسد بابتسامه: تاجي تسعديني في لبسه

دنيا بصدمه: ايه لا لا طبعا استني هنديلك عمو او اكرم يجي يساعدك

اسد بحزن مصطنع: اكده يا دنيا بجي مش راضيه تساعدي ولد عمك لساتك زعلانه مني (الواد ده بقي مسهوك كده ليه يا اخواتشي🤨🤨)

دنيا: لا والله خلاص مش زعلانه

اسد مسرعا: يعني صافيه لبن

دنيا بابتسامه: حليب يا اشطا

اسد: يبجي تاجي تساعديني

دنيا: يا دي النيله يا بني حد قلك اني لابيسه

اسد باللهجه قهروايه: ههون عليكي تسبيني وتمشي بقي دي معامله ولاد عم

دنيا بصدمه: ايه ده انت بتكلم قهروي ذينا

اسد بنفس اللهجه القراويه: تعالي ساعديني وانا اقولك

وضعت دنيا الصنيه علي الطاوله وذهبت اليه وساعدته في لبس التيشرت بخجل

دنيا بخجل: يا اسد اثبت بقي بلبس عيل صغير

اسد ببرأه مصطنعه: ايدي بتوجعني اعمل ايه يعني

نظرت له دنيا بغيظ: لا والله وانا جيت جنب دراعك صبرني يارب
وبعد محاولات عديده استطاعت الباسه

دنيا بتعب وهي تجلس علي الاريكه: هدتني اللهي تنهد يا شيخ

اسد وهو يجلس بجانبها ويتناول طعامه ببرود: معلش عامل حادثه وتعبان خلي خلقك استرتش شويه

دنيا برفعه حاجب: ا ايه استرتش لا ما انت تقولي بقي بتكلم قهراوي اذاي وانت علطول عايش في الصعيد

اسد بابتسامه(لا انا خلاص اتعودت علي الابتسامه دي😁😁): ومين قالك اني مسافرتش القاهره قبل كده

دنيا بفضول: يعني سافرت طب احكيلي والنبي سافرت ليه

اسد : ماشي هحكي بس انتي كلتي

دنيا: شوف انا بقوله ايه وهو بيقولي ايه يا بني ادم انت ناوي تجبلي جلطه احكي بقي

اسد: لما تردي علي سؤالي

دنيا: اوووووووف صبرني ياللي بتصبر لا لسه هروح اكل

اسد: يبقي تاكلي معايا

دنيا بعند طفولي: لا مش عايزه

اسد: خااص مهقولش حاجه

دنيا: خلاص خلاص هاكل يلا قول بقي وتناولت بضع الطعام

اسد: بصي يا ستي انا جامعتي كانت في القاهره فكنت بسافر هناك ومبجيش غير في الاجازه طبعا خدت علي اللهجه بتاعت هناك بس برضه بحب لهجه الصعيد فبقيت بتكلم بيها علطول انا اول مره اتكلم مع حد قهراوي اصلا بس يا ستي وليا كام مصنع هناك كده خاص بيا بسافر كل فتره اشوفهم وارجع

دنيا: اااااه بس تعرف انا اخدت عليك بالصعيدي

اسد: وه بجي اكده خلاص يا ستي خلينا صعيدي عاد

وضحكوا الاثنين سويا ثم فجأة اندفع باب الغرفه ودخلت منه ساره

ساره بغضب وصوت عالي حتي يوصل للباقي: عال عال بقي اعده اهنا بتتميصي يا بت عمي وتضحكي ولا همك حد

وقفت دنيا بغضب: ايه اللي انتي بتقوليه انتي اتجننتي لتاني مره بقولك حفظي علي كلامك معايا

ساره بسخريه: مش لما تحافظي انتي علي اسلوبك الاول

وقف اسد بغضب: فيه ايه عاد يا ساره بتزعقي وانا واقف كمان
ساره: هي كيف تقعد في اوضتك اكده وبعدين من ميتي وحد بيخش اوضتك يا ولد عمي

اتي الجميع علي صوتهم

الجد: بتزعقوا ليه انتوا لما تجمعوا لازمن تلموا البيت عليكوا اكده

ساره: تعالي شوف يا جدي وانت يا عمي شوف بتك وانت يا عمي يوسف شوف ابنك

يوسف: مالهم انا مافهمش حاجه واصل

عزيز: محد يفهمنا في ايه

دنيا بثبات: انا هفهمكوا اااا......

قاطعها اسد: لا انا اللي هقول...... امي طلبت من دنيا انها تجبلي الوكل لحد اهنا وهي كتر خيرها جبته وقعدت تتحدت معاي وتطمن علي وكنا بنحاول نحل الخلافات اللي بينا من ساعه ما جت ونبقي ولاد عم صوح مش كل شويه خناقات واكده ايه اللي حصل غلط في اكده

ساره: والله وصوت الضحك والمسخره اللي كان جايب لاخر القصر

اسد بحزم و حده: لما تتحدتي معايا تتحدتي زين يا ساره علشان ما انساش انك بت عمي واعمل حاجه تزعقلك وبعدين احنا كنا قاعدين عادي وقولت حاجه وضحكنا عليها كفرنا يعني

الجد: طب يا ولدي ما انت عارف انه مهيصحش انك تقعد معاها في اوضه مقفوله لو حدكوا ولا ايه

اسد: معلش يا جدي مأخدناش بالنا وبعدين انت بتشك في احفادك ولا ايه

الجد: لا طبعا وعلي العموم زين انك حاولت تصفي الخلافات اللي بينك وبين بت عمك

عزيز: خااص يا ولاد خصل خير بس بلاش قاعدات تاني في الاوض خلاص

دنيا: خلاص يا بابا مفيش حاجه هتصلل انشاء. ثم نظرت لساره: بس يارب الناس تشلنا من دماغنا وتبطل توليع

ساره: انا بولع فيها يا دنيا

دنيا: هو انا قولت كده يا ساره بعد اذنكوا هروح ارتاح شويه ثم نظرت لاسد: حمدالله علي سلامتك وتركتهم وذهبت

نظر الجد ويوسف لبعضهم بخبث

في غرفه دنيا كانت تجلس شارده: هو اذاي كويس وطيب ذي ما انا شوفته دلوقتي وبيكلم بهدوء مش بهمجيه.. طب ما عادي يعني اكيد هيكلم معايا كده بعد اللي حصل الصبح.. بس هادي كده في نفسه انا دلوقتي صدقت ماما لما قالتلي ان قلبه طيب ثم ابتسمت وذهبت في ثبات عميق

في غرفه اسد
ذهب الجميع ولم يتبقي سوي ساره

اسد: خير يا ساره

ساره : بقي اكده يا ولد عمي تنصر بت البندر عليا

اسد بغضب: ما اسمهاش بت البندر اسمها بت عمك وهنصرها عليكي ليه عاد هي ما عملتش حاجه غلط

ساره اقتربت منه: وانت لساتك زعلان مني يا سيد الرجال

اسد ابتعد عنها : مهزعلش ولا حاجه يلا يا ساره علي اوضتك عاوز ارتاح شوي

نفخت ساره وتركته وذهبت

جلس اسد وشرد بها: هههههه شبه الاطفال والله وهي عوزاني احكيلها بتكلم ذيها كيف بس بجد هي حلوه جووي وضحكتها كمان وعيونها اللي كيف العسل الصافي... وجره ايه يا ولد الدمنهوري من متي وانت بتفكر في واحده.. يا تري هتعملي فيا ايه يا دنيتي(خدتوا بالكوا انتوا من دنيتي😉😉)

في غرفه اكرم يجلس علي الاريكه بين كريمه وفاطيمه

اكرم: احم منورين الاوضه يا جماعه

فاطيمه وهي تربت علي كتفه: ده نورك يا ولدي

اكرم: احم بصوا بقي خشوا في الموضوع علطول انا مبحبش الاقعده دي اكيد في نصيبه

كريمه: اخس عليكي يا كرومه احنا نعمل نصايب يا حبيب قلب خالتوا

اكرم: كرومه وقلب خالتوا الاتنين في نفس الجمله. مش قولت فيه مصيبه😁

فاطيمه: بص يا ولدي انت راجل صح

اكر وهو يضرب علي صدره: يا مراراي راجل فيه ايه يا ام اسد انتي بتشكي فيا ولا ايه لا لا انا مش كده خالص

كريمه: يا بني بطل دماغك دي

اكرم: انتي مش شايفه يا كريمه دي بتسأليني هتشكيكني في نفسيتي ليه بس

فاطيمه: يا ولدي مهقصدش انا اقصد انك راجل وهتقدر تفهم اسد ولدي صوح

اكرم: يا جدعان انا متوتر خلقه من جو ريا وسكينه ده قولوا الخلاصه

كريمه: بصراحه عايزين نتأكد اذا كان اسد ودنيا بيحبوا بعض ولا لا

نظر لها اكرم وانفجر الضحك: هههههههه اسد بيحب دنيا ههههههه نكته 2020دي ولا اي يا كوكي

فاطيمه: احنا بنتحددت بجد

اكرم بصدمه: قولوا والمصحف بيحبوا بعض اذاي دول عاملين ذي القط والفار كل شوه ماسكين في خناق بعض

فاطيمه: ماهوا يا ولدي كل واحده فينا عارفه طباع عيلها وانا شايفه اسد بياخد ويدي مع الدنيا في الحديت وغلطت مره فيه

كريمه مكمله: ودنيا طلعت اعتذرتله

اكرم بصدمه: اعتذرت دنيا ايه انتي بتقولي مين

فاطيمه: شوفت بقي

اكرم وهو يحك شره: والمطلوب مني ايه

فاطيمه وكريمه في نفس الوقت: احنا هنقولك....

وبعد ساعات اجتمعوا في حديقه المنزل معادا اسد واكرم

الجد: اومال اسد واكرم فين يا ولاد

عزيز: ممكن اسد يكون نايم شويه ما انت عارف يا حاج الادويه ممكن تنيمه شويه واكرم تلاقيه قاعد علي الموبايل او حاجه

فاطيمه بخبث: بقولك يا دنيا يا قلبي ما تطلعي تصحي اسد ينزل يقعد معانا شويه يفك اكده

دنيا: ممكن يكون لسه نايم يا فاطوم

يوسف: لا اطلعيله شوفيه اكده

ساره باندفاع: خلاص انا هطلع اصحيه

دنيا بغيظ: اظن قالوا دنيا تطلع مش ساره

ساره: ولد عمي وهطلع انا اصحي انتي ايه دخلك

ضحكت دنيا بسخريه: هو انتي عندك فقدان ذاكره ولا ايه يا بنتي ما هو ابن عمي انا كمان بقولك ايه انا هطلع مش ناقصه صداع

وتركتهم وصعدت الي غرفه اكرم لتلقي نظره عليه الاول ولكنها لم تجده بغرفته فأتجهت الي غرفه اسد

في غرفه اسد منذ قليل

كان ينوي النزول للاسفل للجلوس معهم او بمعني اصح لرؤيتها.. وجد باب غرفته يطرق ذهب وفتحه وجد اكرم

اكرم بمرح: مساء الخير يا معلمه

اسد بابتسامه:مساء النور يا اكرم تعالي خش

اكرم:منزلتش تحت ليه

اسد:لا انا كنت نازل اها خير كنت عايز حاجه

اكرم:لا انا بس كنت جاي اقولك يعني متزعلش من دنيا علي طريقه كلامها هي دبش معلش 😁

اسد بهدوء:حوصل خير يا اكرم وبعدين انا خلاص حليت سوء التفاهم اللي كان بيني وبينتها

اكرم بخبث:اه طب كويس اصل هي بتعامل الناس بدبش

ساعات معلش ده حتي العرسان اللي بيجولها ااا.......

قاطعه اسد بزعيق: ايه بيجيلها عرساااان

اكرم بخبث: اومال يا ابو الاسود مش بنت ومسيرها تجوز والله ما اخبيش عليك بيجليها شباب اي بنت تتمناهم بس هي بقي بعيد عنهم بطفشهم بالدبش بتاعها اخر عريس كانت هتقتنع بيه

اسد بصدمه: وافقت

راقب اكرم تعبيرات وجهه(مش سهل كرومه ده😉): لا موافقتش هو جالها من فتره قريبه وسافر في شغل وهيرجع كمان شهر وقال هيبقي يشوف رأيها

اسد بغضب: وهي الهانم موافقه

اكرم ببرأه مصطنعه: معرفش هي لسه موافقتش بس هي اقتنعت شويه الله واعلم بقي هتوافق ولا لا.. يلا اسيبك انا بقي وانزل وانتي حصلني وتركه وهو يبتسم بخبث
بعدما خرج اكرم

اسد بغضب: عرسااان مش عريس واحد وكمان هتوافق ليلتك سوده علي دماغك يا دنيا قال تجوز قال اتجننت دي اياك

سمع خبط علي الباب

اسد بعصبيه: ماعيزش حد

دنيا من الخارج: ده انا يا اسد

قام اسد وهو يتمتم: جيتي لقضاكي وفتح الباب بعصبيه وشدها للداخل واغلق الباب

دنيا بتوتر: فيه ايه يا اسد مالك

اسد بغضب وحده: ماعيزش اسمع صوت انتي تجاوبي علي اللي هسأله بس فاهمه

نظرت دنيا له وجدت وجه احمر من كثره الغضب وعروقه بارزه ويجز علي أسنانه

دنيا بخوف: ا انت ش شكلك عامل كده ليه هتتحول ولا ايه والله اصرخ والم عليك الصعيد كلها

اسد: مش انتي بتقولي عليا هولاكوا انا هوركي هولاكوا

دنيا قفزت علي الاريكه: لا بص بقي انت بتتلكك احنا اتصالحنا الصبح ده حتي احنا بينا رز وباميه ايه اللي قلبك كده بس

اسد: انزلي وانتي بتتحدتتي معايا وبعدين ايه موضوع العرسان ده

دنيا بأستغراب: عرسان عرسان مين

اسد: هنبتدي فقدان الذاكره عاد انطقي علشان ما اكسرش الاوضه دي علي دماغك

دنيا بعصبيه: اوضه ايه اللي تكسرها هو انت كل ما احاول اصالحك واحاول احسن معاملتي معاك تبوظها اكتر وبعدين عرسان ايه دول

اسد: هحاول اقنع نفسي انك ماهتعرفيش.. اكرم جيه اهنا وقالي........

في الاسفل كانوا يجلسون في انتظار اسد ودنيا

كان يجلس اكرم علي كرسيه وعلي كلا من جانبيه فاطيمه وكريمه ومالوا عليه دون ان يلاحظ احد فكان الجد مشغول بالكلام عن العمل مع اولاده

فاطيمه: ايه اللي حوصل يا اكرم

كريمه: احكي يا حبيب قلب خالتوا انت

اكرم: هو انا مش قولت بلاش شغل ريا وسكينه ده بيوترني

فاطيمه وكريمه بنفس الوقت بغضب: ما تنطق يا واد

نظر اليهم الجد واولاده

فابتسمت كريمه كأنها تسأله عن شغله: اه وانت عملت ايه في مشكلت الشغل دي يا كرومي

عاود الجد الحديث مع اولاده

مالت فاطيمه وكريمه مره اخري علي اكرم كريمه بهمس:

عليا النعمه يا اكرم لو منطقتش لهقوم اشبشبلك ولا يهمني انك بقيت ذي الشحط كده(شخصيتها قويه كوكو دي😁😁))

اكرم: احم وليه قله القيمه دي خلاص هقول بس بشرط

كريمه: انجز

اكرم: تجوزوني يا جدعان انا والله العظيم هخلل من الاقعده دي

فاطيمه: ليك عندي بدل العروسه عشره وانت اختار

اكرم: وعد يا بطه

كريمه: ولا انا ابتديت افقد اعصابي

اكرم: بصوا انا روحت قولت الاسد اللي طالبتوا مني وهو قالي..

في نفس الوقت كانت ساره تسير في اتجاه غرفه اسد فسمعت شجارهم وعلمت ان دنيا بالداخل نزلت ونادت علي الخادمه

ساره: اسمعيني زين انا دلوق هروح اقعد معاهم وانتي كمان خمس دقايق اكده هتاجي وتصرخي وتقولي انك سمعتي صوت زعيق وصريخ من اوضه اسد فهمتي

الخادمه وهي تهز رأسمه بأطاعه: حاضر يا ستي

ذهبت ساره وجلست بجانبهم

فاطيمه بصدمه وهي تنظر لاكرم: بتقولي اسد اتعصب

اكرم ببرود وضحكه: اه وكان هيتحول

كريمه: الله يخربيتك انت زودت من عندك ليه دنيا طلعت تناديه وانا اقول البت اتأخرت ليه زمانه قتلها

اكرم بتوتر: قولت احط التاتش بتاعي

فاطيمه بحسره: تاتش ايه ونيله ايه اتوكس ثم سمعوا صوت رنين هاتف الجد

الشخص:..........

الجد:خلااص اللي اتقال يوحصل

الشخص بصدمه:..........

الجد بصرامه:وه هنتناقش عاد يلا اللي قولته يتنفذ واغلق الهاتف في ثم اتت الخادمه

الخادمه بفزع بمصطنع:الحقني يا حسين بيه في صوت زعيق وصريخ جاي من اوضه اسد بيه

هرول الجميع الي الاعلي تحت نظرات الخبث من ساره

بلاعلي كانت دنيا ما زالت تقف علي الكنبه

اسد بغضب:لساتك بتنكري انك مهتعرفيش حاجه

دنيا بغضب:ايوه معرفش انت متعصب كده ليه اصلا

اسد: انتي بتسأليني متعصب ليه

دنيا: اه بسألك مالكش حق تتعصب وبعدين.. ااااااه

كانت ستقع دنيا من علي الاريكه ولكن اسد كان اسرع منها وامسكها فأصبحت متعلقه به نظروا الي بعضم وفي تلك اللحظه اندفع الباب بغضب ودخل الجد ومعه العائله بأكملها

ونظروا بصدمه فدنيا متعلقه في رقبه اسد وكأنها تعانقه وهو يحيط خصرها نظروا لهم بصدمه و..................
(و يا فرحه ما تمت😂😂)
باااااااااس كدا عايزه تفاعل حلو
#معشوقه_الاسد
google-playkhamsatmostaqltradent