رواية الابنة الملعونة الحلقة الأولى 1 بقلم دودا حودا

 رواية الابنة الملعونة الحلقة الأولى 1 بقلم دودا حودا

رواية الابنة الملعونة الفصل الأول

رواية الابنة الملعونة الجزء الأول

البارت 1

رواية الابنة الملعونة الحلقة الأولى 1 بقلم دودا حودا

رواية الإبنة المعلونة الفصل الأول 

#الابنه الملعونه
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
مساء الخير انا هايدي هحكي ليكم حكايتي الاول ما أن عارفه أن ناس كتير اوي هتكرهني بسببها بس انا هقول علشان اي وحده بتفكر نفس تفكيري تغيرو لان والله والله انا ندمانه ندم عمري وكل شويه ابص لبنتي واقول اوعي تعملي اللي كنت بعمله زمان انا عارفه أن ربنا غفور رحيم بس انا كنت شخصيه فظيعه متتعاشرش والله قبل ما اقول ليكم الحكايه اعرفكم ب عائلتي
انا هايدي متجوزه شريف مهندس وانا بكالوريوس علوم وتكنولوجيا
اختي سماح دبلوم تجاره متجوزه دكتور جارنا في البيت القديم
اختي شروق دبلوم تجاره برضه وكانت متجوزه واطلقت وتعرفوا أطلقت ليه بعدين امي سناء يعني الحنان والحب والعطاء بابا مات بعد ما اختي شروق اتولد عالطول كنت انا صغيره عندي ٥سنين اه صحيح مش انا الكبيره سماح اختي اكبر حد فينا وكانت ظروفنا صعبه اوي وكنا الاول عايشين عند جدتي وفاكره يوم كنت راجعه في من المدرسه وسمعت جدتي عامله تزعق لامي
الجده :يعني اي مش هتتجوزي المعلم فرج
سناء :مش هتجوز بعد جوزي يا امي
الجده :وانتي فاكره بقي هتفضلي قاعده كده وانا اصرف علي عيالك مين اللي هيصرف عليهم
سناء :هنزل ادور علي شغل
الجده :في شقتك بقي
سناء :يعني اي يا امي
الجده :يعني انا تعبانه لوحدي من عيال اخوكي احمد ومش قادره انك تسيبي عيالك انتي كمان وتروحي تشتغلي وانا اقعد بيهم واكل وشرب منين كل ده
سناء :عايزه ترمي بنتك في الشارع عالشان تربي عيال احمد
الجده :والله احمد ده كل شهر بيدني ٣٠٠٠جنيه مقابل أنه شغال ومراته شغاله
سناء :ماشي يا امي انا هروح بيتي شكرا ليكي
الجده :العفو يا حبيبتي وماما خدتنتا ومكنش معاها فلوس تركب
هايدي :ماما أنا رجلي وجعتني
الام :معلش يا هايدي هنروح اهو
سماح:خليكي كبيره يا هايدي مش الكبير بيستحمل
هايدي :طيب انا جعانه اوي
سماح:بس بقي مش شيفاه ماما عامله تعيط ووصلت ماما البيت وطلعت اختي وقالت
الام :خلي بالك من اخواتك ياسماح هجيب اكل واجي
سماح :حاضر يا ماما
ونزلت الام راحت للبقال اللي في شارعهم
الام :مساء الخير يا عم محمد
عم محمد :مساء الخير ازيك يا ام سماح
سناء : بخير والله عايزه اطلب منك طلب الله يخليك
عم محمد :اومري يا ام سماح
سناء :عايزه منك اي حاجه العيال تاكل وانا بكره هنزل ادور علي شغل واديني وقت وهجبلك الفلوس
عم محمد:يا خبر تحت امرك وجاب شنطه وخط فيها عيش وبيض وجبن
سناء :اي كل ده
عم محمد:وقت ما يكون معاكي فلوس هاتي
سناء :ده كتير والله
عم محمد :تحت امرك واصبري خدي علبه سمنه اعملي بيها البيض
سناء :عيطت لما حست أن الغريب احن من أهلها عليها
ومشيت وكان قاعد الجزار فرج قدام المحل
فرح :مش عايزه لحمه
سناء :لا شكرا مش عايزه حاجه
فرج :جبنه اي اللي عايزها للعيال خدي لحمه ليهم احسن ومش عايز فلوس
سناء :قولت شكرا مش عايزه حاجه واياك تشوفني ماشيه تتكلم معايا تاني مفهوم وطلعت البيت
هايدي :الله اكل
سناء :اختكم نامت
هايدي :اه بسرعه بقي انا جعانه
سناء:حاضر يا قلبي عنيا ودخلت عملت الاكل ليهم ودخلت نامت وشويه ولقت حد جنبها عالسرير قالت بنت من البنات
فرج :الله عليكي وانتي نايمه شكلك زي الملاك
سناء :ينهارك اسود انت جيت هنا ازاي
فرج :من البلاكونه اللي كانت مفتوحه بس انتي حلوه اوي مش عايزه تتجوزني ليه بقي
سناء:اقسم بالله هصوت
فرج :طيب ليه بس مانا عايزك في الحلال وانتي اللي مش موافقه وفعلا صوت ولمت الناس في البيت
سناء :الراجل الزباله داخل شقتي زي الحراميه
فرج :انا يا كدابه انا داخل بمزجها ولما قولت ليها متجوزش وحده سهله زيك قالت والله لفضحك في الحته اه انا غلطت بس وحده جت المحل عندي وقالت ابقي اطلعي بليل وانا راجل غصب عني مش انت شوفتها وافقه معايا يا عم محمد
يتبع
لقراءة الحلقات التالية من الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent