روايات

رواية عشق ريم الفصل السابع 7 بقلم إيمان صلاح

 رواية عشق ريم الفصل السابع 7 بقلم إيمان صلاح
رواية عشق ريم البارت السابع
رواية عشق ريم الجزء السابع

رواية عشق ريم الحلقة السابعة

رحيم بعد عن ريم بسرعه
رحيم  / ال احنا عملناه ده غلط وغلط كبير اوي
ياريم ومينفعش نعمل كده
ريم / ليه مينفعش ليه يارحيم قولتلك بحبك
بحبك ومش متخيله اني اكون لحد غيرك
رحيم/ مينفعش مينفعش
ريم/ ليه
رحيم/ انا بحب واحده وكنت ناوي اعرفك عليها
ريم بصدمه/ انت بتهزر صح
رحيم/ لا بجد وانا كنت داخل اقولك وهتشوفيها بكره
ريم بعيااط / بتحب واحده غيري ياعني مش بتحبني
ياعني انا كل ده معيشه نفسي في وهم
ومتخيله انك بتحبني
رحيم / ريم اسمعني
ريم بهدوء/ لوسمحت اخرج علشان عايزه انام
والف مبروك يارحيم
رحيم/ بس
ريم/ لوسمحت سبني لوحدي لوسمحت
رحيم خرج وساب ريم وريم فضلت تعيط
كتيير اوي كانت حاسه ان حد طعنها بسكينه في
قلبها
ريم بعياط/ ليه كده ليييييه ده انا محبتش حد
غيرك لييييه محبتنيش لييييييه
رحيم راح غلي ؤضتو بسرعه وكان منظر ريم
مش راضي يروح من بالو خالص
رحيم بأسف/ انا اسف ياريم بس ال انا عملتو
ده علشان خاطر مصلحتك
عدي اليوم من غير اي احداث جديده
رحيم/ ريم
ريم/ نعم
رحيم/ في حفله النهارده بمناسبه توقيع عقد جديد
ريم/ انا مش عايزه اروح اي حفلات
رحيم/ لا لازم تبقي موجوده انا هبعتلك السواق
ريم/ ماشي
في الشركه
رحيم/ اتفضلي اقعدي ياصافي
صافي/ العقود هتتوقع باليل صح
رحيم / اه متقلقيش كل حاجه هتبقي تمام
وقررت ان نعلن خطوبتنا بليل
صافي بفرحه/ بجد يارحيم
رحيم/ وانت ههزر
صافي/ متتخيلش انا مستنيه اليوم ده بقالي قد ايه
رحيم/ طب يلا روحي اجهزي بقه
صافي/ اوكي
صافي( سيده اعمال عمرها ٣٠ سنه بتحب الفلوس جداا وبتحب المظاهر وكانت عايزه تتجوز رحيم علششان خاطر منظرها العام مش اكتر)
رحيم/ سامحيني ياريم انا وبعمل كده علشان خاطر
مصلحتك
ريم لبست فستان بسيط خالص ونزلت للسواق
وكان شكلها مضايق جدا لغايط اما وصلت
الحفله وفضلت قاعده علي ترابيزه بعيده
وبعد فتره قليله دخل رحيم وصافي ماسكه
ايدو بكل تملك
ريم كانت قاعده حاسه انها هتمووت من منظر رحيم
معاها
ريم بغضب/ المفروض انا ال ابقي وجنبو مش هي
بس رحيم فضلها هي عليا واهو هيعلن خطوبتو منها
وانا قاعده اتفرج عليهم
رحيم دخل الحفله وكانت عنيه علي ريم
وريم كانت مش عايزه تبص نحيتو خالص
عز/ ريم عامله ايه
ريم/ الحمدلله وانت
عز/ الحمدلله شكلك مضايق
ريم/ لا عادي هي صافي دي تعرفها
عز/ دي بنت صاحب شركات الصفا
والنعارده هنوقع عقد مع شركتهم وو
ريم/ ورحيم هيعلن خطوبتهم دلوقت
عز/ انا مش عارف رحيم مالو
ريم بحزن/ ربنا يهنيه يارب
عز/ احنا لازم نتكلم شويه ياريم
ريم/ ماشي
عز قام وساب ريم وبعدها رحيم بدأ يتكلم
رحيم/ احنا سعداء ان احنا هنوقع عقد الشراكه
مع شركه الصفا وده كان اول خبر في بقه
خبر تاني انا قررت أخطب صافي قررت تبقي
شريكتي في كل حاجه مش بس في الشركه
وصافي/ موافقه علي كده
بدأ الجميع بالتصفيق والمصورين بدؤو باخد بعض
الصور لهم
وريم كانت قاعده حاسه ان كل حاجه حواليها
ضدها الجو ده مش ليها حتي رحيم مبقاش ليها
رحيم سابها خلاص وساب حبها وراح لصافي
ريم قامت بسرعه وخرجت بره الحفله وفضلت تجري
كتير وكانت عماله تعيط ومقهووره من رحيم
ريم بعيااط/ ليه كده يارحيم محدش هيحبك ذيي
يارحيم ليه عملت كده ليه انا عمري مهسامحك
يارحيم
عز/ ريم رييم
ريم مسحت دموعها بسرعه
عز/ خرجتي بسرعه كده ليه
ريم/ حسيت ان مخنوقه شويه بس
عز/ بتحبيه؟
ريم بصدمه/ هو مين
عز/ بتحبي رحيم
ريم بعياط/ بحبو اوي اوي ياعز ومش مستحمله
اشوفو مع واحده غيري رحيم بيدبحني بسكينه بارده اوي
عز/ اهدي ياريم اهدي وانا وانتي هنحلها
ريم بعياط/ هنحل ايه خلاص كل حاجه راحت
عز/ مفيش حاجه راحت ويعدين هما اتخطبو مش
اتجوزو وبعدين انتي ورحيم متجوزين
ريم/ ياغني ايه
عز حضن ريم وفضل يهدي فيها وقال
انتي اختي ياريم انا ورحيم ريناكي وكبرناكي
وانا عمري مهسيب اختي كده لازم هقف جنبك
ومش عايزك تيأسي وخليكي فاكره ان رحيم جوزك
وانتي مراتو ولازم متسيبهوش لحد
ريم بحب/ ربنا يخليك ليا ياعز يااارب
عز/ المهم تسمعي كلامي وتنفذيه كلو
ريم/ حاضر هعمل كل ال بتقولي عليه
عز/ باااس كده تعالي نتعشي بقه في اي مطعم
واقولك هتتصرفي ازاي
ريم / حاضر يلا
            *********************************
رحيم بقلق ,,/ هتكون راحت فين ياعني
الوقت اتأخر اوي وهي لسه مرجعتي كده ياريم
وكمان قافله موبايلك انا هنزل الف الشوارع كلها
لغايط اما اشوفها
رحيم لسه هيتحرك شاف ريم داخله قدامو
رحيم/ كنتي فين كل ده ياريم
ريم / انا هدخل انام لاني مش قادره
تصبح علي خير
رحيم/ بس انا بكلمك
ريم/ لوسمحت عايزه انام
ريم دخلت ؤضتها وقفلت الباب
رحيم/ مالها داعي ايه
رحيم فضل طول الليل يفكر في تصرف ريم
ومكنش عارف ينام وريم مكنتش تقل عنو مكانتش
عارفه تنام كانت حاسه ان قلبعا بيتحرف بالنار
كل متغمض عنيها تشوف منظر رجيم وهو ماسك صافي
وبيقدمها علي انها خطيبتو عدي الليل ببطئ كبير
علي الأتنين وبعدين ريم صحيت وجهزت نفسها
علشان تروح الكليه
رحيم/ ريم
ريم/ افندم
رحيم/ كونتي فين امبارح
ريم/ اظن ان انا مش مجبره اقولك انا بروح فين
وباجي منين
رحيم/ ريم اتكلمي عدل احسن
ريم/ هي دي طريقه كلامي وبعدين
انت من النهارده تقدر تريح نفسك من عبئي
انت داخل علي جواز وانا قررت هقعد في
سكن الطلبه في المدينه الجامعيه
رحيم بزعيق/ وانت مين قالك تعملي كده
ومين هيسمحلك تعملي كده
ريم/ انا ال سمحت لنفسي ومن النهارده
محدش هيمشي عليا قراراتو غن اذنك علشان متأخرش
رحيم/ ريم استني
ريم مشيت ومسمعتش لرحيم
رحيم/ ماشي ياريم انا هوريكي
                   **************************
ريم / ايوه يابنتي بقالي ساعه مستنياكي
انتي فين
غدير/ انا اهووووو
ريم قامت حضنت غدير جامد
غدير/ مالك ياحبيتي متألم
ريم بعياط/ رحيم طلع مش بيحبني ياغدير
وخطب امبارح واحده
غدير/ طب اهدي بس وكل حاجه هتتصلح
ريم بعياط/ هتتصلح ازااي بس بقولك خطب
غدير/ اهدي ياريم وانا وانتي هنفكر مع بعض
ريم/ مش قادره افكر مش قادره
غدير/ اهدي بس اهدي
ريم رجعت البيت ودخلت ؤضتها علي طول
وكانت قاعده بتفكر هتعمل ايه فجأه دخل
عليها رحيم
ريم/ ابقي استأذن قبل ما تدخل
رحيم/ انا لازم افهم مالك لازم تعرفيني مالك
ريم/ انت فقدت حقك في انك تسأل السؤال ده
رحيم/ ياعني ايه ياريم وبتكلميني كده ليه
ريم/ لوسمحت سبني لوحدي
رحيم بزعيق/ لا مش هسيبك لوحدك
ريم خلاص هسبلك الاؤضه كلها
رحيم مسك ريم من ايديها جامد وقال
لما اكون بكلمك متسبنيش وتمشي ياريم
ريم بعياط/ حرام عليك سبني في حالي
بقه انت كنت دايما مصدر سعاده بالنسبالي
بس من النهارده بقيت مصدر للتعاسه والحزن
انت قتلت ريم خلاص ال قدامك دي مش ريم
ال انت تعرفها ولا ريم ال للأسف حبيتك
رحيم / ريم ارجوكي
ريم بعياط/ ارجوك انت ارجووك سبني
وروح لخطيبتك احسن هي اولي بيك دلوقت
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق ريم)

اترك رد