روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الخامس

رواية حطمت قلبي الجزء الخامس

رواية حطمت قلبي الحلقة الخامسة

مراد بعصبيه نعممم انت بتقول ايه
مجدي انا مليش دعوه يا مراد ده قرار ابوك امسك شوف بنفسك
مراد مسك الورقه وقراها واتصدم ان الكلام صح
واكمل بعصبيه خلاااص اخسر املاكي ابويا لو عارفني صح عارف ان مش مراد اللي يتجبر علي حاجه مش عايزها
ايمان بحزن يابني فكر
مراد بعصبيه مامااا خلااص انا قولت اللي عندي انا هشتغل اكتر خلال السنتين واعمل شركه لنفسي وابدا بيها مش عايز حاجه من املاك علي بيه وسابهم وطلع
ادهم بتنهيده بص لايمان واكمل عوضكم علي الله في الاملاك بقي يا ماما
ايمان بحزن ربنا يهديه يا بني
ادهم بضحك ياريت يمكن زي ماقولتلك تيجي النسمه اللي تشق الجبل وتخليه يحن بقي ويفرحنا
ايمان امين يارب
———————————
في بيت الكيلاني بيت مازن وعشق
عشق بمرح ممكن البشمهندش مازن احمد الكيلاني يسمحلي اقعد معاه شويه
مازن بابتسامه حزينه اقعدي يا حبيبتي

 

 

عشق مالك يا حبيبي فيك ايه
مازن مفيش عادي متخانق مع اسراء
عشق انا بردو قولت كده طب بقولك ايه هات اكلمها واصالحكم علي الاقل اسمع صوتها بدل منا معرفهاش خالص كده
مازن لا اانا هكلمها بس اهدي متشغليش بالك ياحبيبتي انتي عامله ايه في شغلك
عشق زي الفل يا حبيبي متقلقش وانت شغلك في الشركه ايه اخباره
مازن الشغل عال العال ياست البنات متشليش هم حاجه
عشق ربنا يخليك ليا يا ميزو يارب وافرح بيك وانت قمر زيي كده
مازن بضحك انتي مفيش زيك يا ست البنات
عشق حضنته حبيبي والله
بعد مرور 3 شهور مراد وعشق قربهم بيزيذ لبعض جداا وتاكدوا خلال الشهور دي اانهم فعلا بيعشقوا بعض بس محدش اتكلم ومراد نسي تمامااا موضوع الواصيه وكل باله منشغل بهل عشق تبادله نفس الشعور ام لا وادهم وندي متجاهيلن بعض اوي ندي بتحضر المحاضرات وتمشي من غير ماتتكلم معاه خالص وهو كذلك وجواهم وجع بسبب البعد ده ومازن واسراء اللي بيجوا الكليه وكانهم اغراب وحاولت اسراء كتير تكلمه وهو بيمشي والاتنين موجوعين اوي
في الصباح عشق بتجهز علشان الكليه ولبست دريس واسع روز وشكله حلو اوي وفردت شعرها وحطت ميكاب هادي
واكملت لنفسها بضحك والنبي انا زي القمر ونزلت طلبت اوبر وراحت الكليه

 

 

في فيلا السيوفي
مراد نازل من علي السلم علشان يروح شغله
اسراء مراد ممكن توصلني معاك
مراد ماشي يا حبيبتي يلا واظبطي طرحتك بس
اسراء ظبتطها وخرجت معاه وركبوا يوصلها
مراد وصلها ودخل معاها لي جوه شويه واكمل عايزه اي حاجه
اسراء بحب لا يا حبيبي وخبط فيها عامل الكافيه
اسراء مش تحاسب دلقت العصير عليا
مراد خلاص يا اسراء محصلش حاجه هو فين الحمام يا كابتن
العامل انا اسف يا انسه الحمام اهو علي اليمين
مراد طب تمام محصلش حاجه هاتي شنطتك ادخلي اغسلي الفستان وتعالي
عند البنات
عشق ايوه بحبه ارتحتوا
ندي بضحك ايوه بقي
ياسمين بضحك مش قولتلك اراهنك اديكي حبتيه وهو اكيد بيحبك واتاريه السبب في تغير طريقه لبسك
عشق بفرح اه بصراحه غيرت طريقتي علشان هو ده الصح وعلشانه بردو واتمني يكون بيحبني بجد زي مابحبه بس هلبس قصير شويه في فرح اسماء
ندي وياسمين ضحكوا مش هتتغيري
عشق بضحك ياستي هو يوم ومش هقررها بس اشتريت الفستان يعني اركنه
ندي طيب ياختي بس قومي عدلي مكياجك سايح خالص
عشق بجد

 

 

ياسمين اه قومي ظبتيه
عشق طيب تمام
وقامت تروح الحمام ودخلت بس. مراد مخدش باله منها ولا هي
شافت اسراء بتنضف الفستان
عشق. مالك بتبليه كده ليه
اسراء ده عامل دلق عليا عصير
عشق بحب طب حاولي نشفيه بسرعه علشان متتعبيش
اسراء بحب شكرا يا عسل وطلعت وفي الممر شافت شاب داخل عند الحمام. ومتجه ناحيه حمام البنات
اسراء طلعت لمراد وهي مستغربه بتقول غريبه دخل يعمل ايه ده
مراد هو مين
اسراء ولد دخل ناحيه حمام البنات
مراد هو في حد جوا
اسراء اه بنت
مراد يانهار ازرق استني اشوفها لحسن يكون قاصد يرخم عليها
في الحمام
عشق بصدمه ماجد انت عايز ايه انت اتجننت ايه دخلك هنا

 

 

ماجد انتي يا عشق انتي اللي خلتيني ادخل هنا بصي انا هاخدك ونطلع بيتي عايزك في حاجه مهمه وبيقرب منها
عشق بخوف ضربته بلقلم ابعد يا حيوان وهو بردو بيقرب منها وقطع كم فستانها وهنا مراد دخل وضربه بحاجه علي دماغه
عشق بعياط وصدمه مراااد
مراد بحزن من اجلها انتي كويسه
عشق جريت حضنته وفضلت تعيط ومراد حاضنها وبيطبطب عليها بس بس اهدي يا عشق اهدي خلاص
ومسك ماجد من هدومه واكمل انا بقي هربيك علي اللي كنت بتعمله ده ورايح يضربه عشق مسكته واكملت بدموع لا يا مراد علشان خاطري سيبه يغور متوديش نفسك في داهيه وتعمل لنفسك مشاكل علشان كلب ولايسوي انت ليك اسمك وسمعتك
مراد بعصبيه هششش. اسكتي مشوفتيش كان عايز يعمل ايه فيكي انتي اتجننتي متخافيش ده حقك
دخلت اسراء. علي الصوت في ايه يا حبيبي صوتك عالي ليه
مراد مفيش يا حبيبتي اتصليلي بمعيد الكليه
وعشق حست بغيره منها جدا وجيه في بالها انها حبيبته بس سكتت
اسراء اهو اتفضل
مراد الو يا دكتور مدحت
مدحت ازيك يا دكتور مراد ليك وحشه
مراد حبيبي في طالب اسمه ماجد في كليه تجاره جمب كليه الطب اتعرض لبنت من طب وحاول يعتدي عليها والبنت دي تخصني فا ده عقابه ايه بقي يا سياده العميد
مدحت احنا اسفين ياباشا واعتبره اتعاقب خلاص
مراد بحده ولو اتعرضلها تاني ???
مدحت لالا انا اضمنلك انه لا

 

 

مراد تمام قفل معاه وضرب ماجد بلرجل واكمل بهمس ليه ابعد عن اي حاجه تخص مراد السيوفي احسنلك انت مش قدي خاف علي نفسك وعلي اهلك واكمل لاسراء وانتي اطلعي اشتري فستان جديد زي بتاعك لعشق
اسراء حاضر
عشق غيرانه منها ومستغربه طريقتهم مع بعض اوي عايزه تساال بس خايفه مشاعرها تبان فبكت بصمت لحد ما جات اسراء ادتها الفستان غيرت وطلعت وكانت تعبانه اوي ودايخه
مراد بخوف مالك فيكي ايه ووقعت في حضنه راح سندها
مراد بخضه مالك يا عشق فيكي ايه
عشق بتعب دايخه اوي وديني عند صحابي بسرعه
مراد سندها وجمبه اسراء وراحو لحد البنات
ياسمين بخضه ايه ده مااالك
ندي بخوف عشق فيكي ايه واتاخرتي ليه كل ده
مراد يا جماعه اهدوا واكمل بخوف حاسه بايه طيب
عشق دايخه اوي تقريبا ضغطي وطي
مراد طب ثواني طلع جاب عصير ودوا يظبط الضغط وجيه
مراد بخوف امسكي هتبقي كويسه باذن الله االدوا ده حلو جدا
عشق خدته وهو سندها وقعدها حلو
عشق بتعب تعبتك يا مراد

 

 

ياسمين وندي بصوا لبعض بصدمه لانهم عرفوا هو مين وقالوا بهمس مراد السيوفي !!!
مراد غصب عنه عينه دمعت بسبب حاله عشق واللي كان هيحصل فيها وااكمل انا اسف حقك عليا معرفتش احميكي صح انا قولتله ميتعرضلكيش كنت لازم اكون قد كلامي واوقفه من بدري
عشق بعياط لا انت ملكش ذمب انت كتر خيرك بتحاول تحميني وانا بنسبالك مش اي حاجه
مراد بحب مسح دموعها واكمل وهفضل احميكي طول منا عايش ومتقوليش كده انتي اهم حاجه
اسراء احم احم ايه يا حبيبي نحن هنا
مراد بضحك بس يا لمضه خليكي في حالك وروحي كليتك اتاخرتي
واكمل متجيش انهارده. يا عشق يلا اروحك لو خلصتي
عشق بزعل مش عايزني اجي يعني انت شايف كده
مراد بحب انا لو عليا اقولك تعالي طول اليوم بس صحتك ونفسيتك اهم ياسمين وندي بيبصوا لبعض وبيضحكوا ومبسوطين
عشق بحب خلاص ماشي
اسراء نتي تعرفي مراد منين
عشق مديري في الشغل
اسراء بضحك اول مره بصراحه اشوف مراد مخضوض علي دكتوره في شغله
مراد بغضب احترمي نفسك ها
اسراء بضحك حاضر حاضر
عشق بغيره انتي مين
اسراء بضحك انا اخته متلقيقش اظن كلمتك قبل كده
عشق باحراج وانا هقلق ليه

 

 

اسراء بضحك عادي عادي المهم فرصه سعيده واكيد مش اخر مره اشوفك
عشق بابتسامه اكيد
ومشيت اسراء تروح كليتها
مراد هطلع انا اجيب العربيه علشان اروحك جهزي حاجتك
عشق حاضر
ومشي
البنات بضحك لا انتي تحكيلنا كل حاجه
عشق بدموع ماجد حاول يعتدي عليا ومراد ضربه
ندي بصدمه الكلب الزباله الحمدلله بجد انه لحقك
ياسمين بصدمه الحمدلله صح الله واعلم. لو مجاش مراد كان حصل ايه خدي بالك يا عشق الفتره الجايه بجد
عشق انا بقيت خايفه اووي ربنا يستر ومش اول مره يدافع عني بسببه
البنات حضنوها ومسحوا دموعها محاولين اضحاكها
ياسمين بابتسامه بس سيبك مراد بيموت فيكي
ندي اه مشوفتيش كلامه ولا نظرته وبجد زي القمر يا بختك يا محظوظه
عشق تفتكروا بيبحبني
ندي كل ده ومش مصدقه
عشق بحزن احيانا بنحتاج نسمعها علشان نتاكد مش نشوفها بس ولا ايه يا ندي
ندي بحزن عندك حق
ياسمين. بضحك بس ايه الواد موز مزازه يخربيت امه ايه العيون دي
عشق بغيره بت اتلمي واكملت صح عملتي ايه في العريس اللي متقدملك

 

 

ياسمين عادي رفضته زي غيره
عشق ولحد امتي
ياسمين يوووه يا عشق بقي اانا مش عايزه اتنيل خالص
ندي اه هنعمل مصدقينك
ياسمين انتوا عايزين ايه
عشق عايزين تعرفينا بتحبي مين علشان نقدر نساعدك
ياسمين بضحكه حزينه تساعدوني لا دي بعيده اوي خلاص هو بقي صعب بعيد عني. بكتير بس لو لينا نصيب هنبقي لبعض
عشق عموما انا عارفه
ياسمين بصدمه عارفه ازاي
عشق علشان انا مش عبيطه بس مستنياكي تقوليلي بنفسك سلام مراد جيه
طلعت عشق لمراد
عشق بقولك يا مراد
مراد اممم
عشق انا بكره عندي فرح فمعلش مش هقدر اجي الشغل
مراد بضحك وانا كمان عندي فرح نخليها اجازه بكره بقي
عشق خلاص ماشي
—————————————

 

 

تاني يوم وتحديدا في فرح صاحبه عشق
عشق كانت لابسه فستان اسود ضيق كتافه مرميه ولحد الركبه وسايبه شعرها وحاطه ميكاب هادي
ياسمين بحب ايه القمر ده يا عشقي
عشق بحب حياتي انتي يا ياسمينا وانتي قمرين
ندي بضحك لا بقي فينك يا مراد تشوف الحلاوه
عشق بضحك مراد لو هنا كان هزقني بسبب الفستان كويس انه مش هنا بقولكم ايه هسلم علي العروسه وجيالكم
راحت عشق تسلم علي العروسه وهي بتحضنها
عشق بفرح مبروك يا اسماء مبروك يا قلبي
اسماء بحب حبيبتي عقبالك
عشق بحب يارب وهنا لقيت مراد بيسلم علي العريس وبيضحك
عشق بصدمه مراد يانهار اسود بقولك ايه رايحه للبنات
نسمه روحي
نزلت عشق وراحت ناحيه البنات
عشق جماعه هو فستاني حلو
ندي ماقولنا حلو انتي هبله
ياسمين شكلها اتهطلت
عشق بتوتر اصل مراد هنا واكيد هيهزقني
ياسمين بضحك بتهزري الموز هنا
ندي بضحك ايه جابه وغمزت بيمشي وراكي ولا ايه
عشق بت انتي وهي مش نقصاكم شوفته بيسلم علي العريس اكيد صاحبه اللي قالي عليه
ندي انا هتمشي يما خليكي انتي مسختبيه واكملت بضحك يلا يا سيما نسيبها هي هنا تستخبي
ياسمين يلا يا اختشي

 

 

عشق واطين والله
ومشيوا
عشق ياربي هو راح فين ده
مراد بصدمه عشق انتي ايه اللي جابك هنا ??
عشق بتلف شافته وراها
عشق بخوف وابتسامه كاذبه ايه ده مراد
مراد بعصبيه ايوه زفت ايه جابك هنااااا
عشق والله ده الفرح اللي قولتلك عليه
مراد بعصبيه والقرف ده قولتيلي عليه بردو ده كان كلامك معايا
عشق ماله يا مراد
مراد وهو بيشدها وبيخرجها برا القاعه
عشق بخوف مراد مش هينفع كده علشان خاطري سبني بجد الناس تقول ايه مراااد يوه خلاص بجد
مراد وصل لمكان هادي بعيد عن الفرح شويه وقال بكل صوته اديني سبتك تفسير بقي للقرف اللي لابساه ده
عشق بخوف من عصبيته والله هو موضته كده ومش عريان اوي اصلا
مراد بعصبيه لا بلاش منه خالص ازاي يعني اما ده مش عريان عايزه ايه انتي ها عايزه ايه هتفرحي لو حد اتعرضلك هتفرحي لو حد فكر فيكي تفكير وحش لمجرد ان جسمك باين كده باختصااار للكلام القرف ده يا تغيريه يا تروحي بيتك حالا
عشق بعياط مرراد متهزرش اغير ايه واروح البيت ازاي دي صاحبتي عدي اليوم علشان خاطري
مراد بعصبيه وانا مش هقرر كلامي
عشق بدموع انا فارقالك اوي كده ليه
مراد فارق مش فارق ميخصكيش كلمه تتسمع وخلاص

 

 

عشق بدموع يعني انت شايف كده
مراد خلصي ومتغيريش الموضوع تروحي البيت ولا اروح اجبلك فستان
عشق بدموع هاتلي الفستان ورايحه تمشي
مراد مسكها من ايديها
عشق بدموع نعم
مراد بحب عايزه تعرفي ليه بعمل كده ?
عشق بدموع اه
مراد. بحب وهو باصص في عنيها علشان بحبك
عشق بصدمه وقفت قدامه واكملت ايييه
مراد بحب اه بحبكككك بحبك يا عشق من يوم ماشوفتك وبكابر وبعاند وبقيت اضايقك علشان اثبت لنفسي انك مش مهمه بس معرفتش بل بلعكس قربتك مني اكتر انا مكنتش اتخيل اني احب في يوم من الايام اصلا واتمني حد زي ماتمنيتك انا عشقتك يا عشق وبغير عليكي حتي من الهوا
عشق بعياط مش قادره اصدق بجد
مراد بفرح لا صدقي صدقي علشان قريب اوي هتبقي علي اسمي وساعتها بقي هنشوف حورات لبسك دي من غير ما اسمع تعليقاتك اللي بتعصبني وباس ايديها واكمل عارفه يا عشق شايل معايا دايما خاتم علشان واثق هدهولك في يوم ووطي وفتح العلبه واكمل تقبلي تتجوزيني وتبقي مراتي وكل حياتي يا عشقي
عشق بعياط من الفرح ادتله ايديها واكملت اقبل طبعااااا
مراد لبسها االخاتم وقام باس راسها ربنا يخليكي ليا يا عشقي
عشق بفرح ويخليك ليا يا حبيبي

 

 

مراد بفرح قولتي ايييه
عشق بكسوف مقولتش
مراد بحب لا قولتي سمعيني بجد قولتي ايه
عشق بحب حبيبي
مراد بحب باصص في عيونها وقريب منها اوي واكمل قلب حبيبك هتخليني. اعمل حاجه هموت واعملها وبص علي شفايفها
عشق بضحك يا قليل الادب ابعد ياواد وزقته بخفه
مراد بضحك غمز ماشي ماشي بس بعد كده هقل ادبي براحتي
عشق بكسوف طب مش هروح اافرح ولا ايه يا مراد
مراد عيون مراد
عشق بضحك طب يلا
مراد خدها وجبلها فستان سورايه بكم وشكله حلو اوي ووداها تاني اافرح
في الفرح
ندي البت دي بقالها ساعه فين
ياسمين لا ومراد كمان مش باين يكونش خطفها
ندي والنبي اسكتي هي مراره واحده
دخلت عشق وراحت ناحيتهم
البنات بصدمه انتي اتجننتي غيرتي فين وفينك كل ده
عشق بضحك هحكيلكم
——————————

 

 

في بيت السيوفي
اسراء قاعده بتعيط في اوضتها وكلعاده بتحاول تكلم مازن
ايمان يابنتي غلط اللي بتعمليه في نفسك ده الصبح تسكتي وطول الليل بتعيطي كده
اسراء بدموع عادي انا كويسه متقلقيش
ايمان بحزن ربنا يهون علي قلبك يابنتي وهو قاال لما يكون مش قليل قدامك هيتقدم سيبيها علي ربنا وخرجت
اسراء بعياط قليل ايه بس قليل ايه انت مش فاهم يا مازن انا مش عايزه غيرك يا حبيبي حتي لو هعيش في الشارع
————————–
في اافرح
عشق بس كده
ندي هعيط بجد ده طلع بيحبك اوي صح
ياسمين وهي حضناها مبروك يا عمري
ندي اختنا احلي عروسه يا ناااس
عشق بضحك حبايبي والله
————————–
بعد اافرح
عشق واصحابها مستنين عربيه
مراد من عربيته حبيبتي
عشق ايه يا حبيبي
مراد اركبي يلا

 

 

عشق لا يا مراد روح انت علشان مش. لوحدي
مراد اركبوا كلكم يلا من غير عناد علشان الطريق
عشق بضحك خلاص يا عم هنركب يلا يابنات
في العربيه
مراد لازم تعصبيني يعني
عشق بحب خليها عليك
مراد مسك ايدها باسها واكمل قولي لاخوكي اني هاجي اتقدملك بكره
عشق بفرح بتتكلم جد
البنات زغرطوا واكملوا مبروك يااا قلبي
مراد بحب طبعا اومال ههزر انا نفسي الايام تجري وتكوني معايا انهارده قبل بكره
عشق حبايبي الله يبارك فيكم
وبصت لمراد ويباركلي فيك يا حبيبي
وبعد شويه وصلهم بيتهم ووصل عشق
مراد تصبحي علي خير يا احلي حاجه في حياتي
عشق وانت بخير يا عمري
——————————-
في بيت الشريف
هشام يابت بقالك ساعه قاعده وكل كلامك مياكلش عيش ايه يا بنت خالتي راحت عليكي ولا ايه
البنت والله يا هشام ده اللي حصل وانا شاكه انه بيحب مقصوفه الرقبه عشق دي
هشام بضحك مراد يحب اهي دي مستحيل هو عنده قلب يحب بيه ايه الكلام ده
اابنت والله بتكلم جد انت مش بتشوف طريقته معاها
هشام. بشر فتحي مخك يا عزه علشان لو ده صح ابقي عرفت نقطه ضعفه والورقه الرابحه بنسبالي
عزه من عيني يا ااتش هو انا عندي اعز منك. كل الاخبار هتوصلك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!