روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الحادي والثلاثون

رواية حب من أول نظرة الجزء الحادي والثلاثون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الحادية والثلاثون

ندا بأستغراب:انتي لي ماسكه بطنك…………حور انتي….
حور بفرحه: ايوه انا حامل واتأكد من كده انهارده
ندا بفرحه وصريخ:هيييييييه حور حااامل هيييه
حور حطت اديها علي فمها بسرعه وقالت
حور:وطي صوتك يا بنتي مش عايزه حد يعرف عشان عايزه اعملها مفاجأه ل ادم
ندا بضحك: ماشي خلاص هسكت………………
بعد حوالي ساعتين….
سيف كان واقف ف الجنينه والسواق جاب هناء
هناء من بعيد:سيف
سيف بص علي الصوت ال بينادي ولقيها هناء……
سيف جري عليها بسرعه وخضنها اوي وهنا قعدت ف نفس مستواه وحضنته
سيف بفرحه:وحشتيني اوي يا خالتو
هناء بحنان:وانت اكتر يا روح خالتو
سيف بعد عنها وقال
سيف:خالو أسر فين
هناء:عندو شويت شغل صغيرين هيخلصهم وياجي على طول
سيف:ماشي تعالي تدخل عشان ماما مستنياكي
سيف أخد هناء ودخلو وحور كانت نزله من علي السلم
سيف:ماما ماما خالتو هناء جات
حور بفرحه:بجد….

 

 

 

هناء:اه بجد
حور نزلت بسرعه وحضنت هناء وكانت مبسوطه ان شافتها وقعدو مع بعض وندا معاهم وجا
و نسمه ولدت ادم كانت في ؤضتها ……………………..
_____________
بقلمي دينا محمود
في المساء
ادم كان واقف أدام المرايه بيظبط شعره وبيحط عطره الجذاب..وقاطعه دخول سيف ابنه وحوريته…….
ادم بصلها وبص ل ملامحها الجميله وشعرها الطول اكتر من الاول ولون عيونها وبشرتها الصافيا وفستانها الطول الجميل…….
في نفس الوقت حور فضلت تبص علي حبيبها واول واخر رجل عشقته وخلها ذي الاميره وعضلته الباينه من قميصه….
حور بصت لقت الكرفته علي السرير…حور راحت اخدتها وراحت عند ادم وحطتها علي رقبته وربطتها لي…….حور خلصت وآدم قابل جبينها وقال
ادم:ربنا يخليكي ليا
حور بحب:ويخليك ليا يا حبيبي
سيف راح شد امه من فستانها وقال
سيف:ماما انتو نستوني ولا اي
ادم شال سيف وقال
ادم بحنان:ده انت كل حاجه ليا ازاي انساك
سيف: بابا مقولتليش اي رايك في بدلتي
ادم:حلو ذيك ابوك
كور:طيب يلا بينا ننزل عشان منتاخرش علي الضيوف
_______

 

 

تحت في الحفله كان الكل واقف بيتكلم ف الشغل بس قطعهم نزول ادم وحور وابنهم سيف وكان شكلهم جذاب جدا وخطف كل العيون ال كانت عباره عن حسد وحقد وفرحه وسعاده والكاميرات الفديو اول م شفوها راحو صوروهم بسرعه………
ادم هو نازل كان ماسك ايد حور وشايل ابنه سيف………….
وعمرو كان واقف هو وندا وأولاده وهناء كانت واقفه معاهم……
ادم وحور اول م نزلو عمرو وندا وأولاده وهناء رحولهم
عمرو حضن ادم قول
عمرو بهزار :اكيد وحشتك صح
ادم ضم حور لي وقال
ادم بضحك:اكيد لاء حوريتي معايا
هناء:ربنا يخليكم ل بعض
ادم وحور:ربنا يخليكي
ادم:اه صحيح أسر فين
هناء:كلمتو دلوقتي وقالي جاي ف الطريق
ادم: ياجي ب السلامه
حور:ده اما ياجي بس الحفله بدات وحضرتو لسه مجاش
سيف راح عند ادم وحور وكان ماسك روما ف ايدو وقال
سيف:كل عام وسيف بخير
ادم بابتسامه: وانت طيب ياسيف
حور بصدمه وسعاده: سيف انت جيت امتا من الصفر
سيف بضحك علي طفولتها الوحشته قال
سيف بابتسامه:بقالي اسبوع
حور بابتسامه: مبسوطه اوي انك رجعت ب السلامه…..حور شورت علي روما وقالت
حور:معرفتناش يا سيف
سيف ضم روما لي وقال
سيف بحب وابتسامه:روما خطيبتي فرحنا بعد اسبوعين وانتو اكيد مدعوين
ادم بابتسامه: مبروك ياسيف اكيد طبعا هتاجي
حور بفرحه: بحدددد هتتجوز..بجد ولا بتهزر
سيف وجها كلامو ل ادم وقال
سيف بضحك: امسكها يا ادم عشان مش عارف ممكن تعمل اي….عن اذنكم…سيف أخد روما ومشي
ادم بضحك: حور اهدي الناس بتبص علينا
حور بفرحه:انا مبسوطه اوووي
ادم بحنان:يارب تبقي سعيده علي طول والابتسامه تفضل علي شفيفك ديما
حور بحب:وانت في حياتي اكيد هكون مبسوطه والابتسامه علي وشي
____________

 

 

بقلمي دينا محمود
عند الاطفال
ادم وحور: كل سنه يا سيف
سيف بفرحه:وانتو طيبين
ادم وهو بيدي الهدي ل سيف قال
ادم:دي هديتك يارب تعجبك
ادم فتح الهديه واتصدم اول م فتحها لقي ألبوم صور ليهم هما الثلاثه وفي تيشرت عليهم صورهم بردو همة التلاته
سيف حضن ادم بفرحه وقال
سيف بفرحه:شكرا يا سيف الهديه جميله جدا
ادم:كنت متأكد انها هتعجبك……ادم بعد سيف وقال
ادم:انا هروح اسأل بابا عن حاجه … قال كده ومشي بسرعه
حور وهي بتقدم هديتها ل سيف قالت
حور بابتسامه: ودي هديتي يارب تعجبك
ادم فتح الهديه واتصدم بردو من الهديه
الهديه كانت عباره عن سلسه فاضه مكتوب عليها اسم سيف
سيف حضن حور كن الفرحه قال
سيف: جميله اوي يا حور شكرا..اوعدك أن مش هخلعها طول حياتي….سيف بعد عنها شويا وقال
سيف بطفوله:بحبك يا حور
حور بكسوف طفولي وانا كمان
__________
نرجع بقا ل جوه
كان كل واحد واقف مع ال بيحبه….ادم كان واقف مع حوريته الخطفت قلبه من اول نظره ….وندا وعمرو الحبو بعض بعد خناقهم ومشاكستهم لبعض.. وسيف ورما ال قررور يبدأ حياه جديده وهناء كانت واقفه جنب نسمه ولده ادم وسيف ابن ادم كان واقف جنب حور وآدم كان واقف جنب عمرو وندا….الكل كان مبسوط والجو كان مليئ ب الضحك……شوايه وطفو الانوار عشان يطفو الشموع وبعد م خلصو الاغنيه المعهوده سيف طف الشموع بعد م اتمنا امنيته….
___________
في نفس الوقت جاسر كان داخل الفيله وانصدم ب بنت ف وشه…..
أسر نزل بسرعه من العربيه لقاها سايحه في دمها
أسر:يا انسه فوقي
البواب جه بسرعه
البواب بخضه:ست يارا😳…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك رد

error: Content is protected !!