روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الخامس والعشرون

رواية حب من أول نظرة الجزء الخامس والعشرون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الخامسة والعشرون

بدؤوا في الأكل بس حور كانت طول الاكل مش بتأكل حاجه وحاسه نفس الاحساس ال حسته من شوايه ان هيغمي عليها وآدم لاحظ كده ووشها الأصفر
ادم مسك اديها الكان فيها المعلقه الكانت بتقلب بيها الاكل وقال
ادم بقلق:مالك ياحوريتي مش بتاكلي لي ووشك اصفر
حور بتعب:انا كويسه متقلقش
ادم:متأكده….
قطعهم حور……….
حور حطت اديها علي بقها وجريت علي الحمام وفضلت تكح لحد م جابت ال في بطنها
ادم قلق عليها وراح وراها لفيها قاعده في الأرض ووشها بقا احمر ومش قادره تاخد نفسها ادم راح وقعد جنبها في الأرض ورفعلها شعرها من علي وشها وقال
ادم بقلق:مالك ياقلبي
حور سندت راسها علي صدر ادم من التعب ونامت في حض ادم
ادم قام شالها وطلع بيها ؤضتهم ونيمها علي السرير وغطاها
واتصل ب الدكتور سامح
سامح ده صديق ادم جدا…………….
ادم كان قاعد جنب حور علب السرير وكان زعلان عشانها وقلقان عليها جدااا بس سمع جرس الفيلا بيرن ف نزل السلالم بسرعه وفتح الباب ولقيه سامح
ادم سلم عليه وبعدين اهده وطلع ؤضه حور بسرعه
ادم دخل هو سامح الاؤضه وسامح بدا يطلع أدواته الطبيه عشان يكشف عليها
بدا سامح يكشف علي حور وحور بدات تفوق واول م فتحت عنيها لقت شخص متعرفهوش واول مره تشوفه ف صرخت بس ادم راح ليها بسرعه وطمنها
ادم: اهدي ياحبيبتي ده دكتور سامح صحبي جبته عشان يكشف عليكي
سامح بابتسامه:بين عليك بتحبها ياراجل
ادم بقلق واضح: جداا بس ارجوك يا سامح طمني ما لها
سامح وهو بيكتب حاجه ل ادم في الورقه قال
دكتور سامح:متقلقش بس عايزك تبعت حد يجيب ال في روجته من الصيدليه عشان شاكك في حاجه ولازم نتأكد
ادم بأستغراب: شكوك اي
دكتور سامح:هتعرف كل حاجه بس قبل اي حاجه ابعت حد يجيب ده عايزه عايزه دلوقتي
ادم:ماشي …….

 

 

ادم طمن حور وخرج هو وسامح من الاؤضه ونزله
ادم:اتفضل اقعد ياسامح هطلع ادي بس الورقه لحد من السواق يروح يجيب القولت عليا
دكتور سامح: ماشي
ادم خرج للسواق واعطاه الورقه والفلوس وفضل مستنيا في الجنينه
شوايه والسواق جه وآدم أخد منه الكيس وفتحه لقي
ادم بصدمه:اختبار حمل…؟
السواق:حاجه تاني يابيه
ادم بسرعه: لا لا روح انت…..
ادم دخل بسرعه الفيلا لقي سامح قاعد في الصلون
سامح اول م شاف ادم بسرعه راح لي واخد منه الاختبار وطلعه ؤضه حور
دخله الاؤضه لقه حور قاعده علي السرير وسامح راح ليها واداها الاختبار
حور بصدمه: اي ده اختبار حمل.؟
سامح:يلا لازم تعمليه واحنا هنستناكي بره
سامح مسك ادم من اديها وطلعه بره وفضله مستنيين حور
وحور كانت لسه مصدومه اختبار حمل
حور بتفكير: معقول اكون حامل ممكن يكون في حته منه جوايه ومن الشخص الحبيته…..حور قامت ودخل الحمام وعملت الاختبار واتصدمت اما لقت النتيجه وعنيها اتجمعت فيها الدموع
حور خرجت وطلعت وقفت قدام ادم وسامح الكانه قلقنين
سامح:النتيجه اي
حور وعياط:………
ادم بقلق وخوف: مالك ياحوريتي بتعياطي لي والنتيجه كانت اي الخلتك تعياطي كده
حور بعياط وصريخ:انا حاااااااااامل يا ادم
ادم بصدمه: اي انتي حامل
سامح حضن ادم بقوه وقال
سامح: الف مبروك ياصحبي
ادم كان لسه مصدومه وسامح اول م بعد عنده راح ل حور وقال
ادم: حور انتي فعلا حامل
حور بعياط وابتسامه: ايوه حامل
ادم:بفرحه:يعني هبقي اب هبقي اب
حور بضحك وعياط من فرحتها: بس وطي صوتك يا ادم
ادم حضن حور اوي وشالها وفضل يلف بيها
ادم:بحببببك ياحوريتي بحباااااااك
سامح بسرعه:اهدي ياراجل ده غلط عليها عشان ضعيفه والحمل لسه في أوله لازم ترتاح
ادم نزل حور وحاوط وشها ب اديه وقال

 

 

ادم بقلق:ايوه صح لازم ترتاحي وتعمليش اي حاجه واي حاجه عايزاها هتجيلك لحد عندك وانا هقول للخدم ياجه انهارده ماشي
حوى بفرحه وحنان:ماشي…بس اهدي انا كويسه
ادم شال حور ونيمها علي السرير براحه جداا وغطاها وقابل راسها وبعدين خرج ل سامح
ادم:معلش تعبتك معانا ياسامح
سامح بابتسامه: متقولش كده يا راجل انت مش صحبي بس ده انت اخوايا
ادم حضن سامح وقال
ادم:شكرا يا سامح انت انهارده خلتني اسعد واحد في الدنيا
سامح بادله الحضن وقال
سامح:بتشكرني علي اي ده واجبي والف مبروك
ادم:الله يبارك فيك
بعد م بعده عن بعض
سامح بجديه: ادم لازم ميحصلش بينكم علاقه لحد م الحمل يثبت عشان جسمها ضعيف والحمل برده ضعيف ولازم تهتم باكلها والورقة دي كتبت فيها شوايه ادويه
ادم:ماشي شكرا يا سامح………
سامح مشي وآدم طلع ؤضه حور بس ملقهاش بس سمع صوت في الحمام ف عرف انها في الحمام
ادم مسك تلفونه ورن علي الخدم كلهم وقال ليهم انهم ياجه انهارده بليل وبعد ما خلص قعد استني حور ال خلته اسعد واحد في الدنيا …………بس قاطعه خروج حور من الحمام وكانت مش لبسه حاجه غير البرونص ادم فضل يتأمل فيها وكان عايز يروح ياخدها بين ضلوعه بس افتكر كلام اسامه
وحور كانت واقفه مصدومه ومكسوفه عشان كنت تفتكر ان ادم قاعد مع سامح تحت مكنتش تعرف انه طلع بس لاحظت ادم وهو بيقرب منها
ادم كان بيقرب وحور كانت بتبعد لحد م لزقت في الحيطه وآدم حوطها ب اديها وفضل يبص ل عنيها ولونها المميز ووشها الأحمر من الكسوف
ادم مقدرش يستحمل ف طبعها قابله علي عنقها و ……………………………

 

 

ادم بعد عنها
ادم بهمس:مش هينفع
حور:مش فاهمه
ادم حكي ل حور ال سامح قاله…….ف فهمت حور ووشها احمر من الكسوف وبعدين قامت وراحت اخدت لبسها ودخلت الحمام
شوايه وحور خرجت من الحمام لقت ادم لسه قاعد
حور كانت لبسه هوت شورت وبلوزه لونها أحمر وبعدين راحت عند السرير وآدم اخدها في حضنه ونامو
__________________
بقلمي دينا محمود
في منزل عمرو وندا
ندا كانت نايمه وعمرو كان بيحرك ضهر ايدو علي وشها
وندا حست بس اعتقدت انها بتحلم بس برده حست بايده تاني
ندا فتحت عيونها ببطء لقته قدامها ادم وبيلعب ف خدودها
ندا اول م شافت عمرو قدامها ابتسمت ابتسامه بسيط وعمرو قبلها قبلها بسيطه جنب شفيفه وعلي راسها
عمرو بابتسامه وحب:صباح الخير يا اميرتي
ندا بحب: صباح الخير يا حبيبتي
عمرو:مكنتش اعرف انك كسوله كده ده انا بحاول اصحيكي بقالي ياجي ساعه
ندا ضربته بخفه علي دراعه وقالت
ندا:انت الكسول مش انا
عمرو:اي..؟لي انا النايم لحد الساعه واحده ومش عايزه اصحه ونومي تقيل كمان
ندا بعبوس: طيب اعمل اي ابنك هو البيخليني احس ب النعس علي طول
عمرو وهو بيحضنها قال
عمرو بحب: نامي وتعمليش حاجه وارتاحي ذي م انتي عايزه اهم حاجه اشوفك مرتاحه ومبسوطه عشان مش هستحمل اشوفك زعلانه اوي فيكي حاجه….
عمرو بعد عنها شوايه وبص في عيونها وقال
عمرو بحب: انا لو اقدر اخد منك تعبك كنت عملت كده
ندا خوطت وشه باديها وقالت
ندا بحب:انا بحبك اوي يا عموري مش عارفه انت بتجيب الحنيه والحب دي كلها منين انا مبسوطه اوي عشان اتجوزتك وربنا رزقني بواحد ذيك.
عمرو مسك اديها وقبلها بعمق وقال
عمرو بحب: انا ال مش عارف عملت اي في حياتي عشان ربنا يرزقني بواحده ذيك…بحبك اوي….

 

 

وبعدين نزل شوايه علي بطنها وقبلها وقال
عمرو: بحبكم اوي ربنا ميحرمني منكم
ندا بحنان:ولا منك
عمرو:طيب يلا عشان تفطري عشان اكيد ابني حاسس ب الجوع
ندا بضحك:ماشي هاخد شور بسرعه وهاجي وراك……..ندا قامت واخدت لبسها ودخلت الحمام
بس وقفها صوت عمرو
عمرو بضحك وهو بيغمز ليها:محتاجه مساعده؟
ندا تصته ب الفوطه ودخلت الحمام وقالت
ندا بهمس: سافل وقليل ادب
عمرو بابتسامه: سمعتك علي فكره
_______________
منزل ادم وحور
ادم صحي من النوم وبص ف الساعه لقيها الساعه ٢ ف بص علي حبيبته لقها لسه نايمه في حضنه ذي الحوريه
ادم فضل يتأمل فيها وافتكر احداث امبارح ان حور حامل في حته مني ومنها وانبسط جدااا وضمها لي جدا كان عايز يدخلها بين ضلوعه ومش عايز حد يشوفها ويثبت للكل انها ملكه…بس من كتر ضمه ليها حور صحيت ةبصت لي وهو كان شارد في ملامحها واول م فتحت عنيها سرح فيهم وفي جمالها البيحننوه
ادم قرب منها وقابله بكل حب وحنيها وحور بدلته……………………………………………..
بس قاطعه رنت تلفونه وكان المتصل عمرو
ادم بغضب: عاااايز اي
عمرو:اي ياعم اتصلت بيك في وقت مش مناسب
ادم:لو مقولتش عايز اي هقفل في وشك
عمرو بسرعه:لا لا ماشي كنت هقولك ان انا وندا قررنا نعمل حفله يوم الجمعه عشان حمل ندا
ادم:بس انا مش:هقدر احضر
عمرو بأستغراب: اي انت هتسيبني لوحدي في يوم ذي ده ده انت اول المدعوين
ادم:عشان في نفس اليوم هكون في حفله وانا صحبها ولنفس السبب البتعمله ل حفلتك
عمرو: مش فاهم قصدك؟
ادم بضحك: طول الوقت بقول عليك حمار مش بتفهم ومفيش حد مصدق …عشان حور حامل ياغبي
عمرو بصريخ وصدمه:ااااي حاااااااامل؟؟؟

 

 

ادم بضحك: يخربيتك وطي صوتك ودني باظت
عمرو بضحك: اي؟حور حامل من مين؟؟
ادم: انت بتقول اي هي متجوزه سوسن يعني
عمرو بضحك: بجد يعني انا وانت هنبقى اب في نفس الوقت
ادم بابتسامه: ايوه
عمرو بتفكير: طيب اي رايك نعمل حفله واحده بس تكون كبيره
ادم:ماشي معنديش مانع …بس هنعملها عند مين انا ولا انت
عمرو: ذي م انت عايز
ادم:خلاص خليها عندي
عمرو:ماشي هقول ل ندا
ادم:ماشي..مع السلامه
عمرو بضحك: مع السلامه هتوحشني يابيبي
ادم قفل في وش ادم وقال
ادم بضحك علي صحبه:مجنون
وبعدين بص علي حوريته ملقهاش ف عرف انها هربت منا ل الحمام ف قعد يستناها وشوايه وحور خرجت من الحمام
حوى اول م خرجت بصت في الاؤضه بس ملقتش ادم فا استغربت
حور كانت لسه هتروح عند التسريحة عشان تظبط شعرها
ف لقت الشالها ولف بيها وحور كانت بتضحك بسعاده وبتبص لي وآدم كان بيبتسم بحب بس نزلها عشان متتعبش
حور بفرحه: مجنووون
ادم حرك أنفه في انفها وقال
ادم بحب:مجنون بيكي يا حوريتي
حور:ادم انا جعانه اوي يلا ننزل نفطر
ادم:فطار اي قصدك غدا بصي للساعه الساعه بقت 3العصر
حور بصدمه: 3 احنا نمنا كل ده.؟
ادم بحنان: ده طبيعي عشان حامل ولازم ترتاحي كويس وكمان تاكلي كويس
حور بابتسامه: ماشي
ادم وحور نزله واول م نزله لقه الداده ام محمد مجهزه الاكل علي السفره وبدا في الأكل
وآدم قلل ل حور علي الحفله ال اتفق عليها هو وعمرو وأنهم هيعملوها يوم الجمعه عشان تكون اجازه وحور كانت مبسوطه جدا.
_______________

 

 

بقلمي دينا محمود
في مكان آخر
عند سيف اخو ندا الكان بيحب حور
بعد م توفت سوسن ولدته حس ب الكسره والعجز وبقا واحدي مش بيروح شغله ولا بيكلم حد حتي اخته ندا…. بس فاق وافتكر ان ولدته كانت عايزه تشوفه اكبر دكتور وحاول ان يحقق حلم ولدته ف رجع تاني ل شغله
في مستشفي اسكندريه
المدير توفيق:اهلا ياسيف اخبارك اي دلوقتي
سيف بابتسامه باهته:بخير يادكتور…..قلولي ان حضرتك عايزني في حاجه مهما في حاجه
توفيق:ايوه انت عارف ان احنا لينا فرع في فرنسا
سيف:اه عارف
توفيق:كلموني انهارده وقلولي عيزين من عندنا مجموعه أطباء يكونه ممتازين واختارت خمس اطباء وانت كنت من ضمن الخمسه
سيف بصدمه: اااي؟
توفيق: سيف انا عارف ب ان ولدتك متوفيه واختك متجوزه وعايشه مع جوزها وانت عايش لوحدك ومفيش حد معاك ولازم تغير جو صح عشان كده اخترتك
سيف بارتباك: اه صح بس انا كنت هاخد كم يوم اجازه واسافر بس الموضوع ده…..
توفيق:اي اقول لهم ان انت موافق ولا اشوف دكتور تاني بس خليك فاكره انا اختارتك عشان انت من اكفأ الأطباء عندنا
سيف بتفكير:لاء يادكتور قولهم ان موافق انا هروح فرنسا………وانا مبسوط وفخور جدا ان حضرتك كنت مدربي مدير
توفيق قام وقف وحضن سيف وقال
توفيق:هتوحشني اوي يابني
سيف بدله الحضن وقال
سيف بحزن:وانت كمان
توفيق كان با النسبه ل سيف ولده وكان توفيق برده بعتبر سيف ابنه عشان لحد دلوقتي مش متجوز ولا عنده اولاد عشان كده اعتبر سيف ابنه وكان بيسعده في شغله وكان بيضربه ووقف معا في درسته لحد م اتخرج بتقدير امتياز وخله يشتغل معا في المستشفي بتاعته عشان كده سيف بيحبه جدا ويحترمه
توفيق:يلا روح وجهز شنطتك عشان هتمشي بكره الصبح وانهارده اجازه من الشغل عشان تروح تودع اختك
سيف بشكرا:شكرا جدا لحضرتك شكرا علي كل حاجه عملتها معايه
توفيق:انت مش مجرد دكتور هنا انت ابني
سيف:وده شرف ليا

 

 

توفيق: يلا روح وعايزك ابقي فخور بيك هناك ذي م كنت فخور بيك هنا وعايز اما يكلموني يقولو لي ان انت من اشطر الدكاتره هناك ذي ما كنتي اشطر دكتور هنا
سيف بابتسامه: ماشي عن اذنك
توفيق: اتفضل…….
سيف راح يجهز شنطته ويروح يزور اخته ال مشفهاش من ساعت وفاه ولدته وأما كانت تتصل بيه مكنش بيرد عليها وأما كانت تاجي البيت مكنش بيفتح لها واكيد هي زعلانه منه عشان كده لازم يروح ليها عشان يودعها عشان مش عارف هيرجع تاني ولا لاء
___________
بقلمي دينا محمود
في منزل عمرو وندا
ندا كانت قاعده في حضن عمرو بيتفرجه علي التلفزيون وكانت ندا مستمتعه جدا وعمرو برده بس مش بسبب الفيلم بسبب فرحت ندا وابتسمتها…بس قطعهم صوت جرس الباب ف بعد عمرو عن ندا وراح فتح الباب ووقف مصدوم عشان كان الضيف سيف الكان بسببه زوجته كانت حزينه وكانت بتفضل تعيط طول اليل وكانت بتروح لي في وقت متأخر عشان وحشها
عمرو كان هيقفل الباب في وشها تاني بس سمع صوت ندا
ندا:مين ب……ندا اتصدمت اول م شافت اخوها قدامها اخوها البقي أهلها وعائلتها وهو البقي من اعلها وعائلته الكانت تروح لي في نص اليل عشان وحشها بس مكنش بيفتح لها الباب وندا كانت بتبقا متأكده ان هو جوه اخوها الكانت بتتصل بيه كل دقيقه وكل ثانيه ومكنش بيرد عليها ف نزلت منها دموعها ودارت وشها وكانت هتمشي بس لقت ال بيسحبها ويضمها ل حضنه بقوه وعرفت مين هو بسهوله ف كان اخوها ال حست في حضنه ب الإمان والحنان والحب ودموعه الحست بيها علي كتفها ومكنتش عارفه تعمل اي بس تلاوة الرؤيه ادمها بسبب دموعها وفضلت تبكي بقوه ومش مصدقه انها دلوقتي في حض اخوها الحولت بكل الطرق ان توصل لي بس معرفتش وحولت تتصل بيه وبرده مردش
ندا رفعت وشها وبصت في عنيها وبصت في عنيها وهو كمان بص في عنيها وفضله بصين لبعض كتير نظرات ألم وعتاب ولو وبصت لي ب اشتياق وحنان وندم

 

 

سيف باسف وندم:سامحيني انا اسف علي تقصري معاكي اسف
ندا بعتاب وعياط وصريخ:انت عارف ان رنيت عليك كم مره وكم مره جيت ليك البيت وخبط عليك وانت مردتش عليا ليه ليه عملت معايه كده لي كنت في الوقت ده محتجاج جنبي امي ماتت وسبتني بس اتمسك عشانك بس انت اتخليت عني في اكتر وقت احتجتك في جنبي ولولا وجود عمرو جنبي مكنتش عارفه هيحصل لي اي ودلوقتي جيت عشان افتكرت ان ليك اخت مشفتهاش بقالك 3شهور
سيف بندم وعياط وهو حضنها:سامحيني مكنتش اقصد اعمل كده انا كنت تعبان ومكنتش عايز اشوف حد مكنتش عايز تشوفيني كده كنت ضعيف موت امي كسرني وخلني ضعيف خلني مكنتش عارف انا بعمل اي في حياتي و شغلي مكنتش بروح حتي الشارع مكنتش بشوفه حياتي كانت مدمره وانا مكنتش عايز تشوفيني كده سامحيني ارجوكي انا ندمان علي كل لاحظه سيبتك فيها وانتي محتجاني فيها سامحيني
ندا ضمته ليها اكتر وقالت
ندا بحزن علي حاله اخوها:سامحتك عشان انت مش اخويا بس انت أبوايه واخوايه وصديقي وكل حاجه ليا في الدنيا بس اوعدني انك مش هتعمل كده مره تانيه
سيف بفرحه شالها وفضل يلف بيها وقال
سيف:اوعدك….بحببببك يا احلا اخت في الدنيا
عمرو كان واقف متابع الحوار في صمت بس اول م شاف سيف شال مراته ولف بيها وهي حامل وده خطر عليها فقال بصريخ وخوف وقلق وهو بيخدها من حض أخيها
عمرو: استنا يا راجل ده غلط عليها
سيف بعدم فهم:غلط لي؟؟
عمرو:عشان حامل ياخويا
سيف بصدمه وسعاده: فعلا انتي حامل يعني هبقا خال بجد؟؟؟
ندا بابتسامه: ايوه
سيف ضمها لي بفرحه:مبروك ياحبيبتي مبروك
عمرو:شكرا ياسيف يلا ادخل اكيد مش هتفضل واقف كده علي الباب
سيف هز راسه ب الموافقه ودخله كلهم وسيف قعد علي الكرسي وقدامه عمرو وندا علي الكنبه
عمرو: انت اكيد جي الحفله بعد يومين
سيف باستغراب: حفله اي؟؟؟
عمرو:حفله عشان حمل ندا وحور
سيف بالم وابتسامه باهته:هي حور كمان حامل؟

 

 

عمرو:ايوه وانت مدعو واكيد لازم تاجي
سيف بتوتر:بس يا عمرو..!
ندا بأستغراب:بس اي ياسيف؟
سيف بتوتر:ندا انا جيت انهارده عشان اودعك عشان مسافر بكره فرنسا
ندا بصدمه: اي مسافر فرنسا؟!!!!!
سيف اتناهد بعمق وقال
سيف:ايوه مسافر فرنسا عشان نقلوني للفرع ال هناك عشان محتاجين مجموعه أطباء يكونه شطرين والمدير اختارني من ضمنهم ودي فرصه كويسه عشان اغير حياتي بس لو قعت هنا مش هعرف اعمل حاجه موت امي أصر فيا بشكل كبير ومتنسيش ان امي كانت امنيتها ان حور تتجوز وتعيش سعيده وانت كمان تكوني مع جوزك وانا ابقي دكتور مشهور عشان كده لازم احقق امنيتها ذي م اتحققت امنيتها ليكي انتي وحور
ندا بعياط وحزن:هتبعد عني مره تانيه
سيف بحزن:متقوليش كده هاجي اجازه واتصل بيكي علي طول انا مبقاش ليا حد غيرك انتي بنتي قبل ما تكوني اختي ياندا
ندا جريت عليا واترمت في حضنه وفضل تبكي بقوه: هتوحشني اوي اوي ياسيف
سيف ضمها لي اكتر وقال
سيف: انتي كمان هتوحشيني اوي ندا ارجوكي خلي بالك من نفسك ومن طفلك عايزه يكون قوي
ندا بعدت عنها وقالت
ندا:وانت كمان خلي بالك من نفسك
سيف قام وقف وقال
سيف:ماشي انا همشي دلوقتي عشان لسه هحضر الشنط
ندا حضنته جامد :هستنا مكلمتك وطمني انك وصلت بسلامه
سيف قابل راس ندا بحنان وقال
ندا:ماشي خلي بالك من نفسك كويس ومتعمليش حجات مجنون انتي دلوقتي حامل بعد ما تولدي اعملي الانتي عايزه
ندا بابتسامه: ماشي
سيف بص ل عمرو وقال
سيف:خلي بالك منها ياعمرو ندا بتحبك وملهاش غيرك بعدي
عمرو ضم ندا لي وقال
عمرو:متقلقش ندا في قلبي قبل عيني
سيف: وانا عارف ان انت هتحميها وتحافظ عليها……يلا سلام عليكم
ندا وعمرو: وعليكم السلام
________________
بقلمي دينا محمود
في يوم الحفله
جهزه الحفله والكل كان مبسوط وندا وحور كانه أجمل بنات في الحفله رغم بستطهم في فساتينهم وميكبهم وتسريحة شعرهم كانه فعلا حوريات من الجنه
وآدم طول الوقت كان ماسك ايد حور ومش عايز تبعد عنه كانه خايف ان حد ياخدها منه وعمرو برده كان مخلي ندا متتكلمش مع حد وكان طول الحفله معاها كظلها وانتهت الحفله بسرعه وهم مبسوطين
________________

 

 

بعد مرور شهرين
ندا بقت في الشهر الخامس وحور بقت في الشهر الثالث وظهر عليها اعراض الحمل وتشتت مزاجها وكرهه لبعض الروائح ذي ريحت اكل معين وريحت برفيوم ادم الكانت بتعشقه بس دلوقتي بقى ذي عدوتها اول م تشم ريحتها تروح الحمام بسرعه ل تستفرغ
وفي اول الموضوع ادم كان عصبي اما كان يقرب منها ويلقيها بتعمل كده بس الدكتور قال ان هرمونات حمل مش اكتر ف اتعود ادم برفيوم غيره وطول الشهرين كان الوضع بينهم هادء ومبسوطين ب الضيف الجديد الجي في الطريق.
______________
في شقه يارا
نسمه: فهمتي دلوقتي هتعملي اي بكره
يارا بضحكه خبيثه: اكيد فهمت وبكره يتفرقه بس هنعمل اي في حملها
نسمه بلامبلاه:سبيلي الموضوع ده المهم دلوقتي نهتم ببعدها عن ادم وبعدين نفكر هنخلص ازاي من الطفل ال في بطنها
يارا:ماشي …تفتكري ان الخطه هتنجح
نسمه:اكيد بس انتي اعملي ذي م قولتلك ب الظبط
يارا:ماشي يلا دلوقتي ننام عشان يكره عندنا يوم طويل
نسمه:ماشي يلا…
______________
في صباح تاني يوم
حور صحيت بنشاط وكانت مبسوطه جدا عشان انهارده عندها معاد عند الدكتوره ال بتابع معاها الحمل وانهارده هتقولها ان الطفل ولد ولا بنت بس مقلتلش ل ادم انها هتعرف انهارده وقلتله ان كشف ذس اي كشف ف قامت واخدت لبسها وراحت الحمام واخد شور بتاعها ولبست بسرعها وخرجت بصت علي ادم وكانت ملامحه هادئه وكان نايم نوم عميق ف كتبت لها رساله وقلتله انها رايحه للدكتوره وانهارده هتعمله مفاجأه ومشيت وبعد م حور مشيت ب شوايه ادم صحي بس ملقهاش جنبه فاستغرب وبص حوليه لقي ورقه ف استغرب وفتحها عشان يقرئها وقعد يفكر ياتره اي هي المفاجاه بس فاق من تفكيره وقام اخده لبسه ودخل الحمام أخد شور بارد ولبس لبسه وراح للشركه
_____________
في المستشفي
نادت الممرضه علي حور فدخلت….
الدكتوره بابتسامه: اهلا يا مدام حور اخبارك اي انهارده
حور بابتسامه: بخير
الدكتوره:مستعده تعرفي انتي حامل ب ولد ولا بنت
حور بحماس: جدااا
الدكتوره بضحك علي حماسها: ماشي يلا بينا
حور راحت علي السرير ونامت واللمرضه سعدتها في كده وبعدين دخلت الدكتوره وبدات تعمل السولار
الدكتوره ابتسمت ابتسامه عريضه وقالت
الدكتوره مبروك حامل ب ولد
حوى بفرحه:بجد حامل في ولد
الدكتوره: اه ولد عايزه تسمعي دقات قلبه؟
حور هزت راسها بسرعه ب الموافقه ف الدكتوره شغلت لها جهاز الصوت ف سمعت حور دقاق قلب طفلها دقات ثمره حبها هي وآدم
حور بفرحه:ياربي دقات قلب ابني الحمدلله حاسه ان هيغمي عليا
الدكتوره: ههههههههههه لا انتي كويسه والطفل كمان كويس عايزه اطبع لكي صورته عشان توريها لجوزك
حور:اه ياريت
الدكتوره طبعت الصوره ل حور وادتهلها وحور شكلتها جدا وقررت انها مش هتستنا لبليل عشان تقول ل ادم ومش عايزه تبعتله رساله عشات عايزه تشوف تعبير وشه وقت م يعرف ف قررت امها تروح لي الشركه وتقولها
حور وقفت تاكسي وقالت لي العنوان وراحت
_______

 

 

في الشركه
ادم كان قاعد علي كورسيه وشارد في حياته مع حوريته وياتري اي هي المفاجاه الحور هتقولها عليها بس قطع شروده دخول يارا والسكرتيره وراها وتكلمها بغضب
السكرتيره بزعيق:مينفعش كده يا انسه
ادم اول م بص لل بنت ولقها يارا قال
ادم بغضب: في اي ياهند
هند:مستر ادم قولتلها انها مينفعش تدخل غير اما يكون في معاد بس مسمعتش الكلام ودخلت ب الشكل ده
ادم: ماشي روحي انتي ياهند….هند هزت راسها ب الموافقه وخرجت وقفلت الباب ورها
ادم وهو بيبص ل يارا بغضب:اي الجابك هنا مش قولتلك ان مش عايز اشوف وشك في اي مكان
يارا بتقرب منها وقالت
يارا بمياعه ودلع: جيت عشان وحشتني اوي
ادم بنفذ صبر:يارا يلا قوليلي اي الحابك هنا
يارا قربت منه اكتر ولفت كرسيه نحيتها وقعدت علي رجليه ولفت اديها حولين رقبته وقالت
يارا بمياعه: بحبك يا ادم
ادم كان مدهوش من أفعالها وقال
ادم بغضب: ابعدي ع…..
قطع كلامه فتح الباب ادم بص لقي
ادم بصدمه:حور😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك رد

error: Content is protected !!