روايات

رواية اسيرات الأسد والصقر الفصل الثامن 8 بقلم إنجي صلاح

رواية اسيرات الأسد والصقر الفصل الثامن 8 بقلم إنجي صلاح

رواية اسيرات الأسد والصقر البارت الثامن

رواية اسيرات الأسد والصقر الجزء الثامن

اسيرات الأسد والصقر
اسيرات الأسد والصقر

رواية اسيرات الأسد والصقر الحلقة الثامنة

في الحفله ..
كانوا واقفين الفرسان الاربعه بغضب شديد ليتحدث احمد بغيظ شديد.
/حتي انتي ي خط الصعيد ي نهار ابوكي اسود .
اسد بحده /ايه المسخره دي .
صقر بغيظ شديد/ده ليله ابوهم سوداء .
سليم بصدمه /حتي انتي ي شروق يالي عملالي فيها رابعه العدويه.
فجاه قلعوا جواكيت بدالهم وراحوا ناحيتهم ولبسوهم الجواكت بعنف شديد فجاه البنات بصوا لبعض برعب فمن الواضح أن الليلة لن تمر بخير .
*******************.
في فيلا صقر وأسد ..
في جناح اسد.
كانت قاعده حياه بدموع ووجع فجاه اتكلم اسد بغضب .
/ممكن اعرف ايه الجنان ده الي انتوا عملتوا .
حياه بدموع وغيظ /فيه ايه ي اسد ها هتقول ايه تاني مش كفايه اللي عملته وقولته بقا أنا مش محترمه ي اسد بيه ده كلام تقوليهولي .
اسد وهو يرمي الفستان بحده أرضا /وانتي ايه رايك في الفستان ده ده فستان تلبسه واحده محترمه .
حياه بدموع وصراخ /كفايه ي اسد كفايه انت ليه محسسني اني كنت لبسه بدله رقص ده فستان عادي ايه كان مبين انوثتي ومفاتني مش ست زي كل الستات .
فجاه اسد مسكها بغيره واكله قلبه من غير رحمه /انوثتك ومفاتنك دي ميظهروش لحد غير جوزك وبس غير ليا انتي ملكي ملكي أنا وبس فاهمه.
حياه بابتسامه وضعف /بجد ي اسد بجد بتحبني .
كان في لحظه هيضعف ويقبلها قبله يجاوبها علي كل اسئلتها بس فجاه اتكلم بخفوت .
/معلش ي حياه سمحيني بس مش حاسس ان ده وقته وبعتزر عن اي كلمه جرحتك .
حياه بابتسامه امل /وانا هستنا وخلاص كل زعلي راح .
اسد بابتسامه ساحره/علطول كده انتي بجد طيبه أوووي ي حياه .
حياه بابتسامه رقيقه/وانت جميل أوووي ي اسد .
******************
في جناح صقر وعزه ….
كانت عزه واقفه فوق السرير بتصرغ بفزع .
/اهدا ي ابن المجنونه هديت حيلي .
صقر بغيظ شديد/اهدا ده انا هقطعك النهارده ايه ي اختي متجوزه سوسن ده انا هقطعك النهارده .
عزه بابتسامه خبيثه /الله ي صقوره مش كنا بنملا عنيكم علشان متبصوصوش بره ده جازتنا برضه والله اقول الحقيقه الغيره قادت في قلبك لما شوفت نظرات الشباب ليا صح .
صقر بضحكه عاليه/هههههه لا في دي عندك حق الصراحه هما كانوا بيسالوا نفسهم مين الي متنكر في شكل واحده ست لأن النوع مكنش باين أوووي .
عزه بغيظ شديد/قصدك ايه اني مش ست .
صقر بابتسامه خبيثه وهمس /ده انتي ست الستات كلها والله العظيم.
عزه باستغراب وغباء /ايه مالك مقرب كده ليه هتغتصبني ولا ايه.
صقر باشمزاز /اغتصبك أنا فعلا غلطان اصلا اني اتجوزتك وحسك عينك تتطلعي كده تاني فاهمه .
عزه بابتسامه انتصار /برافوا عليكي ي بت ي عزه الراجل كانت دماغه داخله في حاجه شمال باين .
**************.
في الحفله …
دخلت اميره في ايد فارس الي كانت شياكته ووسامته سحراها قدر يعمل الي رجال كتير مقدروش يعملوه الكتير بيتمنوا رضاها بس مفيش غير فاررس الي كسر القاعده دي راحوا ناحيه الطربيزه قعدت اميره وبصتله باستغراب .
/ايه مالك واقف ليه .
فارس بجديه /ميصحش.
اميره مسكت أيده بابتسامه /اقعد ي فارس اقعد .
فارس بضيق /حاضر .
اميره باستغراب شديد/مالك من ساعه مدخلنا شكلك مش مبسوط .
فارس باشمزاز وغيظ/بصراحه المكان ده ممكن يبسط الواحد في ايه من ساعه مدخلت كل مرات واحد في حضن غيره .
اميره بابتسامه /مصالح وشغل ي فاررس.
فارس بحده /ملعون ابو الشغل الي يخلي الواحد يبقا طرطور ويسمح بالي بيحصل ده بجد عالم زباله .
اميره بضحك/ههههه أنا ساعات بستغربك ي
فارس كلامك مش كلامك واحد قاتل ابدا ازي بتشتغل قاتل وعندك المبادئ دي .
فارس بابتسامه باهته/المبادي دي ارخص بكتير من أن الواحد يبيع نفسه .
كانوا يتحدثون باندماج شديد فجاه اقترب ذلك الرجل بسكر شديد.
/يلا ي ميرو أنا كلمت عمر بيه والمبلغ وصوله يلا علشان مش فاضي .
فارس وهو يمسك يده بحده/تيجي معاك فين ي اخويا سمعني كده .
اميره بخوف عليه ومراره /اهدا ي فارس أهدا ده شغلي أنا واخده علي كده .
فارس وهو ماسك أيدها بغضب /قصدك ايه ها ايه السبب في الي انتي فيه ده ازي تبيعي نفسك بالطريقه دي .
اميره بدموع ومراره/انت متعرفش حاجه ي فارس سبني اروح معاه عمر مش هيسكت .
فارس وهو ياخذها الي الخارج بغضب جحيمي.
/علي جثتي لو سبتك فاهمه ومن هنا ورايح هحميكي مش هخلي كلب مهما أن كان يقرب منك .
اميره بابتسامه من بين دموعها /بجد ي فارس بجد
فارس بابتسامه ساحره/طبعا ي حبيبتي.
اميره بابتسامه وسعاده لا توصف /حبيبتك .
********************.
من أمام شقه صبا…
كانت واقفه هي وخالد عشق طفولتها .
صبا بعشق وسعاده /خالد حبيبي وحشتني .
خالد بعشق ولهفه /وحشتني اوووي ي صبا ب اجمل حظابط في الدنيا .
صبا بضحك/هههه لسه فاكر حظابط دي بس الي العموم حظابط بيموت فيك والله .
خالد بابتسامه عاشقه /وانا بموت فيكي ي روحي أنا خلاص رجعت ومش عايز غيرك من الدنيا دي ي صبا خلاص انا هاجي اطلبك من جدي سعيد بحبك .
صبا بابتسامه ساحره/وانا بعشقك ي روحي.
******************.
في جنينه فيلا اسد وصقر..
كان واقف اسد بشرود قرب منه صقر بابتسامه خبيثه.
/ايه ي اسد ها عملت ايه ي وحش .
اسد بارتباك شديد/كسرت عضمها ي ابني امال انت فاكر ايه .
صقر بضحكه عاليه/هههههه لا وانت هتقولي مانا عارف الي حصل .
اسد بابتسامه عاشقه/ما هو ده الغريب ي صقر تصدق اني مقدرتش اقسا عليها عمري مكنت كده ي صقر معاها ببقا ضعيف وده مش طبعي ابدا .
صقر وهو يربت علي كتفه بحنان/مفيش احلا من الضعف مع بنادم بيحبه احنا اخيرا لقينا العشق الي كنا بندور عليه ي اسد .
فجاه رن هاتف صقر رد وقفل بسعاده .
اسد باستغراب /فيه ايه ي صقر .
صقر بابتسامه وسعاده /شحنه جديده كانت ل عمر الفيومي وخلاص وقعت في أيدينا بمعلومات تودي في داهيه .
اسد بابتسامه/اوووف اخيرا طب يلا ي بسرعه علي الاداره .
صقر بابتسامه وسعاده /يلا .
******************.
في فيلا ما …
كانت تسير روح وهي تمسك مسدسها في تلك المهمه التي كلفها بقا اللواء وهي محاوله سرقه تلك الفيلا من حرامي محترف لتتحدث بخوف .
/انت ي استاذ حرامي ياريت تتطلع وتسلم نفسك من سكات أنا ظابط هفا والله .
فجاه حست بحد حاطط المسدس في دماغها .
صلاح ببرود /بتنادي عليا عايزه ايه ي بت انتي .
روح بخوف وارتباك/والله ي باشا ما عايزه حاجه ده سؤال عادي والله كنت بطمن الي سعادتك عايز اكل شرب أنا في الخدمه ي عني.
صلاح ببرود /لا مانتي هتيجي معايا في الحاره ي حلوه ساعاتها نبقا نتكلم .
روح بابتسامه وحماس/ايه ده حاره تصدق كان نفسي اووووي اروح حاره أنا معاك.
*************
في الاداره ..
كانوا يقفون أمام تلك الادله بابتسامه واسعه .
حياه بابتسامه/واخيرا يااااه .
عزه بغيظ شديد/اوووف ده انا هموت علي اليوم الي اشوفه بنفسي في السجن وبيتعاقبك علي كل جرائمه .
اسد بابتسامه/ضاربه جامده دي ي صاحبي صح .
صقر بجديه/طبعا بس خالي بالك أنه مش هيسكت .
اسد بقلق بالغ/ربنا يستر يارب .
**********************.
في سياره الصقر….
كان يلاحظ صقر أن فيه سياره تتبعهم .
صقر بجديه /مش قولتلك مش هيسكت في عربيه ورانا من ساعه مخرجنا من الاداره .
حياه بفزع شديد/ايه ده خالوا بالكم من نفسكم .
اسد بحده /وطوا انتوا تحت يلا .
فجاه بدأت اصوات طلاقات النار تنصدع في كل مكان ليصوب صقر وأسد بغضب جحيمي تحت صراخ الفتيات وخوفهم عليهم لتصوب طلقه في زراع اسد وآخري في جنب صقر لتصرخ الفتيات لكن في لحظه قد تم القضاء علي رجال عمر لتسير حياه بدموع ورعب الي المستشفي اما روح فكانت مثلها تبكي بلا توقف .
******************.
بعد مرور ثلاث ساعات .
في المستشفي ..
كان الجميع يقف بقلق بالغ ينتظر خروج الأسد والصقر ليخرج الدكتور ليسرعوا إليه بفزع ولهفه .
كريمه بدموع ومراره/ولادي عاملين ايه ي دكتور .
الدكتور بابتسامه /اطمني ي هانم الصقر والاسد ميتحفش عليهم الحمد لله حالتهم مستقره .
ليتنفس الجميع براحه وسعاده .
حياه وهي تنظر إليه بدموع ووجع/اه ي حبيبي اه كنت هموت اوعدك لما تفوق خلاص مش هقدر اخبي تاني اني بعشقك .
عزه بدموع ووجع/اه ي صقر اه معقول اكون بعشقك لدرجه دي ده انا وقت مشوفتك بتروح مني حاسيت اني خلاص مينفعش اعيش لحظه واحده من غير فوق ي صقر فوق وارجعلي لاني مش هعيش بعيد عن حضنك تاني .
شروق وهي تربت علي يد سليم بحب /الحمد لله ي حبيبي الحمد لله.
سليم بابتسامه وراحه /الحمد لله ي حبيبتي ده انا كنت هموت .
في احدا الممرات .
كانت تسير مي وهي تبحث عن احمد لتصعق من مظهره الباكي لتقترب إليه بفزع .
/احمد مالك قاعده كده ليه .
احمد بدموع ووجع/صقر هيروح مني ي مي ده مش بس اخويا ده عائلتي كلها انا اموت من غيره .
مي بابتسامه ساحره/بس انت معلوماتك متاخره أوووي صقر خلاص هو و اسد عدوا مرحله الخطر وهيرجعولنا بالف سلامه.
احمد بفرحه لا توصف /بجد ي مي بجد .
مي بابتسامه ساحره/بجد ي احمد.
ليحتضنوا بعضهم البعض ببدايه حياه جديده بينهم.
**************.
في فيلا اسد وصقر..
كانت واقفه كريمه بعد ماجابت كل حاجه ممكن يحتاجوها في المستشفي بس افتكرت أن حياه بلغتها أنها تجيب بطاقتها الي سبتها دخلت كريمه الجناح ومسكت بس فجاه وقفت الحياه من حولها في ذلك الكابوس فحقا هو أشبه بالكابوس وهي تقرأ اسم حياه بالكامل لتتذكر .
فلاش باك……
في شقه بسيطه .
كانت تجلس كريمه بجانبها اختها سحر والده اسد وسليم الي كلمت ابراهيم بدموع ومراره.
/ي عني ايه ي ابراهيم هتاخد البت دي عمرها يومين ماتتكلمي ي كريمه .
ابراهيم بحده /وايه المشكله ي اختي انتي مش هتتجوزي ابن الحديدي مش ده الي طول عمرك عيزاه واحد غني ودلوقتي تخلفي منه عيال نضيفه عايزه ايه من بنت النقاش ومين قالك اني ممكن اسيب بنتي مع راجل غريب انسيها ي سحر زي مانسيتي كل حاجه.
باك …
كانت كريمه تجلس علي السرير بصدمه شديده لتصرخ صرخه عاليه وهي تلطم علي خديها بدموع وصراخ.
/ي نهارررر اسود ي نهار اسود ي عني حياه اخت اسد …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيرات الأسد والصقر)

اترك رد

error: Content is protected !!