روايات

رواية سلبت روحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي البارت الثالث

رواية سلبت روحي الجزء الثالث

رواية سلبت روحي الحلقة الثالثة

في الحاره ..
كانت تسير تاج بوجه عابث ليوقفها مالك بابتسامه .
/صباح الفل ي ست البنات .
تاج بوجع ومراره/ست البنات عايز ايه ي مالك سبني علشان مستعجله.
مالك بابتسامه /مالك بس ي روحي فيه عندي ليكي خبر حلو اوي انا خلاص قررت افاتح عمي حسن في موضوعنا اظن كفايه اوي كده .
تاج بارتباك شديد/ها لا مش وقته خالص ي مالك .
مالك باستغراب /هو ايه الي مش وقته ده انا قولت هتتبسطي اوي .
تاج بارتباك وهروب /بعدين ي مالك نتكلم بعدين سلام .
مالك بنظره خبيثه/فيه ايه ي تاج مخليه عني ايه .
*******************.
في شركه العمري ..
كانت تجلس بغضب وتوعد داخل الشركه دون أن تعاير حديث أحد لتصل الي مكتبه لتمنعها السكرتيره بغيظ.
/انت فيه ايه ي بت انتي فاكره نفسك في شركه ابوكي هنا .

 

 

تاج بغضب شديد وهي تتدفعها بعيد/ابويا ده اشرف منك انتي وصاحب الشركه نفسه غوري من وشي .
السكرتيره بغيظ شديد/استني عندك هنا انا اسفه ي افندم حاوله امنعها.
ادم بنظره خبيثه/خلاص روحي انتي واقفلي الباب وراكي ايه ي حبيبتي متعصبه كده ليه .
تاج بغضب جحيمي وهي ترمي الفلوس أمامه /حبك برص ي بعيد انا مشوفتش ناس كده امسك فلوسك الي الله اعلم جايبها منين مش عايزه من وشك حاجه.
ادم بنظره خبيثه/توتو كده ي تاجي فيه واحده تكلم حبيبها بالشكل ده .
تاج بعصبية وكره /متقوليش الكلمه دي .
ادم ببرود/اه بس ل ما مالك المكيانيكي يقولها بتبقا مختلفه صحيح عالم زباله .
تاج بغضب شديد/ملكش دعوه ب مالك فاهم ولا لا ده انضف منك مليون مره .
ادم وهو يمسكها من شعرها بحده /انا ماسك نفسي عنك بالعافيه متخلنيش ادفنك هنا بس واحده زيك متستهلش اوسخ ايدي بيها الميكانيكي بتاعك ده بتلفون واحد اوديه وراء الشمس .
تاج بدموع وقهره/انت عايز مني ايه مش كفايه الي عملته فيا .
ادم بنظره خبيثه/عايزك هتجوزك .
تاج بصدمه /بتقول ايه.
ادم ببروده المعتاد/الي سمعتيه مش مصدقه نفسك صح .
تاج بكره وشراسه /انا مستحيل اسمي يرتبط ب واحد حقير زيك عايز تتجوزني علشان تتداري علي الي عملته بس لا انا مش زي اي واحده عرفتها وبتعمل عملتك وتتدارا لا انا مش هسكت علي الي عملته فيا وهوديك في ستين داهيه.
ادم باستمتاع بغضبها /ههههه تصدقي انك عجباني اول مره الاقي واحده عنيده كده وتقف قصادي وانا مستني هتعملي ايه.
تاج بغضب جحيمي/هتشوف ي ابن العمري .

 

 

 

سيف بابتسامه باهته /ازيك ي تاج .
تاج بدموع وقهره/هكون عامله ايه ي عني بعد مأخوك دبحني .
لتسرع تاج بدموع ومراره لينظر سيف بضيق من ذلك الذي ترتسم علي وجه ابتسامه غامضه ليتحدث ببرود .
/شكلها صعبانه عليك ي سيفو .
سيف بحده /انت ناوي علي ايه معاها ي ادم .
ادم بحزن مصتنع وخبث /بصراحه ي سيف من ساعه الي حصل وانا ضميري بينبني ومش عارف انام الليل فقررت اصلح غلطتي واتجوزها .
سيف بغضب /ادم متعملش الشويتين دول عليا انت عايز ايه من البت دي .
ادم وهو يمسك مفاتيحه بابتسامه ساحره/انا رايح ل ياسمين الشقه البت مستنيه بقالها ساعه يلا سلام .
سيف بضيق /استغفر الله العظيم يارب .
******************.
في القسم .
كانت تسير تاج بقوه وثبات فليس ستكون مثل جميع الفتيات الذي يخافون من الفضيحه فيتركون من يفعل ذلك يهرب بكل بساطه .
الظابط بجديه /خير ي انسه عايزه ايه .
تاج بدموع وقهره/انا جايه ابلغ عن حادثه اغتصاب .
الظابط بجديه /تمام اسمه .

 

 

تاج بدموع ومراره/ادم عارف العمري رجب الأعمال المعروف .
الظابط بحده /نعم ي روح امك ده انتي راسمه علي تقيل اوي ادم العمري مره واحده انتي مجنونه ي بت ولا ايه.
تاج بدموع وصراخ /لا مش مجنونه ي سعه البيه قسما بالله هو الي اغتصبني ودمر حياتي وانا جايه اعمل محضر ولا هو الغلابه الي زينا ملهومش لازمه .
الظابط بحده/قوم ي بت من هنا بدل مارميكي بره روحي شوفي عملتي العمله دي مع مين وجايه تلبسيها في ادم باشا يلا غوري ..
لتسير الي الخارج بإحباط شديد فمن الواضح أن المواجهه معه لن تكون سهله فالانتقام سيكون بطرق أخري .
*****************.
في شقه ادم …
كان يجلس علي السرير وهو ينفج سيجارته بشرود في تلك العنيده لتقترب منه ياسمين بدلع .
/روح قلبي كنت وحاشني اوي كده تغيب عليا الفتره دي كلها .
ادم ببرود /مانتي الي اخر مره قولتي كلام زي الزفت قفلني منك .
ياسمين بدلع ودلال/عايزه اكون معاك قدام الناس ي ادم مش من حقي .
ادم ببرود /قولتلك حقك عندي بتخديه اكتر من كده لا لو مش عايزه يبقا خلاص مش هتشوفي وشي تاني .
ياسمين بصدمه /لا ي ادم انا مقدرش اعيش من غيرك خلاص موافقه .
ادم وهو يعتليها بخبث /ايوه كده احبك تعالي بقا في حضني .
******************.

 

 

في شقه حسن ..
كان يجلس وهو يشرب الشاي لتجلس بجانبه حور بخبث ومكر.
/اسفه ي بابا علي الموقف الي عملته بس بصراحه عيني كانت هتتطلع علي الحاجه.
حسن بابتسامه/خلاص ي بت حصل خير الحمد لله ربنا كرمنا من وسع .
حور بابتسامه خبيثه/طب علشان خاطري بقا وافق اني اروح الرحله مع اصحابي علشان خاطري كلنا بنات بس ي بابا .
حسن بابتسامه/خلاص ي بت روحي يلا وعيشي وخودي تاج اختك معاكي تتفسح وتشوف الدنيا .
حور بغيظ شديد/لا ي بابا اولا مينفعش حد بره للجامعه يحضر ثانيا تاج دي تفضح مقدرش اخودها قصاد صحابي الي هناك .
عاليه بضيق /حسن الواد مالك عايزك بره .
حسن بجديه /ماشي هطلع اشوفه .
حور بسخرية /تلاقيه جاي يطلب ست الحسن والجمال .
عاليه بغيظ /في ستين داهيه ي اختي خالي البيت يفضا علينا ونخلص منها وهي آخرها كده تتجوز ميكانيكي .
حور وهي تنظر في المراه بغرور /ايوه ي أما وانا بقا كده كده مش هتجوز أقل من دكتور ولا مهندس وهتفضلي هي دائما أقل مني في كله حاجه.
**************.
في محل الملابس التي تعمل به تاج .
كانت تجلس بتعب شديد وشرود لتقترب منها هند صاحبه المحل بغيظ .
/جرا ايه ي اختي انتي فكراه محل ابوكي ولا ايه الناس عماله تتدخل وتتطلع وانتي في دنيا تانيه ي اختي .
هند وهي تمسح دموعها بوجع/انا اسفه ي مدام هند كنت سرحانه شويه .
هند بحده /طب خلاص ي روح امك روح اسرحي في بيتكم .
تاج بدموع وقهره/لا معلش ي استاذه هند اخر مره انتي عارفه انا محتاجه الشغل قد ايه .
هند بحده /مبلاش شغل الشحاته ده ي اختي ده اختك حور لابسه فستان تمنه مش اقل من 1000جنيه يلا ي اختي يلا .
لتسير بدموع ومراره فقد تتدمره حياتها وأغلقت جميع الأبواب في وجهها .
******************.

 

 

في شركه العمري ..
في مكتبه …
كان يجلس ادم ببرود لتسير اليه شاهي بابتسامه ساحره .
/صباح الورد علي اخويا حبيب قلبي.
ادم بابتسامه/عايزه ايه.
شاهي بابتسامه/عايزه اسافر رحله الجامعه ووحياتي عندك ماترفض ماشي .
ادم بجديه /ماشي بس انسي مش هتسافري بعربيتك ابدا .
شاهي بابتسامه/حبيبي ي دومي كده كده عربيتي بايظه هروح إصلحها يلا سلام علشان الامتحان .
ادم بجديه /هبعت سيف يجيبك بعد الامتحان فاهمه .
شاهي بزهق /اوووف حاضر يلا سلام .
****************.

 

 

في شقه تاج …
في غرفتها …
كانت تجلس بدموع وقهره ورغبه كبيره في الانتقام من ذلك الذي دمر حياتها ليسير والدها لتمسح عيناها سريعا .
حسن بقلق /حمد لله على السلامه ي قلبي ايه مالك .
تاج بدموع وضيق /ابدا ي بابا اصل الست هند استغنت عني .
حسن بابتسامه/تغور في داهيه وبعدين حد عارف خطيبك هيسيبك تشتغلي ولا ايه.
تاج بصدمه /خطيبي قصدك ايه.
حسن بابتسامه/حبيب القلب ي ستي مالك طلب ايدك .
تاج بفزع شديد/ايه قولي اني مش موافقه .
حسن بصدمه /بتقويلي ايه ده انتوا بتحبوا بعض من وانتوا صغيرين .
تاج بدموع ومراره/بس خلاص ي بابا حاجات كتيره اختلفت قوله مفيش نصيب وخلاص .
حسن باستغراب /الي تشوفيه ي بنتي انا مقدرش افرض عليكي حاجه انا هروح اجيب حور اختك من الجامعه وبعدين هروح الشركه عاوزه حاجه.
تاج بدمع ووجع/سلمتك ي بابا .
ليسير حسن الي الخارج لتبكي بحرقه علي ذلك العشق التي خسرته كما خسرت كل شي ….
****************.

 

 

في الجامعه …
كان يقف سيف وهو ينتظر شاهي ليرا حسن ليسرع إليه بابتسامته الحنونه .
/انت بتعمل ايه هنا ي عم حسن .
حسن بابتسامه/اهلا ي سيف بيه جاي اخد بنتي من الامتحان .
سيف بابتسامه/جرا ايه ي راجل ي طيب مقولنا بلاش سيف بيه ده انا ابنك .
شاهي بابتسامه/انا خلصت اهوه ازيك ي عمي حسن دي حور صاحبتي .
حسن بابتسامه/مشاء الله ي حور انتي والست شاهي أصحاب دي حور بنتي ي ست هانم .
حور بضيق وإخراج /انت ايه الي جابك هنا جاي علشان تفضحني ارتحت كده.
سيف بعصبيه /انتي بت مش محترمه ازي تكلمي ابوكي بالشكل ده وانت ي عم حسن ساكت ليه لديها قلمين علي وشها .
حور بعصبية وصراخ /انت مالك ي بنادم انت خليك في حالك .
حسن بوجع ومراره/امشي انت خلاص ي سيف بيه انا شوي وجاي علي الشركه .
ليمسك سيف يد شاهي وهو ينظر إليها بتوعد أما هي فكانت تنظر إليه بغل كبير.
********************.

 

في شركه العمري ..
في مكتب ادم ..
كان يسير حسن وهو يضع القهوه علي مكتب ادم ليتحدث ادم بجديه وبرود .
/ حسن انا طالب ايد بنتك تاج .
حسن بصدمه /ايه بتقول ايه سعادتك .
ادم بابتسامه خبيثه /الي سمعته ي حسن صدق دي حقيقه مش حلم ايه رايك وهتاخد مبلغ كبير اكتر ماخيالك يجيب .
حسن بارتباك شديد وفرحه لا توصف /راي راي فيه ايه سعادتك طبعا موافق هو انا اطول انا ولا بنتي ده شرف كبير لينا اوي .
ادم ببروده المعتاد/خلاص يبقا استناني بليل وجهز نفسك .
حسن بابتسامه وسعاده /عنيا ي باشا عنيا ده انت هتيجي تشرف .
****************.
شقه تاج ..
في غرفتها ..
كانت تنظر إليه بذهول وصدمه بعدما اعملته كل شي لتتحدث بصوت منهار .
/انت بتقول ايه ي بابا بقولك اغتصبني انت مش سامعني ازي عايزني اتجوز واحد دبحني ازاي بس .
حسن ببرود وطمع /ي بت وخلاص الراجل عايز يتجوزك ويصلح غلطته نقف في طريقه .
تاج وهي تلطم علي خديها بدموع وصراخ / ي نهار اسود ي نهار اسود انت بتقول ايه ي بابا كل ده علشان الفلوس علشان الكلب ده مستعد يدفعلك .
حسن بحده وغضب /بصراحه بقا اديكي شايفه الفقر الي احنا عايشين فيه والذل والحوجه وجوازك من ادم العمري هيخرجنا من الهم ده ويستر عليكي بدل الفضيحه الراجل جاي بليل جهزي نفسك .
تاج /………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!