روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت الخامس

رواية الملكة والامبراطور الجزء الخامس

رواية الملكة والامبراطور الحلقة الخامسة

جون استيفان (العقرب ) وهو صديق مقرب لعشق وبيشتغل مع المافيا ويعتبر جاسوس عشق فى المافيا وبيحب جينا بارون
مايكل دايمون (الفهد ) صديق عشق المقرب بيشتغل مع المافيا وجاسوس عشق فى المافيا بيحب ملاك استيفان اخت جون استيفان
عاصم الالفى ظابط شرطة مصرى برتبة مقدم صديق مقرب لعشق ابن اللواء سامح الألفى لقبه (الصقر )
وبيحب سلمى الحديدى ظابط شرطة زيه برتبة رائد
سليم المنوفى ظابط شرطة برتبة مقدم صديق مقرب لعشق لقبه (النسر)وبيحب نورين الحريرى ظابط شرطة زيه برتبة رائد
فهد الكاسر ابن صديق والد عشق يعمل ظابط فى المخابرات العامة برتبة عقيد صارم جدا بيساعد عشق علشان تقدر تنتقم لأهلها وأهله 👇لقبه(الليث)
متزوج من جيلان الألفى اخت عاصم الألفى وهى ام ابنته الوحيدة غرام
ملاك استيفان جاسوسة لعشق تعمل مع المافيا وصديقة عشق المقربة وهى اخت جون استيفان وبتحب مايكل دايمون
جينا بارون جاسوسة عشق وبتحب جون استيفان جدا وهى صديقة عشق المقربة
سلمى الحديدى ظابط شرطة برتبة رائد وبتحب عاصم الألفى
نورين الحريرى ظابط شرطة برتبة رائد وبتحب سليم المنياوى
جيلان الألفى زوجة فهد الكاسر وبنت اللواء سامح الألفى واخت المقدم عاصم الألفى
غرام بنت فهد وجيلان عمرها 5 سنوات
#الملكةوالامبراطور
**************

 

 

 

🧡الفصل الخامس 🧡
************
عشق كانت فى اوضتها قاعدة بتبص من الشباك وبعد شوية الباب خبط وكانت الخادمة
عشق : ادخل
دخلت الخادمة وهى حاطة راسها فى الأرض خوف من الزعيمة : زعيمة العقرب بيقول لحضرتك هو مستنيكى تحت تؤمرينى بحاجة تانية يا زعيمة
عشق وهى تنظر اليها : لأ روحى وتانى مرة متوطيش راسك فى الأرض وانا هنزل دلوقتى
الخادمة : امرك يا زعيمة
وطلعت الخادمة وقفلت الباب وراها
عشق فى نفسها : خلينا نشوف من الجاسوس اللى بيلعب بالكينج ومدوخه عند البوليس المصرى
قامت عشق لبست وتجهزت ونزلت علشان تشوف مين هو الجاسوس ولبست ده 👇
عشق دخلت المخزن وكلمت العقرب
العقرب :

كله تمام يا زعيمة الجاسوس فى المخزن
عشق : شوفته تعرف هو مين ؟
العقرب : ومش هتصدقى هو مين كمان
عشق :هو مين ؟
العقرب : لماتدخلى هتعرفى بنفسك
عشق : طيب روح انت وانا هدخل وخلى الرجالة برة وروح انت جهز نفسك
العقرب : تمام يا زعيمة

 

 

دخلت عشق الأوضة اللى حابسين فيها الجاسوس واتصدمت لما شافت مين هو الجاسوس
عشق : معقولة الجاسوس بتاعنا هو انت ياتعلب
التعلب : ايه مكنتيش متوقعة ده يازعيمة
(ملاحظة : عشق محدش شاف وشها من أفراد العصابة علشان بتلبس قناع) ولا ايه
عشق بإبتسامة:بصراحة لأ بس أحيك قدرت توقع الكينج وتكون دراعه اليمين بعدى فى حال عدم وجودى وتكون مسؤل عن صفقات الأسلحة والمخدرات وصفقات تجارة الأعضاء وغيرها كتير
بس قولى مين الظابط اللى مسؤل عنك فى التدريب واضح انه تدريبك كان خايب علشان تتكشف بالسرعة دى عندنا يا حضرة الجاسوس المحترم ولا أقول الظابط المحترم إسمك هو جاسر البنا ظابط برتبة مقدم عنك 31 سنة متزوج من بنت عمه مراتك دكتورة اطفال عندها 26 سنة اسمها مريم عندك ولد اسمه أنس عنده 5 سنين اكمل ولا خلاص كده
التعلب : انتى عاوزة ايه عندك معلومات تدينى وتسلمنى للكينج على طبق من دهب بس بيتهيئلى ان مش ده هو هدفك لو كنتى عاوزة تسلمينى للكينج مكنتيش هتطلبى من العقرب انه يجبنى بسرية تامة ولا ايه يازعيمة
عشق : عندك حق فى كلامك بس معلش هطر استضيفك عندى هنا كام يوم لسلامتك الأمنية علشان الكينج واضح انه بيحبك اوى وناوى على موتك ده دافع كتير علشان راسك تجيله بأسرع وقت وهيزعل اوى لما يلاقيك مش موجود أسيبك دلوقتى علشان هروح أجهز نفسى علشان الحفلة
وخرجت عشق من المخزن ونادت على يزيد الحارس الشخصى بتاعها
يزيد : امرك يازعيمة
عشق : اسمعنى يا يازيد خد التعلب ووديه على الشقة بتاعتى اللى انت عارفها وجبله هدوم من عند فهد وابعت حد من الرجالة يجيب مراته وابنه علشان ممكن حياتهم يكونوا فى خطر ومش عاوزة اى غلطة فاهم يا يزيد
يزيد : امرك يازعيمة
&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

على الجانب الأخر
فى هذا المكان الذى يسوده الكره والحقد والشر والقاذورات يجلس رجل فى العقد الرابع من عمره يتحدث مع رجاله فى مكان أقل مايقال عنه انه قصر
يلقب هذا الرجل (بالكينج) لم يرى وجهه احد
الكينج : جهزتوا كل حاجة علشان الحفلة
الرجل بخوف : ايوه كله تمام يا كينج وبعت حد من الرجاله علشان يجبولى الخاين زى ما أمرت
الكينج بإبتسامة كلها شر : كده حلو قوى خلينا نشوف هيعمل ايه حضرت اللواء لما يشوف الظابط وهو مدبوح النهاردة فى الحفلة وأعضاء متوزعة ومتباعة
الرجل بخوف : طبعا طبعا يا كينج
الكينج : روح انت دلوقتى
وخرج الراجل من عنده
الكينج فى نفسه : خلينا نشوف شكلك يا سيادة اللواء شكلك اتغير ولا زى ما هو هانت بس عاوز اعرف عشق راحت فين دورت عليكى كتير بس لأسف معرفش روحتى فين انا وانتى والزمن طويل مش هسيبك غير لمااعرف اختفيتى فين
طرق احد الغرفة
الكينج : ادخل
الرجل وهو يبلع ريقه بصعوبة : فى خبر مش كويس ياكينج
الكينج : خير

 

 

 

الرجل : الظابطفى حد هربه مش موجود وملوش اى أثر ومحدش عارف هو راح فين
الكينج بعصبية : يعنى ايه اختفى هيكون راح فين الأرض انشقت وبلعته تقلب الأرض عليها وطيها وتجبلى الظابط ده من تحت الأرض انت فاهم ولا لأ
غور من قدامى استنى دى علشان مش شايف شغلك كويس
وضربه بمسدسه فى رجله
الراجل بألم : امرك يا كينج
الكينج : انا مش هسيبك تفلت منى يا حضرة الظابط وبينا الأيام كتير
&&&&&&&&&&&&&
على الجانب الأخر
سافر مراد على فرنسا وحجز اوضة فى فندق هناك علشان يحضر الحفلة اللى عاملها الدون اتصل مراد بحسام
مراد : انا وصلت يا حسام وحجزت فى الفندق خلى بالك من جورى ومن الشركة تمام
حسام : تمام متقلقش وحط فى نفسك بطيخة صيفى
مراد : وانا واثق فيك يا حسام يالا سلام
حسام : سلام يامراد خلى بالك من نفسك
مرادفى نفسه : هتفضل لحد امتى كده يا مراد معندكش ثقة فى اى حد فى صنف الستات كله بسبك مخلتنيش اثق فى حد ابدا انتى السبب خلتينى بقيت زانى وكاره نفسى وكاره حياتى انتى السبب انتى
Flash Back:
فى داخل فلة اقل ما يقال عنها قصر بداخل غرفة المعيشة على طاولة الافطار كان يجلس مصطفى الجارحى وهو يترأس الطاولة وعلى يمينه كانت تجلس زوجته سيلناوعلى يساره كان يجلس ابنه مراد وكان يبلغ من العمر 8 سنوات وكانت جورى فى هذا الوقت تبلغ من العمر عام ونصف
نبدأبالتعريف

 

 

مصطفى الجارحى : صاحب شركة الجارحى تزوج من سلينا جوزيف فى احد المرات التى سافر بها الى كندا بسبب عمله تعرف عليها وأحبها انجليزية الأصل والدتها فرنسية كانت سلينا تعمل سكرتيرة فى احد الشركات التى يعمل معها مصطفى الجارحى احبها وتزوجها
سلينا جوزيف : امرأة اقل ما يقال عنها ملكة جمال بعيون زرقاء وشعر اصفر متوسط الطول يصل الى اكتافها وبشرة بيضاء مغرورة متكبرة كل مايهمها المال والجاه لايهمها اولادها حتى انها كانت لا تريد الأنجاب تتحدث العربية بصعوبة )
مصطفى : سلينا انا هسافر تركيا النهاردة باليل عندى صفقة هخلصها وارجع بعد تلات ايام بالظبط وهكون عندك يا حبيبتى
سلينا بزعل مصطنع : انت كده تتأخر عليا مصطفى وانا ازعل كتير علشان مش أشوفك مصطفى ومراد وجورى ازعلوا كتير ويوحشوك
مصطفى بحنان : معلش يا حبيبتى غصب عنى والله
ثم نظر الى مراد : مراد حبيبى انت راجل البيت خلى بالك من مامتك واختك فى غيابى ماشى ياحبيبى
مراد بطفولة وذكاء: متقلقش يابابا ماما وجورى فى عنيا وهخلى بالى منهم ومش هزعل ماما ابدا
مصطفى بحنان : وانا واثق فيك ياحبيبى
سلينا : طيارتك الساعة كام مصطفى
مصطفى : الساعة 6 م سلينا انا هاروح الشركة اجهز ورق الصفقة واشتغل شوية وبعدها هطلع على المطار مع السلامة ياحبايبى
سلينا : مع السلامة مصطفى
خرج مصطفى من الفلة وراح على شركته

 

 

 

فى الفلة
دخلت سلينا اوضتها واتصلت على حبيبها
سلينا : انا عملت كل حاجة امتى هتقتله هو هيسافر النهاردة على تركيا
الطرف التانى : ماتقلقيش مش هيرجع المهم الشركة بقت بإسمك ولا لأ
سلينا : متقلقش كل حاجة بإسمى الورق كله فى الخزنة هنا المهم طيارته الساعة 6 النهارده اسمعنى انا متجوزاه بقالى 10 سنين اتخنقت منه ومن ولاده انا عملت كل حاجة زى ماطلبت انا استحملته واستحملت قرفه فاهم خلصنى منه سلام
الطرف التانى : حاضر سلام دلوقتى
لم تكن تدرى سلينا ان هناك من سمع حديثها وهو طفلها مراد رغم صغر سنه الا انه شديد الزكاء ذهل مراد مما سمعه يالله والدته تريد قتل والده وتخطط له ولا تحبه هى واخته وتعمل على اخذ ثروة والده لا لن يسمح لها بذلك ذهب مراد الى خزنة والده واخذ يحاول فتحها وعندما فتحها قام بأخذ جميع الاوراق التى كانت فى الخزنة وقام بتخبئتها فى حديقة الفلة وبعد ذلك قام بإغلاق الخزنة وبعد ساعة سمع احدا من الخدم يخبر والدته بمقتل والده صدم مراد من هذا الحظيث اذا فقد قاموا بقتل والده خاف مراد كثيرا على اخته الصغيرة واخذها وأخذ الأوراق وذهب هو وأخته عند مربيته وعاد الى الفلة حتى يواجه والدته وكانت الصاعقة بالنسبة له حينما رأى والدته بين احضان عشيقها يحتفلون بمقتل والده خرج مسرعا من الغرفة حتى لا يروه واقسم على قتلهم واخذ ثأر والده حينما يكبر
EndBack:

 

 

مسح مراد دمعة سقطت من عينه حينما تذكر مامر به من قتل والده وخيانة والدته
مرادبشر : صدقينى يا سلينا هانم انا أقسمت على قتلك كل السنين دى هروبك انتى وعشيقك بعد قتل والدى انا مش ناسيه
قام مراد حتى ينام لكى يتجهز الى الحفلة مساء &&&&&&&&&&&&&&
قامت عشق بتجهيز نفسها وأخذت شاور وارتدت هذا الفستان 👇
وعملت شعرها كده بالظبط

وارتدت هذه المجوهرات👇

وهذا الحذاء 👇وارتدت قناعها حتى تخفى وجهها

ونزلت من الدرج ودخلت الى سيارتها وكان معها أصدقائها العقرب والفهد والليث وحارسها الشخصى يزيد وانطلقت السيارات الى الحفل
&&&&&&&&&&&
استيقظ مراد من النوم واخذ شاور وقام مرادبإرتداء هذه البدلة👇وقام بتسريح شعره

وأخذ سيارته وانطلق الى الحفل وفى أثناء ذهابه سمع طلق نار فأوقف سيارته ونزل منها وأخرج سلاحه تحسبا لأى شئ وجد شئ ملقى على الأرض وكان المكان ظلام وحينما اقترب من هذا الشئ أخرج هاتفه وأشعل كشافه حتى يرى ما هذا وجد إمرأة تنزف بغزارة من جانبها الأيمن ورجلها اليسرى وكتفها الأيمن أقل ما يقال عنها ملكة جمال تسمر مراد من جمالها يالله ماهذا الجمال اهذا ملاك على الأرض
مراد بخوف غريب عليها : انتى مين
المرأة بألم وصوت مقطع :ع-ش-ق اسمى عشق

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك رد

error: Content is protected !!