روايات

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم صباح عبدالله

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم صباح عبدالله

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة البارت الثالث والخمسون

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الجزء الثالث والخمسون

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الحلقة الثالثة والخمسون

قمر: الاجتماع هيكون فين ياايسيل وامته
ترمقه بنظره حائرة.. وبتردد تجيب عن ما قالت قمر.
ايسيل: بصراحه ياقمر الاجتماع دي هيتعمل في القاهرة مش هنا.
تنظر إليها في دهشة.
قمر٠ في القاهرة اللي هو ازاي. يعني ايه انا هنزل مصر.
ايسيل٠٠ ايوه للأسف.
قمر٠٠ اللغي الاجتماع ده يا ايسيل انا لامستحيل انزل مصر تاني
ايسيل.. فاهمكي والله ياقمر بس احنا وقعنا العقد خالص
قمر٠٠٠٠٠٠ليه ماقولتيش ان الاجتماع في القاهرة
ايسيل ٠٠٠٠٠٠ والله ماكنت اعرف لسه عارفه من شوية
قمر ٠٠٠٠٠والعمل اي دلوقتي
ايسيل ٠٠٠٠٠٠مش قدمنا غير ننزل مصر ونحضار الاجتماع ونرجع تاني
قمر تنظر الي ايسيل بضيق.
ايسيل.. اهدي ياحبيبتي احنا هننزل علشآان شغلنا مش علشان حاجه تانيه
تجمعات العيون في عينها وتقول بنبره حزينه متالمه من داخلها.
قمر ٠٠٠ وحشتيني اوي ياايسيل نفسي اشوفه لو مره واحده
ايسيل تحضنها. وحشتيني كلنا والله
قمر تبتعد عن ايسيل وتمسح دموعها.. طيب انتي جهزي تازكر الطيارة وانا هروح اساعد شهد تجهزي علشآان اخده معانا
ايسيل٠٠٠٠٠٠انتي ليه عايزه تخدي شهد معانا احنا ان شاء الله هنرجع النهاردة تاني
قمر٠٠٠٠٠مش عارفه بس حسي ان فى حاجة هاتحصل وانا مش هسيبي شهد لوحدها انتي عارفه حالتها ازي بعد ماخسرات بصره ممكن ده عقاب ليها من ربنا سبحانه وتعالى بس مش لازم نتخلها عنها زي الكل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى قصر الشرقاوي
ولد صغير ٠٠٠٠٠٠ياماما انا مش بحب البن ده مش عاوزه
ندي ٠٠٠٠٠٠اوس حبيبي يلا اشرب البن وماتعذبنيش يلا اشرب علشان تكون بطل زي بابا
يإتي قاسم من الخلف ويحضن ندي.. هو انتي ماتعرفيش انك انتي البطل ولا اي
ندي تتحدث بخجل وهي تحاول ابعده عنا.. اوع كدا احنا مش في لااوضه لحد يجي وخد بالك اوس حبيبي ماما قاعد مايصحش كدا
قاسم يقريها إليه اكثر.. مرتي وانا حر مافيش حد ليه عندي حاجه.
ندي ٠٠ مراتك دي مش ليها حق برضو عليكي انك تحميها
قاسم يبعد عنها ويتحدث بحزن.. انا عارفه ياندي اني بجي عليكي في اكتر لأوقات بس سمحيني انا ماقدرش اعمل حاجة دي مهم كان امي
ندي تحضنا قاسم.. وانا بحبك ياقاسم وماقدرش ازعل منك بس امك بتزودها اوي ده مش بتخلينا اقرب من اسيل خالص
قاسم يحضنها هو ايضا ٠٠٠ معليش ياحبيبتي بكره اسيل تجيلك لواحدة بقولك اي ماتجي نتطلع اوضتنه لس مفيش حد صاحي دلوقتي
واحدة من ورهم يالههههوي ٠
قاسم ٠٠٠٠٠يبعد عن ندي بسرعه
جوري٠٠٠٠٠٠حطي ايديها على عينيها.
ماشوفتش حاجه والله انا جاي اخد البن علشان قمر تروح الحضانه بتاعتها
ندي ٠٠٠٠٠٠تبص لقاسم بغضب
قاسم ٠٠٠٠٠٠يبص على جوري بخجل.
انا نسيت حاجه هروح اعملها بعد اذنكم
جوري٠٠٠٠٠٠٠تروح عند ندي وهي تضحك علي خجل قاسم منها.
هو الواد مش مارتاح في الغرفة ولا اي
ندي٠٠٠٠٠٠٠تبص. على جوري.
اوس قاعد خدي بالك من لسانك ياعمتوا جوري عيب اوس هنا
جوري تضحك بشدة.
هو انتو كنتوا عاملين حساب لااوس او احد غيرو وبضحكه في المطبخ يا ندي
ندي٠٠٠٠٠٠٠٠٠ماخلاص ياحجه في اي روحي افضحين بقاا
جوري ٠٠٠٠٠٠٠ههههه يالههههوي على منظر قاسم
وتقلد طريقة كلامه.
انا نسيت حاجه هروح اعملها
ندي٠٠٠٠٠٠تبصلها وتضحك هههههه ماهو انتي الي جاتي زي القضاء المستعجل
ويفضلو يضحكوا
محمد ٠٠٠٠٠٠ماشي وبتكلم في التليفون
وقاسم ٠٠٠٠٠٠ماشي في وش محمد
بس ولا ده وخد بالو ولاده َواخد بالو محمد بتكلم في الفون وبيجهز في حاجات جودي وليث علشآان المدرسة وقاسم ماشي بيبص وراء وفجأه الاتنين يايجو دخلينا في بعض
جودي بصراخ ٠٠٠٠٠حسيب يابابي
حمزه٠٠٠٠٠٠٠نزل من علي السلم هو ومراد ويشوفوا الموقف. لاتنين في صوت واحد.
حسيب يابني انت وهو
بس كان محمد وقاسم دخلو في بعض
مراد٠٠٠٠٠٠٠٠هههههههههههههه يالههههوي مش قادر ههههههههههههه ويفضل يضحك
حمزه ٠٠٠٠٠٠٠٠يضرب على ايدي
لاحول ولا قوة لابالله مالك يابني انتو وهو على الصبح حد فيكم محتاج يروح المستشفى اطلب إسعاف ياجماعة
محمد وقاسم في صوت واحد..
مالك ياغبي انت وهوا
محمد ٠٠٠٠٠٠٠٠وبعدين هاتطلب إسعاف ليه ياستاذ حمزه
حمزه٠٠٠٠٠٠٠٠ههههه اصلا في عربيتين شفر دخلو في بعض هنا
مراد٠٠٠٠٠٠٠٠هههههههههههههه دول أكبر يابني
محمد وقاسم جابو اخرهم ويبصوا على حمزة ومراد ويطلعو يجرو وراهم
مراد ٠٠٠٠٠٠٠وحمزه بيجرو من محمد وقاسم زي العيال الصغيرة وفجأة حمزة بيجري من محمد وجوري طلعه من المطبخ وشايله اكل لبنتها الصغيرة يجي حمزه خبط جوري ويجي الكل كله وقع علي وشوا
محمد وقاسم ومراد يجرو عند حمزه اللي وقع على لارض.
انت كويس ياحمزه
اوس بن قاسم وندي اععععععععع عفريت ويطلع يجري
جودي بخوف ٠٠٠٠٠٠ يالههههوي الحكني يابابا ابو رجل.مسلوخة
مراد٠٠٠وقاسم ومحمد وندي وجوري واقفين وهيموت من الضحك على منظر حمزه وتصرفات العيال
حمزه ٠٠٠٠٠٠واقف هو في اي ويروح عند المرايه وشوف نفس يلاقي مفيش حطي في وشو بين وكل بالون الفراولة
حمزه ٠٠٠٠٠٠٠ههههه ويبص على جوري ينفع اللي انتي عملتي ده
جوري٠٠٠٠٠٠من بين ضحكه وانا اعملك اي مش انتو اللي بتجرو زي العيال الصغيرة
ندي ٠٠٠٠٠٠ههههههه والله انت كدا عسل ياحمزه
قاسم٠٠٠٠٠٠٠يبص على ندي ويرفع حواجبو هو مين اللي عسل ياام اوس
ندي٠٠٠٠٠٠٠تبص على قاسم وتعض على شفتها يالههههوي هو مين اللى عسل هو في عسل هنا غيرك يابو العيال ياعسل انت
جوري ٠٠٠٠٠٠ههههه والله جبانه
ندي٠٠٠٠٠ابقي انتي بقااا ربي العيال علشآان ابق شجاعة
جوتي ٠٠٠٠٠ما تيلا ياحج اتاخرنها على المدرسة
مراد٠٠٠٠٠٠٠يشايل جودي هو انتي متأكده انك من عائلة الشرقاوي يابت انتي
محمد ٠٠٠٠٠ يخد جودي لا ياخفه لاقينها في الشارع
سناء نزلها من علي السلم تسمع كلام محمد.
سناء ٠٠٠٠ ما هي هتكون جاهله زي امها؟
النهاية 🔚
تعريف بسيط
حازم ٠٠٠٠٠٠٠ اتجوزا ميار وعندهم نرمين 8 سنوات
قاسم ٠٠٠٠٠٠اتجوز ندي وعندهم اوس 7 سنوات واسيل 3 سنوات
حمزه٠٠٠٠٠٠٠ اتجوز جوري وعنده قمر 5 سنوات
مراد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ لسه اعزب
لمياء ٠٠٠٠٠٠٠رفضه انها تجواز حد غير اوس
محمد. ٠٠٠٠٠٠٠رفض الفكره حتي انو يرجع يتجواز تاني
باسم ٠٠٠٠٠٠٠من كتر زن أمه علىه خطابه وبقا له 1ومش عارف يتعمل مع خطابته ومش قادر ينسه شهد.
اشوفكم في الجزء الثاني علي خير 🙂

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة)

اترك رد

error: Content is protected !!