Uncategorized

رواية الساحر الفصل العشرون 20 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل العشرون 20 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل العشرون 20 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل العشرون 20 بقلم ياسمينا

جعفر بغضب : انتو عايزين تموتوووو صح خلصو عليهم 
عليا بدموع : اريان ازاي هتسبهم يموتونا
عاصم : مش لما يبقا اريان 
اريان بخبث : بظبط كدا واريان اخوك مات عارف يعني ايه مات 
عاصم ابتسم بسخرية وقال : لا مامتش لسا عايش وهيجي ياخد روحك انت وهو 
جعفر بغضب : انا موتو بأيدي 
عاصم ضحك بسخرية وقال : ياتره الساحر بيموت بسهوله 
جعفر بغضب : خلصو عليهم 
رجالة جعفر قربو منهم بس النور اتقطع وريم حست حد أن بيشدها هي وعليا وريم مسكت ايد عاصم وعليا سيف 
جعفر بغضب : افتحو كشاف تلفوناتكم يااغبيه 
فاجأه لقو نفسهم برا البيت 
عاصم : انا مش شايف حاجه 
ميرا فتحت الكشاف وقالت : لازم نمشي دلوقتي 
سيف بصدمه : ميرا 
ميرا : مش وقتو كلام ده  يلا نركب العربيه 
الكل ركب العربيه وسيف ساق جامد ورجالة جعفر مقدروش يلحقوهم 
عاصم : ايه ده رامي فييين 
ميرا : متخفش هو اصلا لسا نايم انا حطتو في شنطة العربيه 
سيف : هنروح فين 
عليا : عند ياسمين ولازم نعرف اريان فين
عاصم : ودينا المحطه بسرعه هنروح الاسكندريه 
ريم : هموت واعرف فين الآثار 
عاصم بغضب : مش عارف مين الي شالهم
ميرا : ممكن اريان 
عاصم بصلها وقالها : ليه عملتي كدا 
ميرا بهدوء : لاني مش شريره ابدااا واه من اول يوم اتجوزت فيه شخص ده وانا عرفت انو مش اريان 
عاصم : ازاي 
ميرا : تصرفاتو وكلامو و طرقتو حتي في رومانسيتو كل حاجه مختلفه + بقا سمعتو بيتكلم معا جعفر كذا مره 
سيف بغضب : حسابهم تقل اووووي 
عاصم: سرررع بقاا خلينا نلحق 
سيف سرع العربيه …
????عند جعفر ????
جعفر : هنعمل ايه ياريان
ريان : يااااه وحشني اسمي اوي 
جعفر : اريان ولا ريان مش تفرق 
ريان ببرود : لا تفرق 
جعفر بغضب : اهو معرفناش نوصل لي حاجه واريان عايش انت حمار ومش نافع في حاجه 
ريان قرب من جعفر ومسكو من رقبتو وقال : انت قد كلام ده 
جعفر بغضب : انت نسيت أن انا الي ربيتك 
ريان بسخرية : لا بس افتكرت أن انت الي خدني منهم انت وخالتي بتاعت الرجاله 
جعفر بغضب : مانت عندك فرصه ترجعلهم ما ترجعلهم 
ريان ضحك بسخرية وقال : مستحيل تعرف ليه لاني مش شبهم انا عايز اخد كل حاجه كلو كلوووو حتي ياسمين دي هخدها 
جعفر بسخرية : ايه الاخين حبو نفس البنت
ريان : تؤ تؤ مش حبتها بس هو بيحبها ف لازم اعقبو وبعدين اوع تفكر أن اريان أحسن مني في حاجه علي الأقل أن لغيت دلوقتي مقتلتش حد بس هو لا قتل كتيرررررر 
جعفر بضيق : طب سبني 
ريان شال ايدو وقال : جرب كدا تضايقني تاني ياجعفر وربي ما هرحمك 
جعفر : هتعمل ايه 
ريان بخبث : هنروح الاسكندريه 
جعفر : وفرعون فرعون لو عرف انك اتجوزت ميرا مش هيكست 
ريان بضحك : ضحكتني فرعون ده محدش هيموتو غير اريان وبعدين انا مفيش ست تمشي كدا من تحت ايدي غير لما احط بصمتي 
جعفر : طب هتعمل ايه 
ريان  بغموض.: الدور علي وردة الياسمين اجهز يلا ….
__________________________________________
????قدام فيلا محمد ????
ياسمين كانت لسا واقفه وتلفونها رن 
بياسمين : الو
وسام : انا وصلت الاسكندريه انتي فين 
ياسمين : تعال علي عنوان ….  
وسام : تمام
ياسمين : هتعمل ايه 
وسام : هجي اخد اريان هعمل ايه يعني 
ياسمين بسعاده : بجد بس بسرعه  
ياسمين قفلت تلفون وفضلت تفكر ازاي اريان مش فاكرها وبعد ربع ساعه وسام وصل قدام الفيلا ونزل من العربيه وشهد استنت في العربيه 
ياسمين : بص براحه عليه علشان شكلو فاقد الذاكره 
وسام : حاضر تعالي يلا أما نشوف اخرتها 
وسام وياسمين خبطو علي باب الفيلا وياسمين كان قلبها بيدق جامد وبعدين الباب اتفتح وكانت واقفه قدامهم شمس شمس أول ماشافت ياسمين اضايقت وجت تقفل الباب في وشهم بس وسام مسك الباب وفتحو وزق شمس ووقعها في الارض وياسمين ووسام دخلو 
شمس بغضب : انت حمار 
وسام بصلها بهدوء وبعدين قال : فين اريان 
شمس بغضب : مفيش اريان هنا 
وسام ببرود : هنشوف 
فاجأه محمد وسهام نزلو من علي سلم وكان وسام ميدهم ضهرو 
محمد بغضب : انت مين 
وسام لف وبص لي محمد وسهام وياسمين بصت لي مصدر صوت ونصدمو من الي شافوه وسهام كان واقفه مصدومه ومش قادره تتحرك 
محمد بغضب : انتو مين 
ياسمين بصت لي وسام لقتو واقف مصدوم ياسمين قربت من وسام اوي وقالت : ايه ده 
وسام بصدمه : معرفش 
محمد بزعيق : في ايه 
وسام : دنيا 
سهام بصت في الارض ومردش 
محمد بغضب : دنيا مين 
ياسمين : دي دنيا امي 
محمد بغضب : نعم 
شمس : مره تقول إن اريان جوزها ومره تقول أن دي دنيا امها لا ياحبيبتي دي امي انا 
في لحظه دي ادهم نزل من علي سلم 
ادهم : في ايه 
وسام بص لي سهام وقال : دي ياسمين بنتنا لسا عارف من فتره أنها بنتنا ايه مش حابه تشوفيها 
سهام بصتلو ببرود وقالت : لا انا اول مره اشوفك ومعرفش مين دي كمان 
ادهم : ممكن تفهموني 
وسام : اريان ممكن تفهمني ايه الي حصل 
اريان جاي يتكلم بس شمس قطعتو وقالت : تخيل ياادهم جاين يقولو أن أمي تبقا ام زفته دي 
اريان بص لي ياسمين لقها  بصه في الارض وباين عليها الحزن 
وسام بسخرية : لا دا شكل ابوكي معرفش يربيكي وانا الصراحه مش فاضي لهبلك وكلام  الكتير ده انا جايب أخري
وسام عينو بقت حمره وبعدين النور اتقفل وشمس حاولت تدور علي ادهم معرفتش وياسمين حست بحد بيمسك أيدها وبيطلعو برا الفيلا وطلعو برا الفيلا واريان كان ماشي معا وسام 
ياسمين : نيمتو 
وسام : اه 
ياسمين : ونبي لتعلمني الحاجات دي ونبي 
وسام : ياسمين اركبي العربيه الاول يلا 
وسام واريان وياسمين ركبو العربيه وتحركو بسرعه وياسمين مكنتش فاهمه وسام بيفكر في ايه ووسام وهو بيسوق تلفونو رن وكان عاصم
وسام : الو 
عاصم : وسام الآثار فين 
وسام بصدمه  : يعني ايه مش فاهم 
عاصم : يعني مش انت الي خبتهم 
وسام : لا 
عاصم بغضب : ازاااااااي 
وسام : اهده كدا وحكيلي
عاصم بدأ يحكي لي وسام كل الي حصل 
وسام  : ممكن يبقا اريان بص ياعاصم تعالو بسرعه وانا هتصرف تمام واهده كدا وخلي بالك من البنات 
عاصم : ماشي 
وسام قفل تلفون ووقف عربيتو قدام المينا
وسام : شهد خليكي هنا 
شهد : طب ممكن تفهمني 
وسام : بعدين يلا يااريان 
ياسمين واريان نزلو وركبو مركب ووسام قعد اريان علي كرسي وربطو 
ياسمين بسعاده : يااااه هخطفو 
وسام بضحك : مبسوطه ولا ايه 
ياسمين : ايوا لانو خطفني قبل كدا 
وسام بهدوء : الي شفناه هناك تقدري تنسيه ولالا
ياسمين بحزن : انا اصلا نسيها 
وسام : بصي ياياسمين اريان في خطر واحنا منعرفش مين واخد مكانو اريان في خطر لازم نبعدو عن كل ده هو مش هيعرف يواجهم وهو فاقد الذاكره لازم الذاكره ترجعلو خديه وابعدي بعيد وحاولي تفكريه 
ياسمين بدموع : لبه بتخوفني 
وسام بضعف : حاسس اني مش مرتاح وكلو فوق راسي
ياسمين جريت عليه وحضنتو وقالت : بص انت مش ضعيف انت قوووي هااا انت ايه 
وسام بابتسامه : قوووي 
ياسمين : ومتخفش مبقاش ياسمين وسام لو اريان مرجعتلهوش الذاكره 
وسام : اوك هفوقو وهمشي صحيح اريان محبوس جوا في قفص اريان بيحبو اوي واكيد هيفتكرو 
ياسمين بخوف : لا ونبي خدو 
وسام : اجمدي كدا انا لازم اروح دلوقتي 
ياسمين : طب فوقو 
وسام قرب من اريان وفوقو 
اريان : ايه ده انا فين 
وسام قرب من ياسمين وباس راسها وقلها: خلي بالك من نفسك 
وسام نزل من المركب وياسمين بصت لي اريان بخبث 
اريان بغضب : ايه جنان ده 
ياسمين : هو انت لسا شوفت جنان 
ياسمين راحت وحركت المركب اما وسام ركب عربيتو كان حاسس انو عايز يعيط عايز يصرخ لقه شهد حطت أيدها علي كتفو وقالت : مالك 
وسام حضن شهد جامد وقال : انا تعبت ومبقتش فاهم حاجه 
شهد : اهده بس واحكيلي 
وسام خرج من حضنها وقال بغضب :  انتي عندك حق دي حاجه مقرفه اني اتجوز واحده اكبر مني
شهد : احكيلي في ايه 
وسام حكه لي شهد كل حاجه 
شهد بحزن : يعني رجعت 
وسام بغضب :  ايوا رجعت لا دا حتي معترفتش بنتها ايه القرف ده 
شهد : متظلمهاش مش يمكن في حاجه منعها 
وسام : شهد انا بقدر اقرأ الإنسان من حركاتو من وشو وانفعلتو قرأت فيها انها كل همها جوزها ده ميعرفش أن دي بنتها 
شهد : مايمكن قرأت غلط 
وسام بغضب : لا قرات صح وقرأتك كمان وعارف مالك
شهد بضيق : مالي يعني 
وسام  : مضايقه وغيرانه بس عايز اقولك حاجه انا مستحيل ارجعلها
شهد بسعاده : بجد 
وسام ابتسم وقال : علشان قلبي متعلق بغيرها انا بس لو زعلان ف زعلان علشان ياسمين وعلي الآثار الي معرفش هي فين وعلي ولاد اختي الي بحاول احميهم ومش عارف 
شهد مسكت ايد وسام وقالتلو : انا معاك وعلطول هقويك
وسام : بجد 
شهد بابتسامه : مستحيل اسيبك دايما معاك 
وسام بخبث : ليه 
شهد : امممم مهو شكلو كدا قدري متعلق بقدرك 
وسام : امم وده معنه ايه 
شهد بغيظ : انت غبي معنه واضح 
وسام : تؤ تؤ عايز اسمع 
شهد بغضب : طب وانت متقولش ليه 
وسام بغرور : انا ياحبيبتي البنات بتترمه عليا كدا من كل حته
شهد بغيظ : هشش ويلا خلينا نمشي 
وسام اتحرك بلعربيه وقال : بحبك حبيبك من اول مره شوفت فيها عنيكي 
شهد بصتلو بسعاده وقالت : متأكد 
وسام : مليون في الميه
شهد قاامت وحضنتو جامد وقالت : وانا بحبك 
وسام بضحك : يابني اهدي هنعمل حادثه 
شهد بضحك : تؤتؤ خليني كدا جمبك 
وسام بسخرية : مدلوقه اووووووي 
شهد بصتلو بحب وقالت : انا عمري ما حبيت حد بجد عندي 30 سنه وبستغرب ازاي محبتش قبل كدا بس طلع اني مخبيه حبي ده ومحفظه عليه ليك علشان تكون انت اول دقة قلبي يدقها
وسام : لا انا من رأي نفكنا من عاصم  ومن خواتو ومن قرافهم و نخاوي ياسمين 
شهد ضحكت وحضنتو من كتفو ووسام اتحرك بلعربيه….
__________________________________________
????عند ياسمين ????
اريان بغضب : فكيني 
ياسمين : تؤتؤ 
اريان بغضب : ربنا يخدك ياشيخه 
ياسمين قربت منو اوي وابتسمت وقالت : انت خطفتني مره وانا خطفتك مره يبقا خلصنا 
اريان بضيق : بس انا مش بحبك ولا اعرفك 
ياسمين : مانا مكنتش بحبك ايه رأيك اجبلك اريااان خليه ياكلك اصلو جعان اوي 
اريان بغضب : ربنا يخدك 
ياسمين بضحك : كنت بقول الجمله دي بردو 
ياسمين قربت من اريان وحضنتو جامد وقالت : مستحيل اسيب حبي يروح مني 
اريان بضيق : مانتي لو بتحبي لزق قوليلي وانا هلزق في امك بس فكيني 
ياسمين بضحك : تؤتؤ 
اريان بغضب : ومين اريان ده 
ياسمين : الذئب بتاعك 
اريان : انا مش فاهم من امك حاجه 
ياسمين بضحك : أهده يابيبي 
اريان بزعيق : متقوليش يابيبي 
ياسمين مسكت خدودو جامد وقالت : يااااه شعور حلو اوي اني اكون خطفه الساحر وهو لا حول له ولا وقوه مش بيعمل حاجه غير أنو بيزعق 
اريان بغضب  : ساااحر مين
ياسمين بضحك : يارووووووحي عصبيتك تجنن 
اريان بدأء يهده وحاول يسيطر علي عصبيتو وبص لي ياسمين الي كانت بتضحك وقالها : قربي 
ياسمين قربت  
اريان :  بصي  في عيني 
ياسمين بصت في عينو وسرحت فيها وهو فاجأه ضربها براسو علي رأسها 
ياسمين بوجع : اه ياحيوان 
اريان : فكيني وهوريكي 
ياسمين بغضب : ماشي يااريان مش هفكك 
اريان وهو بيحاول يفك الحبل : انا هوريكي الحيوان ده هيعمل فيكي ايه يا عرة البنات 
ياسمين بغضب : انا عرة البنات 
اريان : يعني أنا موافق اتخطف بس معا بنت عدله مش شبه العفريت 
ياسمين بغيظ : اريان متعصبنيش 
اريان : هششش ياسيد 
ياسمين بصدمه : سيد مين 
اريان : صحبي 
ياسمين بغضب : الله يرحم لما كنت مدلوق عليا وبتموت فيا
اريان : نعمممم مستحيل يبقا انا كنت اهبل دانتي ولا شكل ولا لون ولا جسم ادلق علي ايه علي سيد صحبي تفو علي ده شكل 
ياسمين كانت واقفه مصدومه ومنغاظه واريان قدر يفك الحبل وياسمين جريت من وشو وهو جري وراها ومسكها من شعرها 
اريان : تعال هنا ياسيد 
ياسمين : شعري ياحيوان 
اريان شد شعرها جامد وقال : مفكره نفسك ايه يابت انتي مش شايفه شكلك 
ياسمين بسخرية : علي اساس انك يعني ملك جمال العالم 
اريان : علي الاقل انا راجل وباين عليا اني راجل مش ست أما انتي بيقولو عليكي ست وانتي راجل 
ياسمين زقتو بغضب وفضلت تضربو 
اريان بوجع : اه حسبي 
ياسمين بلهفه : مالك 
اريان : مفيش بس ضربتي في مكان الرصاص 
ياسمين بخوف : والله انا اسفه 
اريان بضحك : ايدك تقيله ياسيد تقيله 
ياسمين بغضب : سيد تاني 
اريان بضحك : خلاص نتكلم بجد احكيلي بقا انتي خطفاني ليه 
ياسمين بحزن : لا انا زحلانه 
اريان بضحك : زحلانه 
ياسمين : اه زحلانه خالث انا شبه سيد انا 
اريان قرب منها وباسها وقال : طب وكدا 
ياسمين ابتسمت وقالت : مش عيب تبوس سيد 
اريان بضحك : معلش مضر 
ياسمين بضيق : طب تعال احكيلك 
ياسمين خدت اريان وقعدو 
ياسمين : بص ياسيدي انا مراتك 
اريان بصدمه : ليه يارب انا عملت ايه في حياتي علشان اتجوز سيد 
ياسمين بغضب : والله مانا حاكيه 
اريان بضحك : خلاص اسف يلا احكي 
ياسمين بدأت تحكي لي اريان عن حياتو وانتقامو وعن فرعون وجعفر ووسام وعن الآثار وعن شبيهو 
ياسمين : بس كدا 
اريان بسخرية : لا دانا حكايتي كلها اكشن وانا الي كنت بقول اني كنت صايع 
ياسمين بضيق : مانت صايع بس علي خفيف 
اريان : طب والحل 
ياسمين : لازم ذاكرتك ترجع علشان نقدر تخلص من ناس دي 
اريان بتفكير : بصي علي الي انت حكتيه عني ف  انا اكيد الي خدت الآثار وخبتها يعني شخصيه ذكيه زاي دي صعب يفوتو الحته دي 
ياسمين بتفكير : عندك حق بس الاهم خبتهم فين 
اريان : مش فاكر حاجه 
ياسمين : طيب بكرا تفتكر 
اريان بتفكير : قولتي أن أمي وخالتي توأم واختي ليها توأم ف اكيد الي واخد مكاني ده 
ياسمين بسرعه : توأمك 
اريان : بظبط 
ياسمين : بس انت معندكش اخوات توأم 
اريان بتفكير : مش عارف 
فاجأه سمعو صوت اريان الذئب 
اريان بأبتسامه : ده ذئب 
ياسمين برعب : اه 
اريان : تعالي نروحلو 
ياسمين : لا معا نفسك 
اريان مسك ايدي ياسمين وقال بضحك. : متخافيش انا حاسس اني مش خايف 
ياسمين : مانت متربي معه ف طبيعي اما أنا لا 
اريان : تعالي بس 
اريان وياسمين راحو الاوضه الي في المركب وفتحتو باب الاوضه واريان قرب من القفص بتاع الذئب 
اريان : حاسس اني بحبو 
ياسمين بسخرية : مهو توأمك 
اريان فتح القفص وياسمين صرخت 
ياسمين : لااااااااااا مستحيل دخلو دخلو 
اريان : هششش ياسيد دا احلا منك حتي 
اريان قرب من ذئب وذئب قرب منو اكنو بيحضنو 
ياسمين بخوف : انا طالعه 
اريان : لا استني
اريان الذئب قرب من ياسمين وياسمين وقفت مكانها وهي مرعوبه 
اريان بابتسامه : مالك ياسيد مرعوب 
ياسمين برعب : اريان وحيات عيالك خليه يبعد عني 
اريان : هو احنا عندنا عيال 
ياسمين بخبث : انا حامل 
اريان بصدمه : بجد 
ياسمين : ايوا 
اريان بضحك : نستي اني بقرأ حركات جمسك حتي لو فاقد الذاكره بردو انا عارف الحاجات دي كويس 
ياسمين بغضب : خليه يبعد عني 
اريان : تؤتؤ 
ياسمين برعب : هموووووت 
اريان فضل يضحك عليها وبعدين دخل الذئب القفص 
اريان : جبانه 
ياسمين بضيق : عايزه اتخمد
اريان بضحك : نامي معا اريان 
اريان سكت وراسو بدأت توجعو وفتكر لما كان خاطف ياسمين يوم ماتجوزها صب عنها 
ياسمين بسعاده : اكيد افتكرت حاجه صح 
اريان : اه 
ياسمين بابتسامه : طب ماتتعبش نفسك اكتر من كدا لو عايز تنام نام 
اريان مسك راسو وقال : فعلا عايز أنام 
ياسمين : في اوضه تانيه تعال 
ياسمين ودت اريان الاوضه تانيه واريان نام علي سرير بتعب وبعدين ياسمبن نامت جمبو 
اريان : ايه ده سيد هينام جمبي
ياسمين بغضب : اخرس 
اريان بضحك : بس انا مش بحب انام جمب رجاله بحب انام جمب ستات 
ياسمين ضربت اريان علي كتفو
اريان بوجع : مش قولتلك ياسيد ايدك تقيله 
ياسمين بغضب : اللهم ما طولك ياروح 
اريان ابتسم وبعدين غمض عينو ونام وياسمين نامت …
__________________________________________
????عند وسام????
وسام وصل قدام الفيلا بتاعتو الي في الاسكندريه ونزل من العربيه 
وسام : اكيد وصلو 
شهد : اكيد تعال نطلعلهم 
وسام وشهد دخلو الفيلا ونور كان مقفول ووسام فتح نور ونصدم لما شاف ريان وجعفر ورجالتهم ماسكين ولاد اختو  وحطين علي رقبتهم السكاكين 
ريان بأبتسامه : ايه رأيك في مفاجاه دي 
وسام بصلو بصدمه وووووو نعرف بعدين????????????♥️♥️
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك رد

error: Content is protected !!