روايات

رواية متمرد عشقني الفصل السادس بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني الفصل السادس بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني البارت السادس

رواية متمرد عشقني الجزء السادس

متمرد عشقني

رواية متمرد عشقني الحلقة السادسة

عند أيهم في المكتب مستني الأبله ساره تدخل
(يا ترى عاوز منك اي يساره أخخ عارفه ان دماغكو هيتفرتك
من كتر التفكير😂👊🏻)
المهم
طق طق طق طق طق (طبعا ده صوت الباب تبع المكتب😂)
ساره:-ممكن أدخل
أيهم:-ادخلي
ساره:-حضرتك طلبتني
أيهم بإنبهاار من جمالها:-هااااا
ساره بكسوف لإنها لاحظت:-عاوزني لي يا أيهم باشا
(قطعت سرحانو بنت الحلوه 😂👊🏻)
أيهم بجمود أمامها:-طبعا انتي فرحانه بلمة الرجاله حواليكي في الشغل
ساره بدموع:-هو انا عملت اي لكل ده أنا مسمحش واحد زيك
يقول عليا كدا

أيهم بعصبيه:-طخخخخخ ضربها بالقلم
(اكيد مش بمسدس يعني😂😂👊🏻)
ساره:-حرام عليك هو انت بتعمل لي كدا
أيهم:-عشان انتي مقرأتيش قوانين الشغل واللي من ضمنها
ممنوع بنت تتكلم مع راجل او تسلم عليه في الشغل

فلااااش بااااك…….
طبعا يحلوين تامر وساره كانوا واقفين بيتكلمووا مع بعض
وسلم عليها وفي الوقت ده كان أيهم خارج عشان يعمل لنفسو
نسكافيه
(اصل هو مبيحبش حد يعملو نسكافيه زيي😂👊🏻)
وبعد كدا دخل مكتبوا متضايق
(يا ترى ليه اتضايقت يااض يا أيهم 😂شكلك بدأت هيييه تقع في حبها سيكا سيكا يا مزيكا😂😂👊🏻)
باااااااااك……….
ساره:-انا معرفتش القوانين اهه بس مسمحلكش تقول عني
كدا
(ملحوظه مفيش قوانين أصلا بس هوو قال كدا

عشان………….. غيران عليها 😂😂😂)
أيهم بغضب:-انتي لسه مشفتيش حاجه من اللي هعملوا
فيكي ومهيااش واحده زيك تيجي تعارضني وتقف قدامي ع
آخر الزمن
ساره في نفسها:-أقمست إنها هي اللي هتكسرووا وتكسر
جبروته وغروره ده
(بس يترى هتقدر على الواد ده قصدي ايهم المتمرد ولا لأ 😂👊🏻)
المهم…………..
أيهم جاب ورق وطلب إنها توقعووا
أيهم ببرود:-وقعي هنا

ساره:-اي ده
أيهم:-مش انتي عوزه نص مليون جنيه وقعي هنا عشان اعطهملك
ساره:-وقعت بدون حتى متقرأ الورق فيه إي
(ملحوظه يحلوين الورق ده مكتوب فيه إنها هتفضل تشتغل
عندو لمدى الحياه ولو خالفت القرار ده هتدفع 3 مليون جنيه)
ساره:-فين الفلوس
أيهم:-عندك على المكتب
ساره:-تمام أيهم باشا
أيهم:-الورق ده مكتوب فيه انك هتشتغلي عندي طول العمر
ولو عارضتي القرار ده هتدفعي 3 مليون جنيه

ساره بصدمه:-انت إنسان حقير وزباله وضربتوا بالقلم
(يختااااي أشد في شعري يشباب البت ساره دي هتشلني
وناويه تموت نفسها بدري بدري وأنا محتجاها في الروايه 😂🤦🏻‍♀️)
أيهم بغضب:-قرب منها اووي واللي في خيالكوووا بقاا نسيبهم كدا عيب.. 😂
بعد عنها لما حس هي بتعيط دموعها كانت على خدهاا بعد عنها…
أخدت ساره الفلوس وخرجت وهي بتعيط ورااحت على المستشفى
عشان يعملوو العمليه لأبوها
أما أيهم ابتسم بشر وقال في نفسو :-ده انا هخليكي تتمنى
الموت ومش هتلاقيه

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند ساره في المستشفى لقت روان ومي واقفين بيعيطووا
وراجل واقف جمب روان (ده خالد)
ساره:-ماما أنا جبت الفلوس عشان بابا يعمل العمليه ويرجع
أحسن من الأول
مي باكيه:-أبوكي مات يساره إنتي إتاخرتي أوي
ساره بإنهيار لما تسمعه:-لأ بابا ممتش إنتي بتهزري ونادت
على الدكتور

ساره:-دكتور دكتورر
الدكتور مسرعا إليها:-نعم يبنتي
ساره:-الفلوس اهي واعمل لبابا العمليه
الدكتور:-البقاء لله احنا فقدنا المريض
ساره:-لأ لأ انتو بتكدبوا أنا بكرهكووا عيزه أشوف بابا
(يشباب على فكره في دكاتره كتير معندهاش ضمير المفروض
ان في الظروف دي الدكتور يعمل العمليه الأول بس هما كل
تفكيرهم في فلوس العمليه الفلووس هتيجي هنعمل عمليه
غير كدا لأ حياة المريض لعبه بالنسبه ليهم وزي ما في دكاتره
كل همهم الفلوس في دكاتره طيبين وبيعملوو العمليه الأول
وبعد كدا ياخدو الفلووس وفي دكاتره بيكونوا مجبورين ياخدو
الفلوس الأول وبعد كدا يعملوا العمليه وفي دكاتره مش بتاخد
فلوس خالص يعني كل واحد وأسبابو وزي ما فيه اللي
بيعمل خير فيه اللي بيعمل شرر)

روان:-إهدي يحبيبتي إهدي
ساره:-أنا عيزه اشوف بابا
خالد:-البقاء لله
مي:-حياتك الباقيه
خالد:-أنا همشي وهجيلكووا بكرهه
(أكيد بتسألو نفسكو خالد بيعمل اي ف المستشفي)
فلاااش بااك…….
فاكرين لما خالد اعطى رقمو لروان (ايوه فاكرين) ~
روان رنت عليه تاني يوم الصبح
روان:-ألو
خالد:-ألو يقمر ازيك عامله ايي
روان بغضب:-لا والله
(البت غارت عليه عشان فكرت بيكلم بنات غيرها بس هو
اصلا عرفها من صوتها😂)
خالد:-على فكره عارف انك روان وعرفتك من صوتك
روان بإحراج:-احم أسفه بجد
خالد بفرحه من حركتها:-متعتذريش حد يعتذر من قلبوو
(قال كدا وهو مش مركز وقلبو ف حته تانيه😂الواد وقع
واقف عقبال أيهم😂😂)
روان بصدمه:-انت قلت حاجه

خالد:-لأ لأ مقولتش انا كنت بقول لأختي الصغيره
(هو معندوش اخوات اصلا)
روان:-اهه تممم
خالد:-متيجي نتغدى ف مكان
روان بإحراج:-ممكن تسبني أفكر
(وهي دي فيها تفكير ده بيقولك تتغدوا روحي يختي اتغدي
انا لو منك هروح من غير تفكير واي حاجه تقابلني هاكلها ما
عدا اللحوم لإني مش باكلها 😂👊🏻)
خالد:-تممم فكري وقوليلي
روان:-ممكن تيجي معايا المستشفى
خالد:-تمم مسافة الطريق واكون عندك سلام
روان:-سلام

بااااااك……………
مشى خالد بعد ما وصل روانن بيتهاا
وساره دخلت الغرفه لأبوها وفضلت تعيط
ساره:-بابا حبيبي أنا عارفه اني إتاخرت عليك سامحني انت
مت بسببي بابا قوم انت سندي الوحيد بعد ربنا أنا وماما
هنروح لمين ومين اللي هيحمينا بعدك يبابا قوم أبوس إيدك
انت مش عارف أنا اتعذبت ازاي عشان أجبلك الفلوس دي
انضربت وإنهت وف الاخر مطلعش ليها لازمه ي بابا أنا بحبك
قووم والله وهسمع كلامك قوم يبابا أنا بحبك قوووم
مي بدموع:-حضنت ابنتها اهدي يحبيبتي اهدي
ساره خرجت خارج المستشفى باكيه لا ترى أمامها
(والله أنا بعيط 😪)
(يشباب الأب والأم نعمه من ربنا لينا لازم نحافظ عليهم لإنهم
سندنا في الحياه بعد ربنا وغلط جدا يشباب لما حد يموت
ونشتال ذنب موتوا لإن ده قضاء وقدر ربنا ف غلط نقول ان
الموت ده بسببنا)

أما عند ساره وهي ماشيه في الطريق…….
أتت عربيه مسرعه وخبطتها ووقعت على الأرض
نزل أيهم مسرعا من السياره ليرى مين اللي اتخبط
أيهم بصدمه:-ساره ساره لاا قومي
أخدها للمستشفى وهو يرى دمائها
أيهم:-دكتور انت يدكتور
الدكتور بخوف؛-أيهم باشا بنفسوو عندنا.
أيهم:-عارف لو حصلها حاجه هعمل فيكووا ايي
الدكتور بخوف:-متخفش أنشاء الله هتبقى كويسه
(كلهم خايفين منوو لإن معرووف اووي وليه نفوذ وسلطه
كبيره ومعروف ان محدش يقدر قداموو فمن ذا الذي سيقف
أمام هذا المتمرد القاسي ويكسر غروره وتكبره أكيد ساره😂👊🏻)

المهم……..
الدكتور دخل أوضة العملياات……
وأيهم بخوف:-يرب تبقى كويسه يرب أنا أسف رجعهالي يرب
وتبقى كويسه مش عايز اخسرها يرب
(فعلا أيهم بدء يوقع بس مش بالسهوله دي هيرجع ف كلامو
بسبب اللي حصل معاه وطبعا انتو عوزين تعرفو حصل ايي)
فلااش باااك……….
لما أيهم كان عندو 20 سنه حب واحده من الكليه بتاعتو بس
للأسف مكنتش بتحبوو وكانت بتضحك عليه عشان فلوسو
مع إن هو مكنش كبر الشركه وكدا بس كان أبوه في الوقت ده
عايش وعامل ليه كارد بيصرف منو من البنك في هي كانت
بتحب فلوسو وف يوم من الأيام راح الكليه متأخر وسمعها
بتتكلم في التلفون

منه:-ألو يحبيبي وحشتني
المجهول:-وانتي يقلبي
منه:-انا مستنيه بس أخلص عليه وع فلوسو وهرجعلك
يحبيبي عشان ننبسط بيها
المجهول:-وانا مستني أكتر منك
منه:-سلام يقلبي
بعد ما قفلت الخط
أيهم انصدم لما يسمعه
منه:-أيهم انت بتعمل اي هنا
أيهم:-أنا حبيتك ونتي خنتيني انا هوريكي هعمل ايي
منه:-لا انت اللي سمعتو غلط استنى هفهمك
أيهم:-جرجرها وركبها العربيه وأخدها البدروم تبع الفيله وجاب
كرباج وانهال ضرب عليها ومعتش فيها حته سليمه ورماها
لكلاب الشوارع
(تستاهل على فكره وفي بنات كتير مش كويسه وبتستغل
الناس بس زي م في بنات مش كويسه في بنات كويسه ف
اختارو صح)
ومن وقتها وهو أخد عهد ع نفسوو إنو يقفل ع قلبوو بمفتاح
وميحبش حد

باااااااك………….
أيهم ف صراع بين عقلو وقلبو
العقل:-اي يا أيهم فين قسوتك انت ناسي حصل فيك اي
القلب:-اسكت بقا انت كل شويه تفكره هي مش زيها
العقل:-كلهم خاينين
القلب:-متحكمش على الكل من شخص واحد بس
(عندو قابليه للإستهواء م علينا😂👊🏻)
العقل:-متفكرش بقلبك يا أيهم
القلب:-يعني انت مش شايف براءتها
العقل:-هي بريئه ااهه بس ربنا اللي عارف بالنوايا
القلب:-بس أعمل اي شكلي بحبها
العقل:: انساها
وكالعاده يفوز العقل على القلب
(طبعا انتو قلبكوو اللي بيكسب علطول 😂)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اما عند روان
خالد وصلها بالعربيه
خالد:-يااه كان نفسي الطريق يطول
روان بضحكه حلوه:-والله مجنون
خالد:-فكرتي
روان:-مش هينفع اسيب ساره في الحاله دي اوعدك بعد ما
الظروف ديي تعدي هتغدى معاك
خالد:-صح معاكي حق سلام
روان بفرحه لانو فهمها:-سلام
ودخلت بيتها ونامت:-عشان هي تعبانه اووي

وخالد وصل فلتووو ونااام هو كمان
(بياكلو مكرونه بشاميل مع الملايكه😂👊🏻)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند أيهم في المستشفى الدكتور خرج
أيهم:-هي كويسه
الدكتور:-الحمد لله المدام كويسه
ايهم فرح عشان بقت كويسه
أيهم:- هي مش المدام
(بس اتمنى انها فعلا تكون مراتو)
ايهم:-ممكن ادخلها يدكتور
الدكتور:- ايوه طبعا بس لازم نعقمك
ايهم:-تمممم
مي عرفت باللي حصل مع بنتها وراحت ليها في الدور التاني ف
نفس المستشفى ودخلت بسرعه ليها وبتعيط
مي:-قومي يبنتي انا مليش غيرك بعد ربنا وابوكي
مي دخلت ف بكاء مرير
أيهم:-مين حضرتك

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية متمرد عشقني )

اترك رد