Uncategorized

رواية سهام من الأنانية الفصل التاسع 9 بقلم أمنية أشرف

 رواية سهام من الأنانية الفصل التاسع 9 بقلم أمنية أشرف

رواية سهام من الأنانية الفصل التاسع 9 بقلم أمنية أشرف

رواية سهام من الأنانية الفصل التاسع 9 بقلم أمنية أشرف

عمر”متخافيش 
_.. 
عمر” جواز باطل
_.. 
عمر”اه
_.. 
عمر”اكيد هكسرها قريب المهم نكسب في الاخر
_.. 
عمر ” دي هبلة يا بنتي تمام سلام 
لتستمع له أمنية وهي تبكي هذا الحديث عنها ولكن هو لا يعلم من هي لم يرى إلا ضعفها ليرى من هي 
(والله يا ابني بتصعب عليا وقعت مع اتنين بيحبوا الإنتقام قد عنيهم) 
__________________________
_ ها عملتي ايه 
أمه بقت في بيته خلاص 
بخبث _تمام شاطرة يا بت ليكي مكافأة كبيرة اوي 
أنا خدامتك يا ستي
_طب امشي إنت بقى
حاضر يا ستي
_ معلش بقى يا عموري لازم أسبقك بخطوة سوري يا بيبي 
__________________________
مالك” الخدامة قالتلي إنكم عايزاني 
بص يا عمدة إحنا سمعنا شوية كلام كده وعايزين نعرف الحقيقة علشان كل واحد يأخد عقابه 
مالك بجمود” احكي وبعدين نقرر العقاب ده ياشيخنا 
بص يا ابني سمعنا إن الست مديحة لمؤاخذة يعني زانية وكانت بتعمل علاقات غير شرعية وعندنا شهود 
على الكلام ده يا ابني 
حسن” بص يا مالك طبعا مينفعش نشك فيها بس دي صورها وهي ببدلة الرقص لأنها كانت راقصة وطبعا لو تابت على عنيا دي صور وهي في سنها دي وفيديو كمان وهي لمؤاخذة يعني 
مالك بصدمة” مين وصلكم كل الحاجات دي اكيد مجيتش لوحدها 
كل اللى نعرفه إنو فاعل خير ده اللي قالوه لينا 
مالك” والمفروض ايه هو عقاب الزانية يا شيخنا 
حسن” تقريبا الرجم 
لا طبعا 
مالك” امال يا شيخ 
العذاب (العقوبة)، الذي قررتها سورة النور للزانية والزاني إذا ضبطا متلبسين هو الجلد مئة جلدة أمام الناس كما جاء في الآية (2) “الزانية والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مائة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين”. ولم تخصص الآية عقوبة مختلفة للزانية المحصنة أو الزاني المحصن، فهي تتحدث عن الزانية والزاني بالإطلاق.
مالك بجمود ” تمام نفذ العقوبة وقدام البلد كلها 
تمام دي أول حاجة تاني حاجة بقى يا بني بخصوصك انت ويمني 
مالك” مالنا 
هي لسه في العدة مينفعش إنها تقعد معاك يا ابني 
مالك” تمام يا شيخ انا هتصرف وإنت يا شيخ حسن كتب كتاب معتز على أمنية هيبقى بعد عدة يمني 
حسن باستغراب” بس يا ابني ليه الاستعجال ده 
مالك” انا ومعتز اتفقنا على كل حاجة 
حسن” اللي تشوفه بس في كام حاجة عايز احكيها ولمؤخذة يعني بطمن على ابني
مالك” اتفضل يا حج احكي اللي نفسك فيه
لينظر حسن إلى الجالسين ويصمت
يتفهم مالك نظراته ” يبقى خلاص كده موضوع مديحة وقولنا هنعمل ايه اتفضلوا
تمام يا عمدة العقاب هيتنفذ النهاردة وياريت يعني نسلمها للبوليس
مالك” تمام يا شيخ
ليلتفت مالك لحسن” ها يا عم حسن قول
حسن” بصراحة يعني حاسس إن في حاجة بين أمنية وعمر وأنا مش هقبل لابني اي حاجة توجعه
مالك” متخافيش يا عم حسن
حسن” بس يا ابني
ليقاطعه مالك” صدقني مفيش
حسن” تمام يا ابني وشكرا ليك
_______________________
عمر” ماما انتي هنا
مديحة بدموع” ابني حبيبي شوف يا عمر عملوا في أمك إيه
عمر” هاخد حقك متخافيش والله هاخده
مديحة بخبث” اه يا حبيبي رجع يمني لعصمتك وصدقني هتعرف تنتقم منها حلو أوي
عمر بتفكير” هشوف المهم إنك بخير
ليسمعوا صوت ترزيع علي الباب فيذهب لفتح الباب 
عمر باستغراب ” سيدنا الشيخ والجلاد في حاجة
عايزين أمك
عمر” هي عملت ايه
بص يا ابني أمك زانية ودي الأدلة على كلامنا وعقاب شرعنا بيقول إنها تتجلد
عمر بخوف” لا طبعا أمي متعملش كده 
بص يا ابني أنت مش هتمنعنا وكمان بعد الجلد هتطرد من البلد مفيش راجل أو ست هنا هيرضوا إنها تعيش هنا بكل هدؤء اسمع كلامنا 
عمر بغضب” إنتو اتجننتو 
مديحة بعجرفة وخوف” إنت مش عارف إنت بتكلم مين لا طبعا دي فوتوشوب 
يبقى هنكلم البوليس 
لينظروا له مديحة وعمر بغضب
عمر” كلموا وهيعرفكم إن الصور دي فوتوشوب 
تمام يا ابني 
عمر” متخافيش صدقيني ربنا هيظهر الحق 
مديحة بخوف” سبني لوحدي يا عمر 
عمر” حاضر 
______________________
انا هروح بيتي يا اما 
دلوقت الساعة واحدة يا بت 
معلش يا اما مش مطمنة 
طب استنى هاجي معاكي 
ماشي يا اما 
يلا يا بت 
يلا 
________
يلاهههههههههههوي 
ليفزع زوجها من النوم” أنت ايه جابك هنا دلوقت 
أنت بتخوني ومع مين مع مديحة مش المفروض إنك اتشليتي يا ولية أنا هوريكم انتو الاتنين 
مديحة* استنى بس اهدي متفضحنيش انا كنت جاية اخليه يشلني من مصيبتي 
ليغمز لها زوجها فتخرج إلى الخارج وتتنهد مديحة بارتياح ولكنها تفزع عندما تسمع أصواتها بالشارع 
شوفوا الولية جاية بيتي في نص الليل وكمان على سريري وبجحة كمان وبتطردني من بيتي ياللههوي 
ليتهمسوا النساء والرجال فيما بينهم 
_ في ايه، ايه الصويت ده 
تعالى شوف يا شيخ الولية المفضوحة لا وكمان كانت عاملة نفسها مشلولة 
_ روح يا ابني جيب العمدة وابنها 
لتفزع مديحة” لا يا شيخ إلا ابني انا اسفة احب على إيدك 
_ استغفر الله العظيم بصي يا ست انتي انتي هتمشى من البلد هنا كفاية فضايح 
مديحة” اروح فين بس 
ليتحركوا النساء إليها ويقوموا بضربها 
الشيخ” ايه اللي بتعملوه ده بس إنت وهي 
ليضرب مالك طلقة ليصمتوا 
مالك” جيب الجلاد وتتجلد هي والراجل ده والعيلتين يخرجوا من البلد 
وكان يستمع لهم عمر بحزن فوالدته فضحته في هذه البلد اللعينة ليقرر البعد عن هنا نهائياً 
______________
عملوا اللي قولتي عليه يا ستي 
_ تمام اديلوهم الفلوس وهخليهم يخرجوا برا البلد بسرعة 
حاضر ياستي 
_ هنشوف يا عمر هتعمل ايه بقى
* امال لما يعرف إننا السبب بقى هههه
_ اكيد هيجيلوا جلطة وكان عايز يوقعنا في بعض
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ديفشا للكاتبة شهد مرسي

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!