روايات

رواية سجينة الحازم الفصل الثلاثون 30 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل الثلاثون 30 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم البارت الثلاثون

رواية سجينة الحازم الجزء الثلاثون

رواية سجينة الحازم الحلقة الثلاثون

في مديريه امن القاهره
_صباح الخير يافندم
_صباح الخير ياحضرت الضابط اتفضل اقولي اخر الاخبار
_تم التبليغ من اماكن متفرقه علي تدوال العملات الورقيه المختومه بختم المجني عليه اكمل السيوفي ويتم البحث حاليا وسؤال كل الاماكن عن المصدر وفي خلال ايام هيتم القبض عليه
_لا ياايمن انا عاوز خلال ساعات الحادثه فرديه اه ولكن تخص ابنه اكبر رجل اعمال ومستثمر في الشرق الاوسط و كمان اكمل السيوفي من رجال الاعمال في مجال السياحه ياعني العين عليهم وعلينا ازي مقبضناش علي مرتكب الحادثه دي
_متقلقش يافندم هما متفهمين الوضع ومنتظرينا بالجديد وعارفين اننا شغاليين ومش ساكتين
_يبقي لازم نخلص القضيه في اقرب وقت
_علم وينفذ يافندم… عن اذنك يافندم
_ااه اي اخبار الست دي اللي فتحها علي البحري
_هما شغالين معها تحت نظرنا
_كويس.. عشان اللي انت ورتهولي دي مافيا متمثله في الست دي بتبتز رجال الاعمال في البلد بالفيديوهات اللي بتعملها ليهم
_خلاص يافندم متقلقش كله تحت السيطره.. عن اذنك يافندم
_اتفضل.. بالتوفيق
في غرفه في نفس الفندق ولكن مش في الجناح الملكي اللي كانت فيه وبلبس بتاعها مربوطه علي كرسي وبلاستر عشان متقدرش تتكلم بدات نهي تفوء وتسترجع كل اللي حصلها من ساعه ماصحيت كان بنسبه لها كابوس بعد حلم كانت عيشاه قبل ماتصحي علي الكابوس دا
نهي.. بدات تتفقد المكان بنظراتها كانت الغرفه حيطان لونها ابيض واقصدها شاشه عرض كبيره وجهاز بروجيكتر لعرض علي الشاشه
بدات تزووم وتحاول بتفك ايدها بعصبيه وهنا ظهر ليها شهاب واللي اتصدمت ونظراتها تعلن باستغراب.. ايه اللي جابك هنا
شهاب… قرب منها وبدا يلمس شعرها ويطبطب علي شعرها بحنيه حمد لله على السلامه يابيبي
نهي بعصبيه وهي بتحاول تفك ايدها وبصوت محاوله انها تتكلم
وهنا شهاب بسرعه شد البلاستر وبصرخه
نهي… ليه ياشهاب ليه جيبني هنا وهي بتحاول تفك ايدها بصرخه فكني من هنا والا هعرفك شغلي انت شكلك متعرفش لسه نهي
شهاب… بضحكه رجت المكان وقعد ادامها وبنظره تحدي هو انتي مش بتتهدي وفجاءه مسك شعرها وشدها منه بقولك ايه بلاش الكلام دا عليا
نهي.. بصر*خه وجع اااه شعري يامتخل*ف انت واحد حق*ير
شهاب.. وهو بيشدها من شعرها.. لسانك دا يتلم والا مش هتشوفي وشك الحلو دا تاني
نهي.. بهستيريا هفرجك فين المستثمر هو اللي هيوقفك عند حدودك وبصرخه ياااشيخ الحقني… الحقني.. الحقوني
شهاب… مستثمر وهو مازال في ضحكته هههه نسيت اقولك المستثمر دا الراجل بتاعي استني اورهولك… احمد اظهر للقمر بتاعك
وهنا احمد ظهر لنهي واللي اتصدمت وبصرخه
نهي… ياحق*ير.. يااند*ال هوريكم.. هر*بيكم
وفجاءه شهاب بغضب وبقوه ضر*ب نهي قلم علي وشها واللي نزفت من قوه القلم
شهاب.. لسانك والا هقطع*ولك… وفجاءه
مروه كانت نايمه علي السرير مخدره وبدات تفوء وبدا تفتكر هي كانت فين واي اللي خلها هنا وانتبهت انها مخطوفه وقامت مفزوعه وبدات تصرخ الحقوني…. انا فين وفجاءه الباب اتفتح ودخل اكمل واللي اول ماشفته جرت عليه بصرخه من المفاجاه وانه النجاه بعد لحظه رعب عشتها والمصير اللي هتعيشه بعد كده
مروه.. بمشاعر فرح واشتياق اخويا حبيبي الحمد الله
اكمل… اهدي ياااميرو حببتي انا جنبك اهو انتي معايا متخافيش
مروه… انتبهت وطلعت من حضنه انا فين واوعي تكون انتي اللي عامل دا وخطفتني مقلب
اكمل… سابها وقعد علي السرير امال فاكره اي انتم بس اللي بتعملوا مفاجات
مروه… باستغراب.. مفاجات يابنت الايه ياعلا اكيد هي اللي فتنت عليا
اكمل… تؤ تؤ.. علا متعرفش باللي حصلك وكانت مستنياكي
مروه.. الله امال مين طب علا كده قلقانه عليا
اكمل.. متقلقيش بعتلها رساله من موبيلك انك تعبانه وهتروحي علي البيت
مروه.. كده بوظت المفاجاه ليا وقعدت قصاده تضرب فيه
اكمل… يابنت الايه ايدك تقلت كده ليه بتكلي اي.. وهنا مروه زودت الضر*ب
مروه.. طب ماما كده قلقانه عليا يلا نروحلها
اكمل… ماما موجوده هنا من بدري
مروه.. هنا فين وهو احنا فين اصلا
اكمل.. في فيلا شادي علي ماجهز فيلا تانيه لينا
مروه.. ومالها شقتنا في القاهره
اكمل.. معتش تنفعنا وخصوصا بعد مااتجوز لازم نتلم في مكان كبير كل ماننزل القاهره نتلم سوا فيها
وفجاءه موبيل اكمل رن
اكمل.. تمام كويس دوري جه كدا دقايق واكون عندك
مروه.. هتروح فين وعيد الميلاد كده اضرب
اكمل.. معلش بقي متعوضه وياستي متزعليش نختار يوم حلو كده وتكون علا معانا ونخرج نتفسح كلنا.. يلا همشي
مروه.. اللي اتشوفه ياابيه
اكمل… ميرووو مافيش خروج الا باذني
مروه.. حاضر ياابيه
حازم كان قاعد عند البنت اللي اسمها شربات بدا يفتكر كلامها انه طول الليل بينطق اسم علا وانها ماليه تفكيره حتي وهو غايب عن الوعي
حازم.. ضيعتك من ايدي حببتي كنت غبي مأقدرتش الجمال اللي كان معايا رغم ان فيكي كل حاجه عاوزها الحب والمتعه والمال
غبي غبي بس خلاص عرفت قيمتك وعد مني زي ماضيعتك من ايدي هرجعك ليا تاني وهخليكي تعرفي تحبيني تاني
وهنا حازم قام جهز ولبس ونزل
في شركه الفاتح لاستثمارات السياحيه وفي مكتب علا بالتحديد
السكرتيره.. استاذه علا في ضيف عاوز ياقابل حضرتك
علا.. مين مقلش اسمه
السكرتيره… بخجل واحراج استاذ حازم
علا.. وقفت بصدمه حازم ابن عمي
السكرتيره.. ايوه يافندم هو
علا… وقفت معرفتش تعمل اي وفجاءه قعدت وسرحت وعقلها يودي ويجيب ياتري جاي ليه ياتري عاوز اي
السكرتيره.. مدام علا… مدام علا
علا.. بانتباه ايوه خلاص خليه يدخل بعد 5دقايق
السكرتيره.. تمام يافندم
علا.. بقولك بابا فين ااقصد الحج احمد
السكرتيره.. دا مشي من بدري وسال علي حضرتك اقولته انك في اجتماع
علا.. تمام اتفضلي اعملي اللي قولتلك عليه
موبيل علا رن واللي كانت جاكي
علا.. هخلص واكلمك عشان عندي ضيف.. سلام
علا مكنتش عاوزه ترفض مقابله وفي نفس الوقت خايفه منه وايه اللي مخبيه ليها علا كانت عاوزه تثبتله انها لما سبته بقت احسن من الاول فجاءه الباب خبط
علا… ادخل
حازم.. دخل علي علا وبنظرات حب واشتياق واعجاب مبروك علي مكانك في الشركه
علا.. وهي بتهرب من نظراته شكرا اتفضل واقف ليه
وهنا حازم قعد قصدها وهي علي المكتب كانت بتعمل انها مشغوله باوراق من شده توترها وبتلعب في موبيلها وفضلت كتير لغايه ماحازم
حازم… هتقدري ترفعي عينك ليا امتي
علا… هنا بصتله لا اقدر ارفع عيني وانا بكلمك واظن دا واضح ليك
اكمل ركب عربيته وهو في العربيه حاول يتصل بعلا بالشركه كانت غير متاح حاول كتير بس مافيش فايده
اكمل… ياربي انا هلاقيها منين ولا منين
اكمل حاول يتصل بجاكي واللي ردت عليه
جاكي.. اذيك يااكمل اخبارك ايه
اكمل.. تمام الحمدلله بقولك ياجاكي كلمتي علا
جاكي.. اه علي اساس نتقابل انا وهي ومروه اختك وبعدها كلمتني انها هتكلمني اول ماتخلص مع الضيف اللي جالها الشركه
اكمل.. ضيف مقلتلكيش مين
جاكي.. لا لانها قفلت علي طول
اكمل… لو كلمتك عرفيني او خليها تكلمني
جاكي.. ليه في اي
اكمل.. موبيلها غير متاح وانا قلقان عليها
جاكي.. متقلقش تلاقي فصل شاحن او الشبكه ان شاءلله خير
نهي كانت مربوطه والصدمات بتخدها ورا بعضها واتصدمت اكتر لما سامر دخل عليها
نهي.. انتم متفقين بقي عليا ااه ياشويه اند*ال
هنا سامر قرب من نهي وبدا يلمس ملامح وشها
سامر… تصدقي وحشتيني ووحشني ضعفك وانتي مش قادره تعملي حاجه
نهي.. بسرعه تف*ت في وش سامر.. مين قالك مقدرش انا ليا معارف كتيره هيعرفوكوا ازي تلعبوا مع نهي
سامر.. بهدوء مسح وشه وبحركه غدر ضر*ب قلم لنهي عشان قله ادبك دي
نهي صدمات ورا بعضها ووراها اقلام تاكد صدامتها، وانها حقيقه مش حلم
شهاب.. اذيك ياسموره عامل اية وحشتيني
سامر… وانت كمان والله ايه رايك بقي في القمر دا اكيد اتظبط منها جامد
شهاب.. علي الاخر احلي تضبيط عندك حق والله
نهي كانت بتسمعهم وهنا عرفت ان سامر هو اللي جاب شهاب ليها وزءه عليها
فلاش بااااك
نهي.. سامر حبيبي كنت وحشني اوي عجبك القميص اللي جبته جديد
سامر… اوي دا حتي خلاني هم*وت عليكي ومرتحتش الا مااقط*عته من عليكي
نهي… قلبي انت بقولك كنت عاوزه محامي عقر يضبطلنا اوراق الورث بتاع حازم واهم حاجه ميتعبناش
سامر… بس كده انتي تؤمري وانا عليا التنفيذ اعتبريه موجود مستني اشارتك
نهي… قلبي انا بعشقك ياسمسم
سامر.. مدوقيني الفرواله تاني
نهي… بدلع عنيا ههيهيهي
باااااك
نهي هنا افتكرت كل اللي حصل وعرفت اد اي طلعت غبيه وهنا بدات عيون نهي تدمع خيبه وحسره وانها معملتش حساب اليوم دا
نهي.. بصوت عالي عاوزين مني اي اللي فهمته انكم ضحكتم عليا وخدتوا الورث كله بلعبتكم القذ*ره دي .. مع اني كنتوا معايا كان كل واحد هياخد نصيبه
شهاب… قرب منها ومسك شعرها ياحرام… علي اساس مكنتيش هتهربي مع الشيخ بعد ماظبطيه اسمعك كلامك معاه يابت ولااي يااحمد اقولي اخبار ليلتكم ايه امبارح
احمد… احلي ليله كربا*ااج..و كانت عاوزاني اخدها معايا لما اسافر
شهاب… قرب من نهي اللي بيعجبني فيكي انك بتكابري ومش عاوزه تبيني لينا انك خلاص بح انتهيتي
نهي… نهي عمرها مابتنتهي خلاص خدتم اللي عوزتوه سبوني بقي
سامر… تؤتؤ هو خروج الحمام زي دخوله دا احنا لسه عندنا لكي مفاجات
في مكتب علا..
حازم.. ياااه ياعلا لسه فاكر كل حاجه حصلت بينا
علا… مافيش حاجه حصلت بينا اللي حصل غصب وبالعنف
حازم… عملته عشان انتي حببتي ملكي
هنا علا قامت وبغضب اظاهر انك نسيت اني وحده مخطوبه وبحب خطيبي واننا خلاص اطلقنا
حازم قام من مكانه واتجه ناحيه علا عاوزه اقابلك في مكان غير هنا
علا… انت اتجننت انا مش بقابل حد ولا عاوزه اكلمك واتفضل بره المقابله انتهت
حازم.. مسك موبيلها اللي كان محطوط علي مكتبها واللي كانت مسكاه من توترها وهي بتكلمه مسك الموبيل وقفله
حازم.. اسمعيني كويس انا شاريكي لابعد حد حتي بعد اللي حصل
علا… انت مجنون صح موبيلي سيبه من فضلك والا هطلبلك الامن
حازم.. انا بحبكك انا عملت كل دا عشان ارجعك افهمي بقي انا ممكن اقت*ل واخرب الدنيا طول ماانتي جنب اكمل
علا… بخوف وقلق ياعني اي
حازم… ياعني لو اكمل ممتش من الحادثه اللي فاتت هيم*وت من اللي هعمله فيه دلوقتي
علا… مش فاهمه
حازم… انتي مقابل حياه اكمل دا اللي عندي فكري كويس ولما تحسي انك اخترتي حياه اكمل كلميني
علاسكتت من المفاجاه وحازم حس انه خلاص بكده هيسيطر علي علا وهيقدر يرجعها ليه تاني وكمل كلامه لعلا
علا.. انتي بتحبيني انا وكنتي عاوزه مواصفات اكمل فيا انا وانا خلاص هعمل كل حاجه تعوزيها نهي هطلقها هخليكي تعملي اللي انتي عوزاه بس في حضني انا مش في حضن حد تاني والا هنسفلك الحضن انا همشي واسيبك تفكري
علا… حازم اخر مره تجيلي هنا واللي بتفكر فيه عمره ماهيحصل
حازم… بنظره ثقه وتحدي هنشوف هستني منك مكالمه
نهي منهاره من اللي سمعته ومن الصدمات والحقايق اللي اكتشفتها وسامر وشهاب واحمد قاعدين قصدها وبحاله اعياء وتعب وبتحاول تفك ايديها
نهي.. عاوزين ايه مني تاني.. ارحموني… بصريخ ارحموني
وفجاءه الباب اتفتح وكانت الصدمه الكبيره لما لاقت قصدها اكمل
نهي… مش معقول…. مش معقوول… لاااا لااااا لاااااا
حازم خرج من شركه عمه وركب عربيته وهو في حاله غضب من اصرار علا علي تمسكها باكمل وعمل مكالمه
حازم… طفاشه فين المفاجأة اللي قولت عليها
طفاشه… والله يامعلم كانت احلي مفاجاءه بس هربت مني
حازم… ياعني اي مش فاهم
طفاشه… كنت هخطفلك البت اخت اكمل وكنت اعمل اللي انت عوزه فيها.. بس البت كنت هشقطها بتاكسي فجاءه معرفش ظهر ادمها تاكسي وقفته وركبت وجيت الحقها تاهوا مني
حازم… غبي… غبي.. مافيش حاجه بتعملها للاخر
طفاشه… كان نفسي ارضيك واعملك مفاجاه
حازم… بقولك انا عاوز اكمل نفسه يجيلي حي ازي معرفش طفاشه… هحاول سلام
نهي كانت مربوطه ووشها في الارض بعد صدمتها لما شافت اكمل والكل قاعد حوليها .
اكمل.. مالك ساكته ليه لسه مفوءتيش وتعرفي انك انتهيتي
نهي… رفعت وشها لاكمل اخر واحد اتوقعه انه يضحك عليا
اكمل… قرب منها ووطي عليها ونزل بوشه قصاد وشها اللي يقرب من حد تبعي او عيلتي انس*فه فاهمه انس*فه وانا عديتلك كتير تحبي تشوفي عدتلك اي
وهنا بدا اكمل يشغل ليها فيديوهاتها اللي كانت علي موبيلها مع رجال الاعمال اللي بتبتزهم مقابل الفلوس نهي كانت مصدومه وكانها اتعر*ت ادامهم
وشغل ليهافيديو بتاعه اللي حاولت توقعه بيه وفشلت
اكمل… ليه عاوزه تعمليلي فيديو
نهي…. كفايه…. كفايه ارجوك الحاجات دي كانت علي موبيلي جبتوها ازي …. كفايه يااكمل ارجوك
اكمل…. بجد المفروض تصعبي عليا وكده بس متلقيش يامدام نهي لسه في حاجات حابب تشوفيها معانا
وبدا يشغل ليها فيديوهات خطف علا في بيت سامر وهي لما كانت عنده
نهي… في حاله هستيريا انا لو اطول امو*تها همو*تها هي اللي دمرتني ودمرت حياتي
اكمل… بغضب قرب من نهي وضر*بها قلم اخرصي لو نطقتي اسم علا لسانك النجس تاني هقط*عهولك
نهي… عاوز مني ايه سبوني في حالي… سبوني بقي وبقت في حاله هيا*ج وصر*يخ وهي بتحاول تحرك نفسها عشان تفك ايدها
اكمل…. مد ايده علي نهي بصي امور التمثيل دا مش هتدخل علينا انتي وحده شطانه… شطانه
نهي… انا بحبك وهنا الكل ضحك
اكمل… تعرفي قولتي لمين بحبك هنا __كلهم
نهي… لا انت غيرهم انت اللي حسستني اني انسانه وان ممكن اتحب عشان شخصيتي مش عشان جسمي
اكمل… ااه بمناسبه شخصيتك مدام نهي انتي انسانه وا*طيه اوي
اكمل… شاادي.. شادي وهنا دخل شادي واللي مستغربتش نهي من وجوده فهو دراع اكمل وصاحبه الوحيد
شادي… معاك يااريس
اكمل… سمعلنا المكالمه الحلوه بتاعه الست نهي
شادي… حاضر
وهنا شادي فتح اللاب بدا يشغل تسجيل لمكالمه نهي وطفاشه
نهي… سيد طفاشه
طفاشه… ايوه مين معايا
نهي.. انا مرات حازم صاحبك
طفاشه… اديني اماره انك مراته
نهي… بضحكه دلع
طفاشه.. يااااوعدي علي الصوت والضحكه اموت انا واعيد السنه
نهي.. باماره فرامل العربيه
طفاشه.. ايوه كده اتاكدت انك مراته أمري ياااقمر الليالي
نهي… عوزاك عشان نكمل اللي معرفتش تعمله لوحدك
طفاشه… ازي وقصدك اي يااا قمري
نهي… انت وحازم عاوزين تموتوا اكمل ومعرفتوش
طفاشه… حصل
نهي.. انا هقولك ازي تموته
طفاشه… معاكي
نهي… عاوزك زي ماحازم قالك تراقب بيت اكمل ولو اي حاجه حصلت تبلغني انا الاول
طفاشه… وجب
شادي.. بدا يشغل المكالمه التانيه
طفاشه… ست نهي البت اخت اكمل وامه وصلوا البيت
نهي.. اش عرفك انهم امه واخته
طفاشه… عيب عليكي سالت وفتشت
نهي… حلو اي حد يخرج من البيت تخطفه
طفاشه… اللي بتخرج البت اخته كتير
نهي… خلاص تراقبها وتخطفها وتجبهالي ليا وبعدين نقول لحازم
اكمل…. قرب من نهي هاااا كنت عاوزه اختي عندك ليه يا نهي دخلتي اختي في لعبتك القذره ليه يانهي وهنا ضر*بها قلم قوي وقعها من الكرسي علي الارض
شادي… اكمل هتموت في ايدك
شهاب… اهدي يااا اكمل كله حاجه لحقينها وتحت سيطرتنا
اكمل… كانت عاوزه تعمل اي في اختي عاوزه تسلم اختي لحازم ليه
علاخرجت من الشركه وهي خايفه علي اكمل وان حازم عمره ماهيسيب اكمل في حاله فضلت تلف بالعربيه ودموعها علي خدها علا لاعارفه تسيب اكمل عشان يرتاح ولا عارفه تكمل معاه لانه طول الوقت هيتأذي بسببها
نهي اغمي عليها من الضربه القويه اللي اكمل ضربها ليها
شادي.. براحه يااكمل كده بدل مانكشف المستور هنروح في داهيه
اكمل… مش قادر يااشادي مش قادر اتخيل لو مكناش هكرنا موبيلها مكناش عرفنا بخططها دي واختي راحت في الرجلين
شادي.. الحمد الله ربك كريم واختك وامك معاك في اي تاني
اكمل… علا…. علا
وفجاءه حاول اكمل يتصل بعلا مافيش فايده غير متاح
اكمل… يوووو فينك ياعلا
اكمل فضل يحاول وفي الاخر يتصل علي جاكي
اكمل… مافيش اخبار
جاكي… لا مكلمتنيش ولسه غير متاح
اكمل اتصل بالشركه
_الو من فضلك اكلم مدام علا
_مدام علا خرجت من ساعه
_طب سؤال موبيلها كان غير متاح ليه
_معنديش علم بدا
_طب مين اخر حد قابلته مدام علا
_اخر زياره ليها كان من استاذ حازم
_حازم مين تقصدي ابن عمها
_بالضبط يااستاذ اكمل
اكمل قفل المكالمه وهو مصدوم حازم كان عندها انا لازم امشي حالا
شادي…. ونهي
اكمل عينك عليها انت وشهاب وسامر لغايه مااجيلكم
في شارع من شوارع القاهره
ضابط… الو الو تم العثور علي العربيه اللي متبلغ عنها والهدف غير موجود حول

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة الحازم)

‫7 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!