روايات

رواية كنتم لي جيش وسند الفصل الثاني 2 بقلم بسنت سعد

رواية كنتم لي جيش وسند الفصل الثاني 2 بقلم بسنت سعد

رواية كنتم لي جيش وسند البارت الثاني

رواية كنتم لي جيش وسند الجزء الثاني

كنتم لي جيش وسند
كنتم لي جيش وسند

رواية كنتم لي جيش وسند الحلقة الثانية

#flash_back
وفجااه لقيت زين قدامي بس معاه واحده عيني برقت فيها.. هي حلوه اوووي واحلا مني كمان… حاولت اخد نفسي ومبينش حاجه قدامهم وقلتله بصوت متقطع ” ه ه ههي هي ممين دي! ”
=زين ” دي مراتي “💔
#Back
دموعي نزلت غصب عني بس مسحتها بسررعه
زين – مش هتقليلنا اتفضلوا ولا ايه
=ايلن : اااه اااه نسيت معلش اتفضلوا
_زين : انتي زعلانه ليه كداا يابنتي فرفشي بئا..
ايلن : انت امتا اتجوزت
زين : دي اختي مش مراتي ..
( حسيت أني هطير من الفرحه لما سمعت كلمه اختي بس داريت فرحتي لاني عارفه انه مش بيحبني)
@اخت زين : انا قلتله بلاش نعمل المقلب دا بس هو اصر علياا.. انا اخت زين.. وكنت مسافره برا مصر بدرس ونزلت من يومين .. هو بيحكيلي عنك كتيرر وانك ديما بتقفي معاه
زين : دي كدبه ابريل معلش ياا صاحبتي 🙂
= ايلن بصوت متقطع وممزوج بالفرح بس مش قادره تبين ولا عايزه تحسسه ب حاجه : هي اختك بجد ولا انت بتضحك علياا
_زين : لا هي اختي بس كانت برا مصر ومكانش في فرصه احكيلك عنها عشان كدا متعرفيش حاجه عنها
= ايلن : اووووف وقفت قلبي
_ زين : اييه
ايلن : لا ولا حاجه متاخدش في بالك
_زين : يلاا كفايه كلاام وروحي البسي يا ايلن عايزين نخرج
=ايلن :لا مش عايزه اخرج.. انا كنت عايزه اقعد في البيت
-زين : تقعدي في البيت! .. دانتي حبستي نفسك 3 شهور
@اخت زين : تعالي معانا..هو حكالي عنك كتيرر وبصراحه حبيت اشوفك اوووي واول ما اشوفك ترفضي تخرجي معانا.. تعالي هننبسط كلنا

 

 

 

( كنت عايزه اقلها مبقتش احس اني بفرح في الدنيا دي.. حبيت اخوكي وهو جرحني ودلوقتي جاي يهزر معايا ويقول انك مراته.. هو ازاي يعمل كداا.. هو فاكر اني هفرح ب اللي عمله دا.. انا قلبي كان هيقف اول مسمعت كلمه مراتي بس هعمل ايه.. مش اي حاجه احنا عيزنها بناخدها)
بس اكتفيت اني ارد و اوفق
ايلن – ااه ااه.. ماشي
اخت زين ل زين : هزارك باايخ اوووي ع فكره وياريتني معملت المقلب دا معاك.. البت كان باين عليها انها هتنهار ومسكت نفسها بالعافيه.. وانت قلتلي انها بتحبك.. هي ممكن تكرهك كدا
زين : انا مش عارف عملت كدا ليه.. بس كنت خايف.. انا اعترفتلها بحبي مره وهي رفضت.. خايف ادخل في التجربه دي تاني.. يمكن بتوهم نفسها وبتقول انها بتحبني.. ف عايزه اعرف هي فعلا بتحبني ولا لا.. بس انا غبي ومكاانش لازم اعمل الحركه البارده دي
اخت زين : خلاص اهي جات
لبست وخرجنا سوا وروحنا مكان هادي وكله ورد .. والبحر حوالين المكان.. مكان جميل جدااا.. بس فون اخت زين رن واضطرت تسبنا وتمشي.. دخلت انا وزين المكان.. كان المكان كله مظلم.. مفيش نور خفت ومسكت في زين
ايلن_ هو انت جيبني مكان كله ضلمه وانت عارف اني بخاف
زين – مش تستني نفتح النور طيب وبعدين اتكلمي 😂
في موسيقي هاديه اشتغلت وصور اشتغلت قدامي.. كانت صوري انا وزين فيها كل ذكرياتنا وكنت فرحانه جداا وبصيت عليه لقيته فرحان زيي.. النور اتفتحت والمكان كله كان فيه ورد وبلالين 🎈 كنت مركزه في الفيديو اللي بيتعرض قدامي وبصيت حواليا بعدين ملقتهوش.. بعدين لقيت صوته ظهر في الميكروفون ..كنت حاسه اني بحلم… مكانش في غيرنا في المكان.. كنت فرحانه اووووي وسمعته بيقول
زين : انا عارف اني جرحتك كتيرر واذيتك وانك استحملتيني وفضلتي معايا.. عايز اقلك اني اسف جداا واني محظوظ بيكي وفرحان بوجودك جمبي.. اتمني تسامحيني ع اللي عملته
ايلن بصت حواليها ومش مصدقه انه الكلام موجه ليها وهو قلها… انا بكلمك انتي يا ايلن.. انتي البنت اللي انا حبتها ونفسي تكوني ع اسمي.. وبعدين قرب منها وشدها ليه وبص في عيونها .. اتكسفت ورجعت ل ورا… وسمعته بيقول الجمله اللي نفسي أسمعها من زمان
زين – تقبلي تتجوزيني
ايلن من فرحتها مش قادره تتكلم كانت عايزه تقول انا موافقه وبحبك بس كنت بتضحك وتبص ل عيونه
بس قلتله
ايلن_ انت عارف انت عملت فياا ايه.. انت جرحتني وكمان انت
( زين قطعها)
زين – انا بحبك
ايلن-.. ….

 

 

 

زين : ايوه انا بحبك.. انا مبطلتش احبك من اول يوم شفتك فيه … حاولت اعرف بنات تاني وابعد عنك بس معرفتش.. كنت بشوفك في كل مكان
ايلن بتضرب ع كتف زين ب ايدها : انت مقلتليش كدا ليه لما قلتلك بحبك
زين : بصراحه خفت.. خفت تكوني بتوهمي نفسك عشان كدا قلتلك اني مش بحبك
ايلن : انت فعلا لسه بتحبني
زين : مبطلتش احبك في يووم من اول ما شفتك فيه
ايلن ب روح طفوليه : لا بس انا لسه زعلانه صالحني يلاا
زين : شكل القطه هتتامر علينا دلوقتي 😂..كفاايه قسووه عليا… انا آسف
ايلن : بص هو انا قلبي مهزء ف هسامحك 😂
زين لف ايده ع كتف ايلن وخلاها تحت ايده زي الصحاب كداا.. وهمس في ودنها وقلها ” بحبك ياابنتي ”
ايلن ضحكت وبصت في عيونه وبقت فرحانه اوووي
ايلن : وانا كمان بحبك 💞
زين قرب منها وهي كانت ترجع ل ورا

 

 

 

ايلن : انت بترجع ورا ليه خليك في مكانك
زين : طب ايه
ايلن : ايه انت
زين : انتي قلتيلي ان قلبك مهزء وانك بتحبي الاحتواء صح
ايلن : ااه 😂😂
زين : وانا كمان بحبه
ايلن : يعني عايز ايه
زين : عايز حضن 💞
#انتهت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية كنتم لي جيش وسند)

اترك رد

error: Content is protected !!