روايات

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة البارت الثاني عشر

رواية منزل تجمع به الأحبة الجزء الثاني عشر

رواية منزل تجمع به الأحبة الحلقة الثانية عشر

في الفرع الخاص بشركة سليم
وقف امام نافذته وقام بالاتصال علي……
عوزك تدمرلي شركة الغندوري بأي تمن وأي صفقه جديده تدخل فيها الشركة ترشيلي الجنب التاني عايزة يجي الارض فهمني
الشخص: اوامر سعتك سليم بيه
أغلق سليم هاتفه وظل ينظر امامه
…….
اما في الشركة الخاصة بـ أسر وسليم كان يجلس ويراجع بعض الاوراق فرن هاتفه
أسر دون ان ينظر الو
حور باستغراب انت مشغول
أسر: ايوه ياحببتي فيه حاجه
حور لا ياقلبي كنت عوزه اقولك اني هاخد تالين ونروح نتسوق شويه
أسر بجديه متتأخروش وتخدي واحد من الامن معاك وقليلها اني وفقت عشان خطرها مش عشان انتي كلمتيني سلام
حور بابتسامه حاضر سلام
اما في الجانب الاخر كان يجلس وينظر في جهاز الاب وامسك بهاتفه
ايوه ياتلين
تالين بهدوء بقولك ياروحي انا هاخد حور ونروح نتسوق شويه
سليم: ابعتي حد يجبلكم اللي انتو عوزينو
تالين بحزن عشان خاطري ياسليم هنروح وهنرجع علي طول وافق عشان خطري
سليم بهدوء تمام روحوا وقليلها تبقا تكلمني لما تكون عوزه تخرج مش تقولك كلميه انتي
تالين بابتسامه حاضر وغادرو لتسوق
………
وبعد مرور عدت ايام فتح أسر الاخبار وابتسم عندما رأي نشرة الاخبار فهو كان يعلم بذلك فكلما وقف احد امام سليم فكانت تلك نهايته
ـــــــــــــ
كان يجلس في مكتبه متشغل في بعض الامور نظر لهاتفه وابتسم
ايوه ياوحش
أسر بابتسامه جبت الراجل الارض
سليم بضحك هو اللي لعب الاول يستاهل
أسر بضحك عندك حق
سليم: طيب خلص اللي وراك وانا جيلك في السكة
أسر وهو يرفع احد حاجبيه ايه هنحتفل بالدمار
سليم بابتسامه اكيد
أسر: تمام مستنيك وأغلق الهاتف
……………
في مكان ما شخص بصوت عالي يصرخ ويكسر في كل شئ انا ابن ادهم يعمل فيا كده وحيات امي لاعرفك ههههه بعتلي رساله بيقولي كان الله في عونك هههههه بيتمسخر بعد مادمرني
وبعيون كد*م انا هوريك زي ما قتـ*لت امك وابوك همو*تك بس الاول هكون كسرك وانا وانت والأيام ياسليم
…….
عند أسر وسليم كانوا يضحكون وظلوا طوال الليل يحتفلون بالدمار وغادر كل منهم الي منزله الفجر بعد ليله طويله قضوها في المرح
ـــــــــــــــ
وفي اليوم التالي ذهبت حور وتالين الي الجامعة وذهب أسر وسليم الي العمل وبعد الدوام قابل سليم أسر
سليم لأسر ايه رأيك نعمل فرحنا أخر الشهر
أسر بابتسامه ياريت بس هنعمل ايه في جوز الأرانب اللي عوزينه بعد الامتحانات
سليم بغمزه إن كان علي مراتي انا هقنعها
أسر بتفكير لو هتقنع حور يبقي والا يهمك من نحيت تالين انا هظبط الدنيا
سليم بحماس يبقا كده تمام لما والدك وولدتك يرجعوا من البلد نبقي نتكلم معاهم
أسر: طيب شوف انت مصلحتك انا رايح اخد تالين اخرجها ورما قبلة وغادر
فضحك سليم وقام بالاتصال علي…..
سليم بحب ايوه ياحوريه اجهزي علي ما أجيلك واغلق الهاتف وفي باله اخر الشهر دا لزما تكوني موجوده في بيتي ياروحي
وبعد فتره من الوقت ذهب اسر لمنزل تالين ظل ينتظرها في سيارته الي ان راها اتيه بتجاهه كانت في قمت جمالها بفستانها الأسود ظل ينظر اليها بانبهار وابتسم بحب ترجل من سيارته… فقتربت تالين منه
وبابتسامه إتأخرت عليك
أسر بحب تتأخري برحتك ياروحي
تالين بضحكه شكرا ياكبير
فبتسم أسر لها وفتح باب السياره وصعد هو ايضا سيارته
وقبل انا يغادر
اه نسيت ااقولك حاجه
تالين باستغراب ايه
سحبها اليه وقام بتقبيلها حتي استطعم الدم في فمه ثم تركها وقام بتقبيل وجنتيها وبصوت خفيف تاني مره متحطيش روج علي شفيفك وانتي خرجه فهمه ياروحي
أومأت له تالين فقام بتقبيل يدها وغادرو
…….
اما عند حور فكان سليم ينتظرها وبعد دقائق خرجت فنظر اليها بحب وتعالت ضربات قلبه… كانت ترتدي فستان من اللون الازرق فكانت في قمت جمالها
حور بابتسامه ايه الفستان عجبك
سليم بحب صحبت الفستان هيا اللي عجباني ومخليه قلبي ينبض بطريقه غريبه فقتربت منه حور بابتسامه وانت لو تعرف صحبت الفستان دي بتعشقك اد ايه مش هتصدق لأن حبها ليك اتملك منها… فبتسم سليم وأحاطها من خاصرها لينزل علي شفتيها يقبلها بحب وبعدها ابتعد وضمها اليه وبصوت خفيف وانا بعشقك ياروحي
لتبتسم له حور
ويصعد كلا منهم السياره ويغادر
وبعد ليله مليئة بـ الحب اقنع كلا منهم الفتيات بترتيب عرسهم
وفي اليوم التالي ذهبت كلا من تالين وحور الي الجامعة
تالين بتعب انا مبقتش قادره افضل انا هروح البيت
حور بخوف ايه اللي بوجعك
تالين بوجع مش عارفه انا هروح واخد مسكن وارتاح شويه
حور بهدوء طيب تعالي اوصلك
تالين بإرهاق لا انا هروح انا خليكي انتي عشان تكتبي المحاضرة وتبقي تشرحهالي سلام
حور بابتسامه سلام ياروحي لما اخلص هعدي عليكي
وبعدها غادرت تالين الي المنزل اخذت شاور وبعد الانتهاء ذهبت لأخذ قرص من المسكن لترتاح إذا بأحد يطرق علي باب غرفتها
تالين بوجع حاولت اخفائه اتفضل دخل أسر اليها وهو مستغرب نبرت صوتها
أسر بهدوء مالك ياحببتي فيكي حاجه
تالين بهدوء لا ياقلبي مفيش
فبتسم لها وقام بفتح شئ ثم سحب منه سلسال رقيق وجميل من الماس انبهرت به تالين
تالين بانبهار الله ي أسر دا جميل اوي دا ليا
أسر وهو يلبسها اياه لو مكنش ليكي هيبقي لمين وطبع قبله علي عنقها
فحمرت تالين من الخجل.. شكرا
جلس اسر وسحبها علي قدمه وقبل وجنتيها بحب انا اسف لو كنت زعلتك امبارح بس انا عملت كده عشان الروج يبقي في البيت وليا انا محدش يشوفك بيه
تالين وهيا تحاوط رقبته بحب انا مش زعلانه منك ابد مفيش حد بيزعل من روحوا
فبتسم أسر علي كلامها لكنه استغرب تقلب وجهها كأنها تتألم ثم وضعت يدها بتجاه بطنها ففهم ما بها لكنها لم يتحدث حتي لا تشعر بالحرج
أسر وهو يقبلها انا هروح عشان لسه ورايا شغل في الشركة لو احتجتي حاجه ابقي كلميني سلام وقام بتقبيل وجنتيها
تالين بابتسامه ربنا معاك فبتسم لها وغادر فأخذت المسكن ونامت لترتاح
…………
اما عند حور فكانت ذاهبه الي البيت لكنها احست بشيء غريب وراها وعندما كادت ان تلتفت احد ما وضع قماشه علي فمها وسحبها في سيارته وغادر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية منزل تجمع به الأحبة)

اترك رد

error: Content is protected !!