روايات

رواية عشيقة الفهد الفصل الأول 1 بقلم سلمى أشرف الديب

رواية عشيقة الفهد الفصل الأول 1 بقلم سلمى أشرف الديب

رواية عشيقة الفهد الجزء الأول

رواية عشيقة الفهد البارت الأول

رواية عشيقة الفهد الحلقة الأولى

في الصعيد في بيت البحيري ❤
ـــ استنا بس يا فهد حصل خير 😂
*كانت دي بطلتنا سلمي
فهد: بقا ان فهد البحيري اصحا بلطريقه
دي(دلقت عليه ميه ساقعه🤣 😹)
سلمي: انت هتعملنا فيها وزير الوزراء انت كنت نايم وبتشخر ومش راضي تصحي😂
سلمي: انا الي غلطانه انى بصحي ناس بقر زيك. سلمي وهي بتجري اتكعبلت في السجادة. فهد مسكها من قفاها وقال: عيدي كده الي انت قولتيه بعدين مين دول الي بقر يا شويه ابل 🤣😂
سلمي: انا بقول مش هصحي ناس قمر زيك مين دول الي بقر انت الي سمعك تقل فهد: هعدهالك المره دي يابنت عمي
سلمي: تسلم يا ابو الفوهيد 😘
سالم ابو فهد: مالك يافهد ماسلورت عمك ذي الفار المبلول في طشت الغسيل 🤣😂
(كرامة مين الي واقعه دي انا لسه مسحه 😂🤣)
فهد : مفيش يا ابوي يلا نفطر
عل السفرة
فهد: عايز حاجه مني يا ابوي
سالم: رايح فين ياولدي
فهد: رايح الشركه
مصطفى: ايوه بقا المززفهد: رايح الشركه
مصطفى: ايوه بقا المزز
جميله أم فهد ومصطفي: بس يا واد
سالم:خد بنت عمك معاك
سلمي:لأ انا هروح بعربيتي
فهد:مقولنا ننئلك ورق الجامعه هنا
سلمى:لا
(ملحوظه:سلمي من القاهره لما ابوها وامه جت عاشت في الصعيد وجمعتهافي القاهرة)
سالم:فهدهيوصلك
سلمي:ماشي
في العربيه
~~~~~~~~~
فهد مش طايق نفسه من ساعه الي عملته الصبح
سلمي:متشغلنا الراديو يسطا خلينا نروق عل نفسينا
فهد:بعيد عن كلمه يسطا بتجيبي الالفاظ
دي منين
سلمي: متخدش في بالك
وصله الجامعه
فهد:خلي بالك من نفسك
سلمي:ماشي يا برنس
فهد:امشي امشي يا سلمي هتخليني افقد الثقه في البنات بسبابك
سلمي:وانت عيز تثق في البنات ليه انشاءالله
فهد:أمال مش هتجوز
سلمي بغيره:جنازة تشيلك
فهد بضحك:باي
جوه الجامعه
~~~~~~~
_اي يا ابو محمد مبتسالش علي صحبك
.دي كانت البست بتاعت سلمي
سلمي:مشاغل بقا يا ابو احمد
ريتاج:طب يااختي علينا محاضره بدل ما نطرض
سلمي:يلا
~~~~~~~~~~~~~~~~
عندفهد كان قاعد بيفكر في معشوقته
قطع حبل أفكاره تخبيط علي الباب
فهد:ادخل
ـــايه يا ابو الصحاب مبتسقلش
فهد: تعالي يا احمد
احمد:كنت جي اقولك ان احنا عملين حفله
بمناسبه رجوعك
فهد:مين هيبقي هناك
احمد:سليم وسيف ومريم و انا 😂
فهد:هشوف سلمي
احمد:ايوه الله يسهلك😹
فهد:اهونقك ده الي جيبنا لوره
احمد: طب انا هروح اشوف مريم
فهد: طلامه بتحبها قولها
احمد: بعدين 😒
عند سلمي

~~~~~~~~~~~~~~~
سلمي : كانت محاضره ذي الخره من دكتور اخره 😂
ريتاج: عندك حق 😔
سلمي: تعالي بقا ناكل عشان بطني بقت بتنهق
ريتاج: طب يلا يا اختي
عند فهد
~~~~~~~~
بيرن علي سلمي
فهد: ردي بقا يا سلمي
عند سلمي
~~~~~~~~~
سلمي؛: يلهوي ده فهد بيرن
ريتاج: طب ردي
سلمي : الو
فهد: كنتي فين
سلمي: باكل 😂
فهد: كرشك ده الي مودينا في دهيا 😒
فهد:هتروحي لوحدك النهارده
سلمي:مش يا سي فهد😘
وقفلت
ريتاج:في ايه
سلمي:محشي وبانيه
ريتاج:يا بنت الجز*مه مش عارفه ان المحشي بيتعبلي قولوني
سلمي:طب يلا يا اختي
علي الناحية الاخرى
~~~~~~~~~~
احمد:ايه يابنتي اتاخرتي ليه
مريم:معلش
احمد:فهدنزل القاهره وهنعمل قعده
مريم بفرح:ايه ده بجد
احمدبغيره:مالك فرحانه كدا
مريم بتوتر:مفيش يلا
عند سلمي وريتاج
~~~~~~~~~~~~~
سلمي:بقولك قومي شغلي فيلم وانا هعمل فشار
ريتاج:اشطا
عند الشله😂
~~~~~~~~~
فهد:هو احمد اتا خر كده ليه
سليم:بيجيب مريم
الباب خبط
سيف:جبنا في سيره القط طلع ينط
فهد:انا هقوم افتح
فهد بصدمه: سلمى؟؟؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشيقة الفهد)

اترك رد

error: Content is protected !!