روايات

رواية أحببتك رغم الظروف الفصل الرابع 4 بقلم أسماء قاسم

رواية أحببتك رغم الظروف الفصل الرابع 4 بقلم أسماء قاسم

رواية أحببتك رغم الظروف البارت الرابع

رواية أحببتك رغم الظروف الجزء الرابع

أحببتك رغم الظروف
أحببتك رغم الظروف

رواية أحببتك رغم الظروف الحلقة الرابعة

عمر لم قال لي ندي انا بحبك
ندي بصت وراها : اي بتقول اي
عمر بحب: انا بحبك بحبك من اول يوم شوفتك في وأول يوم مكنش اليوم الي شوفتك في عند البحر لا انا بحبك من قبل م اشوفك انتي الإنسان الي كنت يتمناها من ربنا لم عرفت ان انتي كنتي مخطوبه زعلت جدا وحسيت انك هتروحي مني بس بعدين عرفت ان هو سابك بس صدقيني ي ندي انا محبتش حد غيرك
ندي وهي في حالة زهول من الي عمر قالو
ندي : انا انا مش عارفه
عمر : انا مش عايز ردك دلوقتي انتي ممكن تروحي دلوقتي و لم تهدي ابقي كلميني
ندي وهي لسه مصدومه
ندي : عن اذنك
ندي خرجت من المكتب و مشاعره كانت متلغبطه بس كان في حاجه جواه فرحانه
ندي: اي الي انا بفكر في دا هو انا اخلص من مراد ي طلع هو افف بقا
وبعدين مشيت من الشركه هي ورحمه
رحمة : ندي انتي كويسه
ندي :اه ي رحمه متخفيش انا كويسه
رحمه :طب الحمدالله ي حببتي
ندي :يلا نروح بقا علشان تعبانه اوي
رحمه : ماشي يلا
وكل واحد فيهم رجع علي بيته
ندي اول م دخلت البيت قبلت مامته
ندي: ماما انا جيت
احلام : حمدالله علي السلامه ي حببتي تعالي علشان عيزاكي
ندي :نعم ي حببتي في حاجه
احلام : في واحد متقدملك
ندي : لا ي ماما انا مش عايزه اتجوز دلوقتي لو سمحتي ارفضي

 

 

احلام : لي بس يبنتي شوفي بس مش هتخصري حاجه و لو مش عايزه متوفقيش
ندي بياس :حاضر ي ماما عن اذك بقا انا هدخل انام
احلام : ماشي ي حببتي تصبحي علي خير
ندي دخلت الاوضه وافتكر كلام عمر ليه
ندي لي نفسه : اي ي ندي انتي هتحبي والا اي والعريس الي جاي بكره دا
وبعد تفكير عميق نامت
تاني يوم الصبح ندي صحيت من النوم و خرجت من الاوضه
ندي : ماما ي ماما
احلام : ايوا ي حببتي خير في حاجه
ندي : لا مفيش جعانه عايزه افطر
احلام بضحك : تعالي يلا افطري
و فطرو هم الاتنين مع بعض
احلام : اي ي حببتي مش هتروحي الشغل النهارده
ندي : لا ي ماما مش هروح انهارده
احلام :طيب يلا اجهزي علشان الناس هتيجي بليل
ندي:حاضر ي ماما
احلام : ربنا يسعدك ي بنتي
ندي سابت مامته ودخلت الاوضه تكلم رحمه صحبتها
وحكت له علي موضوع العريس و رحمه طبعا نصحتها و قلتله تشوفو الأول قبل م تقرر اي حاجه
جيه المعاد و الناس وصلت بيت ندي
مامت ندي ندهت عليه علشان تقدم العصير
ندي كانت لبسه فستان اسود و طرحها بيضه وكانت جميلة جدا
ندي قدمت العصير لي الضيوف و بعدين قعدة جنب مامته
احلام : طيب نسيبهم مع بعض بقا
و كلهم طلعو ومفضلش غيرهم

 

 

 

ندي كانت لسه حطه وشه في الاوض و متعرفش مين العريس دا لحد م سمعت صوته و رافعة وشها علطول
عمر :تعرفي انك قمر اوي
ندي : عمر هو انت
عمر : ايوا انا اي مفكره ان ممكن اخلي حد يخدك مني
ندي : بس ازاي
عمر : مفيش ازاي انتي اكيد موفقه
وبعدين عمر نده علي مامت احلام
عمر : مبروك ي طنط
أحلام : يعني موفقه ي حببتي
مامت عمر : ها ي حببتي قولتي اي
عمر : ي جماعة اكيد موفقه مش بيقولو السكوت علامة الرضا والا اي و بص لي ندي الي لسه مصدومه من الي حصل
ندي : لا
عمر قبل م ندي تكمل كلام قال له لا أي و بص ليه خله ندي تخاف
ندي : موفقه
مامت عمر طب يلا نقرأ الفاتحة
و فعلا ندي اتخطبت لي عمر و حددو معاد الفرح بعد شهر و بعد كدا عمر و مامتو مشيو
احلام :مبروك ي حببتي
ندي :الله يبارك فيكي ي ماما
ندي مكنتش عارفه تعمل اي بس هي كانت مبسوطه
و جه يوم الفرح و ندي وعمر حبو بعض جدا
ندي بفرح: ها ي رحمه شكلي حلو
رحمة بدموع: قمر ي حببتي
ندي بعياط هي كمان : كفايه علشان هعيط
رحمه : لا خلاص يلا اجهزي وانا هطلع اشوف عمر وصل والا لسه
ندي : ماشي

 

 

رحمه اول م طلعت في واحد طلع من وره ندي و ضربه علي دماغه و خدها
رحمه دخلت ملقتش ندي فضلت تدور عليه بس ملقتهاش و بعدين ب شويه قرارة تتصل ب عمر
رحمه بعياط : ايوا ي عمر الحقني
عمر بقلق : في اي ي رحمة ندي حصله له حاجه
رحمة بعياط : انا خرجت شويه و لم رجعت ملقتش ندي وكان في دم علي الارض
عمر بقلق اكتر : اطب انا جي حالآ
عمر وصل عند رحمه ولقه بتعيط
عمر : رحمه ندي فين وإزاي اختفت
رحمة :مش عارفه
وفي الوقت دا تلفون عمر ران
عمر : الو مين
الشخص : انا اي معرفتش صوتي
عمر ب صدمه : مراد
مراد:…..

يتبع….

اترك رد

error: Content is protected !!