روايات

رواية تزوجته من دون علمي الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي البارت التاسع

رواية تزوجته من دون علمي الجزء التاسع

تزوجته من دون علمي

رواية تزوجته من دون علمي الحلقة التاسعة

‏يار: صباح الخير
‏الكل: صباح النور عامله ايه
‏يار: الحمدلله تمام جدي انا عايزه اتكلم معاك
‏الجد: اتكلمي
‏يار: انا هرجع مصر وعايزه اطلق من ادم
‏ادم وهو نازل من علي السلم: انتي بتقولي ايه مستحيل
‏يار: لو سمحت ملكش دعوه بس
‏ادم: كيف مليش دعوه بيكي انتي مراتي
‏يار: انا مش عايز ابقا مراتك طلقني بقا انا مش بحبك
‏ادم: وانا مستحيل اطلقك ومتخالنيش اتصرف واعمل حاجه تندمي عليه
‏يار؛: هتعمل ايه تاني غير انك خطفتني
‏ادم: خطفتك انتي هبله
‏مازن: خطفك كيف ادم هو اللي رجعك اصلا وكمان هو اللي فضل يدور عليكي
‏يار: عمل ده كله عشان محدش يشك فيه ولا يقول ليه حاجه
‏ادم: بت انتي اسكتي بقا انا زهقت منك انا مستحيل اعمل كدا
‏يار: ههه مستحيل بس عملت المهم طلقني
‏الجد: اسكتو بقا يار ادم مستحيل يعمل كدا هو بيحبك وانتي كمان بتحبيه
‏يار: انا مش بحبه انا كنت بحب ادم اللي كنت بقوله يابابا وانا صغير اللي كان علطول بيقف جمبي واللي لو عملت غلط بيجي يفهمني براحه

‏ادم: يار مش انا اللي خطفتك افهمي بقا بس براحتك عايزه ترجعي مصر ارجعي بس طلق مافيش
‏يار:لا انت انا سمعت الراجل اللي كان خطفني واهو بيكلمك وبيقولك مستحيل اخليه تهرب طلقني يادم
‏ادم: مش هطلقك عشان انا عارف انك هبله وبتصدقي اي كلام بس لم تعرفي الحقيقه هتندمي علي ايه كلمه
‏يار: مش هندم انا طالعه اجهز نفسي واللي عايز يرجع معايه يطلع يجهز الشنط عشان نمشي دلوقتي
‏مازن: ادم اعمل حاجه انت واقف ساكت لبه كدا وكمان وافقت انه ترجع مصر
ادم: هعمل ايه انا مش عارفه هي كيف تفكر اني اعمل كدا
مازن: طيب هنعمل ايه
ادم: مازن انت لازم ترجع انت وخالتي زينب معاها مصر عشان اكيد اللي عمل كدا حد يعرفنا وقريب لينا فانت هتكون معاها وتاخد بالك منه عقبال مانا اجي مصر كمان يومين ومروان يفضل هنا
مازن ومروان: تمام
ادم: تمام يلا اطلع يامازن جهز الشنط وانتي كمان ياخالتي
زينب: يابني انا واثقه فيك انك مستحيل تعمل كدا بس وقفه متخلهاش تتجوز احمد
ادم: متخافيش مستحيل يحصل اللي هي بتقوله وانتي عارفه بنتك هبله وانا مستحيل اسيبه مهمها عملت او قالت حاجه يلا اطلعي جهزي نفسك
زينب: تصدق بنتي هبله صح عشان عايزه تسيب واحد زيك
ادم: عارف اني شاب موز وحلو ومافيش بنت تقدر ترفضني
مازن: هههههه بس هي رفضك هههههه
الكل ههههههه
ادم: غور من وشي طيب يابتاع رانيا 🤣🤣🤣
زينب: مين رانيا دي ياستاذ
مازن: والله لاموتك يادم بقا كدا
ادم: هههههه خلاص بس كفايه بعدين نبقا نتكلم يلا اطلعو جهزو نفسكم
زينب: حاضر
♕بعد شوي ♕
يار: سلام ياجده هتوحشيني اوي انتي وجدو

الجده: يابنتي خليكي اللي في دماغك غلط
يار: زي بعضو انا حابه ارجع مصر
الجده: براحتك خلي بالك من نفسك
يار: حاضر
وسلمت علي بقيت العيله ورجعت مصر هي ومامته ومازن واحمد وايه

يار: ياماما ياماما يازيزي
زينب: يابت لمي نفسك دانا امك
يار: مانا عماله انادم من بدري مش راضيه تردي عليه وفيه اي يعني لم ادلعك ههه يلا سلام
زينب: خدي هنا رايحه فين كدا
يار: رايحه الجامعه
زينب: طيب مش هترتاحي
يار: احنا هنا من يومين يعني خلاص كفايه راحه كدا
زينب: طيب استني مازن يوصلك
مازن: جايبين سيرتي ليه وانتي رايحه فين
يار: رايحه الجامعه
مازن: اه طيب استني اوصلك
يار: لا خليك انت انا هروح لوحدي
مازن: انا قولت ايه استني
يار: طيب بسرعه عشان ما تاخرش
مازن: حاضر
♕بعد شوي ♕

يار: بس انا هنزل هنا بقولك ماتيجي تشوفلك موز حلو جو بدل مانت قاعد كدا جمبي لم خللت 🤣🤣🤣
مازن: تصدقي ادم عندو حق انتي مش عارفه كلامك عامل زي بتاع الشوارع ليه كدا
يار: مازن قولت ما جبش سيرته تاني قدامي
مازن: حاضر بس هتندمي في الاخر عشان انتي عارفه ادم اللي بيغلط فيه او يجي عليه بيزعل جامد
يار: مش هندم يلا سلام وابقا تعال عدي عليه خدني عشان انا مجبتش العربيه
مازن: حاضر سلام

ايه: يار حمدالله علي السلامه وانا اقول اي النور ده كله
يار: الله يسلمك ياايوش ياقمر يلا مش عندنا محاضر يلا نحضرها ونطلع نقعد شوي
ايه: اشطااا يلا

بعد المحاضر في الكافيتري
احمد: ازيك ياجميل عامله ايه
يار: الحمدلله تمام وانت عامل ايه ياحمد
احمد: الحمدلله تمام بعد ما شوفتك اضحكي بقا كدا خلينا نرجع زي الاول
يار: حاضر وقطع كلامهم رنت فون يار
يار: الو ايو يامازن انت فين
مازن: انا دخل اهو من باب الكليه
يار: تمام تعال الكافيتري واسال اي علي مكان…. وهم هشورولك علي المكان وانت تعال
مازن: تمام
مازن وصل عند الكافيتري
مازن: لو سمحتي ممكن اعرف ممكن تعرفيني المكان ده فين….
سار: بصوت وانتي باين عليكم كلكم زي بعض وبتخترعو حاجه عشان البنات تتكلم معاكم
مازن: علي فكرا سمعتك وانا مش بخترع حاجه فلو تعرفي المكان قوليلي
سار: آه اعرفه بس انت هتروح هناك ليه
مازن: ليه يعني
سار: اصل المكان ده محدش بيقعد فيه غير شله احمد ويار
مازن: اه
سار: هو انت تقرب لحد فيهم

مازن: اه
سار: لمين
مازن: انتي رغايه بس انا ابقا اخوه يار
سار: انت مازن اخوه الكبير اللي قاعد في الصعيد
مازن: انتي تعرفيني
سار: ها لا بس بصراحه انا كنت صحبت يار بس حصل مواقف وبعدنا عن بعض بس هي كانت بتحكيلي كل حاجه عنه اصل انا كنت صحبته الانتيم بس منهم لله بس المهم خالي بالك منه عشان هي بتتخدع في الناس بسرعه
مازن؛: ممكن طلب
سار: اتفضل
مازن: ممكن رقمك بس استني عشان متقوليش حاجه انا عايز عشان عايز اسالك علي حاجات عن اختي يار عشان في حاجه حصلت كتير في الصعيد وعايز اتاكد منه
سار: تمام اكتب…..
مازن: تمام شكرا
سار: العفو والمكان اهو سلام
مازن: سلام
مازن: يار يلا عشان ماما عماله ترن
يار: انت لس جاي خليك شوي
مازن: يار يلا
ايه: براحه شوي عليه مازونه
مازن: اسمي مازن علي فكر ومحدش ليه دعوه بيني وبين اختي
احمد: مالك متعصب ليه كدا اهد
يار: بس خلاص يلا يامازن سلام ياايوش وسلام ياحمد
احمد وايه: سلام

بليل في غرفت مازن

مازن بيكلم نفسه: وه مالك كدا يامازن مش حتت بنت تخليك تفكر كدا فيه وانت اصلا متعرفش عنه حاجه بس انا لازم اكلمه واعرف ايه اللي حصل ومسك تلفونه ورن

سار كانت قاعدها بتفكر في مازن لقت تلفونه بيرن برقم غريب
سار: سلام عليكم
مازن: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سار: مين حضرتك
مازن: انا مازن اخوه يار
سار: اه في حاجه
مازن: لا بس بصرحه عايز اعرف مين السبب اللي خلكي انتي ويار تبعدو عن بعض يعني اي اللي حصل
سار: اه بس ده موضوع طويل
مازن: تمام بصي اي رايك اقابلك بكرا في الجامعه وتحكيلي كل حاجه
سار: بس انا عندي محاضرات
مازن: في اي وقت يعجبك طيب
سار: تمام ممكن نتقابل في قبل المحاضره
مازن: تمام تصبحي على خير
سار: وانت من اهل الخير

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية تزوجته من دون علمي )

‫4 تعليقات

اترك رد