Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شيرين أحمد

الشاب =انا جااااي عشان اطلب ايد الانسه يبرق
مراد بغضب=نعممم يا روح امك
الشاب بلع ريقه=في ايه حضرتك بتتكلم معايا كده ليه 
مراد بغضب=انت عارف منين يبرق
=الانسه يييبرق شوفتها ف مره و هي رايحه المدرسه الثانويه اللي هنا ف سألت عنها وقالو انها هنا وجيت أتقدم
مراد وهو يعطيه بوكس ف وجه=دي اولا اسمها مدام 
تاني حاجه ثم أعطه بوكس عشان تبص ع حاجه ملك مراد 
ثالث حاجه عشان وانت بتفكر تيجي هنا القاهره واللعب بكلامك وجاي تطلبها و انا موجود ي ابن *****
كانت هي خأفه منه 
ليام و مصطفي=كفايا يا مراد هو مكنش يعرف
الشاب=انا و الله ما كنت اعرف انا لو اعرف انها متجوزاك مكنتش جبيت اساسا
مراد كان يريد أن يضربه أخذه ليام بعيد 
مصطفى لشاب=انا بعتذر كنت سألت و عرفت بردوا بس حصل خير واسف ع االلي حصل
الشاب و لا يهمك انا اللي بعتزر لاني سببت بأعزاج السلام عليكم
مراد ليام =انت عايزني اسيبه ي بني ازاي وبيطلب ايديها
ليام =خلاص حصل ي مراد اهدا 
مراد نظر ليبرق ومما ازداد خوف يبرق منه  
مراد لجميع =خلاص حصل اللي حصل انا كده هتأخر ف الوقت
مصطفي=مااشي توصلوا بالسلامه يويو صح انا جاي ليكم. قررريب اووي    وهاتوحشيني انتي و بنتك المعفرته 
يبرق=كويس انها ركبت العربيه قبل ما تسمعك ههه
مصطفى=الحمدلله انها هناك 
مراد احس بغيره من ضحكهم =مش يلا و لا الهانم عجبها المكان 
غضبت منه ثم ودعت الجميع 
كانه الاطفال ف السياره من الخلف و هي من الامام 
كان الصمت سيد المكان وكان ينظر لها كل فتره لجمالها اللي زاد =انتي اكيد تعرفي الشاب ده صح
استغربت=شاب مين
=بجد انتي بتهزري متعرفيش مين 
=لا مين هو
=االلي كان متقدملك ي حلوه مش يمكن انتي اللي باعتيه
=انت بتهزر يا مراد ابعت مين و عشان اليه أساسا
=مش يمكن بتحبيه
=مراد خلي بالك من كلامك انا صح طول ٣ السنين هناك و منغيرك بس كنتي بأدبي و الناس عارفه اني كنت متجوزة ولو انت كنت هتعملها انا مش هعملها عمري ا تخون جوزي اللي أساسا سبني وانا كنت هموت 
واللي و لا سأل هل البنت او الولد بخير دي حتى بنتك عمر الغريب ما عملها انا يبرق محمد و عمري ما اخون يا مراد فاهم 
اتصدم من جرأتها تلك معه وتتكلم بثقه 
واحس أنه اتشل بسبب كلامها لأنه صحيح
واكمل سياقه 
_______________***_______________
ليل=بجد الشاب صعب عليا اووي
ليام =وانا بس بجد ممثل بارع 
مصطفى=زايك ي بني بس انت جبته ازاي بالسرعه انت مش قلت هتياخد وقت معاك
ليام بأستغراب=جبت مين 
مصطفى=انت لحقت تنسا يا عم الشااب اضرب
ليام =ايه ده هو مش انت اللي جبته
مصطفى=لا انا قلت انت 
ليام =افتكرك لحقت و جبته انت 
مصطفى بصدمه=هو يعني الشاب كان متقدم بجد
ليل بضحك =هههههه مش قادره ايه ده طلع الواد الضرب و كان متقدم سبحان الله كأنه بيقراء أفكارنا اووي هههه
مصطفى=وانا اللي بقول ف سري ده ليام شااطر اوي اتاري الواد بوكس ف بوكس ومشي بوشه ده ازاي ي ختي عليا يعني ي يبني 
ليام =هههههههه مراد فرمتطه انا لو مكانه كنت موته
ليل =انت بتقول كفايا اللي عملته ف زياد مع أنه بيهزر عادي 
=انتي ليلي انا وبسس
مصطفي=انا همشي ي عم الروماااانسي 
ليام بضحك=امشي ياض
مصطفى=ولا اقولك كامله رومانسيه
ليام حدف عليه علبه 
مصطفى=الحساب يجمع يمعلم
ثم ذهب وفضلوا يضحكو
___________________**____________________
وصل اللي الفيلا 
وكانت تتذاكر ايامها هنا و كانت سعيدة انها ستقبال الجميع هنا
دخلت لها سعااد و هي تبتسم و تحتضنها=يبرق وحشاااني اووي ي حبيبتي بجد 
=وانتي ي خاله سعاد اخبارك اايه وحشني جدااا انا مبسوطه من قلبي اني رجعت وشوفتك تاني 
=انا اكتر 
=اومال عمو محمود فيين
=زماانه جاايي ي بنتي ايه ده يبرق بسم الله ماشاء الله دي بنتك 
ابتسمت لها يبرق =اسمها جويريه جوجو تعالي سلمي 
جاات الطفله وهي تبتسم
=شبهك ي حبيبتي بس باين عليها عنيده
=هي فعلا عنيده ههههه زينو تعالى هتنامو و لا ايه
دلف لهم مراد
=جهزي الاوضه يا سعاد 
=مااشي ي استاذ مراد
يبرق موجهه كلامها لها
=متعمليش حاجه انا اللي هعمل 
=بس ي بنتي
=يعني بتقوليلي بنتي و وهخليكي تشتغلي ازاي ده 
ابتسم ثم أكملت 
وهجهز الاكل 
هو برفع حاجب=وانتي بتعرفي تطبخي اساسا
=اه الحمدلله جدتك علمتني 
=اممم اذا كان كده ماشي انا هروح استريح 
ثم نظر لجويريه و زين الذين يلعبو
=تعال انت وهي معايا
جويريه=يا بابي عايزه اقعد هنا
فرح بقولها بابي
=انا مكنتش اعرف ان بابي حلوه منك كده اذا كان كده لازم اخدك اجباري ي اميره جويريه يلا ي زينو
=لا انا هقعد مع مامي
يبرق=حبيب قلبي انت قلب مامي من جوه تعالي معايا يلا
ابتسم الجميع
____________***___________
أنهت كل شئ حتى الاكل 
وبعد الاكل ذهب منهم الي غرفته 
وتبدلت يبرق سيبها لهوت شورت و تيشرت بحملات
ف منتصف الليل 
=مامي يا مامي
=ايه ي حبيبتي 
=عايزه اشرب
=حاضر هروح اجبلك واجي 
كان هو يفكر بها كثيرا اخذت تفكيره كله
أحس بأن أحد ف الاسفل ذهب لهناك
كان ف صوت ف المطبخ
=مين ف هنااا
خافت ووقعت منها الكوب
=انتي بتعملي ااايه هنا وبلع ريقه ماما كانت تلبسه 
وكان يقترب اكثر وهي ترجع 
=مراد اسمع مني 
=انتي انتي ليه بتعملي فيا كده
……….؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!