روايات

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الرابع 4 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الرابع 4 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته البارت الرابع

رواية أحببته رغم قسوته الجزء الرابع

أحببته رغم قسوته

رواية أحببته رغم قسوته الحلقة الرابعة

انطلق السيارة الي قصر ادم الهلالي نظر ادم الي حور وجدها صامتة فطال الصمت حتي وصل ادم الي القصر
ادم:انتي هتفضلي هنا كتير انزلي وصلنا
حور:هاا حاضر نزلت حور من السيارة ودخلت القصر هي وادم فوجدت حور احد يصرخ باسمها بقوة
اميرة بفرحه:حوووووووووووور يااا قلبببي
ادم وهو يسد اذنة:بس بس وداني اتخرمت
اميرة وهي تحضتن حور:قلبي لما ابية قالي انكم خلاص اتجوزتو مكنتش مصدقه فرحانه اوووي عقبال مشيل عيالكم
حور بخجل:ان شاءلله
ادم:اميرة اطلعي نامي حور تعبانة وهتنام يالا
اميرة:حاضر يا ابية تصبحو علي خير صعطت حور وادم الي الاعلي وقف ادم امام غرفة وفتحها ودخلت حور الغرفة واندهشت من جمالها فكانت غرفة جميلة
ادم:احم عجبتك
حور:اة دي تحفة شكرا علي كل حاجة
ادم بخبث:هو انتي لسة شفتي حاجه التقيل جاي ورا
حور بعدم فهم:نعم انت قصدك اي
ادم بحدة:نامي وبعدين هتعرفي خرج ادم من الغرفة ودخل غرفتة فكانت غرفة ادم بجوار غرفة حور دخل الغرفة وذهب للمرحاض واخذ دش ساخن وخرج وهو يلف فوطة كبيرة علي وسطة وذهب الي غرفة الملابس وغير ثيابة المكون من بنطلون اسود وصدرة عاري وارتمي علي السرير واخذ يفكر ماذا يفعل مع حور
وبعد وقت من التفكير نهض من علي السرير وخرج من الغرفة وصعد الي الدور التالت فكانت توجد غرفة في الاعلي دخل الغرفة فوجدها جالسة علي كرسيها المتحرك
ادم:اي دا انتي لسة منمتيش يا جدتي

الجدة:لا يا عيون جدتك مستنياك تيجي تقولي عملت اى
ادم:اتجوزتها
الجدة:لا يابني هي ملهاش زنب دا ابوها الي عمل كدة
ادم بعصبية:زنبها انها بنتة وهو ابوها ابوها الي قتل مراتي انا بقا هنتقم منة فيها
الجدة:هتندم يا بني
ادم:لا متخفيش يالا علشان تنامي
الجدة:وانت تنام معايا علشان من امبارح وانا لوحدي
ادم بعصبية:واميرة فين ازاي متطلعش
الجدة:طلعت يا بني اهدي هي طلعت وقعدت معايا واشتكتلي منك
ادم:انا انا عملتلها اي
الجدة:علشان مش راضي توديها لابوها يا بني
ادم بغضب:تاني الموضوع دا
الجدة:سامح يا بني دا ابوك
ادم:اسامح مين اسامحة بعد ما اذاني وذلني وذل امي وموتها بحسرتها اسامحة لما كان بيدخلني اوضة ظلمة ويحبثني فيها من غير اكل ولا شرب ولما امي كانت تفتحلي كان يضربها انا الي ربيت اميرة بعد موت امي وهي بتولدها اميرة دي بنتي انا مش هو انتي سامعة وخرج من الغرفة ورزع الباب خلفة بقوة كاد ان يخلعة
الجدة بحزن:ربنا يهديك ويحنن قلبك يا بني 😔😔💔

نزل ادم الي الاسفل وهو في قمة غضبة وجد حور تقف خارج الغرفة
ادم بغضب:انتي اي الي خرجك من الاوضه دلوقتي
حور بتوتر:م ما مفيش انا بس سمعت صوتك عا عالي قولت اطمن اشوف مالك
ادم بحدة وغضب:وانتي تشوفي مالي بصفتك اي انتي مين اصلاا اوعي تفتكري اني اتجوزتك خلاص تبقي مراتي والكلام.دا انتي زيك زي اي كورسي في البيت انتي زيك زي الخدامة انتي فاهمه غوووورري نامي مشوفش وشك يالااا
اماءت حور راسها بخوف ودخلت غرفتها بسرعة واغلقت الباب خلفهاا ووقفت خلف الباب
حور:يالهوي ودا اتعامل معاة ازاي يارب اقف معايا انا مليش غيرك منك للة يا بابا انت الي عملت فيا كدة
دخلت حور المرحاض وتوضئت
اما عند ادم 💔💔
دخل غرفتة ورزع الباب خلفة وهو غاضب بشدة اخذ الهاتف واتصل باحد ثواني واتاة الرد
ادم:انت فين يا احمد

احمد:مالك يا عم في اي
ادم بغضب:بقولك انت فين
احمد:حاضر انا في نايت كلاب في ******
ادم: اقفل انا جاي
احمد: ماشي مستنيك
اغلق ادم الهاتف في وجهة احمد نظر احمد بخنقة لفون
احمد: ادفع نصف عمري ويبطل الحركة دي ثم نظر للجرسون
احمد: هات واحد فوتيكا هنا بسرعة
الجرسون: حاضر
احمد: ياتري مالك يا صحبي فيك اي
اما عند ادم ارتدي ثيابة وخرج من الغرفة ثم من القصر نهائي وركب سيارتة وخرج بسرعة شديدة فزعت حور
حور:ياساتر يارب مالو دا في اي هو اكيد مشي خلاص اما اروح اشوف الورق الي بابا بيقول علية
خرجت حور من الغرفة وهي تنظر حولها ودحلت الي غرفة ادم واحذت تفتش عن الورق الذي توجد هنا بسبة
اما عند ادم كان يسوق سيارتة ولاكنة تذكر انة نسئ هاتفة
ادم بغضب:هو انا مالي في اي لازم ارجع القصر ولف سيارتة واتجة الي القصر ياتري ماذا يحدث
اما عند حور كانت تبحث في كل مكان ولم تجد شئ
حور:يارربي هو بيشيل الورق فين لازم اعرف في اقرب وقت اختي في خطر يارب سعدني واخذت تبحث مرة اخري

اما عند البوس كان يتحدث مع شخص عبر الهاتف
البوس:عملت اي يا محسن
محسن:كلو تمام يا باشا انا بعتها بيتة زي ما طلبت مني وكمان هدتها باختها متعرفش اصلا انها ماتت من شهر هههههههههههههه غبية اوووووي دخلت الجحيم برجلها
البوس:لازم تفتح عينك عاوزة يجيلي راكع واصفي حسابي معاة
محسن:متقلقش يا باشا كلو تحت السيطرة
اغلق البوس الهاتف مع محسن فوجد الباب يدق
البوس:ادخل
سعيد:كلو تمام
البوس:تمام عاوز قرصة ودن بس انت فاهمني طبعا
سعيد.:متقلقش يا كبير كلو هيبقي تمام
البوس:روح راقب كل حاجه بنفسك واديني الاوكية
سعيد:حاضر يا بوس
ذهب سعيد وجلس البوس ينظر امامة وهو يضحك ضحكة شيطانية
البوس:هجيبك وهعذبك زي ما عملت زمان ثم اخذ يضحك بصوت عاااالي

وصل ادم الي القصر وهبط من السيارة وصعد الي الاعلي ووصل الي الغرفة وفتح الباب فوجد حور في الغغرفة
ادم بغضب شديد:انتي بتعملي اي هنااااا بدوري علي واي الي دخلك اوضتي انطقي
حور بخوف:هو هو انا انا
ادم بغضب وهو يمسكها من كتفها:انطقي انتي لسة هتهتهي اخلصي بتعملي اي هنا
حور وهي تغمض عينها من الخوف:انا كنت ب ولاكن قبل ان تنطق جملتها وجدو

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببته رغم قسوته)

اترك رد

error: Content is protected !!