Uncategorized

رواية حب حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

 رواية حب حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أحمد

مجهول: ده عشان مصلحتك و اه معتز 
قمر: مالو ده كمان 
مجهول: معتز اخوكي 
قمر بصدمه:  اى ازاي 
مجهول: زاي ما بقولك كده خليكي عارفه حاجه واحده دلوقتي اوعي تثقي ف حد غير معتز فاهمه 
قمر:  انت مين 
مجهول:  هتعرفي بعدين بس انا عارفه الحادثه اللي حصلت معاكي من تلات سنين 
قمر: انا مش فاهمه حاجه بس ارجوك لو عارف حاجه عن حياتي تقولي ع الاقل مين اهلي 
مجهول: معتز هو اهلك معتز اخوكي بجد وانا هخليكي تتاكدي قريب اوى 
قمر:  مش هصدقك غير لما اتاكد من الكلام ده 
مجهول:  تمام قريب اوى يا اسيل 
قمر:  اسمى قمر 
مجهول:  هنشوف بعض سلام 
وقفل ع طول 
قمر:  مين ده وليه متاكد اوى اني اسيل طب يارب اطلع اسيل فعلا بس ليه اخد بالي من عمار ده معملش معايا حاجه وحشه بس انا ليه كنت مرتاحه وانا بتكلم معاه ف سر ف الموضوع لازم اعرف مين ده 
ودخلت عند معتز تاني
قمر:  اى يامعتز بقيت احسن دلوقتي 
معتز:  اكيد مش انتوا معايا 
رودينا بكسوف: يارب دايما بخير 
قمر:  دايما يارب 
معتز:  طب اى انا عايز امشي بقا 
قمر:  بكره بس وهتمشي دلوقتي مينفعش 
معتز:  انا كويس والله 
قمر: لا لازم تسمع كلام الدكتور 
رودينا:  اه اسمع الكلام بقا 
معتز:  اى ده انتوا الاتنين عليا 
قمر و رودينا:  اه اسمع الكلام بقا 
معتز بضحك:  حاضر ياجماعه مش كده ????
رودينا:  خلاص انا هروح اجبلك اكل بقا
قمر: طب ما تشوفي حد يجيب ليه تروحي 
رودينا بصوت واطي لى قمر:  عشان تتكلمي مع معتز ف موضوع عمار 
قمر بنفس الصوت: اه طيب 
رودينا:  انا هنزل بقا 
معتز:  ماشي خدي بالك من نفسك 
رودينا: حاضر 
وخرجت 
معتز:  عاوزه تقولي اى 
قمر بصدمه: وانتي عرفت منين 
معتز:  عشان حفظك قولي قولي 
قمر بتوتر:  بصراحه انا كنت عاوزه اخد رايك ف موضوع فعلا 
معتز:  موضوع عمار صح 
قمر:  اه انا مش عارفه اعمل اى 
معتز:  انتي بتحبى عمار 
قمر:  الصراحه لا 
معتز:  طب معاه ليه 
قمر:  عشان انا فوقت ملقتش معايا حد غيره وكمان حاسه اني هكون واطيه لو عملت كده بعد لما جبلي بيت وشغلنى وكمان فضلت جنبى طول الوقت ده 
معتز: اسمعي ياقمر ده جواز مش رد معرف خالص دي حياتك انتي شايفه هتعرفى تكملى حياتك مع عمار 
قمر: لا الصراحه 
معتز:  خلاص اهو اتحلت بس هقولك حاجه تعمليها عشان خاطري انا 
قمر: اكيد اى هى 
معتز:  هقولك عليها لما نروح البيت ماشي 
قمر:  ماشي
وبعد شويه رجعت رودينا 
رودينا:  انا جبت اكل لينا كلنا هاا
قمر:  انا مش عاوزه دلوقتي
معتز:  خلاص وانا مش هاكل غير لما تاكلي معايا 
قمر: ع اى يلا ناكل هو انا قولت حاجه 
رودينا بضحك:  يلا 
……………… 
نروح عند عمار 
عمار:  شوف ابن….  بيهددني ازاي 
راجل:  اهد بس احنا شويه وهنخلص من. كل ده بس انت ضامن قمر انها تتجوزك
عمار:  اكيد هي ملهاش حد غيره هى نسيت اني اللي وقفت معاها كل ده 
راجل:  فعلا انا مكنتش موافق ف الاول لما قولت هتخدها وتمشي 
عمار:  كان لازم اكسبها ف صافي الاول عشان تسمع كلامي وتمضي ع الوراق قال هى فاكره اني عايز اتجوزها 
راجل:  فعلا لازم تقنعها عشان تمضي من غير كلام وتروح معاك و ساعتها تنفذ بقا 
عمار:  حاضر بس الوقت انا بحاول اخليها متفتكرش حاجه عشان متحصلش حاجه بس لازم ننفذ بسرعه 
راجل:  اه انت اتكلم معاها تانى انهارده 
عمار:  تمام انا همشي 
راجل:  اه بلاش عند معاها خلينا نخلص 
عمار:  حاضر سلام 
راجل:  سلام 
………………. 
ف المستشفى رجع محمود و عمر تاني 
عمر:  اى ياباشا قوم كده 
معتز:  انا خايف عليك لما اقوم تقع انت
عمر:  ع اى خليك مكانك 
معتز:  اخرج بره ياحيوان 
عمر: خلاص ياعم اسفين ولا اى ياقمر 
قمر:  اه خلاص يامعتز الراجل بيشوفك مينفعش 
معتز:  عشان خاطرك بس 
رودينا بغير:  طب خلاص اتزفت اقعد ياعمر 
قمر:  اوبا اوبا ف ناس بتغير هنا ????
رودينا بكسوف:  اخرسي ياحيوانه هضربك 
قمر:  اسفين ياعم 
رودينا:  ايوا كده 
والكل بيضحك عليهم 
معتز:  محمود انا عايز اروح البيت 
محمود:  تمام هشوف الوراق بتاع الخروج 
معتز:  تمام بسرعه 
وخرج محمود 
معتز:  قمر انتي هتقعدي ف الفيلا لحد الفرح 
قمر:  بس 
معتز:  مفيش بس هو انا مش اتفقت معاكى تسمعي الكلام 
قمر:  حاضر 
ومحمود خلص الوراق وخرج معتز ع الفيلا 
معتز:  اطلعي ياقمر انتى و رودينا ارتحوا شويه وكمان ساعه انزلي ياقمر عايزك 
قمر:  تمام حاضر يلا يا رودينا 
رودينا:  يلا 
وطلعت 
معتز: عملت اى انت وهو 
محمود:  كلوا تمام 
عمر:  جبت التسجيل بس لازم نعمل زاي ما قولت يامعتز عشان نعرف نتصرف صح 
معتز:  تمام انا هتكلم مع قمر كمان شويه يارب تسمع الكلام 
محمود:  هتسمع هى بتثق فيك 
معتز:  تمام 
عمر: طب انا همشي عشان جميله لوحدها وانا خايف تتعب خصوصا ان الحمل صعب عليها 
معتز:  ربنا معاها ياصحبي معلش انت شايف الظروف نسيت والله 
عمر:  مفيش حاجه يامعتز انت اخويا ياض
معتز:  طب روح عند مراتك خليك جنبها 
عمر:  ماشي سلام 
محمود ومعتز:  سلام 
ومشى. 
معتز:  هتطلع تنام ولا عندك سهره حضرتك 
محمود:  عيب عليك عندي سهره طبعا 
معتز:  امشي ياو….  من هنا مش عارف انت اخوه البت اللي فوق ازاي غور ياض 
محمود: همشي ياعم سلام 
معتز:  سلام 
مشى ومعتز دخل المكتب وبعد ساعه نزلت قمر 
قمر:  خير يامعتز 
معتز:  مش انا قولتلك ع حاجه عايزك تعمليها عشان خاطري 
قمر:  اكيد وانا مش هتاخر عليك 
معتز:  بصى الحاجه دي انك توافقي تتجوزي عمار الاسبوع الجاي 
قمر بصدمه:  اى…….. 
ياترا مين الراجل اللي مع عمار ده وعمار هيعرف يعمل حاجه 
و معتز عايز قمر تتجوز عمار ليه واى حاجه هيحصل 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!