Uncategorized

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة التاسعة 9 بقلم ريم محمد

 رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة التاسعة 9 بقلم ريم محمد 

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة التاسعة 9 بقلم ريم محمد

رواية ملاك أوقع شيطان الحلقة التاسعة 9 بقلم ريم محمد  

كانت اعده مضايقه جدااا  وتقول بضيق وحزن/ أوووف ي ربي أنا من ساعت ما جيت من المستشفي هو متجاهل وجودي تماما وأنا معرفش عملت أي لا لازم أشوفه متغير ليه ..
خرجت من غرفتها وراحت عند مالك المكتب وخبطت ع الباب وقالت/مالك ممكن أدخل..مالك /أدخلي ي ملك.
ملك دخلت وقالت بتوتر /ممكن أتكلم  معاك شويه …
مالك ببرود/أتفضلي ..
فقالت بحيره ./ أنت ليه بتتعامل معايا كده أحنا كنا مبسطوين من ساعت ما جينا وأنت بتتعامل معايا ببرود …
مالك بقسوه/ وأنتي عايزاني أتكلم معاكي أزاي ولا تكوني فاكره أني لما أتعملت معاكي بحنان ورقه يبقي حبيتك لا ي حلوه أنا كنت بتسلي وبس يعني وحده هبله زيك وعبيطه قولت أتسلي مش أكتر ..
ملك أتصدمت وقالت بدموع/يعني كلامك وحنيتك عليا ف المستشفي كان كذب ..
مالك بقسوه/ اه كذب طبعا أنتي فاكره أني هحب وحده زيك تبقي بتحلمي ي ملك..اه وحاجه كمان أنتي طالق ي ملك طالق. أنا مش مجبور أعيش مع وحده زيك..
ملك بصدمه ودموع/ع ما قد ما حبيتك كرهتك ف اللحظه دي بكرهك ي مالك بكرهك وهتندم ع اللي عملته فيا هتندم وجريت من قدامه.
أما هو قال بألم وقال/كان لازم يحصل كده ي ملك مستحيل أخليكي ف عالمي هتتأذي كتير وكان لازم أبعدك بس صدقني أني بعشقك ي ملك بعشقك ي ملك ومش هقدر انساكي بسهوله وغمض عيونه بوجع ..اما عن ملك كانت خرجت من عند مالك وكانت بتجري وهي بتعيط جامد ومكنتش شايفه قدامها من كتر العياط خبطت ف حد وكانت هتقع لولا انه مسكها وقال بخضه:ملك
ملك بصتله بدموع وقالت:زين واعدت تعيط جامد وهو بيحاول يهديها بس مش عارف هي مالها لحد ما عرف يهديهاا وقال بحنان اخوي:مالك بقي ..
ملك بوجع :اخوك .
زين: ماله ؟
ملك عيطت مره تانيه وقالت بصعوبه:ط طلقني ..
زين بصدمه:اي..
(ف فيلة عمر..)
عموري…
عمر بعشق:قلبه..
ابتسمت وقالت :هو انتي بتحبني صح..
بصلها بخبث وقال:امممم صح ليه ي حب ..
هبة بتوتر:ها اصل اصل قطعها وهو يقول بملل:ي حجه اخلصي ف اي….
هبة : انا عاوزه اروح عند الدكتوره..
عمر ببرود:لا
هبة:ليه ي عمر .
عمر بنفس البرود:قولت لا ي هبة واتفضلي ع اوضتك عشان متعصبش عليكي ..
هبة بحزن :ي عمر اي يعني لو روحت عند الدكتوره انا عاوزه ارجوك ….
عمر :عاوزه تروحي ليه ..
هبة بوجع: عاوزه اروح خلاص وافق ونبي..
عمر:لا واطلعي ع اوضتك يلا.
هبةبتوسل:ي عمر قطعها وهو يقول بأمر:يلا..بصتله بوجع وطلعت ع اوضتهاا ..اما هو اتنهد بحزن….
طلقني
بصلها بصدمه وقال :نعم يختي اطلقك هو انا اتجوزتك اصلا ي بتول..
بتول بتذكر:اه تصدق يبقي نتجوز وطلقني..
يزن :بت انتي هبله صح.
بتول بصدمه مزيفه: نعم نعم بت وهبله ف نفس الجمله لا لا ي يزن انت مش بتحبني صح قول قول ي اخويا وانا بقول برضه متغير معايا ليه اكمنه طلع مش بيحبني اه قطعها وهو يقول بصريخ:بسسسسسس اخرسي اي مصدقتي بت روحي  غيري عشان تنزلي  معايا ..
بتول بتحدي:مش  هنزل  مع حد
بس انا هنزل مع بابي
يزن بفرحه:حبيبت بابي  تعالي اعدي جنبي لولا راحت عنده حضنها بحنان اكنها بنته بالظبط واعد يهزر معاها بتول بصتلهم وابتسمت بحب وبكيت من الفرحه.(وكمان الفتره دي لولا اتعلقت ب يزن اوووي وحبيته وهو مبسوط من كده)))
يزن بمرح:بتعيطي ليه ي بنتي زعلانه بتعيطي و فرحانه بتعيطي نكددد …
بتول بغضب طفولي:قصدك اي ي قلبي..
يزن بخوف مزيف:مش قصدي حاجه ي معلم بقول تعالي اعدي جنبنا مش كده ي لولا..
لولا ببراءه: اه .ضحكوا كلهم (ي تري السعاده دي هتفضل ولا هيحصل حاجه ؟؟))
عند زين ..وملك..
ملك بوجع :مالك اتصدمت ف اخوك صح زي ما انا اتصدمت فيه…
زين :اكيد فيه حاجه غلط مستحيل دا بيحبك…
ملك بحزن:لا مش بيحبني وانا اصلا مش عايزه يحبني وانا هطلع من حياته نهائيا بس خليي فاكر انه هيندم وبشده كمان كانت هتمشي وقفها زين وقال:هتروحي فين؟
ملك :وانت مالك..
زين:متقلقيش مش هقول ل مالك وعد مش هقوله…
حسيت بصدق ف كلامه وقالت :هروح…….
زين:تمام خليي بالك ع نفسك..
ابتسمت وقالت:حاضر ومشيت اما هو اتنهد بقوه وراح ل مالك عشان يفهم هو عمل كده ليه….
وقفنا لما زين كان هيروح عند مالك  وقفه صوت جيلان وهي بتقول:هي مالها ملك ي زين ؟.
زين بحزن: هقولك بعدين بس هروح افهم من مالك الاول .
جيلان وقفت قدامه وقالت بحنان:حبيبي انت زعلان ليه..
زين بحب:هحكيلك ع كل حاجه بس انا  اروح.عند مالك الاول ..
جيلان :ماشي ..
ابتسملها وراح عند مالك اما هي اتنهدت وراحت اوضتهاا..
عند ملك راحت البيت بتاعهم وخبطت فتحتلها امها(اللي عاوز يعرف امها ف البيت ازاي هي اعدت معاهم فتره ورجعت بيتها دا للتوضيح ❤)  واتخضت جامد  من منظر ايه اللي كان وشها مليان دموع وعيونها حمرا من كتر العياط ..
الام بخضه:ايه مالك ..
ملك حضنتها بقوه واعدت تعيط بوجع كبير امها بتحاول تهديها ومش عارفه بعد مرور من الوقت هديت ايه..
الام بحزن:مالك ي ملك بس ..
ملك حكيتلها ع اللي حصل من مالك امها اتصدمت اووي وقالت: مالك مستحيل يعمل كده.
ملك بوجع:لا عمل ي ماما عمل واعدت تعيط تاني .
الام :بس ي ايه متعيطيش خليكي قويه هو اللي خسر مش انتي ايه مش عاوزاكي تكوني ضعيفه خليكي قويه علطول.
ملك بقوه عكس الوجع اللي ف قلبها:حاضر ي ماما انا هعيط ليه و ع مين ع حد كان بيكرهني ولا مره كان بيحبني مش هبكي ع حد طائف صفحه قديمه واتقفلت خلاص.
الام:ايوه كده دي بنتي ..
ايه :ماما عاوزه اقولك حاجه.
الام:اي ..
ايه:انا عاوزه …
نسيبهم ونروح عند زين و مالك.
زين راح عند مالك اوضته لقاه اعد ع الارض وشكله مبهدل وحالته حاله بصله بعتاب وقال:طب لو بتحبها كده طلقتها ليه..
مالك بحزن:طلقتها عشانها ي زين عشان هي بريئه وملهاش ذنب تكون متجوزه واحد زييي ومتفتحتش الموضوع دا تاني ..
زين بصله بحزن ومش عارف يقول اي ..
عند صهيب ..راح عند رودينا البيت وخبط ع الباب فتحتله وقالت:صهيب .بتعمل اي هنا..
صهيب:انا بحبك.
رودينا بصدمه:نعم بتحبني.
صهيب قرب منها وقال:وبعشقك كمان انا بعشقك ي رودينا ..
رودينا:بس انا لا..
صهيب:  كدابه ي رودينا .
رودينا بوجع:وانا هكدب عليك.
صهيب مسكها من ايديها جامد وقال:ودا اللي عاوزه اعرفه بتكدبي عليا ليه.
رودينا بوجع………
❤ عند بتول كانت فرحانه اووي بعد ما خرجت مع يزن ..الباب خبط فقالت بحب:اكيد دا يزن .راحت فتحت الباب واتخضت جامد و
عند بتول فتحت الباب واتخضت جامد لما شاف منظر صهيب وهو شايل رودينا ع كتفه وهي بتصرخ وتخبط جامد ف كتفه (شكلهم مسخره اوووي ????????????)بتول بتحاول تكتم ف ضحكتها وقالت :ف اي المنظر دا ي جماعه ..
رودينا بصريخ:بتول خلييي يسيبني ي بتول واعدت تخبط ف كتفه جامد فقال بغضب مزيف:اخرسي ي بت شويه وكمل بتوسل: اخت بتول اللهي تنستري دخلينا البت تعبت ضهري ..بتول ضحكت جامد وقالت:ادخل ي بني.????????????
دخل صهيب ونزل رودينا وقال :بصوا بقي انتوا الاتنين انا هتجوز البت دي غصب عنكوا انتوا الاتنين خلاص انا اتجننت منكوا يخربيت كده.
بتول بضحك:اهدي ي عم وانا مالي ي لمبي???????? اهدي كده وفهموني ف اي …
رودينا بغضب:الاخ دا عاوز يتجوزني ..
بتول بخبث:وانتي أي رايك ي رودي ..
رودينا بتوتر :هااا احم مش موافقه ..بتول كانت لسه هترد عليها فقال صهيب بهزار:احم اخت بتول روحي اعمليلي عصير مانجه..????????
رودينا بغيظ:اي البجاحه دي ي اخي .
صهيب باستفزاز: ملكيش فيه ي بت انتي بتول هتعملوا ليا صح.
بتول اعدت تضحك ع هبلهم???????? وقالت :اكيد ي خويا هروح اهوو ودخلت المطبخ اما صهيب اعد قدام رودينا وبصلها بجديه وقال:بتول .
بتول بتوتر:ن نعم ..
صهيب بصدق:انا بحبك اوووي ي رودي ومتخفيش مني انا مش زي والدك مش هأذيكي انا بحبك اوووي حضنته بقوه واعدت تعيط جاامد وبتقول بدموع:انا خايفه اووي ي صهيب صهيب حضنها وقال بحنان:هسسس اهدي ي رودينا وبعد عنها وقال :بصي ي رودي انا بحبك مش بحبك بس بموووت فيكي وانا مش هأذيكي انا مش ابوكي واسيبك كام يوم ترتاحي فيهم وتفكري ف كلامي ماشي هزت راسها بمعني نعم فابتسم وقال:باي ..
فقالت بسرعه:طب والله المانجه .
ضحك جامد ????????وقال:اي عاوزاني اشرب المانجه مش انا بجح برضه..
فقالت بحرج:احم اسفه ..مكنش قصدي..
فقال:عادي ي رودي كده كده انا همشي عشان متأخر سلاموووز .
رودينا برقه:سلام❤واعدت تفكر و كلامه واللي حصل معاهم.
فلاش باگ????
صهيب بعصبيه:فهمني بقي..
رودينا بوجع ودموع:حاضر هقولك انا مش عايزه احب بخاف من الحب والجواز  عشان بابا كان دايما بيضرب امي وكان بيعذبها دايما ي صهيب واعدت تعيط جامد راحلها وقال:بس انا مش ابوكي ي رودينا..
رودينا: ايوه عارفه بس مستحيل اتجوزك ي صهيب..
صهيب:بس انا هتجوزك..
رودينا بتحدي:وانا مش موافقه..
قربها منها وشالها علطول وقال باستفزاز:وانا مش باخد رأيك فقالت بصريخ:نزلي ي حيوااااان اتعصب جامد وضربها ف مكان معين ف رقبتهااا ونزل .
باگ ..ابتسمت بعشق وقالت:مجنون اقسم بالله????????????..عند ايه ????
الام بعتاب :عايزه تسافري وتسيبني ي ايه…
ايه بحزن: ي ماما انا محتاجه ابعد شويه بليزززز وافقي .
الام اعدت ف كلام ايه لحد ما وافقت ابتسمت ايه بوجع ودخلت اوضتها واعدت تفكر ف مستقبلهاا..
ف مكان الشباب دايما بيتجمعوا فيه ????
يزن بهزار:اهلا بالموكسين بتوعي ..
زين بغضب بسيط:اتلم ياض مش ناقص دوشه..
يزن بخوف مزيف:حاضر هسكت اباشا وبص ع عمر اللي تقريبا بينام ع نفسه تقريبا ????????
فقال بضحك:يااض  انت بتنام ع نفسك????????????
عمر بنعس:حصل اباشا والله????????.
صهيب بضحك:ليه ي خويا..
عمر بحسره:اتنيلت خنقت مع مراتي طردتني بره الاوضه وبقالي يومين بنام ع الكنبه وضهري اتكسر ????????
يزن بهزار:يعني ي خويااا ????????
زين بهزار:يعني ي بيضه????????????
عمر :اتلم ياض منك ليه ????????
اعدوا يهزروا بيحاولوا يخرجوا مالك من الحزن اللي فيه بس محدش نجح ف كده
بعد مرور كذا يوم مفيش حاجه جديده حصلت الا شوية تغيرات بسيطه ان هبة  اخيراا اتصلحت مع الاخ عمر ????????????????ويزن و بتول عايشين ف سعاده(خايفه عليهم والله????????)
المهم ف شركه المهدي تحديدااا ف مكتب زين كان بيتابع الشغل مع السكرتيره اللي اعده جنبه علطول دخلت جيلان واتصدمت وقالت بخضه:نهار ابوكوا اسود

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية للكاتبة لانا عبدالمجيد.

اترك رد

error: Content is protected !!