روايات

رواية ملاك العز الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية مجدي

رواية ملاك العز البارت الثاني عشر

رواية ملاك العز الجزء الثاني عشر

رواية ملاك العز الحلقة الثانية عشر

تاني يوم ايجا عز وكانت العايلة كله متجمع وضحك وهزار كنت قعده انا وحلا وماسة ونسرين وكنزي
وبنتكلم في اي حاجة واجه موضوع الدراسة
طبعا انا مخلصه 3 ثانوي بمعدل عالي اوي
كنزي: انا خلاص قررت ادخل كلية اي
ماسة: هتدخلي اي
كنزي: هدخل زي حلا فنون جميلة
ماسة: وانتي يملاك هتدخلي اي
ملاك: معرفش
كنزي:يعني انتي مش حطه حاجة في دماغك
ملاك: لا حطه بس معرفش عز هيوافق ادخل ولا لأ
ماسة: اكيد هيوافق ..عز اكتر حد بشجعنا نكمل تعليم
كنزي: فعلآ كان عمي عاوز يدخلني تجاره بدل ثانوي وعز لما عرف انا انا مش موافق وقف ف وشهم ودخلني الي انا عاوزه
حلا: المهم انتي جايبه مجموع كام
ملاك: انا طالعه الأولى
ماسة: بتهزري
ملاك: والله
حلا:ممتاز
كنزي:وعلي كده بق كنتي عاوزه تدخلي
ملاك: نفسي ادخل كلية هندسه
ماسة: حلو
كنزي: فعلآ
ملاك:يعني لو كلمت في الموضوع ده مافيش حد هيعرض
ماسة: لا طبعا
ملاك:اصل بابا مش كان عاوزني اكمل …عشان كده
خايفه مش يوافقو
ماسة:لا متخافيش محدش هيمانع
احنا كنا لسه بنتكلم وفجأ اتكلمت حلا بصوت عالي
حلا: جدو
سليم: نعم يجدو
حلا: اشوف حد من الولاد يعمل ورق كنزي وملاك عشان ماعتش في وقت كتير
عز:ورق اي ده
ماسة: ورق الكلية كنزي فنون جميلة وملاك..
رحاب: انتي كمان يملاك هتدخلي فنون
ملاك: لا
رحاب :امال هتدخلي اي
اتكلمت بتوتر: انا عاوزه ادخل هندسة بعد إذن جده لو مش هيبق في مشاكل
الجد: اكيد مش عندي مشكله
ملاك: يعني عادي ادخل الكلية الي نفسي فيه
سليم الجد:تعالي يملوكة قعد جنبي
ملاك قمت ورحت قعد بينو وبين عز
سليم: شوفي يملوكة انتي حفتي …بنت بنتي يعني واحده من العيله وزيك زي بقيت احفادي ..زي مانا
وقفت مع كل واحده وخليته يحقق احلامه
وانتي زيك زيهم
حضنت جدو وقلت ليه
ملاك: ربنا ميحرمنيش منك يجدو
سليم: ولا يحرمني منك يقلب جدو ..
عز اهتم انت بورق ملاك وكنزي
عز: حاضر
عده وقت وكل واحد راح علي الاوضه بتعتو
طلعت اوضي كان عز مش موجود كان عند نادين
سرحت شعري ولبست هدوم موريحه للنوم
خلصت ورحت على السرير أحول انا انام قبل ما عز يجي
انا من يوم ماجيت هنا وعز مش بينام عند نادين ابدأ.
حسيت علي صوت رجلين بتقرب من الباب
رفعت البطانية علي رأسي وعملت نفسي نايمه.
اتفتح الباب ودخل عز وتقريبا اخد هدوم وراح لي الحمام
طلع بعد ماخلص ورح سرح شعرو وحط بيرفيوم
واجه نحيت السرير رفع البطانية ونام عده نص ساعة
وكان نام لفيت وشي وبصيت علي ملامح عز ..
فضلت قعده بتأمل في ملامح عز وانا سرحانه لحد ما فجأ النور قطع طبعآ انا بخاف اوي من الضلما
والسبب لما ماما ماتت انا كنت نايمة في حضنه والنور ماطفي وصحت علي صوت صريخ بابا علي ماما
غير طبعا ان جميلة كانت بتحسني في الضالما
المهم لما النور قطع حسيت بتخيلات
كنت حاسه ان في اشباح في الوضه ..فضلت التقلب علي السرير وارفع البطانية علي رأسي وارجع انزله لحد مافجأ لقيت عز بيتكلم
عز: كفاية..عاوز انا
ملاك: عز النور قطع
عز:اعمل اي
ملاك: انا خايفة ومش عارفه انام .
عز: عز وكنت بتنامي ازاي بق كل يوم
ملاك:كان بيجي نور من الشباك..لكن دلوقتي انا خايف
عز:ملاك نامي انا مش فايق لي الدلع ده
خفت يزعق ف قعد ساكته زي البنت الشطوره
لحد سمعت صوت مش عارفه اي هو بس اترعبت وصرخت ومعه نطه من السرير
قام عز وقال
عز: اي في اي
اتكلمت بعياط: والله في اشباح انا خايفه
اخد نفس وقال
عز:تعلي قربي .
رجعت علي السرير و قربت منو
ملاك:هاا
عز: نامي متخافيش انا جنبك
ملاك: انا خايفه
عز:تعالي .
قال كده وقرب رأسي منو ونام وخلاني انام علي صدره
حسيت باحساس اول مرة احس بيه
احساس الأمان وحاجة كمان
فضلت كده لحد ما نمت وانا فرحنا بالحساس ده
صحيت تاني يوم والصدمة …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك العز)

اترك رد

error: Content is protected !!