Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا حسن

وصلنا ان شخص ضرب نار يتري جت في مين ميار ولا يوسف 
في ايطاليا..
الدكتور: بيعمل سيرش عن شركات الشرقاوي لان اللي هو فهمه منه ان شرقاوي شركتها معروفه وفعلا عمل سيرش ولقي صور زين ووراها للشرقاوي 
الشرقاوي: وفرح ودمع ابني ابني دا ابني يا دكتور 
الدكتور : كده تمام احنا عرفنا معلومات عن حضرتك بس ف شخص بيجي كل فترة يدفع لحضرتك فلوس مين دا 
الشرقاوي : شخص شخص مين 
الدكتور: كل اللي احنا عرفناه ان كل معلوماته اللي سيبها هناا مزيفه ومفيش طريقه نوصله بيهاا 
الشرقاوي: مش عارف يبني طيب اما يجي اشوفه 
الدكتور: تمام يحج 
«في ڤيلا زين..»
كلهم اتخضوا وجريو ع يوسف وميار بس الحمدلله محدش منهم اتصاب 
طبعا كلكو فكرتو ان ميار اتصابت لانها وقفت وقت الضربه قدام يوسف????
بس يوسف قوي الملاحظه ف وقت مابص لميار اتفجأ بالقناص وهما الاتنين وقعو ع الارض????????
زين وفارس وحازم ونور وامل ولارا وسهيله واحمد وريم جريو ع ميار ويوسف وزين بلغ الحرس ان محدش يطلع وان ازاي الشخص دا دخل الڤيلا وعدي ع كل الحرس دا مع ان اللي بيستقلبو الضيوف كانت امل ولارا وطبعا جميع الصحفينن طبعا بالنسبه ليهم ان دول خبرين احلي من بعض ان زين وحازم خطوبتهم النهاردة وان مجهول حاول يقتل يوسف 
يوسف بلهفه اول مرة : نتي كويسه 
ميار باستغراب من تصرفه: الحمدلله ونت كويس 
يوسف بأطمئان ورجع لطبيعته :اه كويس وقامو ونهو الحفله ع كده 
وزين هو وحازم ويوسف وفارس دخلو المكتب وفتحوا تسجيلات الكاميرات بس للاسف معرفوش مين لانه كان مخبي وشه 
زين: اللي دخل كان قصدك نت يا يوسف اكيد دي خطه جديدة منهم شوفت اني كنت صح 
يوسف ببرود:امممم وماله خليهم يلعبو برحتهم
زين بعصبيه: يعني ايي اسيبهم يموتوك والمرادي تبقي بجد
فاللحظه دي زين تليفونه رن اتفجأ ان رقم مش من مصر ورد 
زين: الو????
الدكتور: استاذ زين الشرقاوي 
زين: ايوة مين حضرتك 
دكتور: انا دكتور مراد من ايطاليا وبكلم حضرتك ف موضوع يخص والداك
زين بصدمه: بابا 
كلهم اتفجأو واتصدمو وجريو ع زين وقربو منه 
مراد: اه يفندم والد حضرتك عايش وبيسال عليك 
زين : اتلجم ازاي ب بابا مات ازاي 
يوسف وحازم وفارس: في اي افتح الاسبيكر
زين فعلا فتح الاسبيكر
مراد: بص يا استاذ زين والد حضرتك كان في غيبوبه واتنقل من المانيا لايطاليا عندنا هنا وف شخص بيجي كل فترة يدفع ليه فلوس بس اكتشفنا ان شخص دا مش حاطك بيانته الاصلية والد حضرتك عنده فقدان ذاكرة مؤقت لاخر ٥ سنين او اكتر كمان بس اي حاجه ف حياته القديمه فاكرها وهو سأل عنك وبحثت طبعا لان حضرتك مشهور ف سهل جدا اني القي صور لحضرتك وفعلا ورتهاله وفعلا عرفنا انه والد حضرتك 
يوسف بعصبيه:مممم دي نصبه جديدة ولا خطه جديدة 
زين :اسكت انت ..اي اللي يثبت ان كلامك صح 
مراد: سهل جدا هخليك تكلم والد حضرتك دلوقتي فيديو 
زين :تمام وفعلا فتح الفيديو وكلهم اتفجأو ان والده عايش والصدمه ملجماهم 
شرقاوي:ابني حبيبي زين 
زين :لا رد مش عارف يرد 
شرقاوي اتصدم أدم نت عايش يبني 
يوسف: بابا اه يحبيبي انا عايش ونت كمان عايش 
شرقاوي: عايش????عاوز تموتني يابن الكلب????
يوسف: وافتكر ان ابوه عنده فقدان ذاكرة ها اسف يبابا الفرحه ملجماني 
زين وحازم وفارس :في حاله صدمه وقفلو الفيديو 
ومراد:كلم يوسف المرادي لان زين مش قادر يتكلم اصلا 
يوسف:اسف يادكتور بس اللي نعرفه ان والدي اتوفي ففكرت حد عاوز ينصب عليناا
مراد بهدوء:ولا يهمك وع عموم لو في جديد هبلغكو ولازم توصلوا باسرع وقت 
لارا دخلت عليهم المكتب فجاه في اي مالكو 
يوسف:لارا ولا اقولك خلاص احنا طالعين بره  زين يلا كل الي بره لازم يعرف 
لارا:نعرف اي
يوسف :هتعرفي دلوقتي وقام شد زين وحازم وفارس وطلعوا كلهم بره 
امل: اتفجأت بشكلهم ماعدا يوسف اللي مش مبين ايي حاجهه من صدمته مال اخوك يا يوسف ف ايي ومين اللي حاول يقتلك 
يوسف: اقعدي ياست الكل وهفهمك وحكالها كل حاجه تحت زهول كل اللي موجودين 
امل:????????????????????جوزي جوزي عايش ومسكت يوسف ابوك ابوك عايش وراحت لزين ابوك ابوك عايش يحبيبي وحضنت لارا االي مش عارفه تنطق ابوكي عايش يابنتي وهنتجمع تاني يلا يلا نروحله 
يوسف:هنروحله بس مش دلوقتي 
امل :انا مش هستني 
يوسف: اتكلم يازين بقي 
زين:فاق من دوامه تفكيره ماما اهدي وهنروح وبص ع لارا اللي قلق عليها من سكوتها وفعلا شكه بمحله واغمي عليها صدمتين ان اخوها عايش وابوها طلع عايش فاللحظه ديي قلب فارس اتخلع من مكانه 
طبعا ريم ونور وميار فاقو وجريو ع لارا اللي زين طلعها اوضتها وسهيله راحت وراهم وتبقي مع امل اللي صعبت عليها واحمد اللي استني تحت هو وفارس وحازم لحد مازين ويوسف ينزلو 
احمد: معقوله يولاد االي بيحصل دا انا مش مصدق شرقاوي بيه بعد السنين دي كلهاا طلع عايش معقوله 
زين: فوق لارا وقعد جنبها هو ويوسف واتكلموا براحه لحد ما فاقت واتكلمت عاوزة اشوف بابا 
زين ويوسف:حاضر يحبيبتي 
امل وجت مسكت زين: زين اوعي تكون كنت عارف ومخبي وهي بتعيط
زين:لا يا امي والله ما اعرف حاجه
امل:هنروح ليه امته
زين: بكرة باذن الله 
والبنات قعدوا مع لارا وسهيله قعدت مع امل 
وزين ويوسف وحازم وفارس قعدوا مع احمد 
وزين وحازم وصلو البنات واهلهم 
وكلهم طبعا نامو من تعب اليوم واحداثه 
ماعدا زين ويوسف بيفكروا ولسه مصدومين ازاي ابوهم عايش 
ومين الشخص االي ببعالجو 
نور:اتصلت بزين تطمن عليه 
زين: الو ياحبيبتي 
نور: الحمدلله يحبيبي وانت 
زين: كويس او بحاول ابقي ابقي كويس 
نور: خير ياحبيبي ان شاء الله وان شاء الله عمو يرجع بالسلامه معاكو 
زين:يارب يحبيبتي هتعملي اي 
نور: معرفتش انام الا اما اطمن عليك 
زين:ربنا يخليكي ليا يحبيبتي ويديم وجودك ف حياتي
نور:يارب ونت كمان☺️
حازم: ريمي حبيبي عامل ايي
ريم: اي ريمي دي
حازم: دلعك واحب اقولهولك ومحدش غيري يقولهولك
ريم:الحمدالله وننت????
حازم:الحمدلله يحبيبتي طمنيني عليكي
ريم:نا بخير طول مانت بخير
حازم:الله ماحنا بنعرف نقول كلام حلو اهووو 
ريم:بس ياولا يلا روح نام اي متعبتش
حازم: صلي ع نبي ف قلبك يختي ايي هتقري عليا????
ريم:ههههههههههههههههههه مش قصدي
حازم:يخربيت ضحكتك العسل دي اقفلي اقفلي بدل ما اجي اكتب كتابي عليكي????
ريم:ههههههههههههههه
حازم:اتجي الله ياشيخه انتي قاصده صح????????????
ريم:تصبح ع خير يازومي????❤
حازم:ونتي من اهلي ياروح زومي وقلب زومي وعيون زوميي❤❤????
ريم بخجل: بـاي
حازم:بايي
تاني يوم زين ويوسف وامل ولارا ركبو طيارة زين الخاصه 
حازم مينفعش يسافر لان هو االي هيبقي مسؤل عن الشركه ف غياب زين ويوسف 
واخيرا وصلو ايطاليا واول ماوصلو لارا وامل رفضو يرتاحو وصمموا يروحو المستشفي علطول واول ماروحو كلمو مراد 
وهما داخلين سمعو شخص بيتكلم عاوز ادفع حساب شرقاوي بيه زين ويوسف وقفو وتنحو واتفجأو ب………..
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!