روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل العاشر 10 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل العاشر 10 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت العاشر

رواية الانتقام الحلو الجزء العاشر

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة العاشرة

تاني يوم
مراد:ساندي ساندي اصحي اهلنا تحت
ساندي: طيب اطلع بره لحد ما البس
وفعلا مراد نزل قعد مع عيله ساندي وعمه محمود وبعدها بفتره صغيره لقي ساندي نازله من علي السلم وهيا لبسه بيجامه بنص كم لونها احمر وفارده شعرها وحاطه ميكب خفيف واول ما مراد شفها انصدم من جمالها وقال معقول هصحي كل يوم علي القمر ده ولسه هيقوم لقي حمزه جري علي ساندي وحضنها وقتها مراد حس بالغيره
حمزه:وحشتيني اووي يا ساندي الفيلا من غيرك ضلمه
ساندي بدموع:انت وحشتني اكتر والله
نرمين:يعني لو مفهاش مانع يا حمزه ممكن تسبها علشان هيا وحشتني انا كمان
ساندي وهيا مبتعده عن حمزه:انتي اكتر يا خالتو،وبعد تلقي المباركه والسلام جلسو جميعا
احمد:ايه يا مراد ساندي عامله ايه معاك
مراد وهو بيحضن ساندي: الحمد لله يا عمي
احمد:اوعي تزعلها يا مراد انا معنديش اغلى منها هيا وحمزه
مراد:متخفش يا عمي ساندي في عنيا
محمود موجه كلامه لاحمد:مراد ابن اخويا طيب جدا يا استاذ احمد وعمره ما بيأذي حد
ساندي بهمس:فعلا مش بيأذي حد
مراد:سمعتك علي فكره
ساندي:ما تسمع مفكرني هخاف منك
احمد:طب احنا نستاذن بقا ونسيب العرسان مع بعض
محمود:فعلا
وبعد فتره كل الموجودين روحو
ساندي:ابعد ايدك عني كده
مراد: لا انتي حسابك طويل معايا
ساندي وهيا بتزقه:ليه بقا
مراد:ازاي تحضني حمزه
ساندي:وفيها ايه ده ابن خالتي واخويا
مراد وهو بيقرب منها:تؤتؤ ده ابن خالتك وانتي ممكن تتجوزيه عادي
ساندي بتوتر بسبب قربه:اه وفيها ايه يعني
مراد بصوت عالي:فيها كتير اولهم انك بتعتي انا وبس
ساندي:قصدك ايه
مراد:انا بحبك يا ساندي

 

 

ساندي بذهول: انت سامع انت بتقول ايه
مراد:ايوه يا ساندي انا بحبك قلبي اتشد ليكي من اول لما اتعركنا مع بعض بس انا رفضت الفكره ولما شفتك بتحضني حازم في الشغل انا غيرت اكتر انا والله بحبك ومش هطلقك
ساندي بدموع:طب ليه اخدت شرفي
مراد: مكنش هناك حل تاني علشان اخليكي بتاعتي
ساندي:بكرهك ومتفكرش اني ممكن احبك بعد الكلام ده،وابعد عني وزقته ودخلت الاوضه وفضلت تعيط لحد ما نامت
تاني يوم الصبح
ساندي صحيت اخدت شاور ونزلت علشان تفطر لقت مراد نايم علي الكنبه سبته و راحت للمطبخ عملت ساندوتش وطلعت قاعده في الجنينة وهيا بتفكر في حياتها والا حصل معاها من صغرها لحد دلوقتي وصحت من تفكرها علي صوت مراد وهو بيقول صباح الخير
ساندي:صباح النور
مراد:صحيتي امتي
ساندي:من شويه
مراد:انا اسفه
ساندي:علي ايه
مراد:علي كل الا انا عملته معاكي ارجوكي سمحيني يا ساندي
ساندي: لا يا مراد مش بالسهوله دي
مراد:ساندي
ساندي:نعم
مراد:حضري هنسافر الصعيد دلوقتي
ساندي:طيب
ساندي طلعت وحضرت شنطتها ولبست وقعده علي،السرير لقيت مراد بيخبط ومعاه صنيه اكل وقلها تاكل وبالفعل ساندي اكلت ومراد جهز شنطه و لما خلصو نزلو وسافرو
قدام بيت الحديدي في الصعيد
مراد:اهلا بيكي في بيت الحديدي
ساندي:لا رد
مراد:ساندي البيت ده موجود فيه جدي وهو راجل كبير في السن ودماغه صعيدي وفي لينا بنت عمي 18 عايشه هنا بس اهلها بره مصر
ساندي: ازاي سيبين بنتهم ومسفرين
حسام:متدخليش في حاجه متخصكيش
مراد:جدي ساندي مراتي وعادي يعني
حسام:ومراتك معندهاش اخلاق مش شايف هيا لبسه ازاي ومش محجبه اكيد ذي البنات الا انت بتنام معاها كل يوم عاهره
ساندي بصدمه:عاهره انت ازاي تتكلم معايا كده
مراد بصوت عالي:جدي ساندي مراتي و لو سمحت احترمها شويه واخد ساندي ودخلها البيت ولقا قدامه لينا واول ما شفته جريت عليه وحضنته وقتها ساندي كانت عاوزه تحبها من شعرها
مراد:ساندي ديه لينا بنت عمي وديه يا لينا ساندي مراتي
لينا:الف مبروك يا مراد شكلها حلو اووي وحضنت ساندي
مراد:لينا،انا وساندي هنطلع ننام شويه
لينا:طيب يا ابيه

 

 

في غرفه مراد وساندي
مراد:انا اسف علي الكلام الا جدي قاله
ساندي:عادي محصلش حاجه بس كنت عاوزه اسالك سؤال
مراد:اتفضلي
ساندي:ازاي تزعق لجدك كدا
مراد:جدي ده في مقام بابا هو الل رباني وكلهم بيقولو اني شبه جدي وعصبي جدا وانا لما بتعصب مش بشوف قدامي
ساندي:طيب
مراد:قومي غيري هدومك علشان تنامي
ساندي دخلت الحمام غيرت هدومها وطلعت لقيت مراد لابس شورت وعاري الصدر راحت نفخه ومراد ضحك علي الحركه ديه ونامت علي السرير ومراد نام جمبها واخدها في حضنه غصب عنها

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!