روايات

رواية غرام الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زهرة الربيع

رواية غرام الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زهرة الربيع

رواية غرام البارت الرابع والعشرون

رواية غرام الجزء الرابع والعشرون

رواية غرام الحلقة الرابعة والعشرون

بدر بصلو بزهول لان دي اول مره عصام يضربو في حياتو واهلو جريو عليه وعصام شدسحر خباها ورا ضهره وبص لبدر بغضب شديد
بدر كان متفاجا جدا قال وهو بيقوم انت عملت ايه ياغبي..انت بتضربني يا عصام
عصام بصلو بغضب واضح وقال بعصبيه..لا… انت لسه مشوفتش ضرب ..اطلعي يا سحر استنيني في العربيه انا معايا كلام مع بدر
سحر كانت خايفه على عصام ومش عايزه تسيبه كانت هترفض بس عصام شكلو كان ميبشرش بالخير وقال بعصبيه بيحاول كتمها….قولت اطلعي يا سحر
سحر كانت هتطلع وبدر الاول اتفاجأ ومفهمش عصام ضربو ليه بعدها افتكر ان عصام ميعرفش حاجه وانو اكيد فهمو غلط كان هيشرح الوضع بس شكل عصام وهو متنرفز وغيران عجبو وحب يشوف اخره …مسك ايد سحر قبل ما تخرج وقال…سحر مش هتروح مكان هتفضل هنا خلاص مش هنبعد عن بعض تاني ابدا
سحر كانت مستغربه جدا بس زقت ايده بغضب وقالت بحده هو فيه ايه ماتشوفي ابنك يا طنط شكلو حد ضربو على دماغو
بس عصام رد بسرعه وقال…اا هو محدش ضربو هو لسه هينضرب وقرب عليه ومسكو من قميصه بغصب واضح وقال….ايدك دي لو لمستها تاني والله هنسى كل الي بينا يا بدر وساعتها محدش يلومني
بدر كان كاتم ضحكته بالعافيه من منظرو وقال ..هتعمل ايه يعني انا عند كلامي سحر دي حببتي وعمري كلو ومش هسيبها تاني
عصام كان مصدوم من كلامو والغضب عاميه زقو على الحيط وبقى يخنوقو بشده والكل جريو عليه بيبعدوه عنو وبدر انزهل من طريقتو وغيرتو اول مره يشوفو بالشكل ده اول مره يشوفو متعصب اصلا قال وهو مخنوق ….يا حم.ار انا بالعافيه… باخد نفسي.. مش ناقصك ..سبني هفهمك
عصام كان مش شايف اصلا ولا حاسس انو بيخنق صاحب عمره وفضل مكمل وبدر تعب بجد قال بضيق..اختي …سحر اختي والله اختي وزقو بعيد عنو وبقى ماسك رقبتو بضيق
عصام قال بغضب…انا موضوع بنت خالتي زي اختي ومترابيين سوا ده مبيكولش معايا سحر مش اختك ودلوقتي بقت مراتي ومن هنا ورايح مش هتشوفها تاني ولا حتى هتشوفني انا… كده خلصت بينا يا بدر… وشد سحر وكان خارج بس بدر قال بزعيق وغضب بقولك اختي …اختي بجد …انهارده عرفت انها اختي ملك اهدى خليني اشرحلك
الكل كان مصدوم حرفيا خصوصا صفاء الي كانت هتقع من طولهاوبدر جري عليها سندها وقعدها على الكرسي وقال بخوف..انتي كويسه يا امي …حاسه بأيه
صفاء كانت ساكته ومصدومه والدموع في عنيها ومحمود قال بلهفه …انت قولت ايه يا بدر سحر..سحر ازاي اختك ….انت اكيد غلطان يا بدر او بتهزر..بتهزر صح
بدر وقف جمبو وحضنه وقال بدموع…مش قولتلك…انا قولتلك هرجعهالك …وعدتك ووفيت..بنتك قدامك يا بابا اخيرا ربنا جمعنا
محمود كان فرحان جدا رغم انو مش فاهم حاجه لاكن ثقتو في بدر كبيره حس انو اكيد كلامو صح وبدر راح لامه الي لسه مش بتتكلم وقال يا ماما متقلقينيش عليكي بقى
صفاء بصتلو بدموع وقالت….ازاي…ازاي ده حصل فهمني يا بدر انت متأكد يا ابني…متاكد مش كده
بدر حط ايده على ايدها وقال…متأكد … متاكد يا أمي…وقرب على سحر وقال…اصلا من زمان وانا حاسس بحاجه كبيره بتقربنا حاسس انها جزء من حياتي مش فاهم ازاي
سحر كانت مبرقه بشده وبتبصلو وبس مش فاهمه حاجه بس اول حاجه جات في دماغها لحظت ما جالها كمال وقال انهم اهلها حست ان ممكن كلام بدر يكون حقيقي بس الموضوع بنسبالها كان صعب لدرجه مش عايزه تصدقو
اما عصام فمسك ايدها بقوه ودعم لما شاف دموعها وقال بهدوء…انت كده تقعد وتحكيلنا ايه الي انت تعرفو وايه الحكايه بالظبط
بدر قال بابتسامه تمام هحكيلكم كل حاجه بس خلينا نجتمع سوا خليني انادي لغرام الاول وكان هيطلع بس عصام قال بسرعه وتوتر..بلاش غرام خليها مرتاحه احسن
بدر حس بقلق من طريقتو بصلو وقال بخوف…ليه مالها هيه تعبانه ولا ايه
عصام بصلو بحزن وارتباك وقال…ايوه تعبت وجبنالها الدكتوره بتاعتها وو…و قالت ..احم قالت
بدر بصلو بقلق شديد وقال…. قالت ايه انطق يا عصام
عصام نزل راسو بحزن وقال…قالت انها دخلت في حالة صدمه شديده واحتمال تحتاج تدخل المصحه تاني
بقلمي..زهرة الربيع
بدر كان هيقع من طوله هو كان متأكد انها هتزعل بس متوقعش ان يحصلها كل ده او انها تتأثر للدرجادي بطلاقهم اول ما سمع عصام قال كده طلع جري على اوضتهم من غير ما يقولهم حاجه
اول مادخل الاوضه كانت غرام نايمه قعد جمبها ونزلت دموعو بحزن شديد وقال بدموع ..سامحيني…سا محيني ياكل عمري …انا اسف .. ..اسف يا غرامي وحط دماغو على ايدها وبقى يبكي بدموع وصوت عالي لاول مره في حياتو
بعد شويه غرام فتحت عنيها ببطأ شديد وبدر بصلها بفرحه وقال بلهفه شديده…غرام …حببتي انتي كويسه يا قلبي
غرام بصتلو باستغراب شديد واتسعت عنيها بغضب وقالت ..ايه الي جابك هنا مش عايز اشوفك…مش طايقه اشوفك
بدر نزلت دموعو وقال…اهدي..اهدي وانبي يا غرام …هفهمك كل حاجه..اهدي علشان خاطري
بس غرام …غمضت عنيها وحطت ايديها على ودانها وبقت تقول بدموع وانهيار …مش عايزه اسمعك…مش عايزه اشوفك بكرهك… بكرهك…ابعد عني ..اوعى تلمسني .. سبني في حالي … سبني في حالي بقى
بدر اول ماشافها كده وقف بدموع ووقفت الدنيا بالنسبالو لما شافها بنفس الوضع الي كانت فيه لما دخلها المصحه المره الاولي كانت كل ماتشوفو تصرخ بالطريقه دي بصلها والدموع في عنيه وهيه كانت مش شيفاه اصلا وبتصرخ وبس لدرجة ان صفاء وسحر طلعو جري على صوتها
سحر اول ما دخلت وشافتها كده صرخت في بدر لا اراديا وقالت…انت واقف هنا بتعمل ايه اطلع من هنا حالا وحضنت غرام وقالت….اخرج بقولك
غرام كانت ماسكه في سحر بشده وخوف وبدر كان واقف ساكت مش بيتكلم بس باصص لها بدموع ومش مصدق حالتها والانهيار الي وصلتلو بسببو وصفاء شدتو وهيه بتقول ..اطلع يا ابني…اطلع معلش يا حبيبي
بدر طلع معاها بالعافيه وخرج قعد على الارض بحزن وصدمه وهو حاسس انو خسر كل حاجه بعد ما افتكر انو صلح كل شئ حاسس بضيق في نفسو وحزن شديد عصام نزل على الارض جمبو وقال بحزن شديد على حالو..بدر…انت كويس…كل حاجه هتتحسن يابدر.بس الصبر…بدر ارجوك رد انا مقدرش اشوفك كده..بدر.. بدر
بدر بصلو وقال بصدمه ودموع…كل حاجه راحت يا عصام …غرام …غرام راحت مني…مستحيل تسامحني تاني….انا خسرت…خسرت يا عصام …خسرت كل حياتي
عصام كان باصصلو بدموع و كان هيرد بس وقف هو وبدر لما شافو والدو جايب دكتورة غرام واول ماشافت بدر كان هيدخل معاها قالت…انت بزات ممنوع تشوفك…لو سمحت خليك بره
بدر لاول مره معاندش وفضل مكانو مستنيها تخرج
الدكتوره فضلت شويه وطلعت واول ما خرجت قالت بعمليه…للأسف زي ما توقعت صدمه نفسيه حاده لازم ترجع المصحه كده ممكن تأذي حد او تأذي نفسها انا اديتلها حقنه دلوقتي مع اني لسه من شويه مدياها واحده بس علشان حالتها دي و لازم تبعدوها عن اي ضغط لو سمحتو
بدر قال بحزن ودموع…هو…هو ينفع لو تفضل هنا و
الدكتوره قاطعتو بجديه وقالت..لا مينفعش انا حزرتكم من اي ضغط نفسي او اي صدمه ..بس الظاهر محدش عايز يفهم حالتها ابدا.تقدر تقولي يا استاذ بدر ايه الي عملتو فيها ده بعد ما ابتدت تتحسن وانتظمت على علاجها رجعت زي العاده بوظت الدنيا …يا استاذ بدر غرام مش بتصرخ غير باسمك واضح جدا انك سبب كل تعبها المفاجأ ده
بدر كان مش قادر يتحمل حرف واحد قلبو بيتقطع عليها كان بيتمنا يحميها من الدنيا كلها بس يحميها ازاي وهو سبب تعبها وخوفها سكت ومردش بحرف واحد
بس محمود قال للدكتوره…حاضر يا دكتوره احنا هنجبها تفضل في المصحه لحد ما تتعالج وبص لبدر بخزلان وزعل منو وقال…انا غلطت اصلا لما وافقت انها تخرج
الدكتوره بصت لبدر بضيق وقالت…محدش وافق اصلا على خروجها غير ابنك والظاهر انو خرجها علشان يرجعها لنقطة الصفر عن اذنكم انا همشي دلوقتي ويا ريت متستهتروش ولازم ترجع المصحه وخرجت الدكتوره واول ماطلعت اتصلت على شخص
الدكتوره انا عملت كل الي اققدر عليه واكيد بكره هترجع المصحه تاني
المجهول……………
الدكتوره بخوف …حاضر حاضر والله اول ما ترجع هكمل الي كنا بنعمله الاول..و في اققل من شهر هخليها مجنونه بالكامل متقلقش حضرتك
المجهول…………………
الدكتوره لا اكيد هيرجعها انا ادتلها حقنه هتخليها تتوتر شويه واكيد هيخافو وهيرجعوها المصحه تاني متقلقش
بقلمي..زهرة الربيع
في القصر الاوضاع كانت متوتره جدا نسيو حكاية بنتهم من كتر خوفهم على غرام ومحمود كان حاسس بالذمب انو وافق ابنو وخرجها قبل ما تكمل علاجها وبدر كان شبه مغيب من الي قالتو الدكتوره وسحر قاعده جمب غرام لانها مش راضيه ببدر خالص وفجأه سمعو صريخ سحر وزعيق من غرام فتحو الباب بسرعه ودخلو واتفاجأو بسحر دراعها مجروح وبينزف وغرام ماسكه السكينه وبتقول بغضب وصراخ…ابعدو عني …مش عايزه اشوف حد فيكم …كلكم بتكرهوني ..سبوني في حالي…مش رايحه مكان…مش هرجع هناك تاني ..مش راجعه مش راجعه
عصام جري على سحر ومسك دراعها بخوف وبدر كان باصص على غرام برعب شديد من السكينه الي مسكاها في ايدها وخايف عليها جدا قال بصوت مرتبك…اهدي يا غرام سيبي السكينه يا حببتي مش هتروحي مكان مش هرجعك المصحه متخافيش
غرام قالت بغضب …انت مش عايز اسمع صوتك هقتلك والله هقتلك… ولا اقولك انا هقتل نفسي وارتاح منكم وحطت السكينه علي بطنها ووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام)

اترك رد

error: Content is protected !!