روايات

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن البارت الثالث عشر

رواية أحببته عاجز ولكن الجزء الثالث عشر

رواية أحببته عاجز ولكن الحلقة الثالثة عشر

وتمر كام يوم علي أبطالنا في سعاده وفرح وحب
نروح عند محمود
مديحه يابني مش كدا وبعدين هي اللي اختارت
محمود يعني ايه بقي ياخالتي. لا مكنش اتفاقنه كدا من الاول بقولك ايه
مديحه جره ايه يا محمود هو انت عايز تقنعني انك بتعمل كل دا عشان بتحبها
محمود امال ايه يعني ياخالتي
مديحه لا الكلام دا مش عليا أنا باولا تضحك بيه علي امك اها لكن أنا لا ياروح امك
محمود بي ارتباك امال هيكون ايه
مديحه محمود عيني في عينك
محمود وبعدين بقي ياخالتي
مديحه أنا هقولك انت عايز ايه انت عايز ترد ليها القلم اللي دتهولك لما فضلت عليك عاجز ياولا
محمود كلام ايه دا اللي بتقولي يا خالتي. أنا بحب. نهال
مديحه بتحبها اها لكن موجوع من اللي عملته وكرامتك نقحه عليك وعايز ترد ليها القلم قلمين
محمود منكرش اني عايز ادوقها من نفس الكاس اللي شربته وها معايا ولا لا ياخالتي
مديحه تحس بقلق من اتجاه تقول لها طبعا يابن اختي معاك امال ايه هو أنا أقدر اسيبك ابد
ولكن في عقلها تقول لزم اهودك بدال ما يضمر كل اللي انا بعمله
نروح عند نهال
كانت نهال. واقفه في وسط مكان جميل كله خضره وزهور مكان جميل جدا وتبحث به عن جاسر
ولكن تجد أمامها حازم
حازم علي فين يا حلوي
نهال ابعد عني ياحازم
حازم هو انتي فكراني بسهوله دي كدا اسيبك
نهال حازم أنا مرات اخوك وبحبه
حازم بضحكه مستفزه بتحبي دا عاجز خليكي معايا أنا ولو علي الفلوس أنا اكتر واقدر اسعدك اكتر
ويقرب منها حتي شوفي تذهب وتجري من أمامه
وهي تجري تقف فجاه عندما تشاهد محمود أمامها
محمود علي فين يانهال
نهال محمود انت عايز ايه انت كمان
محمود أنا عايزك انتي
نهال وانا مش ليك يا محمود
محمود هنشوف أنا مش هسيبك ولا دا ولا دا
نهال محمود افهم أنا مش بحبك وبحب جوزي
محمود جوزك ههههه جوزك دا مينفعش وانتي ليا أنا سمعه ليه انا
وقرب منها نهال ابعد عني ابعد.
ولكن تقع في حفره كبيره وتصرخ صرخه كبيره ويأتي إليها محمود وحازم وبفضله بضحكه عليها ولكن في هذا الوقت تستيقظ من نومها
نهال أبعده عني ابعد ه عني
جاسر نهال نهال حبيبتي أصحي في ايه
نهال أنا فين أنا فين
جاسر انتي معايا في ايه انتي بتحلمي
نهال حلم يعني مش حقيقه الحمد الله انت معايا وتختباء داخل حضنه
جاسر يطبط علي شعرها اهدي اهدي ياحبيبتي اهدي
نهال خليك جنبي ياجاسر
جاسر أنا جنبك اهو ومش ممكن اسيبك ابد
يحاول أن يهديها حتي تخلد اللي النوم مره اخري وتطمان وتنام في حضنه
وفي الصباح تستيقظ نهال ولكن لا تجد بجوارها جاسر ولا الكرسي نهال جاسر جاسر
يدخل جاسر وهو علي الكرسي ويضع علي قدمه طعام وتحرك بي الكرسي إليها نهال ايه دا
جاسر مش انتي لوحدك اللي بتعملي مفاجات
نهال طيب ازاي عملت كدا
جاسر بضحكه خفيفه عايزه تعرفي
نهال اكيد
جاسر قمت من جنبك براحه والحمد الله المره دي عرفت اقعد علي الكرسي لوحدي وانتي مصحتيش وقولت احضر ليكي الفطار تأكيد هتقولي ازاي أنا معرفش اعمل حاجه
نهال بي ابتسامه ايوه صح هقول كدا
جاسر ما أنا عارف عشان كدا خليت دادا سيده تعملها بس انا اللي جيبه اعتبرني أنا
نهال بفرح. ربنا يخليك ليا
جاسر وخليكي ليا
وبفعل يتناوله سوي الفطار في سعاده
وتقوم بعمل علاج طبعي اللي جاسر علي أمل يكون بي فيده
جاسر نهال
نهال ايوه ياجاسر
جاسر أنا عايز اعرف حاجه
نهال حاجة ايه
جاسر كان ايه الحلم
نهال بي ارتباك الحلم حلم ايه
جاسر الحلم اقصد الكابوس اللي ذعجك اوي كدا
نهال عادي يعني
جاسر ممكن تقولي
نهال طيب توعدني انك متتعصبش ومتعملش اي رض فعل تندم عليه بعدين
جاسر ليه كل دا للدرجادي ممكن
نهال توعدني
جاسر ماشي اوعدك
تأخذه نهال ويجلس علي الكرسي
جاسر الكابوس كان في حازم ومحمود صح
نهال بستغراب ايوه عرفت منين
جاسر سمعتك بتقولي اسمهم
نهال تأخذ نفس عميق وتحكي لها ما حدث بينها وبين حازم في يوم الفرح وتحكي له عن الحلم
جاسر بنرفزه حازم عمل كدا هو عايز ايه عايز ياخد مني كل حاجه ليه انا مش فاهم ويكسر الكوب اللي أمامه
نهال جاسر جاسر براحه ماخلنيش اندم اني قولت
جاسر هو انتي كنتي عايزه تخبي
نهال افهم بس ياحبيبي انا مش عايزه يحصل مشاكل بينك وبين اخوك وانا اكون السبب
جاسر نهال الكل لازم يعرف اني مراتي ومش من حق حد حتي يفكر فيكي انا اصلا مش عايز اتخيل. أنا مش عايز حد يفكر . ويكسر كوب اخري
نهال جاسر ممكن تهدي لو فعلا بتحبني اهدي المهم أنا فين أنا معاك انت ومش هسيبك ابد صدقني
وتقوم بحضنه
جاسر أنا بحبك اوي ومش هسمح حتي انك تبعدي
ويمضي اليوم عليهم با سلام
وفي صباح يوم جديد كا العاده نهال. نائمه في حضن جاسر
نهال جاسر حبيبي جسور
جاسر صباح الجمال
نهال يلا بقي فوق
جاسر يفتح نصف عين ايه جسور دي
نهال دي ياحبيبي دلع جاسر
جاسر ياسيدي علي الدلع
نهال يبقي يلا بقي كفايه دلع كدا عايزين ننزل القاهره
جاسر ايه ننزل القاهره ليه
نهال عشان عندنا دكتور ولا انت ناسي
جاسر القعده معاكي ينسي كل حاجه
نهال طيب يلا بقي كفايه دلع
نروح فيلا عند احمد
فريده انت متاكد يابابا هو جي انهارده
احمد ايوه يابنتي يلا قولي اللي ست نعمه تعمل كل الاكل اللي جاسر بيحبه
فريده انت فرحان اوي كدا بأنهم جين
احمد جدا جدا اخوكي وافق أنه يتعالج بجد
فريده بجد يابابا
احمد ايوه والبركه في نهال
فريده نهال بنت مفيش منها ممتازه
وبعد مده
ينزل حازم من فوق
الله هو فين الغداء
فريده لسه شويه يا حازم
حازم ليه بقي في ايه
احمد اخوك ومراته شويه وجين
حازم يفرك في ذقنه نهال جيه
فريده لا قصدك جاسر ومراته
حازم ايوه ايوه مراته
وليد ينزل الدرج وهو يغني
فريده ايه الأنبساط دا كله
وليد ايه يافريده هو حرام اكون مبسوطه
فريده هو أنا قولت حاجه. ولكن فريده تحس بأن وليد يخونها الوضع أكثر من سهر بس
وبعد مدي يأتي جاسر ونهال
فريده جاسر نهال وتذهب إليهم مسرعه
نهال فريده وحشتني
احمد حمدالله علي السلامه يا ولاد
جاسر الله يسلمك يابابا
نهال الله يسلمك ياعمي
احمد عمي ايه بقي مش انا قولت بابا
نهال بخجل بابا اكيد
وليد اهلا اهلا بي ابو نسب العريس
جاسر ينظر اللي حازم ولي نظرت حازم اللي نهال و يتغاظ . ثم يقول ايه ياحازم مش هتجي تسلم علي اخوك ومرات اخوك ولا ايه
حازم اكيد طبعا حمدالله علي السلامه ليكم وحشه
فريده يلا ياجماعه الاكل جاهز
حازم ايوه والله انا جعان من بدري وهما مش راضين
و يجلسه يتناوله الطعام
وبعد مده يذهب جاسر ونهال اللي جناحهم.
جاسر ياه يوم طويل
نهال ارتاح ياحبيبي انت تعبت اوي انهارده
جاسر انتي قولتي ايه
نهال بخجل قولت ارتاح
جاسر لا انا اقصد اللي بعديها
نهال بخجل جاسر
جاسر قلب جاسر
نهال وبعدين بقي
جاسر أنا عايز انام
نهال طيب يلا عشان ترتاح
جاسر ايوه ونبي عايز ارتاح
تضحك نهال ضحكه خفيفه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببته عاجز ولكن)

اترك رد

error: Content is protected !!