روايات

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم نور أيمن

رواية عشق المراد البارت الثاني

رواية عشق المراد الجزء الثاني

رواية عشق المراد الحلقة الثانية

مراد بزعيق وقام وقف:أنتِ تخرصي خالص
نور بهمس :لمني هو دا مالوا دا
مراد: مجنون
نور بخوف: انت سمعت
مني: دكتور احنا بنعتذر
نور: اتكلمي عن نفسك
مراد: اعتذارك مقبول اتفضلي برا
مني: يلا ينور
مراد: أنتِ لواحدك
نور بخوف: ي ع ن ي ا ب
مراد: عاوزك اما نشوف هتعتذري ولا لاء
مني: نور انجزي اعتذري مش وقت كبريائك دا ونبي
نور بتحدي: مش هعتذر
مراد بزعيق وكلاموا موجه لمني: براااا
مني بخوف: ح ا ض ر
خرجت مني وقعد مراد
نور: ها هفضل كدا كتير

 

 

مراد حط رجلوا ع المكتب فوشها عشان يضايقها: ولحد ما تعتذري
نور بغيظ: مش هعتذر أنا مغلطش
مراد : لاء غلطي
نور: مغلطش
قطع كلامهم رن فون مراد
مراد: ايوا ياحبيبتي
كاميليا: اي يا حبيبي هاتيجي امتا
مراد: ساعه وهكون عندك اجبلك حاجه وانا جاي
كاميليا: لاء يا حبيبي خلي بالك من نفسك
مراد قصد يضايق نور: عيوني
نور بتفكير هو متجوز دا مش باين عليه خالص
مراد : أنا عارف ان انا مُز اصلا
نور : افندم
مراد: بقولك عارف ان انا مُز
نور: وانا مالي

 

 

مراد: اعتذري عشان مش فاضي
نور: وانا كمان والله ما فاضيه
مراد :طيب مستنيه اي
نور بتريقه: الاذن عشان أخرج حضرتك
مراد: اعتذري
نور: لاء
مراد: الظاهر انك حابه القاعده معايا وانا مش فاضيلك خالص
نور بزعيق: الزم حدودك معايا
مراد: صوتك ميعلاش بدل ما اقطعلك لسانك
قطع رد نور الفون بتاعها بيرن برقم غريب
نور: ممكن ارد
مراد: افتحي الاسبيكر
نور: وانتَ مال
مراد قطع كلامها: انجزي
نور : ردت وفتحت الاسبيكر زي ما قالها
ومتكلمتش لحد ما لقيتها بنت الِ بتتكلم

 

 

نور: السلام عليكم
البنت: وعليكم السلام حضرتك دا ميعاد شغلك والنهارده اول يوم مش مسموح بتأخير
نور: حاضر وقفلت
نور: ممكن اروح الشغل عشان حضرتك سمعت اهو
مراد بجديه: المرا دي أنا عديتها عادي بس صدقيني لو اتكررت تاني مش هتفضلي ف الكليه اصلا فبلاش تتحديني أنا يلا برا
خرجت نور وفضلت أنها متردش عليه عشان مش حابه تتأخر علي الشغل خرجت برا الكليه ووقفت تاكس ونزلت عند الشركه ودخلت
نور: السلام عليكم
هنا: وعليكم السلام حضرتك الانسه نور
نور: اه أنا
هنا: طيب المدير لسه موصلش بس اكيد علي وصول اتفضلي انتظريه هنا
نور: تمام شكرا
وقعدت تتفرج علي الشركه وعلي حجمها
بعد ساعه من الانتظار
نور: هو مش حضرتك كلمتيني وقولتيلي انو مش مسموح التأخير اومال هو فين
هنا: حضرتك أنتِ جايه تشتغلي مش تتأمري اتفضلي ادخلي وشاورت ع المكتب هو دا مكتبوا
نور بقرف: تمام

 

 

نور خبطت
مراد: ادخل
نور: السلام عليكم
مراد: وعليكم السلام
نور: انتَ
مراد: هاتي الملف بتاعك
نور بصدمه: اتفضل
مراد: تمام استني من السكرتيره تليفون بالقبول أو بالرفض
نور: تمام شكرا بس انا كنت فاكره أن هيبق في شغل النهارده
مراد : لاء مفيش
نور: تمام شكرا وخرجت
علي بتصفيره: اوعا اي القمر دا
نور: افندم
علي : بقولك قمر
نور: الظاهر انك مجنون
علي : أنا مجنون

 

 

نور: اه انتَ ولسه هتمشي مسك أيدها
علي: علي فين يا بطه
نور: ب أيدها التانيه وقلم يستاهل وشو
علي بزعيق: انت اتجننتي
خرج مراد من المكتب ولقي علي ماسك ايد نور
مراد: اي المهزله دي
نور بزعيق : سيب ايدي يحيوان
علي: مش هسيبها
مراد بعصبيه : ضرب علي بكس نيمو في الأرض
نور بعيط : شكرا
مراد وعيونو حمرا :أمشي من وشييي
نور مشيت تعيط وتلعن اليوم الِ شافته فيه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد

error: Content is protected !!