روايات

رواية حب لا يبالي الفصل الثاني 2 بقلم مريم البري

رواية حب لا يبالي الفصل الثاني 2 بقلم مريم البري

رواية حب لا يبالي البارت الثاني

رواية حب لا يبالي الجزء الثاني

حب لا يبالي
حب لا يبالي

رواية حب لا يبالي الحلقة الثانية

مازن:بصي بقا انتي هنا خدا*مه لي واياكي تداخالي في حياتي مفهوم
دنا:ح.حاضر طيب انا هنام فين
مازن:هيكوم فين في الجناح بتاعي طبعا امال كل الفلوس ألي تفع*تها دي 500الف ليه
دنا:طب ممكن اتكلم معاك شوفيه
مازن:لا وياريت تبطلي كلام عشان مبحبش الر*غي الكتير اه ويلاا اطلعي مش عوز تأخ*ير 10دقايق مش بحبه فاهمه دنة طالعت تجري من ادامه ودخالت الجناح
دنا:يارب ليه حياتي كده يارب الهم لا اتعراض علي حكمك بس انا تعبت {الهم ما اني اسألك رد القضاء ولاكني اسالك الطف بي}
دما قامت مسحت دموعها ودخالت الحمام وغيرت وطبعا عشان مكانش معها هدوم لبست من بتوع مازن كان عيبراه عن بجامه وكانت كبيره عليها لفرق طول والجسم تشريت كان واصل لركبتها وكانت وبنطلون طويل جدا دنا تنيتو وكان شكلها بيضحك اوي بصراحه
دنا خالصت لبس وطالعت
مازن بعصبيه: انا مش قولت 10دقايق
دنا بخوف: ا.ا.انا اس.سفه كونت بشوف هدوم لياا
مازن بسخريه: ايوه صح ما انا نسيت ان اهلك رموكي من غير هدوم ولا حاجه
الجملعه تخلت غي قلبها وكان حد غرز سكينه فيها (الصراحه هو عندو حق برضو يعني بس حرا*م)
دنا سكتت مارديتش
مازن:هتفضلي سكته كده كتير غور*ي اتخمدي عندك شغل لفوق راس*ك بكره
دنا:حاضر هنام فين

 

 

مازن:هتكون هتنامي فين يعني لاصم*ح الله علي سرير طبعا
دنا:ط طب وحضرتك هتنام فين
مازن:انت شايفه ايه دي اوضتي وده سريري يبقا هنام فين وجناب*ك مراتي يبقا هنام فين
دنا مشيت نايحه السرير وجسمه كان واجعه من كتر الض*رب حرفياا مدامره نامت بعدها مازن تخال الحمام غير وخرج كانت دنا علي سرير مازن خدها في حضنو ونام(هو الواد ده عندو انفص*ام صح)
دنا بخوف:في ا.ايه
مازن:خير في ايه تاني
دنا بخو*ف:ممكن متقر*بش
مازن:وحيا*امك انال اتا متج*وزك عليه عشان سو*اد عيو*نك مثلاا
دنا بعدم فهم:قصدك ايه
مازن:لا انتي شكل لا*دب مش نافع معاكي
مازن بحاول يق*رب عليها لسه هيقرب اغم عليها مازن اتخ*ض عليه وجري شالها
مازن:ياربي مال*ها دي ده انا لسا كنت هلمس*ها
مازن حاول يفوف*قها بس مش عارف كان مرعوب بس كان بيك*دب نفسو راح جاب البرفيوم بتاعه من جنبه رش علي وشها بس دنا مصحيتش برضو مازن بيحط ايده علي وشها لقه حرار*اتها عاليه جدا قام وجاب لها كمدات وفضل يعملها وكان مرع*وب عليها حر*فيا بس بيك*دب نفسو دنا كانت بتهلوس بسبب حراراتها العاليه وبتقول حجات مش مفهو*مه
دنا:بابا متسبنيش يابابا ابوس ايدك تعاببت بابا
وهوب نطت في حضن مازن وكانت بتتن*فض وتتر*عش ومازن ثبتها في حضنه وكان بهديها
مازن:بس اهدي انا اهو معاكي
فضل يهدي فيها لحد مارا*حت في النوم تاني
مازن في نفسه:يا تري حصلك ايه في حياتك وخاله اهلك يبعو*كي كده
مازن راح في نوم وهي لسه ف حضنه

 

 

صباح اليوم تاني
دنا صحيت لقيت نفسها في حضن مازن كان شكلوه كيوت وقمر وهي فضالت تتأمله شويه
دنا:شكلك هادي حلو وانت نايم كده واحد يفتكرك ملاك
مازن كان صاحي وسامعها وفجأه فتح عينه
مازن:ايه معجبه
دنا بحرج:اسفه لسه صاحيه معلش انا مش فكره حصل ايه امبارح ممكن تقولي
مازن:قلتلك كذه مره متسأليش كتير ويلاا انت جايه تنامي ولا ايه قومي اعمليلي الفطار
دنا:حاضر
قامت جري علي تحت
دنا: يارب اعمل ايه انا معرفش اي حاجه هنا
فجأه جه مازن من وراها
مازن:انت لسه واقفه عندك
دنا:و..الله و..الله مش عرفه اي حاجه هنا
مازن:كلو في التلاجه يلاا
بعد ما مازن مشي دنا راحت تحضر اكل بس
دنا بصراخ:اااه
مازن بخوف:مالك……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لا يبالي)

اترك رد

error: Content is protected !!