Uncategorized

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ملك أسامة

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ملك أسامة 

الشخص: أنتى اللى غبية و كمان عامية ماشية و ماسكة الموبايل كمان و بتشتمى فى خلق الله

حور: والله ثانية ثانية أنت مين علشان تحاسبنى أمسك الموبايل ولا ممسكهوش أنت مالك 

الشخص: تلاقى مامى و بابى مدلعينك يا آنسه و موعدينك تعملى كده حور الكلمة وجعتها و افتكرت باباها و مامتها و عينها اتملت دموع 

حور:شكرا بعد إذنك 

حور جريت على الحمام عيطت و غسلت وشها و طلعت حور كانت داخلة اوضة الجد فتحت الباب و دخلت 

حور:عم الناااس القمر اللى بيخضنا عليه 

الجد ضحك على خفة دمها و أتكلم:تعالى يا حورية يا بنتى شوفى حفيدى 

حور:من عينى يا حج بس أنا حور مش حورية والله 

الجد:شايفك حورية يا بتى حورية والله سبحان الخالق♥

حور:خلاااص اموز أنت برااحتك المهم هتجوزنى حفيدك صح أنت قولت 

الجد:هههههه آه هجوزهولك تعالى يا محمود يابنى 

محمود واقف كل ده وشه للشباك و بيكلم حد فى الشغل 

محمود:أنتى

حور:هو أنت يا بوز الاخس 

محمود:هو أنتى يا عقربة 

الجد:بسسسسس فى إيه إنتوا تعرفوا بعض!؟

حور:هو اللى بدأ    

             و محمود فى نفس الوقت:هى اللى بدأت 

الجد:اتفضلوا احكولى 

محمود:خلاص يا جدى المسامح كريم 

حور:مسامح مين ده أنا اللى المفروض أقول كده مش أنت أصلا 

محمود:ليه انشاءالله 

حور لفت للجد:يرضيك يا جدو كده

 و قامت موشوشاه فى ودانه الجد ضحك و بص لمحمود 

الجد:لا ميرضنيش يا حورية يا بتى اتأسف يا محمود يلاا 

محمود:بس يا جدى

الجد:من غير بس يلا اتأسف 

محمود:آسف 

الجد:اتأسفى 

حور:آسفه 

الجد:أيوة كده يلا اطلعوا برا بجى كده علشان أنام و اتعرفواا على بعض براا يلاا 

محمود و حور بخوف:حااضر

????(جدو ده عسل يا شوبااب آه وربناا اناا مش عارفة كنت هطلعه شرير إزاى يلا أفكار غبية بعيد عنكم????????)محمود و حور طلعوا و وقفوا جمب بعض 

محمود:احممم أسف 

حور:متتأسفش عادى

محمود:طيب عيطى ليه!؟

حور:عادى 

محمود:ممكن أعرف مادام عادي!؟

حور:بابا و ماما مايتين و أنت كلمتك فكرتنى بيهم 

محمود:اناا آسف والله مكنتش أقصد 

حور:خلاص والله عادى 

محمود:أسمك حورية صح!؟

حور:لا أسمى حور بس جدو بيقولى حورية علشان شيفنى حورية 

محمود:جدو!؟

حور:هههه لا مش جدو جدو أنا ابقى أخت قاسم جوز عشق بنت عمك و بحب جدو كأنه جدى بالضبط فبقوله جدو 

محمود:آه اتشرفت وأنا محمود حفيد جدو أبن عم عشق أبويا أسمه أسامه علشان متتلغبطيش بس 

حور:على فكرة عارفة 

محمود غمز لحور:أنتى متابعة بقى 

حور:نينينينينينيني يا سخافة يلا سلام 

محمود:اصبرى رايحة فين!؟

حور:عندي كلية يابنى فى إيه 

محمود:اوصلك طيب!؟

حور:آه علشان قاسم يعمل مننا هريسة بالملح مش بالشربات لا بالملح 

محمود:هههه لا مش هيعمل هريسة هيعمل بسبوسة بس بالشربات يلا اركبى 

حور ركبت و محمود ساق و وصلها الكلية 

_______

عند عشق و قاسم…قاسم صحى باس عشق من خدها و قام أخد شور و نزل عشق صحيت بعديه بشوية و أخدت شور و اتوضت و صلت عشق نزلت تحت لقت قاسم قاعد 

عشق:صباح الخير 

قاسم:صباح النور تعالى

عشق راحت و قعدت جمبه 

عشق:قاسم صليت!؟

قاسم:لا 

عشق:ليه

قاسم:مش عارف مصلتش ليه 

عشق حط ايدها على إيده:طيب ياسيدى نبدأ من النهاردة نصلى مع بعض و يكون لينا ورد يومي تمام

قاسم:تمام

قاسم و عشق صلوا و جهزوا و نزلوا علشان يروحوا للجد راحوا و اطمنوا عليه و خالد كان داخل يطمن عليه لمح سيلين واقفة لوحدها 

خالد:احمم آنسه سيلين

سيلين:أنت تعرفنى!؟

خالد:آه أنا الدكتور اللى كشفت عليكى و أبقى صاحب سليم اخوكى 

سيلين:اهااا طيب عايز إيه يعنى 

خالد:لا كنت جاي أسلم مش أكتر 

سيلين:و سلمت اطمنت بعد إذنك بقى 

سيلين مشيت و خالد وقف 

خالد:دبش دبش مفيش كلاام

 دخل أطمن على الجد و طمنهم إنه ممكن يطلع بعد يومين اليوم عدي الكل روح بيته عشق كانت فى اوضتها و قاسم تحت فجأة جه لقاسم اتصال ونزل جري عشق نزلت تشوفه فين ملاقتهوش سألت المساعدين قالولها انه خرج عشق طلعت اوضتها و بتتصل عليه بس قاسم مش بيرد فجأة اتبعت رسالة على الواتس ليها من رقم غريب فتحت الرسالة……

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حبي للأبد للكاتبة سحر ربيع.

اترك رد

error: Content is protected !!