روايات

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا محمد

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا محمد

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي البارت السادس عشر

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الجزء السادس عشر

تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي
تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي

رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي الحلقة السادسة عشر

نورا كانت شايلة روفينا ودموعها كانت نازله زي الشلالات مش عارفه تعمل ايه هى مش عايزه كدا وكيف هو يوافق على كدا
نورا اكلت روفينا وغيرتلها وادتها علاجها ونامت
نورا داخلت الأوضه عند أسر بخوف وتوتر وحزن
لكن الغريب أن أسر مش موجود
نورا : اااااعا
أسر :اتخضيت يا بطل
نورا وهي بتاخد نفسها : مش تخبط قبل ما تدخل الاوضه
أسر هو لافف فوطه حول وسطه وفوطه اخري يجفف شعره: جاهزه
نورا بخجل : ممكن تلبس حاجه

 

أسر بابتسامه خبيثه: كدا احسن علشان تطلقي بسرعه
نورا بتمثيل القوه قربت من أسر ووضعت أيدها على صدره وبتمشيها على صدره برقه ودلع : عضلاتك حلوه اوي بس الاحل عيونك الرماديه ولا شعرك اقولك سر انا بحب شعرك اوي
أسر كان فى عالم تاني من لمساتها وكلامها فهي الوحيده التي تؤثر فيه شالها وحطها على سرير برفق واعتلاها
كاد أن يقترب نورا زقته وبعدت
أسر بأنفاس عاليه: فى اي
نورا بدلع: اصل بصراحه غيرت راي
أسر وهو بيحاول يتحكم في نفسه ومشاعره: مش فاهم
نورا برقه : اصل يا اسور يا حبيبي حرام تقرب مني واحنا كدا كدا هنطلق وانت هتتجوز ست دينا فى ممكن تزعل
أسر هو خلاص : ما تزعل ولا تتفلق قربي
نورا بدلع : لاء وبعدين انا مش مستعجله على الطلاق لما الفترة تعدي هطلقني
أسر بحده: وانا مش هطلق
نورا : لاء هطلقني اااااعا جرت على أوضة روفينا وقفلة الباب بسرعه

 

أسر بجنون : نورا افتحي ولا هكسر الباب
نورا من ورا الباب : لاء ولاحظ أن روفينا نايمه وخلي فى علمك انا ابعد من النجوم عن عنيك
أسر كانت هيتجنن كيف تثيره كدا وفي الاخر تهرب كيف انخدع بالسهوله دي كيف قلبه وعقله يتأثروا بيها كدا ودخل الحمام ياخد دش لعله يهدأ ولكن عقله لن يهدأ لايصدق ماذا حدث تلك الرقيقه تفعل به هكذا خرجت وحاول ان ينام ولكن بلا جدوى
________________________________
حازم : ازي دا
والله يا بيه زي ما بقولك كدا مفيش حاجه
حازم : يعني مفيش خناق ولا حاجه ولا نزلت من البيت
لاء نزلت وطلبت لبن لست روفينا يا بيه
حازم: خد ياعم عبده الفلوس دي واي جديد بلغني ولو نزلت من العماره تبلغني
عم عبده : خيرك سابق يا يبه من عنيا حاضر
________________________________

 

أسر كان مش على بعضه قام خد دش حتي يهدأ ولبس وخرج وقفل الباب بغضب
عند نورا كانت خايفه و فرحانه فى نفس الوقت خايفه من أسر وجنونه وفرحانه أنها بتأثر فيه وكانت تتأمل نفسها قدام المرايا
نورا بسعاده لنفسها: اي جمال دا كملت بحزن
واي يفيد الجمال وجوزي مش شايفني ياريت متجوزتك يا أسر ياريت ياريت وفضلت تبكي حتي غلبها النوم
‏فى الصباح
‏نورا استيقظ على رنت الموبيل
‏نورا بنوم : الو
‏…..………..
‏نورا بفزع : العنوان فين
‏…………….

نورا نزلت جري وراحت على العنوان وهي خايفه وبتدعي أنه يكون كدب دخلت عمارة فخمه وطلعت الدور التاني وقفت قدام باب الشقه رنت الجرس وهي حاسه ان روحها بتسحب منها
مين حضرتك
نورا بتوتر: انا انا انا
أسر : مين يا دينا
نورا لما سمعت صوته اتجننت وزقتها ودخلت واتصدمت لما شافت أسر وهو عاري الصدر وهو كمان اتصدم
دينا: انتي متخلفه ازي تدخلى كدا
أسر ببرود : انتي ايه الى جابك هنا
نورا بعصبية: جايه اشوف وسختك يا استاذ انت ايه يا اخي حيوان بقولك ايه طلقني
أسر ببرود : ماشي
نورا بانهيار : م ماشي يعني ايه
أسر : يعني هطلقك المأذون إلى هيكتب كتابي على حب حياتي هيطلقنا
دينا بشماته: هي دي بقي مراتك تؤ تؤ دي عيله خالص
أسر حاوط دينا من وسطه : شوفتي بقي عايز ادلع
نورا كانت مش مصدقه وكانت بتعيط بحرق فأفعال أسر عدت الحدود وجرت بسرعه للخارج
دينا بابتسامه : هدلعك اخر دلع
أسر شال أيده من وسطه ومسك أيدها بقوة: اخر واول مرة تكلمي نورا كدا انتي فاهمه قال اخر كلمه بصوت عالى
دينا بوجع : اه يااسر ايدي انت بتحبها ولا ايه
أسر بتوتر : ايه الكلام العبيط دا
دينا : اومال زعلان عليه ليه
أسر : لأنها امانه وكمان مراتي اهانتها من اهانتي
دينا :مراتك ايه انت خلاص هتطلقها وهتتجوزيني
أسر : ولحد مطلقها مراتي ومش وحده زيك إلى هتعرفني اعمل ايه وزقها وخرج وركب عربيته
___________________________________
عند مراد فى تليفون
مراد :ايه انت متاكد
………….
مراد :اخوها يعني
………..
مراد بغضب: ابعتلي العنوان بسرعه
مراد بحده : عملالي فيها محترمه
وركب عربيته وراح على العنوان ونزل بغضب وانفاس عاليه
وفجأه اتحول بقي وعيونه حمره وضغط على أيده بقوه:واي تاني يا روح امك
_________________________
عند ياسمين
مصطفى: ياسمين يا ياسمين
يا سمين بسعاده: ازيك يا مصطفى
مصطفى: الحمدلله اخبارك
ياسمين : كويسه
مصطفى:تعالى نروح كافيه
فى الكافيه
ياسمين : فرحت خالص أن شوفتك
مصطفى:وانا كمان انتي عارفه شغلي والمهم عمي ومرات عمي ونورا اخباركم ايه
ياسمين بابتسامه باهته: الحمد لله
مصطفى:نورا بتجي عندكم
ياسمين بحزن: لاء ولا بتكلم بابا ولا ماما
مصطفى: خير ان شاء الله نورا هتاخد وقت عقبال ما تتكيف فى الوضع الجديد وان شاء الله يصلح حالها
ياسمين: يارب
مصطفى بتصفير
ياسمين بصت حوليها : فى اي
مصطفى بمغزله: اصل اكتشفت اني قاعده معايا احلى وحده فى الكافيه
ياسمين بفرحه وخجل: شكرا
مصطفى: لاء بجد والله كبرتي بسرعه وبقيتي قمر اوي
واي تاني ياروح امك
ياسمين يخضه: مراد

مصطفى: لاء بجد والله كبرتي بسرعه وبقيتي قمر اوي
واي تاني ياروح امك
ياسمين يخضه: مراد
مراد وعينه بتطق شرار: كنت فاكرك محترمه اتاريكي
مصطفى بعصبية: اخرس يا حيوان وهجم على مراد
وكل من الطرفين يلكم الاخر بالضربات
ياسمين بعياط :كفااايه كفاااايه
مصطفى لكم مراد بقوه حتي سقط
مصطفى مسك ايد ياسمين :يلا
مراد قام بغضب وشد ياسمين ورا ضهروا ونزل فيه ضرب حتي أغمي عليه
ياسمين بعياط وشهقات عليا :حرام عليك مصطفى مصطفاااااي
مراد زقها بغضب فى العربيه وركب ومشي
مراد بجنون:مين دا يا محترمه ها
ياسمين بعياط ومنكمشه وبتترعش:……
مراد بغضب : قاعده معاه فى كافيه وسايبه قاعد يعاكس فيكي
ياسمين بتعيط بس
مراد بتكمله:ومبسوطه اوي بكلامه ردي
ياسمين بعيط وتوتر :م مصطفي م مصطفي
مراد بعيون حمره وحده:متنطقيش اسمه على لسانك وساق بسرعه جنونيه
________________________
عند نورا راحت البيت وهي منهاره وبتعيط بحرقه وعزمت على أن تترك البيت
نورا وهي بتاخد ملابسها وتضعهم فى حقيبه
Flash back
نورا لنفسها:هفضل كدا بالفستان مش كنت جبت لبس معايا اوف هعمل ايه دلوقتي انا بقالى يومين لبساه
فجأه أسر دخل البيت ومعاه شنط كتير
نورا بتوتر:احطلك العشا
أسر وهو يضع الشنط على الأرض :لاء انا جيبلك هدوم علشان عارف موضوع الجواز جايه بسرعه
نورا بتوتر:مكنش لازم
أسر رفع عينه:ازي بقي انتي مراتي
نورا :مراتك
أسر بتوضيح :قدام الناس ولحد ما الفتره تعدي واطلقك انتي مراتي
نورا بحزن تداريه : ش شكرا
أسر :شكر مش كدا
نورا ببرائه: اومال ازي
أسر :كدا وخد شفايفها فى قبله رقيقه استمرت لبضع ثواني ابتعد عنها لاحتيجها للهواء
أسر بأنفاس عاليه: كدا الشكر
نورا زقته وخد الشنط بفرح
Came back
نورا لنفسها:انا لازم ابعد مينفعش اقعد اكتر من كدا
أسر وهو يضع أيده فى جيوبه:هتروحي فين بقي
نورا بتعيط وبس…….
أسر :وهدومك حاطه فى الشنط ليه
نورا………….
أسر فقد أعصابه مسكها من شعرها براحه:مش بكلمك انا
نورا بعياط :وانا مش بكلمك
أسر مسح على وشه سحبها وقعد على سرير وقعدها على رجله
أسر وهو مقيدها:اثبتي بقي وبطلي فرك
نورا وهي تحاول الفرار منه: بقولك ابعد مش بكلمك يا بارد
أسر مسك ايديها بيد وحدها وتانيه بيهوش بيها : انا بارد
شكلك عايزه تتربي من اول وجديد
نورا بخوف: لاء يا أسر بلاش ضرب ونبي
أسر هو بيقرص خده: لاء هضربك علشان غلطاتك كترت
نورا وهي بتحرك رأسه يمين وشمال :متقرصنيش اه
أسر وهو بيهوش بايده:خلاص هضربك ولسه هيضربه
نورا دفنت نفسها فى حضنه وبقت تدب الأرض برجلها :لاء يا أسر متضربنيش متضربنيش
أسر قلبه كان بيدق بسرعه وهي فى حضنه بتتحمي فيه من نفسه مش فاهم زي كل مره تطلب منه الحمايه وهو هو نفسه إلى بيذائها فاق من شروده على صوت شهقاتها العاليه
أسر بخضه: متخافيش انا كنت بهزر والله
نورا:………….
أسر رفع رأسه وشاف عيونها وهي ممتلئه بالدموع ولونهم الاخضر الساحر حقا من رأي أعينها وقع اسيرا لهم
أسر وهو بيمسح دموعها: العيون دي متعيطش محدش يستاهل دمعه منك
نورا وهي تنظر لهو بعتاب : وانت
أسر بحب: ولا انا مفيش حاجه تستاهل
نورا بعتاب: والى انت بتعمله
أسر بندم: حقك عليا انا اسف
نورا : اعتذارك مش مقبول
أسر بتبرير: نورا انا شاب وانتي مراتي وكل مقرب بتبعدي اعمل ايه يعني
نورا بتصحيح: مراتك لفتره مؤقته وجواز باطل لاني اتجبرت بسبب تهديدك
أسر بعصبيه يحاول إخفائه: بصي كلام يعصب ازي
نورا : مش دي الحقيقه وبعدين دا مش مبرر انك تروح لست دينا
أسر بسخريه:لاء مبرر لما تقربي مني وتحركيني وتهربي كان لازم دا يحصل
نورا بخصه: ي يعني اي كان لازم دا يحصل انت قربتلها
أسر………….
نورا قامت من على رجله : لاء انت بقي مش انسان ولا حيوان وانا تعبت ولازم نبعد علشان كدا
نورا جرت على المطبخ ومسك سك**ينها وحطتها على شرا*يين أيدها
أسر وهو بيحاول يهديها ولأول مرة يحس بالخوف أو الخوف عليها مش عايز بخسرها وهو عايز بس شويه وقت يتأكد من مشاعره يجرب معاه حياة زوجيه مش كل شويه تقوله هنطلق هنطلق : حرام عليكي
نورا بصراخ :حرام عليك انت ياريتني ما قبلتك ولا شوفتك كرهتني فى حياتي وكل مره أتنازل لحد ما كرامتي بقت فى الارض
أسر بخوف وحزن : هتموتي كافره حرام
نورا بقهر: لاء ربنا عالم اني استحملت قد ايه وبحاول اتكيف لكن مفيش فايده وبحاول ابعد عن المشاكل لكن مفيش غير أن أموت وارتح
وفجأة

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي)

اترك رد

error: Content is protected !!