روايات

رواية الطفلة وزعيم المافيا الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية الطفلة وزعيم المافيا الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية الطفلة وزعيم المافيا البارت الأول

رواية الطفلة وزعيم المافيا الجزء الأول

الطفلة وزعيم المافيا

رواية الطفلة وزعيم المافيا الحلقة الأولى

حور بتحدي : انا بحبك يا ياسر…وعارفة انك ممكن تكون مش طايقتي بس انا هخليك تحبني
ياسر ببردو : انا مش مهتم بالأطفال.. ويلا يا شاطرة روحي العبي مع اللي من سنك
يلا يا ماما انا مش فاضي لشغل العيال ده
قال هذا بسخرية وهو يشير لها بال خروج
حور : صدقني هندمك علي استهانتك بمشاعري
قالت هذا وهي تنظر له بغضب والدموع تتجمع في عينها من كلامه
ثم ذهبت وكان ياسر يراقبها وهو يبتسم
ياسر في نفسه : ويا ترى بقي هتندميني ازاي
جولي : مكنتش اعرف انك بتنجذب للاطفال
قالت هذا لانها لاحظت الابتسامة التي علي وجهه وبالنسبة لي رجل مثل ياسر لا يبدي اي تعبير ابدا ودائما غير مبالي ولا يهتم بشئ
كانت هذه الابتسامة شئ غريب بالنسبة لي جولي
ياسر : بطلي هترغي كتير.. يلا علشان ورانا شغل
___________________..
دخلت حور غرفتها وهي تبكي وبعد فترة من الوقت خرجت
حور : انا مواقف يا بابا اني اكمل تعليمي برا زي ما انت عايز
وهبداء احضر الشنط للسفر
سالم بفرحة : بجد يا حور.. بس هو ايه اللي غير رائيك
حور : لاقيت انه هيكون احسن زي ما قولتلي يا بابا بعد اذنك يا بابا لاني عايزة ارتاح شوية قبل السفر
تذكرت حور ما حدث بينها وبين ياسر وكانت ستبكي فدخلت الي غرفتها بسرعة
_________________..
بعد مرور خمس سنين في المطار
جاك : انت ايه بس اللي خالكي ترجعي تاني
حور : بابا قال انه عايزني في حاجة مهمة وبعد كده هرجع تاني
جاك : طب وعلي كده في حد هيوصلك ولا اوصلك انا
حور : بابا قال انه بعت حد بس انا مش عارفة مين
استني كده ارن عليه
رفعت الهاتف علي اذنها ليسحبه شخص
الشخص : ملوش لزم انك ترني
حور : هو انت
ياسر ببسمة متكلفة : هو انا موحشتكيش ولا ايه
حور : لا
ياسر : كده تجرحني يا حور
قلها بسخرية وهو يدعي الحزن.. سحبت حور الهاتف منه
حور : يلا يا جاك علشان توصلي
ياسر : جاك مين ده اللي يوصلك
قالها وهو ينظر لها بعيون نارية
ابتسمت حور وامسكت زراع جاك وقالت ببسمة عريضة : نسيت اعرفك
جاك جي معيا علشان يخطيبي
جاك ببلاهة : مين هيخطيب مين
قالها بهمس لحور
حور بهمس : انت تخرس
علشان اليوم ده يعدي علي خير
ياسر بسخرية : جي علشان يخطبك
ده انت علي كده بقي كنت رايح تشقطي العريس مش تكملي تعليمك
قال ياسر هذا وهو هو ينظر لجاك بغضب وكانه علي وشك افتراسه
جاك : هو ده قريبك يا قلبي
قالها وهو يضع يده علي كتف حور ويقربها منه بينما ينظر لي ياسر وعلي وجهه بسمة عريضه
ياسر : يلا يا حور علشان اوصلك
قال هذا وهو ينظر الي يد جاك التي كانت علي حور وكان يريد ان يقط..عها
حور بحدة : لا
ياسر : بتقولي ايه
نظر لها ياسر نظرة جعلتها ترتجف من الخوف
حور بخوف : بقول اتفضل قدامي علي العربية
سحبها ياسر الي السيارة
حور بغضب : انت بتعمل كده ليه
خليك في حالك يا ياسر وملكش دعوة بيا
ياسر بغضب : اركبي يا حور وعدي يومك علي خير
ركبت حور السيارة وهي تتنهد بضيق.. ثم اوصلها ياسر الي منزلها
ياسر ببسمة : مفيش كلمة شكر
حور بحدة : انا كده كده مكنتش عيزاك توصلني
قالت هذا ثم ذهبت وكان ياسر يراقبها
ياسر في نفسه : حلو التغير ده
وانا بقي عارف هتصرف معاكي ازاي يا حور
________________..
حور وهي تعانق سالم : وحشتني اوي يا بابا
سالم : انت اكتر يا بنتي.. انت عملة ايه
حور : الحمد لله بس انا هموت من التعب
اه صح هي ماما فين مش شيفاها يعني
سالم : امك في المطبخ ادخلي ارتاحي انت لحد ماتخلص الاكل
قال هذا ف تدخل حور الي المطبخ بسرعة
حور : وحشتني اوي يا نونو
ثم عانقت نورا
نور بغضب : ايه نونو دي يالي تتشكي
قلتها وهي ترضرب حور بخفة علي راسها
حور :في ايه يا ماما ده انا بدلعك
شايف مراتك بتعملي ازاي ياحج سالم
قلتها وهي تدعي الحزن
نورا : وحشتني اوي يا حور
حور : وانتم كلكم وحشتوني اوي انا فرحانة اني رجعت
نورا : طب يلا ادخلي ارتاحي شوية وانا ثوني واكون خلصت الاكل
ذهبت حور الي غرفتها ثم استلقت علي السرير بتعب
________________..
جاك : انتم مين وعايزين مني ايه
ياسر : جاك روسو
واحد من المافيا الأمريكية
قالها ياسر ببردو وهو يدخل الي الغرفة التي بها جاك
جاك ببسمة : توقع انك هتكشفني بس بصراحة مكنتش متوقع انك هتكشفني دلوقتي
انت طلعت سريع اوي.. انت عجبتني
ياسر : انت بقي مش عجبني
ايه هي علاقتك بي حور وتعرفها من اين
اخرج ياسر مسدس وصوبه نحوه
جاك وهو يبتسم بخبث : ده علي كده كلامه كان صح و انت بتحب حور
ما ان انهي كلامه حتي ضر..به ياسر بقدمه بقوة جعلته يسقط بالكرسي علي الأرض
اقرب ياسر منه و د..هس علي راس جاك بقوة وهو يوجه المسدس نحوه راسه
ياسر : انتم عايزين ايه
جاك : احنا عايزين فرانك اللي عارفين ان انت حبسه وكنا هاخد حور علشان نقيضك بيها
نظر له ياسر بوحشية وابتسم بطريقة شيطانية ثم ضغط علي زناد المسدس
________________..
ياسر صالح المحمدي :30 سنة
عنده عضلات وشعره اسود لامع ولون عينه عسلي فاتح مع بشرة قمحية
زعيم مافيا
حور سالم المحمدي : 20 سنة
شعرها بني محمر وعينها بني غامق وبشرتها بيضاء
جاك : 27 سنة. امريكي الجنسية
يمتلك جسم رياضي وبشرة بيضاء ولون عينه ازرق فاتح وشعره لونه اصفر مثل الذهب

 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الطفلة وزعيم المافيا)

اترك رد

error: Content is protected !!