روايات

رواية حكاية ملك الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت الحادي عشر

رواية حكاية ملك الجزء الحادي عشر

رواية حكاية ملك الحلقة الحادية عشر

ادم. صباح الخير
قاسم و ملك. صباح النور
ادم. ازيك ي انسه ملك
ملك. الحمدلله ي آدم بيه
قاسم. اتفضل ي آدم اقعد
قعد قاسم و ادم
قاسم. نكمل كلامنا بعدين ي ملك روحي انتي عل مكتبك دلوقتي مشيت ملك بدون كلام
ادم. في اي ي قاسم شكلكم مش عاجبني
قاسم. عادي مفيش حاجه انت كنت جاي ليه
ادم. جاي اقولك أن مايا نزلت
قاسم. م انا عرفت وجت ليا البيت وحكه قاسم ل ادم عل قصه كله. هو ده الي حصل
ادم بخبثه. طب وانت هتعمل اي
قاسم. مش عارف ي آدم بس مستحيل اسبها تمشي
ادم. تمام ي قاسم انا جيت عشان اقولك خلي بالك بس جيت بعد فوات الاوان امشي انا بقي يلا سلام
قاسم. سلام ي آدم
خرج ادم وشاف ملك قاعده عل مكتب

 

 

ادم. انتي صعبانه عليا اوي انا مش عارف قاسم عمل فيكي كده ليا
ملك بدموع. الي حصل حصل ي آدم بيه وكل شي قسمه ونصيب
ادم اقترب منها ومسح دموعها. عشان خاطر بلاش الدموع دي كل حاجه هتبقي تمام أن شاء الله انا عايزك تعتبريني زي اخوكي واي حاجه تعوزيها تكلميني عل طول وهنا خرج قاسم وعيونه بطلع شرار وقال
قاسم. ادم خليك في حالك انت وملك عندها اخ لما تعوز حاجه تكلمه واقترب منه وسمك وشه وايدك لو لمست حاجه تخص قاسم الهواري تاني هقطعهالك انت فااااهم
ادم بغضب. انا مش قصدي حاجه ي قاسم
قاسم.اتفضل ي آدم شوف كنت رايح فين
ادم اخد بعضه و مشي
قاسم. وانتي ازاي تخلي يقرب منك كده ويحط أيده عل وشككككك
ملك بغيظ وعند. طب وانت مالك انا حره في تصرفاتي
قاسم. نعععم بقولك اييييي انتي كلك عل بعضك كده ملكي انتي فاهمه فكري بس لو تفكير واحد انك لحد تاني والله لكون مخلي امك تقرا عليكي الفتحه

 

 

ملك. انت مالك بيا احنا خلاص ي قاسم كل حاجه بنا انتهت وده كله بسببك
قاسم مسك ايد ملك. صدقيني ي ملك انا مظلوم انا معرفش عملت كده ازاي وهيجي اليوم الي تعرفي في الحقيقه
ملك. مش عايزه اعرف الحقيقه انت خلاص انتهيت بنسبالي ي قاسم وانا هنا عشان الشغل وبس وملكش دعوة بيا نهايه انت فاهم
قاسم. ملك انا مش عايز اوريكي الوش التاني عشان لو خرج احنا الاتنين هنزعل و اوي
ملك. انت عايز مني أييي
قاسم. فرصه واحده بس عايز فرصه اعرفك فيها اني مظلوم ملك حست بصدق في كلامه
ملك. ماشي ي قاسم وعلي متعرف الحقيقه مفيش كلام مبنا غير في الشغل ي قاسم بيه
قاسم. تمام ي ملك الي انتي عايزه دخل قاسم المكتب وخلص اليوم وملك روحت وحكت ل أهلها عل حصل
علي. يمكن ي ملك يكون مظلوم فعلا
ملك. مش عارفه ي بابا
سحر. يبنتي ممكن فعلا البت الي اسمها مايا دي عملت في حاجه اصبري عليا لحد ميبان الحقيقه
ملك. خايفه يكون بيمثل عليا وخايفه يكون مظلوم انا مش عارفه اعمل اي
علي. سيبها علي ربنا وهو هيبين ليكي الحقيقة
ملك. يارب ي بابا
عند قاسم في الفيله وجع لي مايا
مايا. قاسم ممكن تسمعني

 

 

قاسم. عايزه مني اي تاني حرام عليكي كفايه بقي انتي خربتي حياتي
مايا. انا بحبك ي قاسم و الي حصل ده بياكد انك انت كمان بتحبني
قاسم.انا اصلامش فاكر اي حاجه من الحصل بينا ده
مايا. يعني اي مش فاكر ي قاسم انت بتبعني عشان حتت البت الجربوعه دي
قاسم مسك مايا من شعرها. الجربوعه دي اشرف منك ومن اهلك واسمها لو جه عل لسانك ده هيبقي اخر يوم في عمرك
مايا. ماشي ي قاسم وربنا لندمك عليها وخرجت مايا وهي تنوي عل شر
عند مايا و ادم
مايا. انت لازم اخلص من البت دي
ادم. لا البت دي تخصيني واحنا متفقناش عل كده
مايا. هديك ربع ثروت قاسم لو خلصتني من البت دي
ادم بلع ريقه بطمع. و ده ازاي ده
مايا. اكيد بعد م البت تموت هيتجوزني غصب عنه وساعتها انا هاخد كل حاجه هاااا قولت اي
ادم. اعتبري عمرها انتها
مايا بضحك. تعجبني
عند ملك كان نزله هي و مامتها يشترو حاجات
سحر. بقولك اي ي ملك روحي ي بنتي هاتي سمك من عند الراجل الي في ناحية التانيه ده
ملك. حاضر ي ماما ملك كانت بتعدي و فجأة………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك رد

error: Content is protected !!