روايات

رواية حطمت قلبي الفصل السادس 6 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل السادس 6 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت السادس

رواية حطمت قلبي الجزء السادس

رواية حطمت قلبي الحلقة السادسة

عزه من عيني يا اتش هو انغ عندي اعز منك كل الاخبار هتصولك
هشام طمر فيكي تربيتي يازوزا والله
عزه تسلملي يا اتش بس صحيح ايه اخبار خالتي متحسنتش
هشام بحزن لا لسه في الغيبوبه اللي مجنني انها قبل ماتدخل في غيبوبه كانت عايزه تعرفني حاجه مهمه اووي اي هي ملحقتش
عزه بحزن ربنا يطمنا عليها يارب وتقوم بخير ونعرف لما تقوم انا هقوم امشي علشان شغلي بكره وكل حاجه هتحصل هتكون عارف بيها
هشام ماشي يا زوزا باي
——————————-
في بيت الكيلاني
عشق مااازن يلا يا حبيبي العشا اتحط
مازن كلي انتي يا عشق مليش نفس
عشق دخلتله واكملت مازن متهزرش بقي هو انا كل يوم هاكل لوحدي
مازن بحزن حقك عليا يا عشق بس مش جعان حقيقي
عشق علشان خاطري يا مازن
مازن بقله حيله طب يلا
وقام كل معاها
بعد الاكل

 

 

 

عشق هعملنا احلي كوبايتين شاي وجيالك علشان عايزاك في موضوع مهم
مازن بضحك ده ايه الدلع ده كله ماشي يا ستي
عشق عملت الشاي ودخلت البلكونه هي ومازن
مازن وهو ماسك الشاي وبيشرب منه اممم اتفضلي يا ست البنات
عشق بكسوف بصراحه
مازن بضحك ماتتكلمي يابت
عشق بصراحه في واحد عايز يتقدملي
مازن بفرح بتتكلمي جد
عشق اه يا حبيبي هو قالي عايز يجي بكره هو واهله
مازن بفرح وعينه دمعت ينوروا ياست البنات كلهم مش مصدق اننا كبرنا وهشوفك عروسه ياريت بابا وماما كانوا معانا كانوا فرحوا اووي
عشق بدموع الله يرحمهم ها قولت ايه
مازن بفرح ينوروا طبعااا بس مين ده
عشق بضحك مين ده دي هتبقي مفاجاه علشان تشوف اختيارات اختك بنفسك بكره
مازن بحب ماشي يا ست البنات نشوفه بكره
———————————

 

 

في بيت السيوفي
مراد دخل فرحان جدا واكمل ماما ماما حبيبتي فينك
اسراء ايه يا حبيبي ماما في الجنينه عايز حاجه اعملهالك
مراد لا عايزها هي وبعدين مالك بتعيطي
اسراء تعبانه شويه
مراد بشك مالك يا اسراء
اسراء يا حبيبي تعبانه عادي تعب البنات
مراد بتفهم اه طيب يا اسراء مع اني انا اللي مربيكي وحاسس في حاجه بس يلا تعالي علشان تسمعي هقول ايه
راحو الجنينه لقيوا ايمان وادهم قاعدين وبيتكلموا
مراد متجمعين عن النبي
ايمان انت جيت يا حبيبي احضرلك الاكل
مراد لالا خليكي يا ست الكل عايزكم في موضوع مهم
ادهم خير يا اخويا
مراد بعد تفكير طووويل وعناد مع نفسي كتير اوي قررت اكمل لمتنا واتجوز
ايمان بدموع فرح زغرطت لولولولولولي مبرووووك يا نورعيني بجد مش بتهزر صح
مراد بضحك لا والله مش بهزر انا قابلت بنت دكتوره في الشركه عندي قولتلك يا ادهوم المهم ومن الاخر ابنك داب في هواها
ايمان بفرحه عشت وهشوفك عريس يا حبيبي اخيرااا بجد مش قادره اصدق انك حبيت وهتتجوز خلاص نروح نتقدم
ادهم بضحك مش قولتلك هتيجي النسمه اللي تشق الجبل
ايمان بضحك الحمدلله عقبالك يا قلب امك انت كمان

 

 

اسراء حضنته مبروك يا حبيبي وهمست كنت واثقه ان في حاجه
مراد بضحك لماحه يا سوسو واكمل المهم انا اتفقت معاها بكره الساعه 7
ايمان ماشي يا نورعيني ربنا يكملك علي خير يارب نروح
ادهم بضحك ماما عايزه تروح بسرعه خايفه ترجع في كلامك
مراد بسرح لالا ارجع في كلامي مين خلاص محدش غيرها معاه مفتاح قلبي.
ادهم بضحك يا سيدي يا سيدي بقينا نحب يا صاحبي بجد مبسوط ليك اوي
مراد حبيبي يا ادهوم عقبالك يارب
ادهم بحزن ياارب
تليفون مراد رن عن اذنكم يا جماعه
ادهم بضحك من اولها كده
قام مراد وقف بعيد
مراد ايه يا حبيبي عامله ايه
عشق بحب زي الفل انا قولت لمازن
مراد وقاالك ايه
عشق قولتله ان في عريس بس مقولتش تفاصيل قولت اسيبها مفاجاه وقول لاختك متزعلش مني كنت سخيفه معاها بس فكرتها حبيبتك هي في كليه ايه صح

 

 

مراد بضحك حبيبتي لا طبعا دي بنتي واختي علشان كده قريبين من بعض وهي مهندسه و مفيش مشاكل ماشي يا نورعيني اتعرف علي مازن بكره خليها مفاجاه
عشق طب انا هروح انام علشان في عريس رخم بكره جاي
مراد بضحك اه روحي علشان هو كمان هينام
عشق تصبح علي خير يا مراد
مراد بحب وانتي من اهلي يا عشق مراد
عشق بحب باي
مراد باي
وبيلف شاف ادهم
مراد بخضه بسم الله الرحمن الرحيم ايه يابني قطعتلي الخلف من قبل ماتجوز
ادهم بضحك وايه كمااااان وغمز قطعتلك خلف ايه بس انت ميتقلقش عليك
مراد بضحك والله بايخ انا هدخل انام
ادهم بضحك تصبح علي خير يا حبيبي
مراد وانت من اهله يا ادهوم
———————————–
تاني يوم في بيت ياسمين
امها رايحه فين كده
ياسمين بحب قرايه فاتحه عشق انهارده
امها بحب باركلها بنيابه عني وعقبالك يابنتي

 

 

ياسمين ماما مش هنخلص ولا ايه قولتلك مش هتجوز
امها ربنا يهديكي يابنتي مش كل شويه رفض عرسان
ياسمين بحزن ادعيلي
امها بحزن بدعيلك والله يا قلب امك
ياسمين عن اذنك ومشيت
امها ربنا يكتبلك اللي في ااخير يابت بطني يارب
ياسمين وهي نازله علي السلم عيطت واكملت في سرها واحشتني اوي يا حبيبي بس اني بحبك ومعرفش عنك اي حاجه وان حتي معرفش انت بتحبني ولالا ده واجعني اكتر بس هفضل بحبك وبتمناك كل لحظه ومش هياس يا حبيب عمري
———————————–
في اوضه عشق البنات متجمعين معاها بيحضروها
عشق مش معقول يا بنات عملتوا اضراب عن الكليه انهارده علشاني
ندي احنا عندنا كام عشق يعني
ياسمين هو احنا كل يوم في عروسه قمر كده وريني هتلبسي ايه علشان المكياب
عشق بفرح البس ايه دي هتبقي احلي مفاجاه لمراد انا عرفت كان بيزعقلي ليه وبصراحه عنده حق شوفتوا لبس اخته عامل ازاي البنت كلها عفه بلبسها ده واميره وسط البنات انا قبل مراد ربنا طبعا وهغير من نفسي لان ده الصح والفرض عليا وطلعت فستان نبيتي بكم ضيق من عند الصدر وواسع لتحت وفي خرز بشكل حلو اوي وطرحه نبيتي نفس لون الفستان
ندي بصدمه بتهزررييي
ياسمين بحب انتي هتتحجبي انهارده

 

 

عشق بحب اه ومش هقلعه تاني ده الصح يا بنات لازم اغير من نفسي علشان ربنا اول حاجه وعلشان مراد تاني حاجه
ندي بدموع ياروحي بجد ربنا يثبتك
ياسمين بجد هتبقي مفااجاه حلوه اوووي
عشق حبايبي عقبالكم
البنات قريب باذن الله
ولبست عشق الفستان ووضعت ااحجاب اللي ذادها جمااال فوق جمال عيونها الرمادي وبياضها لكن اخفي جمال شعرها الرائع
ياسمين بدموع مشاء الله زي القمر بجددد
ندي بدموع ايه الحلاوه دي يا عشق بجد
عشق حضنتهم حبايبي والله عقبال مافرح بيكم
بعد شويه تليفون عشق رن
عشق ايه يا حبيبي
مراد ايه يا حبيبتي خلصتي
عشق اه خلصت
مراد تمام شويه وهتلاقيني عندك
عشق تنوروا يا حبيبي
مراد باي
عشق باي

 

 

دخل مازن
مازن بدموع ايه ااجمال ده انتي اتحجبتي
عشق بفرح ايه رايك
مازن زي القمر ربنا يحميكي ويثبتك يااارب ياست البنات
——————————–
في الشركه
مراد عزه اجمعي الدكاتره علشان ماشي بسرعه
عزه اوامرك يا دكتور
بعد شويه الدكاتره اتجمعوا
مراد بصوت عالي علشان كله يسمع ااكمل انهارده انا رايح اخطب زميلتكم الدكتوره عشق ومفيش حد هيمسك مكاني انهارده فا كله هياخد اجازه وهيتصرف مكافات علشان المناسبه دي
عزه بصدمه. في سرها هتخطبها! !!!!!
الدكاتره في منهم فرح جدا وبارك وفي بيحقد عليهم
عزه دخلت كلمت هشام
عزه ايه يا هشام بقولك هيخطبها انهارده
هشام قولتيلي اسمها ايه
عزه عشق احمد ااكيلاني
هشام بشر طب روحي خليه يمضي الورق اللي انا ادتهولك
عزه بقلق متاكد ??

 

 

هشام بشر اه متاكد واوعي تخليه يقرا الورق هنروح في داهيه لو ده حصل ومتخافيش انا الورق ده طعم بنسبالي علشان اصتاد السمكه ويوم خطوبته روحي وهقولك تعملي ايه دي خطه تاني خالص
عزه بخوف ربنا يستر رايحه امضيه سلام
هشام سلام
هشام لنفسه والله ووقعت يا مراد يا سيوفي
في الشركه
عزه دكتور مراد دكتور مراد
مراد ايه يا عزه انا ماشي
عزه بخوف معلش امضي علي اامشروع اللي حضرتك وافقت عليه نسيت تمضي عليه امبارح علشان خدنا اجازه
مراد بتذكر اه صح هاتي ومسك الورق ومن غير مايقراه مضي علي كل حاجه و دخل مكتبه وعمل نسخه من الورق حطها في خزنته وقفل واده لعزه الاصلي
مراد يلا انا همشي سلام ومستنيكي في الخطوبه
عزه بابتسامه كاذبه اكييد
ومشي مراد
عزه وهي بتتنهد بارتياح الحمدلله
———————————

 

 

بعد شويه في بيت ااكيلاني
الباب خبط وفتحت عشق اللي اول ما شافها مراد اتصدم وانبهر بجمالها بلحجاب
مراد بتهزرررري
عشق بدموع ايه رايك
مراد بصدمه رايي ايه ده انتي زيدتي حلاوه يخربيتك
عشق بضحك مراد اتلم اخويا جوا
مراد بحب وهو سرحان فيها بجد دي احلي خطوه عملتيها يا عشق اوعي تقليعه
عشق بحب مستحيل خلاص انت عرفتني الصح يا مراد
مراد بحب باس راسها واكمل ربنا يباركلي فيكي يارب ويحميكي بجد زي القمر
دخلت اسراء وايمان وادهم في نفس وقت طلوع مازن من الاوضه
مازن بابتسامه نورت يا عريس وفاجاه اتصدم من وجود اسراء
واسراء كمان اتصدمت من وجوده هي ومامتها
حتي ادهم اتصدم من وجود ندي واستغرب اكتر ان العروسه هي طالبته في الكليه وافتكر انه عمره ما اسال مراد عن اسم حبيبته
لكن الصدمه الاكبر كانت عند مازن واسراء
مازن بيحاول يمسك دموعه وهمس اسراء !!!!!!!
اسراء وهي في نفس حالته بلظبط همست مازن! !!!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!