روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل السابع والأربعون 47 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل السابع والأربعون 47 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت السابع والأربعون

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء السابع والأربعون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة السابعة والأربعون

.فتح بيجاد كاميرا يتفرج علي فاطمة و رهبه الخوف في عينيها
بيجاد في نفسة احسن انتي لسة شوفتي حاجة انا هطلع عليكي كل السنين اللي قرفتينا فيهم واحنا مستحملينك علشان خاطر ماجد و كله كوم واللي عملتيه في مسك كوم يا بنت ال….
فاق بيجاد علي صوت رنت تليفونه
بيجاد / الو أيوة يا جابر خير في حاجة حصلت
جابر/ صوات الست اللي في مخزن مسمع الدنيا ما بطلتش صوات من ساعة ما قفلنا النور و كلاب مش مبطلع نباح عليها
بيجاد بعصبية مبالغ فيها
جاااااابر
اتنفد جابر من صوت بيجاد وقال مسرعا
افندم بيجاد بيه
بيجاد بنفس العصبية /
تعرف تعمل نفسك مش سامع سبها تصوت كده لحد ما يبان لها صحاب انا عجبني قوي صواتها انغام موسيقى في وداني و متنساش تسيب عليها رعد حبه كده بص يا جابر أنا مش عاوزها تغمض خالص عاوزها تنسي حاجة اسمها نوم
جابر / اعتبره حصل يا بيجاد بيه بس بلاش رعد دلوقتي خليه لما حضرتك تيجي
بيجاد/ ماشي تمام صيحيح عملت صوت تكتكت المايه الصوت ده بيعصب عاوز صوت رنه الماية وهي تسقط ترن تتعب اعصابها
جابر / هههههههههههه انا عملته بس مافكريش هكيون عندها وقت تركز معاه أصلها مش ملاحقة صوت الكلاب و الفئران غير أنها متكتفه والحشرات ماشية عليها
=هو ده مطلوب يا جابر أنا عاوز اعصبها تتوتر و تبوظ لابعد حد اياك.تخليها تنام اقلب ماية ساقعة علي الارض مش عاوزه تغمض فاهم اه ناسيت اقولك هو احنا مش كان عندنا خلية نحل زمان فاكرها هي راحت فين
– اه طبعا يا بيجاد بيه فاكرها لسة موجوده بس جناب العمده ما كنش حببها فا كنا سببتها في اخر السريا بعيد
= تمام حلو قوي يا جابر ايه رايك نخليها تلعب طول الليل مع كام نحلة كده حلوين
– تمام اعتبره حصل بس احنا طايب هنسبها كده لحد امتي اصل انا مش عارف
= لاء لسة بدري خالص عليها لحد ما تستوي وتبقي علي التقشير اتكا علي الصبر دي الغاليا لازم نقوم معاها بالواجب وزياده وكمان علشان النحل يشبع من د*مها لون أن انا خايف علي النحل لا يتسمم
جابر / تمام يا بيجاد بيه هروح انفذ
شغل بيجاد الكاميرا و بقي مستمتع جدا بمنظر فاطمة. وهي مش عارفه تمشي الحشرات من علي وشها و علي لذغات النحل ليها و الفئران حوليها و مش قادرة تتحرك من قرب الكلاب منها و صوت دقه ماية علي. الارض استمر الوضع ده اكتر من 30ساعة وهي علي نفس وضعية من غير اكل ولا شرب
وكل ساعة ماية مثلجة بتتقلب علي و هي مش شايفة حاجة في الضلمة غير أن جابر اتوصي ووضع قوالب من الثلج تسيح بجوارها
اتصل محمد علي بيجاد
محمد/ ايه الاخبار يا بيجاد
ببجاد/ انت فين من امبارح يا محمد ما جتش بيت معايا ليه ما انت عارف ان البيت فاضي مافيش غيري انا و امجد بس
محمد/ كنت بشقر علي ابويا و امي وحشوني و عديت امبارح علي عمي و عاتبته علشان اللي عمله مع مسك
صحيح اخيار. شيطانه ايه لسة علي قيد حياة و لا ايه نظام
بيجاد/ هههههههههههه استوت و عاوزة الآكال
محمد/ انا اقل من عشر دقائق اكون عندكم
بيجاد/ هات فطار معاك للبيت فاضي مافيهوش حد وانا من غير اكل من امبارح و عندي علاج لازم اخده
محمد / اوف ناسيت خالص حكاية ايدك انت عامل ايه دلوقتي احسن إمال فين امجد
بيجاد/وانا الحمد لله بس جرح شادد قوي تقريبا امجد جاي يستجم و يريح دماغ. من ندي من ساعة موصلنا وهو نائم
محمد/ هههههههههههه تلاقية زي حالتي بياخد ورديه بليل ينبم فيها بنته
بيجاد/ هههههههههههه هي عطر بتسهرك بدالها هههه
محمد/ نعمل ايه الاتنين بيعيطوا مع بعض سوا لما الأعصاب ايه خلاص
وصل محمد عندهم ومعاه الفطار كام امجد صحا فطروا وشربوا شاي
بيجاد/ يلا بينا يا رجاله لما نتسلي علي فاطمة كفابا عليها كده
محمد / هي بقاله اد ايه ما اكلتش.
ببجاد / من امبارح الفجر تقريبا من ساعة ما خطفنها ومعرفش هي من قبلها من امتي المهم يلا بينا
وصلوا المخزن الباب انفتح دخلوا الثلاثه و أضائوا المكان بكشفات عاليه جدا
رفعت فاطمة رأسها علي اخر صوت تتوقعة وهو صوت بيجاد
بيجاد / ايه الاخبار عندك يا ام فرح خيبه لتكوني كويسه أو مرتاحة علشان من بعد انهاردة انسي تشوفي يوم راحة في حياتك انا عملك الرضي و هطلع عليكي القديم و الجديد
فاطمة / مش قادرة تفتح عينيها في الضوء جامد
وبصوت مبحوح من الصوات
فاطمة / بيجاد انت اللي عملت كده فيها ولا لا ادفعك التمن
بيحاد/ انتي ايه مافيش حاجة بتهدك يا شيخة شيطان لسة فيكي نفس تتوعدي لحد
فاطمة / البنات فين و دتدوهم فين ممكن اعرف
بيجاد/ لا انتي تنسي انك خلفتي من اصله هنقولهم امكم ماتت و ريحت البشرية من شرها
فاطمة / لاء يا بيحاد كله الا تحرمني من عيالي لا مش هسمح بده كله اللي عيالي
بيجاد/ ليه يا فاطمة كله الاعيالك ليه هو فراق الضنا غالي قوي كده وانا معرفش
فاطمة / طبعا مش عيالي
اقترب منها بيجاد و بحركة فجاية مسك بشده لاعبي رأسها وقعت طرحتها و بأن حلق شعرها
بيجاد / بحركة عنيفة علي رقبتها و لما هو فراق الضنا غالي قوي كده حرمتي مسك من ابنها اللي لسة حتي ما ضمتهوش لحضنها ملحقتش تشم ريحته حتي و لا هو حلال عليكي وحرام علي غيرك و زقها وقعت وهي متكتفه بصوت رج اركان المكان
بيجاد/ دوقي بقا من نفس الكأس اللي دوقتي بيه مسك اشربي نتيجة اعمالك
محمد / بسخرية ممزوجة بكره و احتقار بس ما اختش بالك يا بيجو من نيو لوك اللي شيطانه عملاه في شعرها
بيجاد / اخدت بالي طبعا عيب عليك و اكيد دي مسك معلمة عليها صح
امجد/ صح وكل شيء متصور صوت وصوره
بيحاد / طايب ايه عاوزه تكمل باقي الفيلم تحبوا نبداء با أنه فقره اصل الفقرات معانا كتير
محمد / نبداء بقفرة الساحر طبعا بتكون اخلي الفقرات
امجد/ لاء انا شايف أننا نأكلها علشان حرام زمنها وقعت من ابجوع و نأكل الكلاب بالمرة احسن لو جاعوا اكتر من كده هياكلوها
بيجاد تمام / وبصوت عالي جابر يا جااابر
جابر جري مسرعا ثم التفت اللي بيجاد
جابر/ أوامرك بيجاد بيه
بيجاد/ جابر اكل الكلاب و حطلها ماية كل الكلاب فاهمني
جابر/ طبعا فاهمك يا بيه وضحك
و حط جابر اكل الكلاب كلهم و حط لفاطمة اكل في أطباق الكلاب ونفس اكل كلاب حتي الماية حطهلها في نفس الإناء الي بيشرب منه الكلاب
بيجاد / يلا بسمله افطري حاجة كده علي ما قسوم
امجد/ بس يا حرام يا بيجو ايديها مربوطة لورا حتاكل ازاي دلوقتي بقا
اتحرك بيجاد من مكانه سهله خالص يا امجد هتاكل كده
وماسك رأسها قربها من طبق علي أرض
و فاطمة قرفانه من ريحة الاكل وشكله و شكل الطبق اللي محطوط في الاكل و الماية
محمد/ شكلك قرفانه صح بس معلش بقي تخيلي انتي طبق كلب هيكون شكله عامل ازاي كلي واخلصي علشان لسة الحساب بدري عليه
دفس بيجاد راسها في قلب الاكل اللي كان عبارة عن رجلين فراخ مسلوقة و عليها سمك مسلوق وريحة يع بصراحة صمم بيجاد أنها تأكل و الحشرات علي طبق اووف
اكلت فاطمة غصب و طلعت لسنها علشان تعرف تشرب العطش كان حيموتها أجبرت نشرب من طبق الحقير جداا بتاع كلب كله ده و جابر بيصور
بيجاد حلو كده قفلنا المطعم خلاص نبداء فقرة الاكروبات بقا
بيجاد / رعد يا رعد تعالي هنا
رعد ده عبارة عن كلب ضخم جداااااااااااااااااااا شكلة مرعب فوق الوصف
فاطمة شافت رعد بقت تصوت باعلي صوت من رهبه و الخوف
اقترب منها الكلب و بداء ينبح عليها جامد و بدأت كل كلاب اللي حوليها تنبح من جديد و كأنهم بيقربوا عليها و لكنهم مقيدين و بعاد عنها بنص متر لكن رعد كان قريب منها
بيجاد / اسم مهندس اللي عمل الزفت ده ايه انطقي
فاطمة/ معرفش معرفش
بيحاد / اتمام مترجعيش تعيطي و تقولي محذرتكيش من اللي انا هعمله انا محدش يتوقعني خالص
فاطمة/ كفايا انا اعصابي خلاص بس بقا حد يقفل ماية دي وترت اعصابي عازة انااام
امجد/ خير انتي فاكره نفسك في فندق خمس نجوم قولي يابت اسم مهندس ده مين
فاطمة بعصبية :
مش هنطق بكلمة
بيجاد:
سهلة جدا حاضر أنا هخليكي تبوسي رجلي علشان ارحمك و سايت الكلاب كلها عليها بقت كلاب تطلع فوقها و تخربشها و تشمش فيها وفي منهم عضها
فاطمة بزغر وصراخ من الالم :
هتكلم خلاص المهندس أسمه احمد برمجيات اكيد تعرفوا أو سمعتم الاسم قبل كده
بيجاد شاور لجابر
الاسم ده يكون هنا في ظرف نص ساعة علي بال ما أحضرله استقبال يليق بحضرته
وعند مسك الوضع زي ما هو قربت منها تحية
تحية/ خير يا بنتي هتفضلي من غير اكل كده كتير الوضع كده غلط عليكي بلاش تاكلي اشربي اللبن و العصير. علي الاقل علشان حتي خاطر عيالك لو ليكي عيال مستنينك
التفتت لها مسك و ابتسمت و مدت أيدها اخدت اللبن راحت تحية منولها سندوتش مع اللبن و هزت لها رأسها وابتسمت
ابتسمت لها مسك هي كمان و بدأت تاكل
ماجد و يوسف متابعين شغل مجامي خطوة بخطوه علشان نتيجة اللجنه
المحامي / اطمنوا أن شاء الله تطلع نتيجة التقرير انهاردة نخلص وتكون لصالحنا انا متفاءل خير اللجنة كمان انا حاسيت بتعاطفها معانا
يوسف / علي الله يا متر بس علشان خاطر البنت اللي غلبانه اللي مرمية في الحجز دي
وعند بيجاد في مخزن
فاطمة بدأت تنهار من قله النوم و اصوات كلاب اللي ما بتسكتش و صوت مايه غير أن وجهها ورم من كثرة لدغات النخل تقريبا مافيهاش حته سليمة
دخل عليهم جابر وهو ساحب اللي اسمة احمد ده من ملابسة و لقاه علي الارض تحت رجلين بيجاد
بيجاد اول ما شافه بصق في وجه و وضع رجله علي راسة
بيجاد / أنت يا صعلوق يا حشره اللي شهرت بسمعة مراتي و خليت الناس تتكلم عن شرفها والله شوف الله في سماه لا اخليك عبرة و غلاوة امك لا لبسك طرحة وهتشوف أن انا اقدها ولا لاء مش مرات بيجاد ابن كبير البلد اللي بتعمل فيها كده يا شوية زباله اقسم بالله لاندمكم انتم الاتنين علي يوم اللي فاكرتم تلعبوا معايا في
احمد/ احب علي رجلك يا بيه انا مليش زمب انا عبد المأمور الست فاطمة. وأبوها هما اللي قالولي اعمل كده
بيجاد / انت عبد القرش الفلوس هي اللي بتحركك يا حساله سمعت و شرف الناس ملهوش عندك اعتبار اي كلب يرميلك عضمة تجري عليها وانت مغمض بس انا هربيك هخليك تحرم تخرج من بيتكم بعد اللي هيحصلك علي ايدي اقسم بالله ما حخليك تساوي بصله حتبقى كلب مذلوا
والتفت ليهم ويلا بقا نشوف نصيبك أنه فقرة نبدأ بيها
واووووو فاكرة الاغراء والإثارة يلا خالي الشباب تتفرج مش انت شهرت وفضحت وليه ملهاش زمب اتفرج بقي علي فضيحة الموسم و اجمد لقاء جابر دخل البطل اللي هيقوم بالواجب مع الانسة حد يقوم يجهز الآنسة علشان ليله دخلتها عاوزها عروسة با اجمد قميص نوم و اوعوا تنسوا مكياج عروسة
قام محمد و امجد بسحب احمد و خلع جميع ملابسة امام الجميع و فاطمة و لبسوا قميص نوم احمر و باروكه حمرا و لطخوا وجه ب مساحيق التجميل كل ده بيتصور فيديو
كل ده واحمد كل ما يقامومهم أو يدفع أيدهم ينزل قلم علي قفاه يخرصه انتهوا من تحضيره دخل المخزن راجل من كمال الاجسام طول بعرض مثل الحائط و بداء فى انتهاك احمد أمام الجميع تحت صراخ احمد و ترجيه لبيجاد ان يرحمه
احمد/ لاء لاء خلاص بقا ونبي يا بيجاد بيه خليه يبعد عني انا اسف جزمتك و جزمت مراتك فوق راسي انا مستعد اروح اشهد ان الفيديو ده متفبرك
بيجاد و هو يضع ساق فوق الأخري
ما انتي هتتبسطي يا قطة و بردو حتروحي تشهدي علي نفسك بس بعد الصباحية بقا علشان عندنا في البلد عيب قوي العروسة تطلع قبل صبحيتها
انتهي الرجل ما يفعله تحت صراخ احمد الهستيري
بيجاد/ الف مبروووك يا عروسة
احمد متكوم علي الارض و غنية مكسورة وججه ممتلئ بلدموع
بيجاد لاء فوق وصحصح كده علشان تخش علي فقرة التانية أتصدق انك محظوظ علشان عندك فقرتين بس انما غلبانه دي فقراتها مش بتخلص لسة مطوله معانا شوية
خلينا نخلص منك انت الاول ونفضلها بقا
وبصوت عالي اتفضل يا دكتور
دكتور دخل و في ايده شنطة
دكتور انا جاهز. فين اللي هنعنله العملية
شارو بيجاد علي احمد اهو اللي مرمي ده
دكتور
تمام أمسكوا جامد بقي عاوز كام واحد صحة كده يمسكوا من ايده ورجله علشان زي ما طلبت مش عاوز بنج صح
بيجاد/ صح عاوزة يحس بكل حاجة بتحصل
كل ده تحت نظر وسمع فاطمة اللي خلاص أوشكت علي الانهيار من الرعب
احمد اتعدل وجلس وقال بزعر وفزع:
هو انت هتعمل ايه تاني انا مش فاهمة
ببجاد/ ايه يا عروسة انتي لسة فيكي نفس متقلقيش هي عملية صغنونه خالص هتلبسك طرحه طول عمرك علشان تحرم تتكلم في أعراض الناس يا حساله
ودخل أربعة شبه الحائط كل واحد ماسك رجل وايد و ثبتوا في الأرض جامد و ضع الدكتور بلستر طبي علي بقه علشان الصوت و بداء يشتغل في عملية البتر
فور أن انتهي كان اغمي عليه
بيحاد فوقوا و هو بنفس قميص النوم و طرحة و ركبوا حمارة بلمشقلب و خلوا يلف البلد كلها علشان يكون عبره لغيره و لازم الكل يعرف أن ده اللي فبرك الفيديو لمسك
فاق احمد
احمد / ا بصوت ضعيف و دموع مغرفة وجه انا هوديكم في داهية انا هبلغ عنكم
امجد./ خير يا سوسن صوتك طالع ليه يا قطة انتي لسة فيكي نفس اعلي ما في خيلك اركبيه و اثبتي أننا اللي عملنا فيكي كده يا قطة يلا بقي علشان تغيري جو ما هو مافيش عروسة بتتحبس لازم تتفسح و شاور الرجاله يفسحوا
التفت بيجاد لفاطمة الي كان الرعب تملك منها من هول ما شافت اللي حصل لاحمد
بيجاد / تحبي بقا يا مرات اخويا بتعمل فيكي ايه تحبي الاول اعد كل المصايب اللي عملتيها من اول العمل اللي اتعمل لابوبا و خلتي ماشي تحت طوعك و كرهتي فينا و لا ماجد اللي عملتيه فيه وخالتي يكره حياته بسببك اكبر غلطة غلطها ماجد أنه خلف منك يا فاطمة الحاجة الوحيده اللي مسكاني عنك عيالك اقسم بالله لولا أن عندك بنات كان زمان متصورلك فيلم زي بتاع مسك بس بجد وانتي عارفه أن اقدر اعمل كده انا هكون رحيم بيكي ومش هعمل كده انا هستكفي أن احجزك في مصحة للعلاج النفسي و اوصي عليكي يتوصلوا بجلسات الكهربا يمكن مخك ينعدل وادعي لبناتك اللي رحموكي مني
فاطمة/ بانهيار لاء يا بيجاد مصحه لا ده اللي داخل فيها مفقود لا يا بيجاد ارحمني مصحة لاء لاء لاء
بيجاد بسخرية / وانتي مين قالك انك ليكي لازمة برا اصلا احنا مش عاوزينك و سطينا انتي عبارة عن وباء طاعون عايش وسطينا الموت هيكون ليكي رحمة من اللي هيحصلك في المصحة انا موضي عليكي هناك احسن توصية

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك رد

error: Content is protected !!