روايات

رواية ملكة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل السابع عشر 17 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت السابع عشر

رواية ملكة الزين الجزء السابع عشر

رواية ملكة الزين الحلقة السابعة عشر

نيجي عند تمارا
زين تمارا فين
مي:كانت هنا دلوقتي
زين:نعم انتوا بتقولوا اي
فهد:عادي يا جماعة يمكن تكون راحت تجيب حاجه
صباح بعياط:لا انا قلبي مش مطمن وعيطت ومسكت ايد محمد
صباح:محمد انا عايزه بنتي يا محمد هاتلي بنتي وعيطت بهستريا واغم عليها
محمد شالها وطلعوا كلهم علي المستشفي لا ضغطها كان واطي قوي ومكانش ينفع تفضل في البيت
فؤاد:ها يا بابا ماما مالها
محمد بحزن:عندها انهيار عصبي شديد
احمد مسح وشه بعصبيه:هنعمل اي
زين واقف مغيب عن الدنيا مش معاهم اصلا فجأة تليفونه رن
زين:ألو
…..:متدورش عليها يا حلو علشان مش هتعرف تلاقيها
زين:انت مين ورحمة ابويا وامي يا ابن*****لجيبك واندمك علي كل حاجه
……..:مش هتلحق يا زيني(وضحك ضحكة بشماته) اسمع صوتها علشان تودعها
تمارا بزعيق وصوت عالي:زززززززززين ألحقني يا زززززززززززززين هوب سمع زين صوت ضرب رصاص عالي
زين بصوت عالي:تمارا
….:دي كانت في الهواء ساعة وتفكر ساعة ودقيقة الرصاصة هتبقي في قلب الحلوة(وضحك باستفزاز وقفل في وشه)
تمارا بتصوت:انت عايز مننا اي سبنا في حالنا حرام عليك
……….:حبيب القلب مش عايز يضحي علشانك
تمارا بشك:انت عايز منه اي
….:المفروض ان اي حاجه في سبيلك تجوز يا قطه واخد بعضه ومشي ومتكلمش زيادة
زين فجاة مسمعش حاجه وكل اللي حواليه واقفين
مي ومريم: ز ز ز ين هو تمارا فين
 زين:تمارا مخطوفه
الكل:اي????????
فجأة يأتي المقدم سيف صاحب زين
زين:وصلت لأي
سيف الحقيقة ده فخ تمارا مش هناك انا روحتله بنفسي وراقبته
زين:لا هو بيكذب انا متأكد
سيف بمواساة لصديقة:اهدي يا زين
زين:اهدي اي حبيبتي في مكان معرفهوش وعايزني اهدي
فات ساعة وكل واحد قاعد في مكان
فجأة تليفون زين جاله رسالة بأنه يبعد عن كل اللي موجود علشان محدش يسمع
زين حاول انه يبان عادي زين:انا خارج اشم هواء بره منتظرش منهم الرد ومشي
وقف زين في جنينة المستشفي
زين:الو
……:اخر فرصة يا زين الحلوة هتموت خلاص
زين:انا موافق علي كل حاجه
…..:هو ده العقل ولا بلاش تطلع تقف بره وهتجيلك عربية تحيبك عندي اي تفكير او سيف القمر يعرف اوعدك حبيبة القلب هبعتهالك في شنطه
زين:لا اتطمن انا هاجي لواحدي يا منشاوي بس قولي المكان
المنشاوي :اطلع بره العربية منتظراك مستناش رد وقفل في وشه
خرج زين بسرعة لقي عربية سوداء قدام المستشفي وركبها ومشي مع اللي فيها
في مكان داخل فيلا تعتبر تحت الأرض تجلس تمارا علي الارض وعيناها لا تتوقف عن الدموع
تمارا بصوت واطي :زين ألحقني يا زين
زين راكب في العربية وحاسس ان قلبه هيوقف علي حبيبة عمره اللي ممكن تروح منه في اي لحظه وقفت العربية ونزل زين مشي معاهم دخلوا فيلا الشناوي وبعد كده شالوا رسمه كبيرة وكان وراها باب فتح الباب ودخل زين والراجل مشي قدامة
وصل زين اخر الطرقة وكانت تمارا مرمية مربطه علي الأرض ومغم عليها والطرحه تقريبا حد شدها وشكلها مبهدل والفستان باظ خالص والميكب سايح علي وشها وشكلها مريض بسبب عياطها الكتير
زين جري:تمارا تمارا يا حبيبتي فوقي انتوا عملتوا في حبيبتي اي يا ولاد الكلب وبدأ يضرب فيهم مسكوه الحرس والشناوي قرب منه
الشناوي:تؤ تؤ تؤ عيييييب احنا قولنا اي
زين:هقتلك يا شناوي واخلص الناس من شرك
شناوي :ده مستحيل وضحك ضحكة جاااامدة
زين:انا هاخد تمارا وامشي
الشناوي بضحك:اصل دخول الحمام زي خروجه واكمل باستفزاز انت هتشتغل معايا غصب عنك مش بمزاجك
زين:انا مش عايز اشتغل مع المافيا انت مبتفهمش
الشناوي:والبوص عايزك انت بالذات
زين بتفكير:انا موافق بس بشرط تمارا تمشي
تمارا بعدم فهم:زين هو شغل اي ده
زين:تمارا حياتك اهم
تمارا:انا سألتك رد عليا
زين بزعيق:دي مافيا تجارة اعضاء ارتاحتي يلا خدوها من هنا بقي
تمارا:لا يا زين ارجوك
زين:متتكلميش يا تمارا
تمارا:لو بتحبني بلاش يا زين
زين غمض عيونه:وصلوها يلا بقي
واحد من الحرس لسه هياخدها فجأة ضرب النار اشتغل وزين اخد تمارا في مكان خباها
تمارا بخوف:زين انا خايفه ومين بيضرب نار انا مش فاهمه حاجه
زين:هفهمك كل حاجه بس حاليا دا سيف صاحبي وجاب قوة وجه علي هنا هو والشباب  وسبها وقام يضرب معاهم
تمارا:يارب يارب
مازال ضرب الرصاص مستمر لمدة نص ساعة فجأة تمارا لقت اللي بيشدها وحط المسدس علي دماغها وطلع بيها
الشناوي:ارمي يا حلو منك ليه المسدس
زين بخوف تمارا ولسه هيقرب سيف مسكه من ايده متقربش ممكن يعمل فيها حاجه
سيف:انت عايز اي واحنا هنعمله
الشناوي:طيارتي هتيجي حالا وهاخد السنيورة واهرب بيها وهتجوزها واحرق قلبك يا زين علي خداعك
زين مش مركز معاهم بس بيبص لتمارا علشان يديها قوة انها تطلع التدريب اللي هي اتعلمته وفجأة تمارا داست علي رجل الشناوي جامد وبعدين لفته وضربته ومسكت عليه المسدس
الشناوي بخوف:ايدي فوق اهي متقتلنيش
تمارا:حلو جو سوسن ده سلمت المسدس لسيف
زين:تمارا
تمارا
زين:تمارا
تمارا:نعم
زين:بعد اللي حصل ده لو لسه راسمه علي جواز متفكريش في الأطفال
راحوا المستشفي عند مامت تمارا واطمنت عليها انها كويسه
وحكالهم زين اللي حصل
 Flash Back
 زين:لا انا هاجي لواحدي
قفل مع الشناوي وبعت رسالة لسيف باللي حصل طلع سيف فورا وراه وفضل يتتبع موقع فون زين و ماشي وراه
دخل زين الفيلا سيف استدعي قوة وجاتله علي المكان اللي طلبة واقتحموا المكان وقبضوا علي الشناوي وفي اطفال كانت مخطوفه بسبب الاعضاء قدروا يرجعوهم لأهاليهم
 End Flash Back
 زين بس ده اللي حصل وعم هولاكو ضرب الشناوي واخد السلاح وكانت قويه قوووي
تمارا بصتلوا:انا بتقوي بيك لما بتكون جمبي ربنا يخليك ليا
زين:ويخليكي ليا يارب
احمد:اي اجيب اتنين ليمون
زين:بارد
احمد:طالعلك
زين:شكرا وضحكوا
بعد مرور يومين خرجت صباح من المستشفي وبقت بصحة كويسه وخلاص هيعملوا الفرح كمان يومين وتم القبض علي مافيا الأعضاء وهيترحلوا كمان 3 ايام علشان المحاكمة
في فندق 5ستار لكل بنت منهم اوضه وميكب ارتست خاصه بيها هي فقط
لبسوا البنات كل واحدة فستان انيق جدا من اللون الابيض بحجابها الجميل وفرحة كمان لبست الحجاب وحبته جدا لبس الشباب كل واحدة بدلة سوداء كلاسيك جميلة جدا عليهم وكانوا حلوين جدا
علي السلم فوق تنزل فرحة زوجة فؤاد و
سامر نزل بيها واخدها فؤاد وسامر وصاه عليها وحضنه وحضن اخته وفؤاد حضنها وباسها من دماغها ووقف علي جمب السلم منتظر الباقي
ابو مريم نزل بيها واخدها احمد ووصاه عليها وكان اعتذر لاحمد علي اللي حصل وعلاقة مريم بأبوها وامها اتحسنت وبقت كويسه حضن ابو مريم مريم وحضن احمد واحمد حضن مريم ووقفوا علي جمب منتظرين
اخو حياة نازل بيها وفرحان جدا اخيرا الحمد لله اخته حياتها اتحسنت وهتكون لفهد اللي شافله شغل وامه اللي بقت كويسه بسببه واتجوز البنت اللي بيحبها بسببه وسلمه اخته واتكلم:انا بديك حته من قلبي يا فهد وعارف انك راجل وهتصونها
فهد:دي في قلبي قبل ما تكون في عيني وحضنه وبعدين لف لحياة حضنها ووقف في الجمب التاني
نزل خال مي بيها وسلمها لسامر ووصاه عليها وحضنها وسامر حضنها ووقف جمب فهد بحيث عريسين وعروستين في الجمب ده وعريسين وعروستنين في الجمب التاني
واقف زين بطالته الساحرة ينتظر اميرته لكي تاني فهي معشوقته التي احبها ولم يحب غيرها ابدا تسلطت الاضواء نحو الاميرة نزلت تمارا بفستان اقل ما يقال عنه الروعة وان ما يراها لا يتردد ان يقول انها ملكة علي عرش احدهم بفستان ابيض وزيله طويل وطرحه طويلة وميكب خفيف وهي بأيد ابيها
زين واقف وقد اي هي قمر وبجد سحرته من اول يوم شافها فيه كل الذكريات جت في دماغه مره واحده كل اللحظات الحلوة اللي مرت عليهم وكيف عشقها واليوم سوف تكتب علي اسمه وتصبح ملكة كام انتظر هذا اليوم بفارغ الصبر لكي تكون معشوقته ملكه هو لا احد سواه نزل محمد
محمد:انا مش بسلمك النهارده اي شغل انا بسلمك مسئولية بنتي واختي و حبيبتي اللي لازم رغما عنك تحافظ عليها
زين بأبتسامه:في عنيا يا عمي والله العظيم واوعدك انها عمرها ما تشتكي مني ولا مره واخدها وسلم علي محمد وتمارا دمعت علي كلامهم بس الدموع دي اتحولت لفرحة لما حضنت باباها
وصل المأذون وجلس زين وامامه ابو تمارا
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكما في خير
زين قام بسرعة قومها وشدها لحضنه وفضل يلف بيها وفرحان وهي كمان طايرة من الفرحة
زين:اخيرا بقيتي علي اسمي بحبك قوووي
المأذون طيب استأذن انا بقي
ياسين وقف قدامه:استني يا عم الحاج نسيت واحد
الكل استغرب
فهد:هو في حد هيتجوز تاني
ياسين:اهاا ودي مفاجأة ميعرفهاش غير اونكل محمد وزين وبس
سامر بغباء:يعني مين هيتجوز
ياسين:هو مش جواز قووي يعني هو كتب كتاب وشبكة والفرح بعد التخرج وراح وقف قدام الاميرة بفستانها الأحمر المصدومة اللي مش فاهمه حاجه وفتح العلبة خاتم ألماظ جميل قوي
ياسين نزل علي رجلة قدامها
ياسين:ليلي تقبلي تكوني حبيبتي وتشاركيني حياتي
ليلي بدموع وهي تنظر لابيها ومحمد بيهز دماغه بالموافقه
ليلي:موافقه
وقف ياسين ولبسها الخاتم ولسه هيحضنها كانت ايد فؤاد واحمد هي المانع
ياسين:اي يا حاج منك ليه قطع الأرزاق ده
احمد وفؤاد وهما بيكتموا ضحكتهم:بعد كتب الكتاب يا حيوان
ياسين:صبرني يارب طيب هاخدها بأيدي لحد هناك
فؤاد واحمد:امشي اترزع يا حيوان
مشي ياسين قعد قدام المأذون هو وابوا ليلي
المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
جري ياسين عليها واخدها في حضنه وحضنها وكانوا فرحانين قووي
سيف في الفرح معاهم وفونه رن
سيف:الو ….أه هرب هرب ازاي وانتوا فين يا بهايم طيب انا جاي حالا
الكل بيرقص سلو
عند زين وتمارا
زين:مبروك يا روح قلبي
تمارا بكسوف الله يبارك فيك يا حبيبي
زين:اخيرا يا قلبي نطقتيها
تمارا:مش جوزي انطقها براحتي جوزي حبيبي وروح قلبي وعيوني وكل ما ليا حضنها زين ولف بيها والاغنية خلصت
القاعة ضلمت ونورت علي زين وهو واقف بعيد بس وماسك المايك وبدأ يغني بصوته الساحر وحاضن تمارا وبيرقص كل كابل علي الاستيدج
قولي يا حبيبي
ليه وإنت عني بعيد
أنا شوقي ليك بيزيد
و إن جيت أنا برتاح
قولي يا حبيبي
إيه إللي غيرني
و إزاي بتشغلني
عن عمر قبلك راح
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
أحلى أيامي
و أجمل سنين تتعاش
جنبك يا إمّا بلاش
مين غيرك أتمناه
هو ده كلامي
حبك مفيش بعديه
فتحت عيني عليه
وعرفت راحتي معاه
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
وحضن تمارا اللي كانت فرحانه قوووي انه بيحبها كده وبتحمد ربنا انه موجود في حياتها
خرج فهد بسرعة وجري علي القسم واتكلم شوية اغبية انتوا متخلفين اه اللي انتوا عملتوه زين ممكن يتأذ…..زين زين كده خطر عليه جري بسرعة ركب عربيته وراح جري علي الفندق
عند البنات والشباب كل واحد ماسك حبيبته وكل واحد بيغنيلها مقطع من اغنية انت بسكوتايه مقرمشه
فؤاد:انتي بسكوتيه مقرمشه
يابت ده انتي قطه مخربشه
اموت فيكي وانتي مفرفشه منعكشه
فهد:قاعده جوه قلبي مربعه انتي لوحدك باربعه
كل حاجه فيكي ليها منفعه مدلعه
سامر:بنت الزوات ياتاج علي راسي
بنت الزوات ياصحبتي وناسي
مليش بديل
انا معاكي اساسي انا اساسي
ياسين:بنت الزوات انتي اللي هتصوني
بنت الزوات يالوز يابنبوني
نصي التاني لونك شبه لوني
زين:حبك في قلبي في قلبي في قلبي
انا وبس قولت انك ملكي خلاص خلصت
مسمعش حس مسمعش حس
ملكي وبتاعتي وبتاعتي وبتاعتي وبتاعتي
ومش هحلك انا لوبعد ٢٠٠ سنه
فؤاد:انتي بسكوتيه مقرمشه
يابت ده انتي قطه مخربشه اموت فيكي
وانتي مفرفشه منعكشه
احمد:قاعده جوه قلبي مربعه انتي لوحدك باربعه
كل حاجه فيكي فيها منفعه مدلعه
فهد:فيكي كل حاجه مسكره انتي زي الليد منوره
شوفتك معرفش ايه جراه
شايفك قمر ومنوره سمايا سمايا
زين:ست البنات ياساكنه جوايا جوايا
انا بنسي الدنيا دي وانتي معايا معايا
حلوه الحياه جميله اوي بيكي بيكي
ابيع حياتي من اجل معاليكي عليكي
انتي اللي ليا وانا هفضل ليكي ليكي
انتي بنبونايه ملبسه انتي ع الجمال متاسسه
يابت انا عايزك كويسه كويسه
انتي بسكوتيه مقرمشه والفرحة ظاهرة جدا في وشوشهم وفجأة الصوت يوقف بسبب الرصاصه اللي اتضربت في السقف زين اتفاجأ:الشناوي
الشناوي:ايوا الشناوي يا ابن الكيلاني انا كده كده ميت ميت مش هسيبك تعيش فجأة رصاصة طلعت من المسدس دخلت قلب زين
تمارا بصوت عالي:ززززززززززين وقربت بسرعة وحاولت تنعشه والفرح اتقلب معزي والناس فضلت تجري بسبب السلاح
زين بتعب:تم تم تمارا متعيطيش اهدي انا مش مكتوبلي افرح غير في الجنة
تمارا بعياط:لا يا زين لا يازين علشان خاطري متسبنيش انا ما صدقت لقيتك
زين:هتلاقي الاحسن مني
تمارا:لاااا انا مش عايزه غيرك انا بحبك انت وبس
زين:فهد سامر احمد فؤاد
كلهم بنفس واحد:احنا جمبك يا زين
زين:تمارا في عيونكم
احمد بدموع:اخرص يا زين بقي هتكون كويس انا اتصلت بالأسعاف
زين بضحك: خلاص يا صاحبي مش هوصل المستشفي نادولي سيف
نزل سيف جمبه:انا اسف يا صاحبي اسف وزعق بصوت عالي اسعااااااف بسرعة وفضل دموعة تنزل علي صاحب عمره اللي بيموت
زين:خلاص يا صاحبي دي النهاية ياسين
ياسين بدموع:كفاية يا زين بقي علشان خاطري هتكون كويس
زين:انا عايزك تحافظ علي ليلي وتاخد بالك منها وانت يا سيف انا طالب منك طلب
سيف:اؤمر وانا تحت امرك
زين وقد دمعت عيناه من هذه الكلمة التي سوف ينطقها:ت ت ت تتجوز تمارا مراتي وتحافظ عليها
تمارا بعياك وصريخ:اخرص بقي اخرص هتكون كويس وهنعيش حياتنا مع بعض وهنجيب بنات وولاد كتير زي ماكان نفسك
زين:فات الاوان اوعي تنسيني يا تمارا انا حبيتك قووي اوعي تنسيني اشهد ان لا اله ا الا الل الله وا ا اشهد ان مح مد  رسول الله ومات
تمارا بصريخ وهي تحتضنه :لااااااااااا زين زين رد عليا متسبنيش يا زين انا مليش غيرك وحياتي عندك يا زين
وفجأة قامت من النوم بصريخ:زززززززززين
زين صحي من النوم:اي في اي مالك يا قلبي
تمارا بعياط وهي تحتضنه:كابوس كابوس وحش قووي يا زين
زين:اهدي يا روح قلبي فيكي اي
تمارا يوم فرحنا حلمت في يوم فرحنا ان الشناوي ضرب عليك نار وقتلك وانت كنت هتجوزني سيف
زين بضحك:ههههههههههههه اجوزك دا عند اموا دا انا اخدك معايا يا قلبي  وبعدين ما هو فعلا صوب السلاح نحيتي ولسه هيضرب بس سيف ضربه بالنار وقتله وقتها الحمد لله
تمارا حضنته:الحمد لله انه كان كابوس انا كان ممكن اموت فيها
زين:ششششش بعد الشر عليكي يا روح قلبي
تمارا:انا بحبك قووي يا زين
زين:وانا بعشقك يا ملكة الزين ❤
في قلبي ملكة لا يعلمها الا انت يا الله فاحفظها لي من كل سوء يا من تملكتي قلبي واصبح ملكك وحدك احبك❤
                (تم بحمد الله❤)

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك رد