Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

في صباح يوم جديد ❤️
امال صحيت من نوم بهدوء وبعدين لقت تلفون زين بيرن راحت ردت هي 
امال : الو 
اسر : الو ياقمر انتي ياقمر 
امال بغضب : ماتلم نفسك الله 
اسر بضحك : بنهززززر المهم احنا روحنا نجيب فطار عايزين اجبلكم حاجه معانا 
امال : لا شكرا خلي بالكم من نفسكم
اسر : عنيا 
اسر قفل معا امال وامال قالت : اوف نسيت اسألوا علي اموش اكيد معاهم 
امال بصت علي زين الي نايم جمبها وابتسمت بخبث وقامت فتحت الدولاب رجليها بدأت تمشي عليها شويه وبعدين طلعت حاجه من دولاب ودخلت الحمام وبعد ١٠ دقائق طلعت من الحمام ومسكت تلفونها ونزلت تحت في جنينه بخبث وبعدين رنت علي زين كذا مره وزين صحي بضيق ومسك تلفون ورن 
زين بغضب : في ايه 
امال بخبث : بصلي من بلكونه 
زين بضيق : طيب 
زين قام وطلع البلكونه وبص علي امال وامال ابتسمتلو 
زين بصدمه : نهااااااار ابوووووكي اسود ايه الي انتي لابسه ده 
امال بضحك : بكيني قطعه واحده 
زين بغضب : انتي اتجننتي ازاي واقفه كدا 
امال بخبث : وهطلع البحر كدا وهعوووووم 
زين بغضب : انا هوريكي 
امال طلعتلو لسانها وقالت : إذ لحقتني بقا 
امال جريت برا الفيلا 
زين بغضب : امااااااال 
زين دخل اوضتو بغضب وفتح الدولاب وطلع فستان طويل  وجاب حزام 
زين بغضب : ونبي لنقبك انهارده يابنت سمير 
زين نزل بسرعه وطلع برا الفيلا وامال شافتو بيقرب منها وهي جريت في طريق وهي بتضحك كانت لابسه فوق البكيني فستان قصير
امال : علشان تعرف تقولي اني مش انثي يلا حبيت اوريك 
زين مكنش بيتكلم كان ساكت بس عينو كلها شر 
امال وهي بتجري لقت ولد راكب عجله  امال وقفت وقالتلو ممكن تركبني وراك 
الولد : اكيد طبعا ياطنط انفضلي 
امال ركبت معا الولد والولد ساق وكل ده قدام زين زين مشي وراهم بهدوء والولد وصل الشط وامال نزلت بسرعه من عجله وجت تدخل بس زين مسك أيدها جامد وكان هيكسرها 
امال بغضب : زين ايدي بتوجعني قولت هتضرب هضرب 
زين : تعرفي انا عرفت صنفك ده عايز ايه 
امال يسخريه : عايز ايه 
زين ضرب امال بلقلم علي وشها وقال : عايز الضرب وقلة الادب تعالي بقا دانتي يومك اسود 
زين مسك شعر امال وهي كانت مصدومه 
امال بغضب : طلقني بكرهك ابعد عني 
زين بتذكر : صحيح معايا حزام 
امال برعب : لا ابعد عني 
انا زقت ايد زين وقالت بصوت عاااالي : الحقووووووني هيقتلني حد يلحقني ياناس خطفني خطفني 
الناس اتلمت عليهم وامال انصدمت أنهم طلبوا من زين يتصورو معه
امال بغضب : بقول خطفني 
بنت من الي كانو واقفين قالت بدلع : ياريتو يخطفني 
زين ابتسم وقال : وانا موافق 
امال بغضب : وقفتك عقربه ياشيخ امشي يابت من هنا ده جوزي 
بنت تانيه : نتصور معه الاول 
زين غمزلها وقالها : معلش المدام بتغير شويه 
بنت تانيه : حقها طبعا انت لو جوزي مكنتش خرجتك من البيت اصلا 
زين بابتسامه : علفكره الشرع محلل٤ 
امال بغضب : ٤ عقارب أما يكلوك ياشيخ أمشو من هنا 
زين بخبث : ماتسبيهم عسلات والله 
امال بصتلو بغضب ودخلت الشط لقت ناس كتير ومذيع واقف قدام البحر  وبيقدم برنامج امال ضحكت بخبث وجريت علي مذيع 
امال : انت ياسطااااااا
المذيع بصلها بضيق ومردش
امال : مالك ياواد تقلان علينا كدا ليه متحن 
المذيع بضيق : حضرتك احنا علي الهوا 
امال : ايوا يعني اعمل ايه نطير مثلا 
المذيع : عيب لوسمحتي
في لحظه دي زين دخل الشط وامال شافتو وستخبت ورا مذيع 
امال : الحقني الراجل ده متحرش 
المذيع بص علي زين وقال : نعم ازاي 
زين قرب منهم وجاي يتكلم المذيع قطعو وقالو : انا شرف ليا اني شوفت حضرتك ممكن تقدم معايا البرنامج 
زين ابتسم : اكيد طبعا بس هشوف مراتي بس 
امال : مراتك مين يامتحرش ياوحش انت 
زين قرب منها بغضب وقالها : انتي شربه ايه علي صبح
امال بضحك : حشيش
زين بصلها بصدمه وهي ضحكت وقالت : بهزر بهزر 
زين خد المكروفين من المذيع والكاميرا بدأت تصورو
زين : اهلا بيكو عايز 
زين مكملش الجمله لما لقه امال بتقرب منو وبعدين ركبت علي ضهرو 
زين بغضب : فضحتينا يابنت مفضوحة
امال : هات بوسه 
زين بغضب : انتي ايه قلة الأدب دي بابت
امال : جوزي ادلع عليه ولا مدلعش وخلي بالك كاميرا بتصور 
زين بص لي كاميرا وقال: احم دي مراتي وزاي مانتو شايفين طفله 
امال فضلت تلعب في شعرو وتشد وداني وتبوسو 
زين بهمس : لمي نفسك هيخدونا اداب 
امال بضحك : عادي واحده وجوزها مال اهلهم هما 
زين بغضب : برستيجي ضااااااع 
امال : مايولع برستيجك ياأخي هتقرفني معاك ليه 
زين ابتسم من تصرفاتها وبعدين بص لي كاميرا وقال : معلش ياجماعه اصل مراتي بتحبني اوووووووي 
امال بصوت عالي : بعشق امووووو ماتجيب بوسه 
زين بضحك : خلاص انا اتفضحت 
امال حضنتو من ضهرو جامد وقالت : اي لاف يو بيبي 
زين بحب : اي لاف يو تو ….
_____________________________________
* في القاهره في المستشفي سمير واميره ومي كانو واقفين قدام تلفزيون بصدمه 
اميره : معقول دي امال
سمير بسعاده :ايوا هي بس ازاي هي وزين معا بعض وكانت فين
فجاه يارا دخلت عليهم وقالت : عمو احمد اتصل عليا وقال إن ابو معتصم خلاص قرار يعمل عمليه انهارده بليل في سينا 
سمير بسرعه : اتصلي بزين وأسر حالا لازم يروحو سينا 
يارا : حاضر 
مي قربت من سمير وقالت : اهده أن شاء الله خير 
سمير : أن شاء الله المهم امال عايشه
مي : احم ممكن اقترح عليك فكره حلوه 
سمير : فكره ايه 
مس : بعد ما العمليه دي تخلص المهم دلوقتي نطمن علي ولاد مريم ويارا 
سمير : طيب أن شاء الله ..هنطمن عليهم …..
_________________________________________
*عند احمد *
كان بيجهز السلاح وقنابل الي هيعملو بيها العمليه احمد كان بيحاول يلقي فكره علشان يوقفهم بيها
اما في سينا في كامين أو معنه أصح مكان آمن كان كل جندي واقف بهدوء ومركز وكل واحد ماسك سلاحو
صلاح : ياجماعه مين صايم 
جورج : انا عليا اعملو الاكل 
صلاح بابتسامه : احلا اكل منك ياعم جورج 
جورج بضحك : اه مانت بتموت في اكلي 
محمد بابتسامه : وانا صايم 
جورج : قولي صحيح هو انتو بتصومو اتنين وخميس ليه 
محمد : دى سنه عن النبى صلى الله عليه وسلم
صلاح : عليه افضل صلاة وسلام 
جروح بابتسامه : يبقا انا بقا هروح اجهزلكم الفطار 
محمد : ماشي ياابو رجوله 
جروح مشي 
صلاح : ها يامحمد فرحك امتا 
محمد : الاجازه الجايه ان شاء الله بس كلكم هتشرفوني طبعا 
صلاح : عيب ياجدع انت اخويا 
محمد حط ايدو علي كتف صلاح وقال : احلا اخ والله ربنا يخليك ليا ويخليلي الواد جورج 
صلاح بضحك : قول ياخويا علشان اكلو 
محمد بضحك : دا عليه شويه ورق عنب إنما ايه دا خطبتي مبتعرفش تطبخ زايو
صلاح بابتسامه : ربنا يخلينا لبعض …..
______________________________________
*عند زين *
كان قدام البحر هو وامال وزين خلها تلبس الفستان الطويل 
امال : زين 
زين : ها 
امال : بحبك ومتزعلش مني بس حبيت اغيظك 
زين بهدوء : بصي ياامال لازم تعرفي أن جسمك ده كلو كدة ملكي محدش اصلا ينفع يشوفو غيري 
امال : اممممم طب وبنسبه للبنات الي لابسين عريان دول 
زين : لا دول معندهمش حد يقولهم ده صح وده غلط وانا موجود اهو وهعلمك خطوه خطوه يعني ليكي لبس محدد 
امال : ماشي يازين
زين حضنها بحب وقال : قلب الزين
تلفون زين رن وزين رد ويارا حكتلو كل حاجه وزين خد امال وطلعو من الشط 
امال : زين مالك فهمني
زين بغضب : اكرم الكلب هيعمل عمليه ارهابيه انهارده في سينا ولازم اروح سينا 
امال بسرعه : هجي معاك 
زين بضيق : امال مش نقصك خدي رحمه وامال وانزلو لي سمير القاهره 
امال بصتلو بخبث وسكتت ووصلوا الفيلا لقو اسر جهز 
اسر : يلا انا جاهز يارا كلمتني يلا مفيش وقت 
زين بص لي امال وقالها : خلي بالك من نفسك 
امال : ماشي 
زين : اسر تعال معايا جوا نكلم سمير ونقولو الخطه  
اسر وزين دخلو الفيلا وامال بصت لي رحمه ومسكت أيدها وقالت : وحياه ابنك او بنتك الي مجتش لسا لتساعديني 
رحمه : طبعا ياامال في ايه قولي 
امال بهدوء : انا هركب في شنطه عربيه زين وهروح معاهم سينا اوعي تقولي لا ولا تقوللهم حتي انا حلفتك وانتي سافري انتي واموش القاهره 
رحمه بحيره : بس ليه تروحي معاهم 
امال : خايفه علي زين مستحيل اسيببو 
رحمه : مش عارفه 
امال : اسمعي كلام وحياة اغله حاجه عندك 
رحمه : خلاص ياامال ماشي 
امال بصتلها بهدوء وبعدين حضنت اموش جامد وقالتلها اسمعي كلام رحمه
اموش : حاضر ياماما 
امال حضنت رحمه وقالتها : خلي بالكم من نفسكم 
رحمه : وانتي كمان 
امال ابتسملها وبعدين طلعت عند العربيه وكانت مفتوحه امال فتحت شنطت العربيه وركبت فيها وبعدين قفلت الشنطه وبعد ٥ دقائق زين وأسر طلعو من فيلا 
زين بستغراب : امال فين 
رحمه بتوتر: طلعت فوق 
زين : تمام يلا يااسر 
اسر وزين طلعو برا فيلا وركبو العربيه وتحركو ورحمه دعتلهم كتيرررر
* في العربيه * 
زين : عايزين نخلص من ابو معتصم ورجالتو 
اسر : متخافش نهايتهم انهارده 
زين : أن شاء الله 
زين ساق بسرعه……
______________________________________
*وفي المساء في سينا كانو الظباط بيفطرو وجورج كان بيحطلهم الاكل 
جروج : جبتلكم بلح كمان 
محمد : ايه ياض الاكل الحلو ده 
جروج بضحك : يارب يعجبكم 
الكل قعد وبدأو ياكلو وكانو بيهزرو وبيضحكو 
صلاااح : تسلم ايدك 
جروج : حبيبي ياصحبي كمان انتو نامو بعد فطار  علشان تعبتو انهارده  وانا همسك مكانكم وهصحيكم علي الفجر علشان تصلو 
محمد : كل يوم بتثبتلنا أن احنا خوات
جروج : اكيد طبعا يامحمد احنا خوات وفي ضهر بعض وهجيلك يوم فرحك بقا ياعم ابسط 
محمد : ربنا يديم صداقتنا ياحبيبي 
جورج ابتسم وفجاه سمعو صوت ضرب نار
محمد بسرعه : اجهزو يارجاله وفي ضهر بعض
 كل ظباط مسكو أسلحتهم وجورج طلع فوق المبنا الي كانو قاعدين فيه وبص من علي سطح لقه عربيات مقربه من المبنا وبيضربو نار وبيرمو متفجرات جورج مسك سلاحو وبدأ يضرب عليهم نار ويصتاد واحد ورا تاني اما احمد ومعتز كانو بيحاول يضربو علي الارهابين من تحت لتحت صوت الرصاص والانفجارات زادت أما اسر وزين وصلو في لحظه دي وكل واحد مسك سلاحو 
اسر : في ضهر بعض دايما 
زين : اكيد 
زين وأسر نزلو من العربيه وبدأو يصتادو فرستهم بكل غل أما امال كانت سامعه صوت ضرب النار وكانت خايفه اوي 
امال بخوف : يارب احميهم كلهم يارب يارب كلهم يبقو بخير ساعدهم يارب 
اما محمد كان بيضرب عليهم نار ووقع واحد وتاني وتالت بس واحد إرهابي جاه وراه وضرب عليه نار وجت في ضهرو ووقع في الارض و صلاح شافو وصرخ باسمو وقرب منو 
صلاح بدموع : لا يامحمد لاااااا ونبي قوم يامحمد علشان اهلك وعلشان عروستك
محمد وهو بيطلع في روح : صلاح لازم تخلص عليهم ياصلاح خلي بالك من نفسك ومن جورج وقولي لي ابويا ابنك مات من ضهرو  ابنك بطل 
صلاح بدموع :  لا يامحمد متسبنيش 
محمد : اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمد رسول الله
محمد مات وصلاح مسح دموعو وقال : هجيب حقك يامحمد
صلاح شال جثة صحبو ودخلو المبنا ورجع يضرب نار وكان بيوقع منهم كتير أما عند أمال حست ان في ناس جمب العربيه استنتجت انهم يااما الارهابين أو الظباط وفجاه سمعتهم بيقولو ابعدو من العربيه رمو عليها قنبله العساكر بعدو عن العربيه وامال فضلت تصرخ وتقول : حد يطلعني
 وكانت القنبله فعلا تحت العربيه ومحدش سامعها صوت ضرب نار كان اعله منها 
امال بدموع : حد ينقذني افتحوووولي همووووووووووت ……
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!