Uncategorized

رواية معذبتي الفصل الخامس 5 بقلم منى

 رواية معذبتي الفصل الخامس 5 بقلم منى
رواية معذبتي الفصل الخامس 5 بقلم منى

رواية معذبتي الفصل الخامس 5 بقلم منى

كريم وهو خارج يفتح.. اضحكي اضحكي دانا هديكي قفا دلوقتى هيظبطك
كريم فتح اتفأجا ب امه قدامه
كريم ????… ماما
هند… اه ماما ال مش بترد على مكالمتها
خرجت ياسمين من غير ما تشوف هند
ياسمين… مين يا كيمو ???? طنط
هند… هو في ايه ايه كميه الدهشه دي وهفضل على الباب كده مفيش اتفضلي
كريم كشر… لا ازاي اتفضلي يا ماما
هند دخلت و قعدت وبصت ل ياسمين
هند… يرضيكي يا مينا الوحش دا أكلمه ميردش عليا ولا بيسأل ف امه خالص
كريم ????… مينا مين
هند… مينا مراتك اصل صحبتي ف نادي بنتها اسمها ياسمين وبيقولولها يامينا عجبني قلت اقول ل مرات ابني يامينا ولا في مانع ادلعها
كريم ????… تدلعي مين
هند… يوه جرا ايه ياواد انت وانتي يا مينا عجبك كده؟
ياسمين ????… مينا مين ????‍♀️ اه اه انا انا مينا ????
كريم ????.. انتي مين
هند بحزن مصطنع… انا عارفه انكم مستغربين من طريقتي واسلوبي بس يا حبيبي انا مقدرش ازعلك ولا اخسرك وخلاص استوعبت ان سعادتك مع مراتك واكيد ربنا شيلك الأحسن ممكن تبطلو تندهشو كده بتحسسوني اد ايه انا كنت ست شريره و وحشه
ياسمين بحب.. ابدا يا طنط اوعي تقولي كده انتي من حبك في ابنك الوحيد كنتي عشامانه فيه ودا حقك طبعا انتي امه تعبتي كتير عشانه لازم تعشمي فيه
كريم ????.. انتي مين انتي كمان
ياسمين ????… انا مينا يا كوكي
هند ????… كوكي ما تطلبنا بيتزا انا عايزه اتعشى معاكم
كريم ????.. عشا هو هو انتي هتطولي ياماما اقصد هتباتي يعني
هند ????… في مشكله
ياسمين ????… ابدا ابدا دانتي منورنا والله انا مبسوطه اوي يلا يا كوكي اطلب بيتزا ع ما اعمل بوب كورن ونتفرج ع الفليم الجديد ال جبته
كريم بفرحه… تمام انا مبسوط بس انتم نسيتم حاجه مهمه اوي
بصلو باستفهام هو كمل… ميرا معقول ياماما هتسيبها بيته لوحدها دا كلام بردو
هند ????‍♀️… تصدق نستها.. خلاص يا فقري يا ابن الفقريه قفل ع بيتزا يادوب اروحلها دي بتخاف من خيالها وخيبه خالص
كريم وهو بيوصلها للباب… على مهلك يا ماما وطمنيني لما توصلي مع السلااامه يا حبيبتي
قفل وبص ل ياسمين ب غيظ وهي كانت بتضحك َمش قادره تسيطر على نفسها
كريم بغيظ… اطلب البيتزا يا كوكي على ما اعمل بوب كورن دا انتي ليلتك سودا معايا
ياسمين ????… بجد مش قادره شكلك كان يفطس ضحك
كريم ????… ايه يفطس ضحك دي يا آخره صبري
ياسمين.. يووو هي بتتقال كده انت ايش عرفك المهم انا مبسوطه اوي ومش مصدقه نفسي
كريم وهو بيحضنها… انا كمان مبسوط اوي يا حبيبتي مش مصدق ان ماما اخيرا فهمت اني سعادتي وراحتي معاكي بس اللي مخليني مبسوط اكتر حاجه تانيه
ياسمين.. ايه هي
كريم بحب… إن مراتي حبيبتي تقبلت كلامها بابتسامه وكمان محسستهاش ببشاعه اللي كانت بتعمله فيها… انتي ازاي كده… بحبك
ياسمين… انا كمان بحبك وعشان كده لازم التمس لماماتك الف عذر مش عذر واحد بس… انت حبيبي ياكيمو
نسيبهم بقا عشان ميصحش كده ????
____________________بقلم_مني
صبا روحت مع ماماتها و ابنها ويادوب هتنام ماماتها دخلتلها
صابرين… ممكن اتكلم معاكي شويه
صبا… اكيد يا حبيبتي اتفضلي
صابرين.. اولا كده في ايه بينك وبين جميله علاقتكم متوتره ليه انا و نجاه خدنا بالنا على فكره بس، سكتنا احتراما ل سيف
صبا… سوء تفاهم بينا هياخد وقته وهيتحل متشغليش بالك انتي ياحبيبتي
صابرين????… والله قلت ل نجاه اني مش هطلع منك بحرف واحد مصدقتنيش المهم كنت عايزه اطلب منك طلب
صبا بابتسامة.. تامري يا امي
صابرين بتوتر… الأمر لله يا حبيبتي… هو يعني اصل هو خالتك بهيره كا
قاطعتها صبا بحده … خالتو بهيره جيبالي عريس للمره ال مش عارف كام صح
صابرين… يا حبيبتي بترفضي الناس ليه قبل ماتشوفيهم او تسيبيني اكمل كلامي حتى حرام عليكي ايه هتفضلي عمرك كله كده وبعديين خالتك بتحبك وعايزه مصلحتك
صبا ????… مصلحتي في ايه ماما الله يكرمك عشان منعملش خناقه كل مره قولي ل خالتو تريح نفسها مش هتجوز وانتي ارجوكى من غير ماتزعلي مني متتكلميش ف موضوع دا معايا تاني عشان خاطري ممكن
صابرين بحزن.. براحتك يا صبا بس اعرفي اني مش عيشالك العمر كله يا بنتي ربنا يهديكي تصبحي على خير
صبا… وانتي من اهل الخير ياأمي
_____________________بقلم_مني
ناديه كانت قاعده قدام اللاب مستنيه مكالمه فيديو مع بنتها ف معاد اللي وعدتها بيه.. وبعد وقت قليل اتصلت هنا وفتحت ناديه
ناديه بلهفه ????…. حبيبتي وحشتني اوي
هنا ???? ????… وانتي كمان ياماما وحشتني اوي اوي اوي عامله ايه
ناديه بحزن ????… تعبانه اوي من غيرك ???? مفيش امل ترجعي لحضني
هنا بحزن ????… ماما ارجوكي مش كل ما اكلمك تقوليلي كده حسي بيا مكنش ينفع افضل في مصر لحظه واحده كمان صعب عليا صعب اوي
ناديه بعتاب????… وسهل عليكي فراقي انا وابوكي مش كده
هنا ????????… انتم هتحسو بيا وتقدرو لو سمحتي بلاش تحسسيني بالذنب كده عشان خاطري يا ماما حاولي تكوني داعم ليا وتقويني على قراري وعلى البعد دا
ناديه ????????… كمان لا كده كتير مقدرش عموما الموضوع موضوع وقت وان شاء الله هنتجمع تاني قريب واوعدك يا حبيبتي قلبك دا هيرتاح وهتفرحي اوي اوي وبكره تقولي ماما قالت
هنا ????????… إن شاء الله ياماما سلملي على بابا كتير لما يرجع انا هقفل بقا
ناديه ????.. اوك يا قلبي مع السلامة
هنا ????.. سلام
____________________بقلم_مني
زينه لاقت حاجات كتير اوي على النت مش فاهمه معناها
جاثوم مس سحر جن عاشق
احتارت مبقتش فاهمه اي حاجه بس قررت تاخد موقف و تخرج من اللي هي فيه طلعت تلفونها ورنت على ماماتها
زينه ????… الو
امال بصوت ناعس ????.. ايوه يا حبيبتي انتي كويسه
زينه ????.. اسفه ياماما شكلي صحيتك من النوم
امال ????… لا يا حبيبتي انا كنت لسه هنام في حاجه؟
زينه ????… اه كنت عايزه أسألك على حاجه كده هو هي
امال???? حبيبتي من غير توتر ولا مقدمات قولي على طول في ايه
زينه ????… واحده صحبتي عندها مشكله كده وكانت محتاجه شيخ
امال بستغراب ????… شيخ
زينه بتوتر ????… اه شيخ يا مامي عادي يعني بصي هو هو بيحصلها حاجات مش طبيعيه خالص ف عرفت ان الحل ان تقعد مع شيخ يكون عارف ف حاجات دي بس مش دجال اه هي مش بتؤمن بالدجل والجهل دا
امال ????????… صحبتك مين دي انتي ملكيش صحاب غير هنا وسافرت و ياسمين وصبا حد منهم يعني؟
زينه بتسرع ????… لا لا لا مش هما دي دي عميله من اللي بتعامل معاهم في شغلي بس صعبت عليا حبيت اساعدها ها بقا تعرفي ولا لا
امال ????…. مممم طيب بكره هرد عليكي هعمل كام تليفون كده واقولك
زينه ????… اوك يا ماما متحرمش منك يلا روحي كملي نومك بقا تصبحي على خير
امال ????… وانتي من اهل الخير يا حبيبتي
زينه قفلت مع امها ولسه جايه تحط الفون على الكودينو لمحت خيال بيجري في الصاله
استعاذت بالله من الشيطان الرجيم وفتحت اللابتوب على سوره البقره وسندت راسها على السرير في ثواني كانت نامت
فتحت عينها وهي حسه بصداع رهيب في دماغها لاقيت ضلمه في كل مكان مدت ايديها جابت تلفونها وشغلت الكشاف ال فيه
الكشاف ضرب في وش قدامها بالظبط ???? صرخت بس صرختها مكملتش لان في ايدين كانت بتخنق فيها جامد وثواني ومحستش باي حاجه تاني وغابت عن الوعي تماما
____________________بقلم_مني
ياسين روح وهو مضايق الفكره اللي في دماغه مسيطره عليه ومخلياه مش شايف اي حاجه تاني
دخل على اوضتهم لاقاها على الأرض جري عليها اتفاجا من ال شافه ????
زينه كانت مرميه على الأرض شعرها متقطع و كدمات كتير في جسمها وعلامات خنق على رقبتها
ياسين بلهفه وخوف.. زززينه زينه ردي عليا والنبي زينه متسبنيش
جري على تسريحه جاب برفان ورجع حاول تاني يفوقها وبعد مده بدأت تفوق
زينه بتعب… اه ااه انا فين
ياسين بخوف.. حبيبتي انتي كويسه طب حسه بأيه ردي عليا ارجوكي نروح مستشفى طي
قاطعته زينه… ااه بس بس في ايه حصل انا جسمي واجعني اوي ايه اللي حصل
ياسين ????… معرفش انا رجعت من بره لاقيت واقعه على الأرض وفي كدمات في جسمك و علامات خنق على رقبتك
زينه بخوف ودموع… انا خايفه انا تعبت وانت مش مصدقني حرام عليك وديني عند بابا لو سمحت
ياسين اتحول من الخوف عليها ل قمه الغضب…. ااااه قولي كده بقا والله انا قلت ان الحوار الطويل العريض دا عشان كده محدش صدقني
زينه بعدم استيعاب… حوار ايه ومين اللي مصدقكش
ياسين ????…. الحوار اللي انتي وابوكي عاملينه عشان تجبريني اروح اعيش هناك معاكم في الفيلا اصل الشقه الصغيره دي مش لايقه على ست الحسب والنسب مش كده
زينه ????… انت بتقول ايه انت بجد فاكرني عامله كل دا تمثيل عليك انا ???? انا مش مصدقه بجد انت مش راجل اللي حبيته انت واحد معرفهوش بجد ثم تعالي هنا حكيت لمين ومصدقش
ياسين… دا المهم دلوقتي ???? ومع ذلك حكيت ل كريم و ل ماما والاتنين غلطوني جدا بس اهو طلع معايا حق وطلعتي مخططه مع ابوكي وانا المغفل اللي مفروض أصدق مش كده
زينه بدموع… عارف يا ياسين انا كنت ناويه اكمل في حل اللغز اللي انا فيه لوحدي من غير تدخل اي حد حتى بابا وماما عشان محدش يعرف رد فعلك معايا ويلومك والتمستلك الف عذر بس دلوقتي بعد كلامك دا وتفكيرك وقسوتك وانا في حالتي دي معنديش غير قرار واحد لازم انفذه
ياسين بتوتر.. قرار ايه
زينه مسحت دموعها وحاولت تكون قويه…. احنا مينفعش نكمل مع بعض انا لا هقعد احلفلك اني مش بمثل ولا ان بابا ميعرفش حاجه اصلا هقولك حاجه بسيطه اوي زين الدين لو عايز بنته تسكن معاه هيقولك في وشك مش هيعمل مؤامرات ويألف قصص ابويا اكبر من كده بكتييييييير واحنا مش صغيرين عشان نعمل كده اظاهر انه كان عنده حق لما قالي انك مش الراجل المناسب ليا يلا اديني اتعملت وعرفت بنفسي ف ارجوك نطلق بهدوء
ياسين كان بيسمعها ولأول مره يقتنع بكل كلمه هي قالتها فعلا شخصيه باباها مش كده باباها دايما كان بيواجهه بالرفض وانه مش حاسس انه الزوج المناسب ل بنته بعيدا عن الفرق الاجتماعي بينهم باباها كان ممكن يشرط حتى كده لو كان عايز وبعدين ابوها روحه فيها ازاي يأزيها كده الكدمات والعلامات اللي على رقبتها بتاكد انها اتعرضت ل عنف شتم نفسه على تسرعه
ياسين… زينه ممكن نتكلم بهدوء
زينه بسخريه.. يا راجل هدوء لا انا مش عايزه اتكلم خالص الكلام خلص لولا الوقت اتأخر كنت مشيت حالا بس الصبح همشي وورقتي تجيلي على بيت بابا عن ازنك هنام ف الاوضه التانيه
سابته وخرجت كانت بتحاول تكون متماسكه قدامه هو وقف جامد مش عارف يروح وراها يحاول يفهم ولا يفضل لحد ما تهدي وبعد وقت من تفكير قرر يسيبها لما تهدي والصبح يتكلم معاها
_____________________بقلم_مني
صباح يوم جديد ياسين صحي راح ل زينه اوضتها خبط ملاقاش رد فتح اتفاجا بالاوضه فاضيه دور عليها ملأهاش اتصل بيها كنسلت عليه وبعدين اداله مغلق
اتجنن خاف تكون بتتكلم جد وهتسيبو حس انه بيخسرها جري يغير هدومه عشان يلحقها
_____________________بقلم_مني
يحيى وصل اول واحد الشركه لسه بيطلع المفتاح لاقي ميرا قاعده على السلم وسنده راسها على حيطه ونايمه
يحيى قرب منها وكلم نفسه ????… البسكوته عندنا بس ايه ???? دي نايمه كده ليه دي وايه جابها بدري اوي كده
ميرا قلقت وفتحت عينيها لاقيته قدامها وبصصلها ومبتسم اوي
ميرا بحرج… احم هو هو حضرتك هنا من بدري
يحيى ????… اه
ميرا…. طيب مش هتفتح هنفضل على السلم كده
يحيى.. لا ازاي ميصحش يا برنسيسه قلبي
ميرا ????… استاذ يحيي
يحيى ????… عيون يحيى
ميرا… احم لو سمحت كده ميصحش انا يعتبر اخت صحبك
يحيى بجديه… قصدك ايه
ميرا… قصدي اني مش واحده من شارع عشان تعاكسها كده
يحيى بغيظ… اعاكسها دا اللي فهمتيه من كلامي
ميرا ببرائه… اه انت بتعمل بعينيك حركات غريبه كده و كلامك كلها حاجات معاكسه وقله ادب
يحيى وهو بيفتح باب الشركه… ميرا ادخلي ادخلي بدل ما اتعصب عليكي وانا عصبيتي وحشه محبش ان في بدايه تعارفنا تشوفيها
ميرا دخلت و قعدت ف ريسيبشن جمب الباب ع طول كانت حركه منها انها خايفه من وجودها معاه في مكان لوحدهم
يحيى… والله طيب يا ميرا براحتك
يحيى لسه هيلف ويدخل مكتبه وقفته بطلبها
ميرا برقه… هو ممكن اعمل من عندك مكالمه؟
يحيى بصلها بحب ورجع فتح تلفونه مده ليها
ميرا… ممكن تطلبلي رقم كريم تلفوني فاصل شحن ومحتاجاه ضروري اوي
يحيى… حاضر ياستي
اتصل ب كريم واداها الفون وسابها عشان تاخد راحتها في الكلام
كريم ????… ايوه يا زفت خير
ميرا ????… انا ميرا ياكريم انت فين
كريم ????????… ميرا خير في حاجه ماما كويسه؟
ميرا ????… خالتو كويسه مفيش حاجه تعالي بس بسرعه مش هعرف اتأخر
كريم ????… خمس دقايق بس واكون عندك ان شاء الله سلام
ميرا ????.. سلام
____________________بقلم_مني
ميرا قفلت مع كريم ولسه هتنده على يحيى لاقيته واقف قدامها ونفس الابتسامه على وشه
ميرا بخجل.. احم انا كنت لسه هنده عليك عشان اديك موبايلك
ومدت ايديها بالموبايل ل يحيى خده منها
يحيى… تشربي ايه ع ما كريم يوصل
ميرا.. شكرا مش عايزه حاجه
يحيى.. يالهوي ياناس على الرقه هو في كده
ميرا… تاني مش قلنا كده عيب
يحيى.. عيب ايه بس انا عا
قاطعه دخول صبا
صبا.. صباح الخير
يحيي وميرا… صباح النور
يحيى… والله طول عمرك بتوصلي في الوقت المناسب
صبا بمكر… انت ال بتوصل متأخر اوي خليك دوغري توصل
يحيى لسه هيرد دخل كريم
كريم… صباح الخير ميرا في ايه ماما كويسه بجد
ميرا… والله كويسه انا قلتلك محتاجه اتكلم معاك ضروري بس
كريم.. طيب يلا على مكتبي.. عن ازنكم
دخلو المكتب و يحيى بص بغيظ ل صبا وهي ضحكت وراحت علي مكتبها
في مكتب كريم
كريم … ادينا لوحدنا في ايه بقا
ميرا بتوتر… انا مش عارفه اقولك ايه انا عشان اجي هنا أديت خالتو منوم في العصير
كريم ????… ماما ليه كده يا ميرا
ميرا حكت ل كريم كل اللي سمعته وازاي خالتها منعتها اليومين دول تخرج و خدت موبايلها لما شكت انها سمعت حاجه وانها سمعتها بتقول للي بتكلمه
انها هتروح تلطف الجو مع ياسمين قبل ما هو ينفذ ويخلص منها
كريم كان بيسمع وعقله رافض يصدق مش مستوعب ان امه بالشر دا ازاي دي امه اللي ربته وكان فخور بيها في كل مكان فاق على اخر كلمه من ميرا تخلص من ياسمين قلبه وجعه طلع الفون ورن عليها مردتش جرب تاني الفون اتفتح
كريم بلهفه ????… الو حبيبتي انتي كويسه
….. ????… حضرتك تعرف صاحبه التلفون دا
كريم بخوف ????… اه مراتي هي فين انت مين
… ????… مرات حضرتك يا استاذ
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد