Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة العاشرة 10 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة العاشرة 10 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة العاشرة 10 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة العاشرة 10 بقلم ملك ماهر 

ادهم:هندد

هند:ادهم

هايدي بتعجب اكبر:انتو تعرفوا بعض انتو كمان

هند:يعني معرفه سطحيه

هايدي:اهاا 

امينه:يلا يولاد عشان تاكلو

هند:لا يطنط بعند اذنك احنا لازم نمشي بالهنا والشفا انتو

امينه:ازايي يبنتي ده تبقي ف بيتي ومتاكليش من ايدي

هند بابتسامه:مره تانيه ان شاء الله

امينه:لالا مينفعش لازم نتغدي سوا ده انا قولت لابو ادهم ييجي مخصوص وهو زمانه علي وصول

زيد:لا م نا وصلت خلاص

امينه:تعالي شوف بيقولو ايه مش راضيين يقعدوا يتغدوا معانا

زيد:ازاي ده ميصحش كده

هند:مره تانيه ان شاء الله

امينه:لا هي هتبقي مرات كتير ان شاء الله بس لازم تقعدوا

وبعد الحاح شديد جلسو جميعا علي المائده ليتناولو الطعام وكانت هند تجلس بجانب ادهم وبعدين اياد وبعدين رحمه وبعدين هايدي وامينه ف الناحيه الاخري وزيد علي راس المائده ولكن حصل شئ لم يتوقعه احد وهو ان

ريهام:ايه ده ايه ده كده مش تعزميني يخالتو الا هما مين دول

امينه:دول صحاب هايدي وبعدين انتي مش غريبه يعني

ريهام:ايوه طبعا مش غريبه

زيد:اتفضلي واقفه عندك ليه

ريهام:شكرا ي اونكل بس نا لسه واكله

امينه:لا اتفضلي تعالي بس

ريهام:هاجي بس عشان غلاوتك عندي يخالتو وكانت تقول هذا الكلام وهي تنظر لادهم وتتعمد اغاظه هند ولكن هند تنظر لها بلامبالاه

ريهام وهي تقترب من ادهم وتتحدث لهند:وسعي انا عاوزه اقعد هنا

هند حضرتك تقدري تقعدي ف اي مكان تاني علفكره

ريهام:لا اصل نا بحب المكان ده اوي وبقعد فيه علطول

هند وهي تقوم من علي الكرسي:تمام اتفضلي

امينه:ايه يريهام اللي بتعمليه ده

ريهام بدلع وهي تقترب من ادهم:بعمل ايه يخالتو يعني انا بس بحب المكان ده

امينه:انتي اصلا عمرك م اتغديتي معانا ولو بناكل سوا كان بيبقي ف المطاعم لانك مبتحبيش الاكل البيتي

ريهام باحراج شديد:اي…ايه يخالتو الكلام ده

امينه:لان هو ده الصح واتفضلي وريني هتاكلي ازاي ونتي مبتحبيهوش

ريهام بقرف للاكل ولكن تظهر غير ذلك:لا هاكل لاني بحبه عادي يعني

ادهم وهو يقوم من جمب ريهام ويتجه بجانب هند ويوجه حديثه لريهام:اصل نا بعيد عنك يريهام يختي مبحبش اقعد ع الكرسي ده وعشان مبحبش اقعد جمب حد غريب وكده

ابتسمت امينه علي تصرف ابنها

ريهام وهي تقوم من مكانها وتتجه لهند:تمام تقدري ترجعي مكانك تاني

هند بتنهيده:حضرتك انا مش هفضل قايمه قاعده

ريهام بغيظ:معلش

هند:تمام وسعي كدهه ممكن ولكن وهي تتجه للكرسي المقابل اوقفتها مسكت يد من ادهم وهو يقول

ادهم:هند اقعدي مكانك وانتي يريهام تقدري تقعدي ف اي حته جمب اياد جمب بابا جمب امي او حتي جمب هايدي لكن انك انتي تيجي وتتكلمي بالاسلوب ده مع صديقتي وصحاب هايدي هتخليني اكرهك اكتر م انا مش طايقك ف اتفضلي بقا وبعدين انتي كنتي جايه ليه

ريهام بغيظ شديد:اصلك وحشتني وجيت اتطمن عليك قالت هذا وسط ذهول من الجميع حتي ادهم

ادهم:تطمني عليا ووحتشك!!يبنتي انا بشوفك ف السنه مره وبعدين انتي شايفاني عيل صغير يعني ولا اي مش فاهم

ريهام وهي تقترب منه بدلع:بالنسبالي انا انت ال بيبي بتاعي ولازم اهتم بيك(يلعن ابو تقل دم اهلك يشيخه ده انتي لزقه بغرا)

ادهم بقرف:طب ابعدي طيب عشان انا لسه مستحمي

ريهام:وهو انا اللي هوسخك يعني

ادهم:تقدري تقولي كده واتفضلي اقعدي مكانك عشان جالي صداع

جلست ريهام مكانها بغيظ

ادهم بهمس لهند:مبتاكليش ليه

هند بهمس هي الاخري:اكلت والله بس زي متقدر تقول كده بنت خالتك دي سدتلي نفسي لشهرين قدام

ادهم وهو يحاول كتم ضحكته:عندك حق صراحةً انا كادهم اتخنقت منها ونفسي ارميها م الشباك

هند:يلا ربنا يكون ف عونك ي ادهم يبني

ريهام:بتقولو ايه يضحك كده قولولنا معاكو خلينا نضحك

ادهم:وانتي مالك يبنادمه انتي ولا اقولك احسن كنا بنتكلم عليكي هاا هتقدري تعملي حاجه

ريهام:كنت بتحكيلها عني صح

ادهم:هو من ناحيه كنت بحكيلها ف انا بحكيلها بس بشتمك

هند:الصراحه هو صح

ريهام وهي تتجه اليها وتقترب من حجابها:بقا بتشتميني انا يحيوانه ولكن يد ادهم منعتها وجذبها من شعرها والقاها ارضا

ادهم بفحيح يشبه فحيح الافعي من قوته:لو فكرتي تقربي منها تاني يريهام مش هيكفيني فيني قتلك

ريهام بخوف:ح..حاضرر حاضر

اياد وهو يبعد ادهم عنها:سيبها يادهم دي واحده وس****ابعد عنها

ادهم بزعيق:زيييين

زين بخوف:اايوه ي ادهم باشا

ادهم:هو نا مش قولت الحيوانه دي متدخلش الا باذني

زين:هي جت وقالت ان امينه هانم طلبتها وان حضرتك قولتلها تيجي ونا مرضتش اتصل علي حضرتك لانك معاك ضيوف 

ادهم:متدخلهاش تاني بعد كدهه

زين:تحت امرك..عن اذنك

ادهم:تمام يلا يريهام بره من غير مطرود

ريهام:انت بتطردني انا عشان دول

ادهم:اه يلا بره بقا

بعد اما مشيت كله اتنهد

زيد:امينه لازم نشوف حل للبنت دي مش كل شويه هتنطلنا هنا

امينه:والله انا زهقت من تصرفاتها

ادهم:والله ي امي انا زهقت منها عن اذنكوا هطلع اخد شاور

امينه:اتفضل يبني

هند:يلا يرحمه عشان اتاخرنا واسفين ع الازعاج اللي عملناه

امينه:ازعاج ايه يبنتي ده انتو نورتونا والله

هايدي:تمشوا فين ده نا لسه هوريكو صورنا واحنا صغيرين تعاالي بس اقعدي ..ياداده

ماجده:نعم يهايدي

هايدي:اعمليلهم عصير

ماجده:حاضر

هايدي:اتفضلو انتو وخمس دقايق وجايه

هند:لا مره تانيه ان شاء الله

هايدي:وحياتي عندك يرحمه اقنعيها نص ساعه ساعه بالكتير كمان

رحمه لهند:خلاص بقا يهند والنبي

هند بتنهيده:طيب

ذهبت هايدي ولكنها تاخرت

امينه لهند:بقولك يهند م تطلعي تشوفي هايدي اتاخرت ليه

هند:حاضر عن اذنكو

ذهبت هند ولكنها لا تعرف اين هي غرفه هايدي ف خمنت انها الاولي وطرقت الباب ثم دخلت

تحت..

هايدي:الله امال فين هند

رحمه:م طلعت تناديكي

هايدي:مش مشكله تلاقيها ف الحمام وجايه ولا حاجه تعالي اوريكي الصور

عند هند..

هند:هايدي ي هايدي

ولكن هذه كانت غرفه ادهم وفي هذه اللحظه خرج ادهم من الحمام وكان عاري الصدر ويلف منشفه حول خصره ذهلت هند مما رأت وتفاجأ بها ادهم

هند:احيييييه

ادهم:هند انتي ايه اللي جابك هنا

هند بتوتر:اص..اصلل فكرتها اوضه هايدي كنت طالعه اناديها بقولك ايه استر نفسك مينفعش كده

ادهم وهو يقترب منها:مممم ولو معملتش كده

هند:يجدع البس لاحسن تستهوي

ادهم وهو يقترب اكثر:عادي متعود

هند وهي تبعد حد لزقت ف الحيطه اللي وراها:ادهم بقولك ايه خليك مع نفسك كده ونا هنزل يلا ف رعايه الله كادت تفتح الباب ولكن ادهم سبقها وكان الباب ينفتح وينغلق بريموت لانه مصمم خصيصا له

هند:ادهم افتح الباب مينفعش كده

ادهم وهو يقترب منها اكثر واكثر حتي حاوطها بذراعيه:وليه مينفعش هه 

هند وهي تحاول ان تبعده ولكن هو اقوي منها بكثير:هصوت وربنا وسع كده

اقترب ادهم حتي لزق فيها واخطلت انفاسهم:لو فكرتي تفتحي بوقك والله هشد الفوطه وكده هنخش ف اعراض ناس

هند:انت عبيط صح وسع بقا

ادهم وهو يقترب من شفايفها(والله يجماعه انا ك ملك اتكسفتلكو):كلمه عبيط دي ليها عقاب علفكره

هند بتوتر زائد:اادهم اا..ابعد

ادهم بدون وعي:انتي حلوه اوي بذات ونتي ف اوضتي كدهه

هند:طب ممكن تخليني انزل اكيد مامتك بتسال انا اتاخرت ليه وبعدين مينفعش الوضع اللي احنا فيه ده وكمان انت….قاطعها ادهم بانه التهم شفتيها(انا ربنا ياخدني علي اللي بقولو ده)وهي تاهت معه وحاجه استغفر الله العظيم يعني ووضعت يدها حول رقبته ومن ثم فاقت من شرودها وبعدت عنه بسرعه

هند:علفكره ي ادهم انت قليل الادب

ادهم وهو يقترب منها:عارف علي فكره بس اللي عملتو ده مش قلة ادب بس لو تحبي تشوفيها ذاتس اوكاي معنديش مشكله

هند:طب لو سمحت افتح الباب فتح لها ادهم الباب ونزلت

هايدي:كنتي فين كل ده يهند انا نازله من بدري

هند:اصل نا توهت بصراحه ف لقيت ادهم ف وصفلي الطريق ونزلت اسفه علي التاخير مش يلا يرحمه ولا اي

رحمه: اه فعلا يلا عشان اتخرنا

امينه بابتسامه:نورتونا والله يحبيبتي ابقو كرروها تاني

هند:ان شاء الله يلا بعد اذنكوا

امينه:استني هنادي ادهم واياد يوصلوكو

نادتهم وركبو جميعا في سياره واحده ووصفت له هند الطريق وذهبوا الي منزلهم

ادهم:اتفضلو وخلو بالكو من نفسكوا

هند:تمام يلا يرحمه

في منزل هند..

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك رد

error: Content is protected !!