Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الثلاثون 30 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثلاثون 30 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثلاثون 30 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثلاثون 30 بقلم منة وائل

سليم :تمم، المهم كنت عاوزك انتي وأحمد بليل  عشان في بضاعه جديده نازله وهتتوزع في الفندق هنا فلو كده يعني تشوفوها
ساره :اه طب وهي نزلت والا لسه؟
سليم :نزلت في المخازن
ساره :اه طب كويس
سليم :و ادي اخوكي جه اهو
ساره بلغبطه :معاذ
سليم :معاذ مين
ساره بتوتر :ااا….. اقصد احمد اصل احنا كان عندنا خال اسمه معاذ واحمد طالع شبهوا أوي فديما بنقوله يا معاذ
سليم:ااااه تمم فهمتك
معاذ :اي نزلتي امتا يا فيروز صحيت مالاقتكيش 
ساره :قلقت على 10كده فلبست ونزلت قولت افطر واقعد هنا في الهوا شويه 
معاذ :اه ماشي يا حبيبتي، صباح الخير يا سليم 
سليم :صباح النور يااحمد عامل اي 
معاذ :الحمدلله بخير 
ساره :مش سليم بيقول ان البضاعه نزلت النهارده في المخازن
معاذ :اي ده بجد
سليم :اه
معاذ :طب احنا عاوزين نشوفها
سليم :هتشوفوها ان شاء الله بكره عشان النهارده مش كلنا موجودين
ساره :كين كلنا
سليم :كل الشراكه
معاذ :مااهو للأسف انا مش هكون موجود بكره
سليم :اي دا ليه رايح فين 
معاذ :مفيش يعني عندي شويه كان شغل في القاهره هخلصهم واجي تاني يوم على طول 
سليم :اه وفيروز هتيجي معاك 
معاذ :والله لو حابه تيجي معايا عادي 
ساره :لا انا هفضل هنا وابقا طمني في الفون
سليم :تمم مش هنقرب من البضاعه لحد اما تيجي
معاذ :مفيش مشكله
سليم :هروح بقا اشوف البوس
ساره :اوكي، انت رايح نازل القاهره ليه
معاذ :رايح خطوبه اخواتي، انتي مش عاوزه تيجي ليه
ساره :لا مش قادره اروح في حته وبعدين خليني هنا يمكن يقولي على طريق المخازن ولا حاجه
معاذ :انا بفضل انك تيجي معايا وكدا كدا فارس وميرفت هنا لو حصل حاجه هيقولولي
ساره :لا ماتقلقش انا هقعد معاهم هنا
معاذ :متأكده
ساره:اه ماتخافش هو هياكولني، هنسافر امتا؟
معاذ :بكرا الصبح
ساره :تمم
………..
فارس :الحمدلله ما اتخنقوش
ميرفت بفرحه :ههههه وربنا كنت خايفه اصل ساره مجنونه
فارس:هههههه مش اجن من معاذ، يلا ياست نأكول اي حاجه
ميرفت :هههههه يلا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في قصر العرباوي 
معتز:جدي حضرتك مش عاوز مني حاجه 
عبد الرحمن :رايح فين كدا
معتز :هروح لحور عشان الحاجه بتاعتها جات وكدا واطمن عليها
عبد الرحمن :ياواد انت ياللي اطمن عليها حبيتها للدرجه دي
معتز :اوي يا جدو والله بس مش عارف هعمل اي لما اسيبها
عبد الرحمن :وتسيبها ليه؟
معتز :اي يا جدو احنا هنسيح والا اي ماانت عارف اللي فيها
عبد الرحمن :عارف، بس باءيدك تخليها معاك طول عمرك، طب تعرف بقا اني اتجوزت ستك غصب عنها ابوها جوزها لي وهي ماكنتش بتحبني
معتز :اي ده بجد
عبد الرحمن :اه والله بعد كتب الكتاب قالتلي انها بتحب واخد تاني وانها مغصوبه على الجواز دي قولت هتجوزها شهرين كدا واطلقها بس حببتها فيا لدرجه اننا جبنا ولادين وبنت وعيشنا طول عمرنا مع بعض وبنحب بعض واكمل بحزن لحد اما هي سابتني ومشيت
معتز :مافكرتش تتجوز بعدها يا جدو
عبد الرحمن :ولا عمري بصت على غيرها، هي كانت أول حاجه في حياتي واخيرها ومستني يجي يومي عشان اروحلها
معتز :بعد الشر عليك يا جدو
عبد الرحمن:لا ماتقولش كده الموت رحمه يابني وبعدين ده هى مستنياني بقالها كتير ووحشتني اوي
معتز :ربنا يرحمها يا جدي
عبد الرحمن :يلا يابني روح لخطبتك وحبيبها فيك
معتز :حاضر ياجدو
رعد :هههههههه شوفتي وانا بقع على ضهري
شروق :هههههههه بس حرام عليك والله عماله اقولك عاوزه انزل ونبي وانت مش عاوز
رعد :يابنتي دا استمتاع
عبد الرحمن :اهلا اهلا اذيك يا قمر عامله اي
شروق : الحمدلله يا جدو
عبد الرحمن :الله حلوه جدو منك اوي تعالي هاتي بوسه
رعد :اي يا جدو في أي، دي خطيبتي
عبد الرحمن :ههههههه اي ياض مالك دي قد حفيدتي، انتي قولتلي انتي عندك كام سنه يا شروق
شروق :25 ياجدو
عبد الرحمن :اهو حفيدتي والا مش حفيدتي دي صغنونه خالص قد شروق بنت عمك ربنا يعطرنا فيها
رعد :والله يا جدو بلغت حد تبعنا يشوفلنا هما فين بس لسه ماواصلوش لحاجه
شروق :هما مين دول
عبد الرحمن :مرات ابني وولاده
شروق :طب وهما راحو فين
عبد الرحمن بحزن :حكايه طويله اوي يا بنتي، المهم انتي هتتغدي معانا النهارده
شروق :والله يا جدو كان نفسي بس زي ماانت شايف ماما لوحدها وكدا
عبد الرحمن :بسيطه ابعت الولاا نادر يجبها ويجي بالمره نتعرف عليها
شروق بتوتر:اه مالوش لزوم والله
عبد الرحمن :ازاي بس اصبري يا نادر نادر.
 نادر :ايوا يا جدو.
عبد الرحمن :ونبي يابني تاخد بعضك وتروح لبيت شروق تجيب مامتها عشان نتعرف عليها وتتغدي معانا
نادر:حاضر يا جدو
عبد الرحمن :والله يابنتي انتي منورانا انا بتبسط لما بتيجي
شروق :تسلملي يا جدو والله، عن اءذنك بس هعمل مكالمه
رعد :اتفضلي
عبد الرحمن :بنت حلال اوي وطيبه تحسها شبهنا
رعد :منا عشان كدا حبيتها حسيتها مختلفه عن كل البنات
عبد الرحمن :ربنا يخليكم لبعض يابني
شروق :ايوا يا ماما دلوقتي نادر هيعدي ياخدك يجبك هنا القصر، ايوا انا في القصر، ياماما انا عارفه انك مش هتقدرى تستحملي تشوفي القصر بعد 18سنه بس هنعمل اي المهم اوعي تنسى النقاب، انتي فاهمه يلا سلام
حسام :اذيك
شروق بصدمه :…….
          بقلمي منه وائل 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في فيلا عاصم
عاصم :المهم انا عاوز اقولك اني بساعدها عشان خاطر عاوزها ترجع لأهلها
المحامي :دا اللي انا كنت عاوز اعمله بعد اما عرفت من جيرانهم ان عصام راحلهم وكان بيدور عليهم عرفت انهم ندموا بس تقول اي شروق ودماغها ناشفه
عاصم :مااهو عشان كدا خليتها توافق على جوازها من رعد
المحامي :طب وانت هتعمل اي يوم الفرح واسمائهم المتشابها هيتجوزوا ازاي
عاصم :سيل الموضوع دا عليا انا مخطتها انا عارف انه امر صعب شويه بس لازم يحصل
       بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في منزل حور
معتز :اي أخبارك
حور :انا الحمدلله كويسه
معتز :خدي جهزلتك كل حاجه اهو والفستان بقا تمم
حور :شكرا
معتز :ماتيجي نخرج نروح اي حته
حور :ها…….. نروح فين؟
معتز :اي حته والا انتي تعبانه
حور :لا مش تعبانه بس هنروح فين
معتز :قومي البسي بس هوريكي حاجه
حور :ايوا بس…..
معتز :يلا بقا
ام حور :قومي يابنتي شموا شويه هوا
حور :حاضر
ام حور:والله يابني بقالها على الحال دا من يوم ماسبتها في اوضتها مش بتخرج
معتز:ماتقلقيش هتفوق دلوقتي
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
عبد الرحمن :مالك يا بني من ساعه ما جيت من برا وانت مكشر كدا
عصام بحزن :عرفت مكانهم
عبد الرحمن :مكان مين يا بني
عصام :ناديه
وقفت شروق بفزع ونظرت لهم بتوتر
رعد :مالك يا شروق وقفتي ليه كدا
شروق بتوتر :ااا…. رجلي وقفت فجاءه
عبد الرحمن :طب اقعدي يابنتي معلش، وانت يابني عرفت مكانهم فين
عصام:للأسف روحت لاقتهم مشيوا في ناس معرفش مين هما راحوا خدوهم
رعد :تلاقيهم حد من قرايب مامتهم
عبد الرحمن :طب يابني اللي خلاك عرفت مكانهم الاولاني اكيد ان شاء الله هتعرف المكان التاني
عصام :المشكله مش في كده، ابني اللي كان في بطنها مات
عبد الرحمن :اي لا اله الا الله، لا إله إلا الله ربنا يرحمه يابني
عصام وهو يبكي :كان نفسي اشوفه اوي واحضنه واعتذرله وبنتي اللي شافت كتير وشالت الهم نفسي أخذها في حضني اوي
عبد الرحمن :ان شاء الله يابني هنتقابل بيهم ماتقلقش
ظلت شروق تنظر لوالدها وقلبها يتفطر عليه تريد أن تقفز في احضانه
نادر :اتفضلي يا طنط اتفضلي
ناديه :شكرا يابني
رعد :اي دا هي مامتك اتنقبت امتا
شروق :ها… اه ما ربنا هاداها بقا واتنقبت
رعد :اه ربنا يهدينا جميعا
عبد الرحمن :دي تبقا ام شروق يا عصام
عصام وهو ينظر في عيون ناديه :اهلا وسهلا يا هانم
ناديه وهي تنظر له، العيون تتحدث فقط كان العيون تعرف بعضها كلام كثير مختبئ خلف هذه النظرات
عبد الرحمن :اي يا عصام بتشبه على الهانم
عصام :ها لا ولا حاجه اهلا يا هانم
ناديه :اهلا بيك
رعد بمزاح:هي مامتك تعرف عمي والا اي ههههه
شروق بابتسامه زائفه: ربنا يستر، ربنا يستر
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فندق برفكت في اسكندريه
سليم :ايوا، هبعتلك صور كدا تشوفهملي، لا بكرا بالكتير ماشي يلا افتح الواتس، سلام
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك رد

error: Content is protected !!