روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل العشرون 20 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل العشرون 20 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت العشرون

رواية عشقت ممرضتي الجزء العشرون

رواية عشقت ممرضتي الحلقة العشرون

في بيت نعمه…
رامز لسه مفاقش من ساعه ضربت سعيد و كانت كل يوم تطمن عليه أبنها برضوا كانت قاعدة في صالون بتفكر في الخطط ليقت رامز خارج من الاوضه و لبس و نازل…
نعمه بخوف:رامز انت كويس
رامز بإستغراب:ايه يا ريسه ما انا زي القرد قدامك اهو
نعمه بخوف و قلق:انت متأكد انك كويس
رامز بسخرية:ايه يا ريسه حضرتك مال قلب الام نقح عليكي ولا قلبك حس اني مش كويس علي العموم انا كويس جدا عن اذن حضرتك عندي شغل كتير اوي
نعمه في نفسها:لا لا الواد في حاجه غلط ده من يومين كان مجنون في صراع بينه و بين نفسه معرفش ازاي بس اكيد هعرف بطريقتي مالو
رامز نزل و ركب العربية و مسك الموبايل جاب رقم مهم وقال:انا عايزيكوا اول ما يوصل سهيل و تالين تستنوا يومين تلاتة ترتاح و بعدها تكلموها و تخلوها تنفذ الخطه ولو منفذتش سيبهالي وانا هتصرف
_____________________________________
في المستشفي عند تالين…
سهيل اتحسن نوعا ما بس طبعا مش بيمشي اوي لكن بدأ ياخد خطوات بسيطه بس برضوا بيوقع و لازم تالين تسندوا و رجعوا الفندق و قرروا انهم هيرجعوا الفيلا خلاص و فعلا جهزوا الهدوم و حاجاتهم و تالين ودعت خالها و مرات خالها و بنتهم و مشيوا
في الفيلا..
كانت كريمه صحيت ملقتش محمد جمبها قامت دخلت تاخد شور دافئ و بعدها نزلت تنادي علي زينب مردتش عليها…
كريمه بإستغراب:الله فين البت زينب دي مش بترد ليه اما اطلع اوضتها يمكن راحت عليها نومه ولا حاجه
راحت الاوضه ملقتهاش بس ليقت رسالة علي السرير فتحتها…
((كريمه هانم و محمد بيه انا بعتذر ليكوا جدا جدا بس انا خلاص مش هقدر اشتغل هنا اكتر من كده عشان انا عملت مشاكل كتير و بصراحة مقدرش اقولها بس بختصار شديد انا هسيب الفيلا و هرجع بيتي و متتعبوش نفسكم مش هتعرفوا توصلولي لاني كسرت اي حاجه تفكرني بالالآم دي تاني الرقم ده ((015)) بتاع شغاله جديدة هتلقي فيها الحاجه الكويسه اللي مكنتش فيا انا بعتذر ليكي و لي سهيل بتحديد..زينب))
كريمه مصدومة مش عارفه تفكر خالص مش فهمه ليه زينب سابت الشغل و مين السبب الرئيسي في أنها تسيب الشغل بس شافت الرقم و قررت أنها تتصل بي و فعلا اتصلت و اتفقت مع الست أنها تيجي تشتعل من بكرة و الست أمال انبسطت اوي اوي و كلمت بعدها سهيل و فهمت منوا انوا هيجي قريب…
______________________________________
عند يارا و أسماء…
خلاص خلصوا عوم و لسه هيخرجوا يارا سمعت حد بينادي عليها…
حاتم:يا انسه يا انسه
يارا بضيق:انت تاني يا استاذ انت انت شكلك عايز تتضرب زي المرة اللي فاتت صح
حاتم بهدوء:لا لا خالص اهدي اهدي انا كل اللي عايزوا اني اتكلم معاكي علي انفراد لو سمحتي
أسماء بإستغراب:وانت تعرفها منين عشان تكلمها علي انفراد علي العموم يا سيدي انا أختها و هي مش بتخبي عني حاجه ف لو عايز تقول حاجه اقول قدامي عادي انما لو مش عايز يبقي بلاش خالص
حاتم:خلاص خلاص هقول بصي يا انسه
يارا:يارا اسمي يارا
حاتم بإبتسامة:اسم جميل المهم شايفه صورت البنت دي تبقي بنت عمتي و اسمها نرمين السعدني كلمتني امبارح وانا بصراحة كنت تعبان و كنت نايم صحيت و قولتلها..و سكت لانوا عارف رد فعلها هيكون ايه
يارا بهدوء:قولتلها ايه
أسماء بضيق:ها قولتلها ايه انجز
حاتم بهدوء:قولتلها انك خطبتي
يارا و أسماء بصدمه:ايييييييه
يارا بصدمة:انت اكيد بتهزر صح قولي انك بتهزر
أسماء:اه اه اكيد هزار بايخ صح ما ترد ياعم
حاتم:لا مش بهزر بتكلم بجد ما انا ساعتها مكنتش فايق و كنت بقول اي كلام عشان تسكت و تبطل لازقه بس انا عارفها هتيجي و ينهار اسود أمي اكيد هتقول لي أمي و أبويا
يارا بسخرية:ذكي اوي بسم الله ماشاء الله عليك يا استاذ ها اتفضل حاول تحل المصيبة اللي دخلتني فيها
حاتم:انا اصلا عامل حسابي انا اشتريت دبله ليكي و ليا صبح و لو مش مقاسك هنتصرف بصي اكيد اكيد نرمين هتلقيها جيه هنا في اي حاجه عشان تشوفك ف لو سمحتي لازم نبين اننا مخطوبين بس قدامها وانا هفهم أمي بنفسي و أبويا بقي ربنا يستر
أسماء:لا انت سيبلي الحج وانا هقنعوا بطريقتي
حاتم:بجد هتعرفي
أسماء بغرور:عيب عليك انا مش اي حد انا في الاقناع معنديش يما ارحميني
يارا بتوتر:ربنا يستر
______________________________________
عند جومانا…
رجعت من الشغل و لسه هتدخل اوضتها ليقت ساهر بيجري و دخل في حضنها وقال:مامي وحشتيني اوي
جومانا بحب:وانت يا حبيبي قولي عملت ايه في المدرسة
ساهر:كويس الحمد لله مامي في واحد جه من شويه و سابلك هديه وانا بصراحة عندي فضول اشوفها
جومانا بإستغراب:هديه و واحد تعالى نشوف
دخلت و فتحت الشنطه ليقتوا الفستان اللي راجل اشتره و ليقت تحتها ورقه فتحتها و كان مكتوب:اوعي تتعصبي لو سمحتي انا نيتي خير عايزك تلبسي الفستان ده و تقابليني علي العنوان ده و ده رقمي ((011))و ياريت تقبلي عزومتي
ساهر بفضول:ايه الهديه دي يا مامي
جومانا بشرود:دي هديه من واحدة صحبتي يا حبيبي و عايزة تقابلني يلا روح ذاكر وراك امتحانات انت و اخوك
فتحية بخبث:مين اللي جابلك الفستان الجميل ده يابت
جومانا بخجل:ها دي واحدة صحبتي يا ماما
فتحية:بس زوق صحبتك حلو اوي يلا روحي البسي قبل ما صحبتك تزهق و تمشي..غمزتلها و جومانا اتكسفت و دخلت لبست و عملت شعرها بطريقه رقيقه جدا و حطت ميكاب خفيف لأنها زي القمر من غير ميكاب
فتحية:يلا يا حبيبتي ده في عربيه بسواق مستنياكي
جومانا بدهشة:بجد طيب طيب سلام خالي بالك من الأولاد
و نزلت ليقت فعلا عريبه مستنياها ركبت و وصلت لي مطعم دخلت ليقت المكان فاضي بس متزين بطريقه رومانسية و الورد الأحمر في كل حته مشيت و ليقت صبري واقف و ماسك بوكيه ورد جميل و جومانا مكسوفه كل ده…
صبري بإنبهار:زي القمر و الفستان مقاسك بالظبط
جومانا بغيظ:اعمل فيك ايه انا دلوقتي
صبري:هههههه اهدي يا جومانا بتبوظيش الرومانسيه دي ابوس ايدك اتفضلي اقعدي
جومانا:قولي بقي يا استاذ انت انت ايه اللي خلاك تشتري فستان بي شكل ده ليا انا عايزة افهم
صبري:هفهمك كل حاجه بس خدي و اطلبي اكل
و طلبوا الاكل تحت أنظار و اعجاب صبري بي جومانا و هي اخدت بالها لكن عملت نفسها مخدتش بالها عشان هي اصلا مكسوفه لوحدها…
جومانا:ها قول بقي انت بجد عايز ايه عشان قاعدتنا دي مش لطيفه خالص
صبري بإستغراب:ليه
جومانا:عشان انا مطلقه و عندي أطفال و مش حبه اقعدتنا دي
صبري بسخرية:عشان خايفه من جوزك الأستاذ سعيد صح
جومانا بصدمه:انت انت عرفت ازاي..و رجعت تتكلم بهدوء..لا انا مش خايفه منوا انا مش بخاف غير علي اولادي وبس
صبري:طب مش عايزة تعرفي انا عرفت ازاي
جومانا:اه طبعا عايزة اعرف قول
صبري طلع كرت و حطوا قدامها و قال:معاكي الرائد صابر شوقي من المخابرات
جومانا بصدمة:ظابط؟!!!
صابر:اه ظابط مالك خوفتي كده ليه
جومانا:لا ده مش خوف انا انصدمت بس مش اكتر
صابر:طيب انتِ طبعا بتقولي انا جبتك هنا ليه و ليه جبتلك الفستان و عملت كل ده انا مش عارف السبب انا حاجه جوايا هي اللي خلتني اجي و اعمل كده بس ده ميمنعش أن في اعجاب ليكي و انا متأكد انوا الاعجاب هيجي بعدوا حب
جومانا بتوتر و خوف:ها بس مينفعش
صابر مسك ايدها وقال بحب:ليه ايه اللي مش هينفعوا عشان اولادك يعني متخفيش انا هقدر اخليهم مبسوطين و يحبوني كمان
سعيد بغضب:الله الله ياست يا محترمه ايه اللي بتعمليه ده خارجه و بتتصرمحي و سايبه العيال لوحدهم
جومانا سابت ايدوا و بصت لي سعيد بغضب:وانت مالك بيا اصلا انا دلوقتي حره و اعمل اللي انا عايزة و العيال مش لوحدهم و بعدين ملكش دعوة اصلا
سعيد بفضب:تعالي معايا
جومانا بغضب:لا مش هاجي و سيبني في حالي
سعيد بدون وعي ضربها بألم بقوة و لسه هيمسكها من شعرها لقي حد ضربوا بقوة لدرجة انوا وقع من قوتها وقال بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليها يا حيوان انت
سعيد بفضب شديد:وانت مال أهلك انت دي مراتي وانا هعلمها الأدب من الاول و جديد
صابر بغضب حارق:مراتك ازاي وهي قالت انها مطلقه منك ها
سعيد بغيظ:انتِ قولتيلوا اييييييه
جومانا بدموع و غضب:انت ملكش دعوة بيا سبيني في حالي يا أخي مش بتفهم
صابر مسك فكوا بغضب حارق وقال:اسمع يلا انت تمشي من وشي عشان انا لو لمحتك بس قريب منها هقتلك انت فاهم يلا غور
جومانا بدموع و غضب:عرفت بقي ليه مينفعش يكون في اعجاب ولا حب سيبني انت كمان في حالي
صابر مسكها من كتفها بغضب و غيرة و حب وقال:لا مش هسيبك في حالك انتِ من لحظه دي بتاعتي و ملكي و لو الزفت ده قربلك أو اي حد قربلك هنسفوا انتِ فهمه
جومانا مردتش عليه و شالت ايدوا و رمت الورد و اخدت شنطتها و جريت علي برة و ركبت تاكسي و مشيت علي طول و صابر ملحقش يمسكها وقال بغضب:غبي غبي اهو خوفتها منك اوووووف بقي
_____________________________________
في المخزن…
جابر و الوحش و الصياد و الرجل الأسود قاعدين بيخططوا ازاي يقدروا يخلصوا من رامز فاجأة موبايل جابر رن وقال:الو
_ليقنا همسة يا باشا نوديها المخزن القديم
جابر بفرحه:اه اه وديها وانا جي حالا
جابر:رشا يا رشا عندي خبر ليكي بمليون جنيه
رشا بملل:قول يا سيدي
جابر بغرور:ليقنا همسة و هي في المخزن دلوقتي
رشا بسعادة:بجد يا جابر ليقتها طب يلا مستني ايه يلا نروح
ليل بإستغراب:مين همسة دي و ايه الموضوع
رشا:هبقي افهمك بعدين يلا تعالي معانا
جابر:تمام يبقي احنا كده اتفقنا صح
الصياد:اه اتفقنا هنبقي نقولك علي التفاصيل
الوحش:طب انا همشي عشان عندي شغل مهم جدا
الرجل الأسود:اه وانا كمان ورايا شغل كتير اوي يلا يا رجاله
و مشيوا و جابر و رشا و ليل ركبوا العريبة في طريقهم للمخزن و فعلا وصلوا و دخلوا…
همسة بصدمة:جابر و رشا ؟!!!!!!

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد

error: Content is protected !!