Uncategorized

رواية حوريتي الحلقة الثانية 2 بقلم فاطمة محمد

 رواية حوريتي الحلقة الثانية 2 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الثانية 2 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الثانية 2 بقلم فاطمة محمد 

يوسف صاحب اسر: اي يا اسر مالك 

اسر:كلهم كدة كلهم شبه بعض عايزين يتسلو وبس

يوسف: هما مين دول الي يتسلو بتتكلم عن مين مش فاهم 

اسر:بزعيق يوسف خلاص 

يوسف : براحتك ياعم انا خارج لما تهدا كلمني 

عند حور 

حور : احمد انت روحت البيت عرفت ماما 

احمد : يا حبيبتي روحت الشنط وقولت اجي اشوفك 

حور : وحشتني اوي كل ده

احمد : معلش مش هسيبكو تاني بس قوليلي مين القمر دي

بصت حور وراها 

حور: نهي تعالي 

احمد: هي دي نهي

حور: هههه اه ياسيدي

احمد: ازيك يا نهي اي الاخبار

نهي: تمام الحمد لله حمدللله ع السلامه

احمد: الله يسلمك 

حور: يلا عشان نروح عايزة اقعد معاك اوي 

احمد: ادخلي الدرس الاول وانا هستناكي

حور: مش هتمشي 

احمد: لا مش همشي يلا بقا ادخلو عشان متتأخروش

حور: خلاص ماشي يلا باي

نهي: اخوكي بقا قمر اوي

حور:هههه خلي بالك بتعكسي اخويا

نهي: بصراحه اه

حور:هههه حبك وانت صريح 

نهي: يلا يلا هنتأخر

حور: غيري الموضوع غيري بس ماشي يلا

دخلو الدرس واسر اول ماشفها زعقلها 

اسر: انتو كل مرة تتأخرو مش ملاهي هي تيجي وقت ماتحبي وتمشي وقت متحبي 

نهي: احنا اسفين يا مستر بس احنا جاين في معادنا والله

اسر: لا الهانم مكناتش فاضيه برة كفايه مسخرة بقا

حور مندهشه من طريقته وكلامه 

حور :انا اسفه 

اسر : ادخلو

دخلو وحور بتحاول تخبي دموعها واسر مش مديها اهتمام خالص 

خلص الدرس

اسر: نهي عايزاك بعد اذنك 

نهي: اتفضل يا مستر

اسر:هسألك سؤال وتجوبيني بصراحه

نهي: اتفضل 

اسر: الي كان واقف معاكو برة ده وحور حضنتو حبيبها

نهي: لا لا يا مستر حور معندهاش حبيب ده احمد اخوها كان بقالو كتير مسافر ولسه راجع

اسر بفرحه وندم من جوة انه زعقلها 

اسر: طيب شكرا يا نهي اتفضلي بس مش عايزاك تقولي لحور ع حصل دلوقتي والا هسقطك

نهي: لا لا ح حاضر 

حور : كان في اي 

نهي: مفيش كنت سألته ع حاجه قبل كدة في المنهج ورد عليا دلوقتي

حور : ماشي يلا عشان احمد مستني برة

نهي : يلا 

خرجو لاحمد برة وكان مستنيهم في العربيه

حور: انااا جيت

احمد : نورتي يلا اركبو

نهي: طيب انا هروح انا عشان متأخرش 

احمد: اتفضلي هوصلك في طريقنا 

حور: وبعدين انتي هتيجي معايا ع البيت اصلا 

نهي: لا اصل هروح ازاكر

حور : يلا بقا بطلي رخامه وقولت هتيجي معايا وغمزتلها

نهي فهمت

نهي: هههه خلاص ماشي

وركبو 

احمد طول الطريق باصص لنهي في المرايه وهي خدت بالها 

وصلو البيت وليلي والدة احمد وحور كانت مجهزلهم الغدا وكل حاجه بيحبها احمد 

حور: الله الله عندنا وليمه ولا اي 

والدة حور: يلا ياختي ادخلي هاتي الاكل 

احمد: وحشتني لمضتك يالمضه انتي 

حور وهي تضحك قلبي يابو الصحاب

احمد: ابو الصحاب بتجيبي منين الكلام ده يابت

حور: هههه عادي يسطا روق كدة

احمد: لا انا كدة اروح لماما يا مامااااااا 

حور: لنهي بت يانهي مالك سرحانه ليه

نهي: ها لا لا مفيش 

حور:ههههه  ااااه طيب

قعدو كلو وهزرو وخلص اليوم

نهي: انا هروح انا بقا يا طنط عايزة حاجه 

والدة حور:متخليكي يابنتي شويه

نهي: معلش ياطنط مرة تانيه اصل الوقت اتأخر 

والدة حور : طيب استني احمد يوصلك

نهي: لا لا مفيش داعي انا هروح 

احمد: يلا متخفيش مش بعض وضحك

نهي في نفسها اي يا جماعه الضحكه القمر دي خد قلبي

حور غمزتلها وضحكت

ونزلو وركبو وهما في الطريق 

احمد بيحاول يفتح معاها اي كلام 

احمد: عامله اي يا نهي

نهي: كويسه الحمد لله 

احمد : بقالي كتير اوي مشوفتكيش 

نهي: اه اصل كنت مسافرة فترة ورجعت

احمد: كويس جدا 

نهي: هو اي الي كويس 

احمد: لا ولا حاجه 

نهي : طيب البيت اهو شكرا اوي ع التوصيله 

احمد: متخليكي شويه كمان

نهي ضحكت معلش المرة الجايه

احمد في نفسه: خدت قلبي بضحكتها 

وركب عربيته وروح وكل واحد نام 

دخلت حور عشان تنام لقت رساله من الشخص المجهول 

الشخص المجهول:( كادت تقتلني الغيرة عندما رأيتك مع اخيكي ولاكن لم اعلم انه اخيكي فاسمحيني يا صغيرتي انتظر غدا بفارغ الصبر للقائك حوريتي✨♥️)

حور: لا بقا كدة كتير مين الي مرقبني ده وعملت بلوك

ونامت

تاني يوم الصبح 

صحيت حور صلت ولبست وخرجت صباح النور يا لولو 

والدة حور: صباح الخير يا حبيبتي

حور: امال فين احمد لسه نايم

والدة حور: اه ادخلي صحيه عشان يفطر معانا 

حور: بس كدة من عونيه 

دخلت حور 

حور: احمممممممممممممد

احمد: اي اي في اي مين عمل اي

حور : هههههههههه همووووووت شكلك مسخرة

احمد وهو يضربها بالمخدات ياشيخه حرام عليكي جبتيلي شلل سباعي

حور: هههه دة نوع جديد ده

احمد: عايزة اي يابت بتصحيني ليه

حور : انا غلطانه كنت جايه اصحيك تفطر معانا 

احمد: طيب ياختي روحي وجي

نهي: متعمل فيا معروف وتيجي توصلني 

احمد: ليه سواق حضرتك

حور: بلئم طيب هروح اخد نهي ونركب موصلات

احمد: نهي هي نهي جايه

حور : الله وانت مالك 

احمد: بت عيب انا اخوكي الكبير يلا روحي افطر بسرعه عشان ننزل

حور: هههه حبك وانت مطيع 

فطرو ونزلو وقابلو نهي

نهي: صباح الخير 

حور: صباح النور يا كلب البحر

احمد: صباح العسل

نهي: اتحرجت وركبو ووصلو الدرس 

احمد: خلصو وكلموني

حور : خلاص ماشي باي

احمد: خلو بالكو من نفسكو

حور : حاضر

دخلو الدرس ومستر اسر مشلش عينه من عليها 

بعد ماالدرس خلص 

اسر: انسه حور عايزك في حاجه بعد اذنك

حور : اتفضل

اسر: اسف ع الي حصل امبارح مكنش قصدي ازعقلك كدة

حور : وهي فرحانه من جواها ولا يهمك يا مستر بعد اذنك 

اسر : اتفضلي 

ونزلو ووقفت نهي وحور يستنو احمد

حور: استني ارن عليه

نهي: ماشي

حور: ايه ده شكلي نسيت تليفوني فوق هطلع اجيبه 

نهي: خلاص ماشي بس بسرعه

طلعت حور ولقته جت تطلع قبلها مستر سليم

سليم: ايه ده حور بتعملي هنا 

حور : وهي خايفه لان المستر ده مش كويس وكل البنات بتشتكي منه نسيت تليفوني هنا طلعت اخده بعد اذنك 

سليم: استني بس رايحه فين وحط ايده ع كتفها 

حور ضربته بالقلم اوعا خليني انزل 

سليم اتهجم عليها ولاكن اسر سمع صوت صراخ حور

اسر: حور حور ودخل مسك سليم ضربه 

اسر: ازاي ياحيوان تعمل كدة دي مراتي وقعد يضربه لحد ماجه الامن وخرجهم برة 

اسر: انتي كويسه حور ردي عليا

حور وهي تمسك ايده جامد اه كويسه 

اسر : طيب تعالي وخرجو برة نهي: ايه ده حور مالك حصل اي 

 اسر: انتي ليه سبتيها لوحدها الحيوان ده اتهجم عليها 

نهي خدت حور في حضنها خلاص خلاص اهدي 

وصل احمد 

احمد: ايه ده في اي الي حصل مالك يا حور حكت نهي لاحمد 

احمد: والله ماهسيبه هو فين الكلب ده 

اسر حاول يهديه  

اسر: اهدا ياستاذ احمد انا ضربته والامن طلعو بيه ع المستشفي بس مش هسكت وهيتفصل خالص 

احمد: شكرا جدا لحضرتك 

احمد خد نهي وحور ومشيو ع البيت وفضل احمد جمب حور لحد ماهديت ونامت 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت وأشرقت حياتي للكاتبة سلمى ناصر.

اترك رد

error: Content is protected !!