روايات

رواية طفلة الفهد الفصل العشرون 20 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل العشرون 20 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت العشرون

رواية طفلة الفهد الجزء العشرون

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة العشرون

فهد وقف العربيه وقال:زينه تقبلى تتجوزينى ٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه:😳😳٠٠٠٠٠واخيرا فاقت من الصدمه وقالت بكل عصبيه:انت اي مش بتحس بابا وماما ما”توا النهارده فين الر”حمه يا فهد بيه
_😳😳٠٠٠
زينه حطت أيدها على كتف فهد وقالت:فهد انت كويس ؟؟
فهد فاق عالطول من متخيلاته وقال:هااا ٠٠٠٠انتى كويسه ؟؟ ٠٠٠٠٠زينه باستغراب:ايوه كويسه انت مالك
_لا مفيش ٠٠٠٠٠فهد ساق العربيه عالطول وقال في سره:مينفعش اقولها دلوقتى ماما معها حق !!
**********************************************
✨ السجن ✨
_اعاااااا٠٠٠٠٠مش طايق جس’مى منك لله
_يعنى انت اللى انضر’بت وانا لا ما انا كمان انضر’بت يمكن اكتر منك
_انا مستحيل امشي معاك تانى ٠٠٠٠٠
_طب والله الخطه كانت ماشيه صح لولا الظابط الكل’ب ده
_اسكت الا يسمعك ويخليهم يضر’بوك تانى
_عندك حق انا مو’جوع اوى يااض
_يا عم اتنيل ما انت السبب ٠٠٠٠

 

 

 

 

عند جمال ✨✨
_حسن اتكلم في اي ؟؟
_اقولك انا يا جمال اصلا المحامى بتاعك مكسوف !!
الظابط محمود دخل وقعد على الكرسي وحط رجل على رجل وقال بكل سعاده:اقولك اي قرار المحكمه بعد الاطلاع على الورق
_قرار محكمه !! حسن اتكلم ساكت ليه ؟؟
_هو انا مش مالى عينك ولا اي يا جمال ؟؟ ٠٠٠٠٠يلا بينا نكمل اسمع يسيدي بعد الاطلاع على الأوراق التى تخص قضيه جمال الكيلانى قرر اللواء ***** الظابط محمود وقف وقال:اسمع ده بقااا ٠٠٠٠بحبس جمال الكيلانى سنتين !!
_😳😳٠٠٠٠٠
_اقولك ليه بقاا شكلها مراتك كانت بتحبك اوى جابت ورق لينا والورق ده اتسبب في حبسك لمده سنتين صحيح مش كتير بس هفرح بيك اوى طول ما انت قدام عينى كده !!
الظابط محمود قام وقال:مبارك عليك الهزيمه ٠٠٠٠حمدي
_نعم يا بيه
_نزل لجمال مشروب كده حلو من اللى هو بيحبوا ٠٠٠
جمال مسك حسن من لياجته وقال:قول أن الكلام ده مش صح انطق
_الكلام كلوا صح يا جمال كلوا من مراتك كنت هتطلع النهارده بليل بس مراتك جابت للحكومه ورق اتسبب في حبسك لمده سنتين احمد ربنا انها مجبتش ورق كان ممكن يوديك في دا’هيه ٠٠٠٠
جمال زق حسن وقال:اي المص’يبه ده انا كنت مفكر انى هطلع اخيراا واخد حقي من كل واحد جاي عليا
جمال بشراره:وانتى يا زينب وربنا لدفعك تمن كل اللى عملتى وانا عارف ازاى هدفعك التمن ده !!
**********************************************

 

 

 

 

في المساااء✨✨
زينه قعدت على السرير وقعدت تقرأ في المصحف ٠٠٠
فهد راح قعد جنبها وقال:عايز اتكلم معااااكى !!
زينه قالت:صدق الله العظيم وقفلت المصحف وقالت:وانا معاااك
_اي رايك نطلع بكره ؟؟
_نطلع فين ؟
_مشوار كده !!
_مشوار اي من حقي اعرف
_انا بكر’ه العناد ده اوى قولت اي ؟؟
_لو المشوار ده مفيهوش جر’ح لكرامتى موافقه !!
فهد قام وقال:لا مفيش !!
زينه ابتسمت وقالت:كده تمام ٠٠٠٠فهد ابتسم على ابتسامتها وكان طالع ولكن زينه وقفتوا
_انت رايح فين ؟؟
_انااام !!
_بس ده اوضتك
_خودي راحتك ٠٠٠وقفل الباب ورا وطلع ٠٠٠
زينه ابتسمت وقامت دخلت الحمام وشمت رايحه برفان فهد وقالت:الرايحه ده حلوه اوى ٠٠٠٠
زينه خدت شاور وطلعت وقعدت على السرير ومكنتش عارفه تنام٠٠٠زينه كانت بتتقلب على السرير وكل ما تغمض عينها تلاقي والدها ووالدتها في وشها ٠٠٠٠٠زينه قامت وجس’مها بقا كلوا عباره عن مياه من شده الخوف !!
زينه قامت وطلعت من الاوضه وراحت عند فهد وفتحت الباب ولقت فهد نايم ٠٠٠٠
_فهد٠٠٠٠فهد

 

 

 

 

فهد قام وقال بانتهاد:زينه انتى كويسه ؟؟
_انا مش عارفه اناام وخايفه اوى ٠٠٠٠ممكن انام هناا
فهد قام وقال:طبعا يا زينه وكان طالع ولكن زينه مسكت أيدوا وقالت:يعنى الاوضه ده امان عن التانيه انا عايزاك معايااا
فهد بص ليها وضم حواجبه وقال:نعم
_ما انا خايفه انااام لوحدي
فهد حط ايدو على كتف زينه وخدها وقعدها على السرير
_زينه انا فعلا هلكااان ومش قادر ارجوكى انا عايز انااام
زينه بصت لتحت وقالت:خلاص ماااشي
فهد قعد جنبها وقال:هكون صاحى لحد ما انتى تنامى اي رايك ؟؟
زينه ابتسمت وحضنت فهد اللى كان في حاله صدمه:😳😳
فهد كان بيحاول يبعد عن زينه بس معرفش لأن زينه كانت حضنه جاامد
زينه بدأت تناااام فعلا وفهد مكنش قادر يفتح عينااا ٠٠٠٠٠من غير وعى فهد نااام وزينه في حضنوااااا٠٠٠٠٠
في صباح اليوم التالى ✨✨
زينب:زينه ٠٠٠زينه ٠٠٠فتحت الباب مالقتش زينه راحت الاوضه اللى جنبها وشافت زينه نايمه في حضن فهد على سرير واحد
_😳😳٠٠٠زينب غمضت عينها وفتحتها تانى على أمل انها لسه نايمه او بتتخيل ٠٠٠٠زينب قفلت الباب وطلعت عالطول وقالت:معقول فهد وزينه بيحبوا بعض ومحدش يعرف ؟؟
زينب بتردد:اي اللى انا بقولوا ده زينه اه ممكن تحب إنما فهد ابنى ده من سابع المستحيلات٠٠
فهد قام وبعد زينه عنو براحه وطلع متجه الى اوضته ٠٠٠
زينب مسكت فهد من ودانه٠٠٠

 

 

 

 

_اعاااا٠٠٠٠٠في اي يا ماما انا مش مالك
_اي اللى بيحصل من ورايا ؟؟
فهد برفع حاجب:اي اللى بيحصل
_اوعك تلف ودور انا شوفت كل حاجه
_ماما انا فعلا مش عارف حضرتك بتتكلمى عن أي ؟؟
_انت وزينه !!
فهد بعصبية:اخلصي يا ماما
_ازاى كنت نايم مع زينه علي سرير واحد
فهد بارتباك:هو!!
زينب حطت كوع أيدها على كتف فهد وقالت:هو اي
_زينه كانت خايفه و٠٠٠
_روحت إخدتها في حضنى عشان تكون في امان
فهد بعد أيدها عنو وقال:اي الكلام الفارغ ده وبعدين اللى في دماغك مستحيل يحصل وانتى عارفه كده كويس
زينب مسكت فهد وقالت:وميحصلش ليه هي البت و’حشه وبعدين طلعت عذ’راء
_ماما كفايه انتى عارفه ان الحب بالنسبالى لعب عيااال
_ولحد امتى يا فهد نفسي اشوف ابنى بيحب بقااا ٠٠٠٠نفسي اشوف مين اللى هتقدر تغيرك ٠٠٠
_مش هتغير يا ماما وهفضل كده عالطول عن اذنك !!
_لا يا فهد هتتغير واللى هتغيرك زينه وانا متاكده !!
**********************************************

 

 

 

 

في المدرسه الثانويه ✨✨
سمر خلصت كل حصصها وطلعت ٠٠٠وكانت ماشيه على الطريق وفجاه طلع عليها شابين
_الحلو منين !!
سمر كانت خايفه اوى وقالت في سرها:يا رب اقف معاياااا
_مالك يا جميل زعلان كده ليه ؟؟
سمر:____________________
وفجاه الشابين وقفوا في وش سمر اللى كانت خايفه اوى
سمر كانت ماشيه ولكن الشاب مسك أيدها
_😳😳٠٠٠٠
_مالك بس ؟؟
سمر شدت أيدها عالطول وبدأ جس’مها يرتعش
_هي خايفه كده ليه يااض هو احنا عملنا حاجه ؟؟
_شكلنا و’حش ولا اي
الشاب راح عند الموتوسيكل بتاعو وبص في المرايا وقال:ما انا شكلى حلو اهو خايفه ليه ؟؟
سمر طلعت تجري والشاب قال:هتروحي فين بس ٠٠٠وطلعوا يجروا وراها ٠٠٠
_مفيش حد على السكه خااالص اعمل اي يا ربي ٠٠٠سمر استخبت ورا شجره وطلعت التليفون من الشنطه وللاسف التليفون كان فاصل شحن
_لا لا ارجوك لا مش وقتك خالص ٠٠٠وفجاه حد مسكها من أيدها
_😳😳٠٠٠
_كنتى مفكره اي ؟؟ قولتلك مستحيل تهربي
_والنبى سبونى اروح ٠٠٠٠

 

 

 

 

_نعمل الواجب الاول ساعتها تقدري تروحى ٠٠٠٠الشاب قرب من سمر وسمر بترجع لورا لحد ما وقعت على الأرض ٠٠٠الشاب كان رايح ***** وفجاه حد مسك ايدو وضر”بوا بالبو”كس في وشه
_اعااااااا٠٠٠٠٠انت ازاى تمد ايدك عليا يا *****
_مالك اسمى مالك ٠٠٠
الشاب كان رايح يضر”ب مالك ولكن مسك ايدو ولفها ورا ضهرو
_اعااااااااااا٠٠٠٠٠٠٠انا اسف !!
مالك زق الشاب وطلع يجري عالطول
_وانت مش عايز تنضر”ب انت كمااان ٠٠٠٠٠والشاب التانى طلع يجري ايضااا ٠٠٠
مالك عدل الجاكيت وقرب من سمر ومد ايدو ليها ٠٠٠
سمر بصت في عيونه وحست بالأمان ومدت أيدها ومالك شدها ليا لتحضنها
مالك حط ايدو على شعرها وبص ناحيه الشابين وغمز ليهم وقال في سره:تسلم يا رجاله نفذتوا الخطه بالظبط
فلاش باك✨✨
_بتفكر في اي ؟؟
_بفكر في حاجه بس هكون محتاج مساعدتكم
_ورقبتنا سداده
_عايزكم تتعر’ضوا لسمر
بصوا لبعض وقالوا بخ’بث:موافقين طبعااا
_انتوا فهمتوا غلط !!
_انت مش قولت انك عايزنا نتعر’ض ليها واحنا موافقين
_لا يا خفيف مش هتتعر’ض هتتعر’ض
هتحاولوا تتحر’شوا بيها وانا ساعتها هنقذها ٠٠٠
_وانت عايز تعمل كده ليه
_لازم اغير وجهه نظر سمر اتجاهى باي طريقه
_يعنى ؟؟

 

 

 

 

_يعنى لازم تثق فيا بمعنى احس تحس بالأمان اتجاهى
_اه فهمت عشان تقع في حبك صح
_ده بدايه وقعها !!
_والخطه ده فيها ضر’ب صح ؟؟
_اكيدا طبعا
الشابين بصوت واحد :اي ؟؟
_مالكم خايفين كده ليه
_من الضر’ب
_مش ضر’ب ضر’ب يعنى
_والمقابل ؟؟
_نس’هر سوا وهعزمكم على احلى مشر’وب قولت اي ؟؟
بصوا لبعض وقالوا:موافقين!!
بااك✨✨
سمر بعدت عن مالك عالطول وكانت ماشيه مالك مسك أيدها
_مينفعش اسيبك لوحدك تعالى اوصلك
_لا شكرا انا هروح ٠٠٠
_مقدرش اسيبك ممكن الشابين يطلعولك تانى ٠٠٠سمر سرحت في مالك والابتسامه مش بتفارق وشها
_مش يلااااا٠٠٠٠٠سمر فاقت عالطول وركبت بالفعل ومشوا٠٠٠
*********************************************

 

 

 

 

في قصر الكيلانى ✨✨
_رايحين فين ؟؟
_هاخد زينه مشوار كده تغير جوا
زينب بابتسامه:طب خد بالك منها ٠٠٠
_حااضر يا ماما حاااضر
فهد وزينه طلعوا وركبوا العربيه ومشوا ٠٠٠٠٠
وفجاه التليفون رن ⁦⁦
زينب:الوووو
~:___________________
زينب:😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!