روايات

رواية لعنه الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة نادي

رواية لعنه الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة نادي

رواية لعنه الحب البارت الرابع عشر

رواية لعنه الحب الجزء الرابع عشر

رواية لعنه الحب الحلقة الرابعة عشر

عز: بعد ما سمع ملك واتاكد من الحقيقه رجع القصر
تاني يوم الصبح الكل متجمعين على الفطار بيفطروا
عز: يا جدي انا رايح الشركه قطع كلامه
صوت نزول ملك
عز: رايحه فين
ملك: راحه
اتمشي شويه
عز: دلوقتي
ملك: اه
عز: تمام متتأخريش
روفان في
نفسها قلقان عليها وبيقول لهامتتاخريش وعامل نفسه بيحبني
ملك مشيت عز في نفسه
اطلعي واديني جاي وراكي
عز كنت بقول لك يا جدي هروح الشركه اشوف الاجتماع ولما ارجع نبقى نتكلم في الموضوع
الجد: تمام
عز مشي بسرعه علشان يلحق ملك
ملك ف الوقت ده طلعت الموبايل واتصلت على المجهول
ملك: اديني طلعت من القصر هنتقابل فين
مجهول؛ انا ورا القصر عند الارض الزراعيه تعالي لي هناك
عز فضل ماشي ورا ملك واخيرا ملك وصلت
(و دلوقتي نعرف مين هو المجهول)
ملك وصلت ووقفت قدامه وشافت وشه بس ما عرفتهوش
ملك: انت مين
مجهول: مش مهم دلوقتي
عز شافه عز بصدمه: محمود الزناتي جوز عمتي
محمود: احنا بالليل هنيجي ونكشف الحقيقه
ملك: تمام بس لازم يكون ليا نصيب
مجهول او محمد علشان عرفناه: تمام
عز راح الشركه وكمل الاجتماع
عز في المكتب معقول جوز عمتي هو اللي عايز يدمرنا وهو اللي بيعمل ده كله
بالليل
رجع عز من الشركه
ف القصر
عز؛ جدي بسرعه عايزك على المكتب
عز انا عرفت مين المجهول اللي ملك بتكلموا
الجد: مين
عز: محمود الزناتي جوز
عمتي الله يرحمها
الجد بصدمه: ايه محمود
عز: ايوه وهو دلوقتي جاي ومعاه رجالته علشان ينتقم مننا بس انا مش هسمح له يعمل حاجه
وفجاه سمعوا صوت اطلاق نار
روفان كانت فوق في اوضتها وسمعت صوت اطلاق النار واتخضت
روفان: في ايه تحت انا لازم انزل
وريم ومنار سمعوا صوت اطلاق النار وجريوا لتحت والحريم كلهم نزلوا اول ما نزلوا محمد واحمد ووليد بصدمه محمود الزناتي
ايه اللي جايبك هنا
عز طلع من المكتب عز: يا اهلا يا مرحب بيك انا كنت مستنيك وملك نزلت من فوق
عز: منور يا جوز عمتي
محمود الزناتي
هدمركم كلكم يا عيله الجارحي
عز: هنا وقف عندك ما حدش يقدر يدمر عيله الجارحي
اه ونسيت اقولك بالنسبه للفاره اللي دخلتها معانا في اللعبه انا كاشفها من زمان
محمود الزناتي: تقصد مين
عز راح ناحيه ملك وماسكها من ذراعها وزقها عليه
عز: اهي الفاره اللي مدخلها معنا في اللعبه
ملك بصدمه: ايه اللي انت بتقوله يا عز
انا اصلا ما اعرفهوش
عز: انا عارف انك متعرفيهوش بس انتي كنتي متفقه معاه انك تدمرينا وانا من ساعه ما انتي طلعت بره القصر وانا مراقب كل حركاتك خطوه بخطوه وعرفت ان انتي سافرتي أستراليا و اتفقتي
مع حد علشان تدمرونا فعشان كده جيت وعرضت عليكي الجواز اه اوعي تفكري ان انا اتجوزتك عشان بحبك تبقي غلطانه
هي اللي في قلبي واحده وبس وهي عارفه نفسها روفان في
الوقت ده كانت بتبكي وبتقول في نفسها معقول عز اتجوز ملك علشان يحمينا ع
عز كمل كلامه وقال اظن انه كده اللعبه بقت على المكشوف
محمود الزناتي طلعت مش سهل ي عز الدين الجارحي بس
انا مش ناسي انكم السبب ف موت مراتي
الجد: انت السبب في موت بنتي بسبب تجارتك ف الممنوعات
محمود: كدب ده كده
انا هندمك علي كده ومسك مسدسه وضرب طلقه على عز
عز وقع علي الارض ومسك سلاحه وضرب على محمود الزناتي
وفي الوقت ده الشرطه وصلت وقبضت على محمود الزناتي ورجالته عز كان واقع على الارض وحواليه العيله عز شاف روفان بتبكي وبتعيط جامد
عز: روفان انا بحبك اوعديني انك مش هتعيطي ولا تنزل دمعه من عينك وخلي بالك من ابننا
روفان بشهقات: لا انت هتفوق وهتخلي بالك من ابننا معايا عز ما تسيبنيش عز فتح عيونك
الوقت ده عز غمض عيونه الجد بسرعه حد يطلب
الاسعاف
بعد شويه
الاسعاف كانت وصلت وخدوا عز على المستشفى
وروفان منهاره على الاخر وزينب مامت عز بتبكي وبتصرخ اه يا ابني اه يا ابني انت عملت كل ده انت خاطرت بنفسك علشان تحمينا
روفان عز ما اتجوزش عليا هو كان بيمثل ليه كده يعز عملت ليه كده
عدى ساعتين والدكتور ما خرجش
روفان: جدو هما اتاخروا اوي كده ليه
في الوقت ده الدكتور خرج كلهم اتلموا حواليه
روفان؛ عز ماله يا دكتور
الجد: حفيدي ماله
الدكتور: لا نملك سوى الدعاء لان الرصاصه جايه جمب القلب بحاجات بسيطه ووضعه خطير جدا جدا
في الوقت ده الممرضه خرجت بسرعه دكتور يا دكتور قلب المريص وقف يا دكتور يا دكتور
الدكتور دخل بسرعه وروفان اتصدمت واترمت على الارض وبقت تبكي بصوت عالي
والجميع ف حاله صدمه
روفان لا مستحيل عز مش هيسيبني مستحيل
انتهاااااااا
يا ترى عز هيحصلو ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعنه الحب)

اترك رد

error: Content is protected !!