Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن 8 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن 8 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن 8 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن 8 بقلم جهاد عبدالرحمن

(انا مقلتلكوش سي أدم رجع حياه الشغل ازاي صح ????????
معلش والله مخت بالي ده شويه ضغط عليا فمش واخده بالي )
_________________
أدم : ماشي طيب هجبها 
أدم نزل وراح نده الحارث 
أدم تروح مستشفي #### تجيب حياه وتيجي دلوقتي حالا 
الحارث : ماشي ياأدم بيه 
الحارث راح يجيب حياه من المستشفي اما ادم مرحش الشغل
أدم بيتصل علي محمد 
أدم: ايوه يمحمد انا مش هعرف اجي النهارده الشغل كل حاجه تمشي زي مكون موجود بالظبط 
محمد: ماشي ياأدم بيه 
أدم : وابقي حط لتسنيم مبلغ ### في حسبها لأني نسيت اقولك 
محمد : حاضر
أدم: ماشي مع السلامه 
محمد : مع السلامه 
__________
عند حياه 
دنيا: رجعتي تاني يعني 
حياه: ايوه يختي مكتوب عليا وجع القلب
دنيا : وجع ايه يبت ده انتي لسه عيله صغيره ده انتي مكملتيش ٢٠ سنه حتي 
حياه : بس شيله ألهم من يومي يلا هروح اشوف عنبر ٤ 
دنيا : ماشي ربنا معاكي 
حياه : ومعاكي 
حياه راحت شغلها 
________
عند ناديه 
كمال : والله يما حياه انطرده من الشغل 
ناديه : وايه عرفك
كمال بتوتر : اصل انا اصل كنت قلقان علي حياه ورحتلها الشغل 
ناديه بخوف : وايه الي حصل يكمال 
كمال : لقتها طلعه من الشغل و معاها هدومها سالتها هوا ايه الي حصل يحياه شتمتني وقلتلي انها مش هترجع البيت تاني وأنها قرفت مننا
ناديه : مش راجعه البيت امال هتروح فين يبني 
كمال : معرفش والله يما انا قولتلها ليه سبتني ومشت
ناديه : ماشي ياكمال انا هكلمها واشوف حصل ايه 
كمال : ماشي يما 
( كمال قال كده لناديه لأنه متاكد ان حياه مش هتقدر تقول حاجه وتقول لناديه ان ده حصل فعلا ومش هتقدر تقول الحقيقه ) 
________
عند حياه في مستشفي ######
دنيا : ماشي انا هنديها 
الحارس : ماشي 
دنيا راحت عند حياه تنديها 
دنيا : بت يحياه تعالي بسرعه 
حياه : في ايه يدنيا 
دنيا : الحقي في واحد عايزك بره 
حياه : واحد مين حياه لنفسها ليكون كمال لو هوا والله لطين عشته فين يدنيا 
دنيا : تعالي بسرعه تحت في الدور الاول 
حياه : ماشي يلا 
حياه نزلت هيا ودنيا 
حياه : ايه ده هوا انتا هوا في حاجه
الحارس : ادم بيه بعتني اخدك من هنا تعالي يلا 
حياه : اجي فين يا أخ انتا وأدم بيه بتاعك ده مفكرني هاجي روح قوله انو مش بمزاجه وقوله لو الشغل وقف كله مش هشتغل عنده لو آخر واحد في الدنيا بعد مطردني مش هشتغل عنده واه قوله اني ارتحت من شكله 
الحارث واقف : انتي عايزاني اقول لاأدم بيه كده 
حياه : ايوه 
الحارس : ماشي 
الحارس مشا راح عند ادم اما حياه 
حياه: ده معندوش دم مفكر نفسه ايه ده 
دنيا : وآلله وبقيتي مهمه يحياه انتي اتهبلتي ده ادم بيه ممكن يطردك من شغلك هنا في المستشفي كمان 
حياه بعصبيه : يطرد ومشت وسابت دنيا وهيا ماشيه انا أساسا  نص ساعه كده وغايره من وشك يدنيا 
دنيا : براحه علي نفسك شويه يحياه 
اما عند ادم 
الحارس قال ل ادم الي حياه قالته كله
ادم بزهول: ومقلتش حاجه تاني 
الحارس : اه وقالت كمان انها ارتاحت من وشك 
أدم: ارتاحت من وشي انا????
الحارس : ايوه هيا الي بتقول مش انا 
أدم: منا عارف طيب روح شوف شغلك انتا 
أدم طيب يحياه وطلع لبس هدومه علشان يروح المستشفي 
أدم: هات مفاتيح العربيه 
الحارس : بس ياادم بيه خطر انك تطلع لوحدك 
أدم : متخفش هات المفاتيح 
الحارس : اتفضل 
أدم طلع من القصر وراح المستشفي فضل مستني حياه لحد مطلعت 
حياه طلعه من المستشفي ادم راح بالعربيه وقف قدامها 
أدم : اركبي 
حياه : خبط علي العربيه بااديها 
حياه : انتا اتجننت مش ركبه ومشت 
أدم اتعصب منها ونزل شلها وركبها العربيه غظب عنها 
حياه : يخربتك انتا اتجننت هروح أبلغ عنك واقول انك خطفتني 
أدم وهوا سايق العربيه: ابقي اعملي كده محدش هيصدقك وبعدين انتي طلعتي بطاقه اساسا يحلوه 
حياه: انتا ايه نزلني مش عايزه اروح معاك يحرامي 
أدم بضحك : وسرقت منك ايه 
حياه : سرقتني انا وبعدين انسا انا مش هرجع الشغل تاني 
أدم بثقه: هترجعي 
حياه : مش هرجع انتا عايزني ارجع ليه اساسا مش انتا طرتني 
أدم: أولا هترجعي ثانيا ايوه طرتك بسبب الي شوفته الصبح ومش انا الي عايزك ترجعي بابا مش راضي ياخد الدوا وعايزك ترجعي الشغل 
حياه  بخوف: لحد دلوقتي مخدش الدوا ازاي ده ممكن يتعب غلط لازم ياخده 
أدم: انا علشان كده جتلك والا مكنتش جيت أساسا 
حياه بتفكير: ماشي طب انا مش هرجع الشغل الا بشرط 
أدم : ايه هوا 
حياه : انك تتعاقب علشان طردتني 
أدم وقف العربيه واتعدل وبص لحياه :وهتعقبيني ازاي بقا 
حياه : تلعب قدامي ٣٠مره ضغط ورا بعدهم من غير مترتاح
أدم ضحك : يمفتريه 
حياه : ها
أدم باستهزاء  : بس كده حاجه تاني 
حياه : لا 
أدم : ماشي يستي 
حياه : طيب مكن توديني عند بيت دكتور اشرف اخدي هدومي 
أدم: ماشي وكمان هتشغليني سواق يلا 
حياه : هههههههههه
( حياه وادم مشتركين في حاجه وحده دلوقتي لان الاتنين مبسوطين حياه مبسوطه لان ادم رجعها الشغل هيا مش عارفه ليه بس مبسوطه انه هتفضل معاه اما ادم فكان مبسوط لانو اتعود علي طولت لسنها فكان فرحان انها رجعت الشغل بردو )
حياه وادم راحو بيت تقي 
أدم: روحي هاتي هدومك وانا مستنيكي اهوه 
حياه: ماشي 
حياه طلعت بيت تقي وخبط 
تقي : تعالي يحياه ادخلي 
حياه : هجيب هدومي علشان ماشيه 
تقي : رايحه فين اوعي تكوني عملتي الي قولتي عليه الصبح 
حياه : لا هرجع الشغل 
تقي باستغراب : والله 
حياه وهيا بتاخد شنطه  هدومها :ايوه مش هلحق احكيلك ادم تحت هقولك في الفون 
تقي : ادم بيه هنا تحت 
حياه : ايوه سلام بقا 
تقي وهيا مستغربه : سلام 
حياه نزلت لأادم 
حياه : يلا 
أدم: ماشي 
أدم وحياه راحو القصر وطلعو عند صادق  
حياه : صادق بيه خد الدوا انا جيت اهوه 
صادق : ماشي يبنتي اوعي تمشي تاني حتي لو ادم قلك
حياه بشماته في ادم : حاضر 
حياه أدت لصادق الدوا وسبته هيا وأدم يرتاح وطلعو 
________
حياه انتا رايح فين 
أدم: ايه داخل أوضتك 
وراح دخل اوضه حياه 
أدم: نسيتي العقاب ولا ايه 
حياه : لا منستش يلا انا هعدلك 
أدم : طيب 
أدم اخد وضعيه الضغط وكمل ٣٠ مره ( مشأ ء الله عليك يبني ????????) 
حياه : برافو والله كنت مفكراك مش هتكمل ١٠ مرات 
أدم : ليه مش عجبك ولا ايه 
حياه : لا ده انتا طول الباب كان لازم اكتر بس يلا المره الجايه 
أدم : هههههههههه طول الباب ولا انتي الي قصيره 
حياه : لا والله انتا طويل اوي 
أدم :وحلو صح 
حياه : لا مش صح 
أدم : لا صح انتي قلتي كده بلسانك 
حياه : انا امتا ده 
أدم : اممممم فكره تاني مره لما شوفتك وانتي داخله المستشفي وقلتيلي انتا شايف نفسك علي ايه علشان حلو شويه يعني 
حياه وشها انصبغ بالون الاحمر: لا مش فاكره انا مقولتش كده 
أدم: تؤتؤ انتي قولتي يحلوه 
حياه من خجلها سكتت ومردتش
أدم وهوا مستمتع بخجلها منو: 
خلاص مالك قلبتي كده ليه ومش سامع لسانك الطويل بيتكلم 
حياه بتوتر : طيب انا هنزل اشرب علشان انا انا عطشت 
أدم بضحك : ماشي 
حياه نزلت تحت وأدم طلع من اوضه حياه راح اوضتو 
________
وحياه رجعت اوضتها 
حياه انا مش عارفه ايه بيحصلي قلبي لما كان بيكلمني كان بيدق بسرعه اوي اوووووف
دخلت حياه اخدت شور ولبست بجامه علشان مش هتطلع بره الاوضه بقا صادق مش محتاج حاجه 
ناديه رنت علي حياه 
حياه : ايوه يخلتو 
ناديه : ايه الي انا عرفته يحياه ده 
حياه : ايه يخلتو في ايه 
ناديه حكت لحياه الي كمال قاله 
حياه بصدمه : كمال قلك كده 
ناديه : ايوه انتي فين دلوقتي 
حياه : انا رجعت الشغل تاني يخلتو كان سوء تفاهم واتصلح  والمدير رجعني تاني وابقي قولي لكمال اني اسفه علي اسلوبي انا كنت متعصبه بس 
ناديه: ورجعتي ليه يبنتي كنتي تعالي هنا احسن
حياه : معلش يخلتو 
ناديه : طيب يبنتي ابقي طمنيني عليكي علطول 
حياه : حاضر يخلتو متنسيش تخدي دواكي 
ناديه : حاضر يبنتي 
حياه : مع السلامه 
ناديه : مع السلامه 
حياه قفلت وقعدت تعيط علي الي بيحصل فيها ونامت وهيا بتعيط ومذاكرتش حاجه 
اما تقي رنت علي حياه ومردتش لان حياه كانت نامت ومسمعتش
اما ادم فكان مدايق لانو مش عايز قلبه يتفتح لحد ولما بيكون مع حياه مش بيقدر يسيطر علي ردات فعله ولا تصرفاته 
يتبع..
لقراءة البارت التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك رد

error: Content is protected !!