Uncategorized

رواية هاربة إلى قلبي الفصل العاشر 10 بقلم مريم فهمي

 رواية هاربة إلى قلبي الفصل العاشر 10 بقلم مريم فهمي

رواية هاربة إلى قلبي الفصل العاشر 10 بقلم مريم فهمي

رواية هاربة إلى قلبي الفصل العاشر 10 بقلم مريم فهمي

رشا دخلت علي اسيل المكتب لقتها بتعيط
رشا : مالك يا اسيل ؟؟ بتعيطي ليه 
اسيل حكتلها كل حاجه 
رشا : فعلا الاختيار صعب اووي يا اسيل بس هقلك اكيد قلبك مختار بينهم يا اسيل وانا وانتي عارفين ده 
اسيل : والله انا حسه اني تايهه وبس مش عارفه اختار مين الي وقف جمبي وحماني في بيته ولا الي طلع عارفني من زمان وكان هيطلعني من الي انا فيه من ناحية قسي ابويا اعمل اي بس يا رشا جيه دلوقتي تقوليلي انتي عارفه عارفه اي بس 
رشا : اهدي يا اسيل وربنا هيكتبلك الخير اهدي 
اسيل : يارب يديني اي اشارة اني واحد فيهم يستاهل بس 
رشا : اكيد يا حبيبتي ربنا هيجبر بخاطرك ويريحك باذن الله ❤️
اسيل : يارب 
رشا : عن اذنك بقي اروح اخلص لاني عندي شغل كتير اووي 
اسيل : ماشي ❤️ تعبتك معايا …
رشا : عيب تقولي كده احنا اخوات 
ومشيت رشا واسيل فضلت تخلص ورق مهم ودخلت بيه لآدم
دخلت المكتب وكانت العقربه قاعده معاه 
اسيل : اتفضل الورق الي طلبته 
هند. : ياااه احمدي ربنا اني في حد بصلك اصلا 
اسيل طلعت كل الغضب الي جواها ومسكتها من شعرها وقعتها علي الارض وهند كانت بتصوت وآدم راح عشان يفصل بينهم 
اسيل : بقلك اي مش معني اني سكتلك كتير يبقي انا ضعيفه لاء انا ممكن احبسك لانك كسرتيلي دراعي انا سكتلك كتير وانا هاخد حقي منك قريب 
آدم كان بيحاول يفصل بينهم لكن اسيل كانت مسكاها بقوة من شعرها وهند مش قادرة تقاوم من كتر الوجع 
آدم بزعيق : خلاص يا اسيل ارجوكي هتفرجي علينا الناس خلاص بقي كفايه 
اسيل بزعيق : اسكت انت خالص وابعد عني روح هات ورق ابيض بسرعه 
لقت هند كانت هتجري وقامت جبتها من شعرها تاني وقامت مقعدها علي الكرسي بالقوة وضربتها قلم جامد لدرجه اني وش هند بقي احمر 
اسيل : قالوا اتقي شر الحليم اذا غضب ، وانتي من ساعت ما جيت وانتي بتاذيني جه الوقت الي اذيكي بقي وواريكي اني مش ضعيفه ماشي يا هند 
هند : اوعي شعري خلاص هعملك كل الي انتي عاوزاه خلاص انا همشي خالص 
اسيل : علي فين يا قطه انتي هنا هتمضي تنازل عن الڤله يلا 
هند : مش هيحصل 
اسيل ضربتها الم تاني 
 (حقيقي حقيقي انا في عز فرحتي وانا عماله كل شويه اضرب في هند كده ???????? اصلها مضايقاني بقالها ٩ حلقات وانتقمت منها في ١٠ ) ????????
مضت هند علي تنازل عن الڤله وكان آدم سايب اسيب تضربها لانه عرف اني هي الي كسرتلها دراعها ومنع اي حد يدخل يشوف اي الي بيحصل 
سابت اسيل هند وهند طلعت تجري 
آدم : رايحه فين بس اقلعي دبلتي دي 
هند : كده يا آدم يعني انت محبتيش 
آدم : لاء محبتكيش 
قلعت هند الدبله وقالت وربنا لاندمك عليها 
ومشيت 
اسيل فضلت تعيط وتردد انا عمري ما كنت قاسيه للدرجه دي بس الوجع اساني وعلمني انه كل ما تسكت كل اما تتهان اكتر واكتر وانا دلوقتي تعبت خلاص 
آدم : انا اسف انا مكنش ينفع اعمل الخطه دي لانها جرحتك جدا صدقيني انا غلطت وغلطت لما خنت صاحبي لما حبيتك كنت كل مره بحاول ابعد عنك ومحتكش بيكي عشانه فاكره لما دخلتي اوضتي بالغلط وانا كشرت في وشك وانتي زعلتي كنت بحاول اتجنبك عشانه بس اعمل اي حبيتك يا اسيل من غير ما اعرف غيرت عليكي من كلامه الي كان ديما بيقوله عنك انا اسف يا اسيل واسف لصاحبي كمان وربنا يهنيكي ويهنيه 
وكان ماشي 
اسيل : انت ليه بتضغط علي قلبي بالشكل ده انا عملتلكوا اي ليه بتحطوني في الاختيار الصعب ده والحيره 
آدم : انا هضحي بحبي ليكي لاجل صاحبي يا اسيل انا هوصلك بايدي يوم فرحك ليه هدوس علي قلبي عشان ميجيش حد في يوم ويقول خدها من صاحبه بس يعلم ربي اني حبيتك حب هو محبكيش قدي بس رغم كده انا هسيبك ليه يا اسيل عن اذنك 
اسيل : لاء مش انت الي هتمشي المرة دي انا الي همشي همشي عشان تعبت اووي ومش هروح البيت دلوقتي انا هروح اقعد مع البحر 
مشيت اسيل وهي محتارة ودموعها علي خدها وراحت للبحر كاعدتها 
(البحر واسيل كل مرة تروحله وهي بتعيط : يا شيخه ارحميني بقي انا ناقص كل شويه بتيجي بمشاكل وخلاص ارحميني بقي ????) 
اسيل : يااارب خيرني بينهم واديني الاصلح يارب انا تعبت حسه اني هظلم حد منهم بس انا عارفه انك هتديني الاصلح 
فضلت قاعده علي البحر زي عادتها وكانت قعدت كتير جدا لحد ما الدنيا ليلت بس كانت مستمعه بصوت البحر وامواجه ورذاذ المياه الي بيجي علي وشها وانعكاس القمر علي البحر احساس تاني ..
ولقت آدم بعتلها رساله وقلها ” اعذريني فانا اريد لكي صلاح البال اريد منك ان تسامحيني فقط ، انا قادم اليك “)
ابتسمت اسيل من الرساله 
فجاه جم عربيتين سمر كده كبار ونزلوا ناس 
شخص : يلا بسرعه هاتوها 
ورشوا علي اسيل مخدر ..
صحيت اسيل لقت نفسها في مكان مهجور ومربوطه جامد ودماغها مصدعه 
اسيل : آه يا دماغي آه 
– مفكرة انك ممكن تهربي مني او تبعدي عني 
اسيل بصدمه ……
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!